Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Hu dumme tanta er ikke velkommen, men kommer uansett... Jaja... 5 grinete dager foran meg! Skulle ønske jeg kunne styre meg og humøret mitt, men det er virkelig håpløst! Er litt irritert på samboeren min i dag også fordi han ikke gjorde noe det var viktig at han skulle gjøre i dag så han har ikke fått vite at det er besøk her! Eller jeg er frustrert på han, han tar så lett på enkelte ting... Og når jeg er sliten etter jobb så passer jeg ikke til å diskutere for jeg blir så usaklig! Så jeg har holdt kjeft i kveld rett og slett.. Han er klar over at jeg er frustrert da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Jeg er 11 dpo og testet negativt i dag. Har veldig lite håp om at det klaffet denne gangen, men muligheten er jo fortsatt der. Neste pp er den eneste sjansen å få 2015 baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 dpo og testet negativt i dag. Har veldig lite håp om at det klaffet denne gangen, men muligheten er jo fortsatt der. Neste pp er den eneste sjansen å få 2015 baby.

Krysser fingrene for deg!

Vi har tidligere snakket om at vi kanskje ikke ønsker oss en julebaby og kjapt regnet på terminkalkulator får vi da termin rundt 20 des. Så satser på 2016 baby tror jeg :) passer egentlig best i og med at vi satser på at jeg er i full jobb fra juni :) og vi tenker å flytte i oktober..

Eneste er hvis mannen ender opp som fisker. Det er høysesong rundt jul har jeg skjønt.. Håper bare han rekker hjem da til fødsel og at det har klaffa før han drar. Flytting og evt oppussing klarer jeg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere flytte? Når? Til noe større?

Vi skal kjøpe oss noe større rundt oktober har vi tenkt :) Flytter nok en 20 min unna her vi bor nå også.. Mest fordi vi ikke har råd til noe større her egentlig. Eller større har vi råd til, men vi har lyst på hus og ikke leilighet. I dag bor vi i leilighet som jeg eier og jeg trives absolutt ikke i blokk! Dessuten har vi veldig liten plass nå.. Jeg kikket på et hus tidligere i dag som jeg falt helt for. Det hadde nesten alt jeg ønsker meg. Manglet vaskerom, men var rom til det så det ut som. Er innenfor den prisen jeg tror vi må holde oss til i oktober og ganske midt i der vi tenker at vi vil bo. Skikkelig surt å finne sånt nå og vite at det er over et halvt år til vi skal kjøpe, men jeg liker å sondere markedet. Satser på at vi får solgt leiligheten her lett også og med et overskudd som gir oss nok egenkapital :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er det ikke ålreit i det hele tatt at det teite bekkenet mitt kødder nå og at det stråler ut i ene beinet! Hadde jeg vært gravid så skulle jeg taklet det litt bedre, men å ligge på sofaen med varmepute når det er så fint vær ute er ikke gøy! Det hele var litt bedre når jeg sto opp i dag og jeg var forsiktig... Tøyet må jo vaskes så det tok jeg og satte i gang med, men det gikk fint. Så sitter jeg stille og rolig i sofaen også kjenner jeg et klikk? knepp? Kall det hva du vil, grusomt vondt gjorde det! Og nå gjør det bare kjempe vondt og beinet gjør kjempe vondt! Kanskje jeg må krype til korset og benytte meg av bussen til og fra toget neste uke? Sånn at jeg ikke går så mye? Tenker at jeg ringer osteopaten på mandag og ber om å få time der uka før påsken.. Jeg kan ikke før så :P

Jeg vil gå tur med hunden og mannen i det fine været i dag :grine:

Nok sutring for i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste dag med mensen 😁 så deilig! Og vi går egentlig inn i en ny pp, men som sagt tidligere så har jeg litt lyst til å hoppe over denne! Mest fordi terminen blir så dum, men også litt så jeg bare kan drikke vin i påsken. Så tenker jeg at det er dumt å hoppe over, for hva om dette er vår gang? Og noen få glass er jo ikke farlig så tidlig, men jeg vil ikke drikke om jeg er gravid.. Røsker meg litt i håret ja. Vi kommer ikke til å bruke prevensjon, men unngå el dagene i så fall.

4 dager til med praksis.. Jeg stortrives fremdeles 😁 så fornøyd med utdannelsen jeg har valgt 😊 bare å begynne å søke jobber nå! Jeg får jo også fantastiske tilbakemeldinger av alle 😊 så jeg holder ut smertene 4 dager til.. Selvom det går treigere å komme seg frem nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt en januarbaby enn en julebaby, ville ikke hatt bursdag rett før jul. Men samtidig så vet dere aldri hvor lang tid til ta før du er gravid så bursdagen kan man ikke velge :)

Hva studerer du? :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Det som er også viktig å tenke på er barnets alder og skole. Er man født i desember, så er man alltid yngst i klassen. Januarbarn er 1/2-1år eldre enn noen klassekamerater og modenhet kan bidra til bedre evner til å lære.

Jeg har fått mensen i går, så vi går i pp3 denne gangen. Hvis jeg blir gravid, så blir terminen 29. desember. Så sjansen for desember-januar baby er 50/50. Allikevel velger vi på å fortsette prøving denne måneden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt en januarbaby enn en julebaby, ville ikke hatt bursdag rett før jul. Men samtidig så vet dere aldri hvor lang tid til ta før du er gravid så bursdagen kan man ikke velge :)

Hva studerer du? :)

Er det vi også har snakket om.. Vi vil heller ha januarbaby enn julebaby! Men som du sier så kan man aldri velge bursdag... Klaffer det så klaffer det jo :P Da er det kanskje meningen?

Noe innen helse :P Føler noe av det jeg skriver gjør det veldig lett å kjenne meg igjen så vil ikke si nøyaktig hva. Kan sende deg en pm med det hvis du vil :)

Det som er også viktig å tenke på er barnets alder og skole. Er man født i desember, så er man alltid yngst i klassen. Januarbarn er 1/2-1år eldre enn noen klassekamerater og modenhet kan bidra til bedre evner til å lære.

Jeg har fått mensen i går, så vi går i pp3 denne gangen. Hvis jeg blir gravid, så blir terminen 29. desember. Så sjansen for desember-januar baby er 50/50. Allikevel velger vi på å fortsette prøving denne måneden også.

Ja, det er sant! Håper på januarbaby, men blir det desember så er det som sagt kanskje meningen?

Huff da :( 29 des er ikke så ille termin da :) Bare knipe igjen et par dager eventuelt :P Som om det går! *krysser fingrene videre for dere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes raseste prøverkropp? Greit at man kan innbille seg kvalme og trøtthet når ikm nærmer seg.. Men dette er ikke noe man kan innbille seg og ikke tror jeg at jeg er gravid nå heller iom at jeg akkurat har hatt tanta på besøk. Uansett.. De siste ukene har jeg hatt det nuppe og kviseutbruddet øverst på ryggen, brystet og i ansiktet. I ansiktet er det rundt munnen og i panna.. Jeg har aldri slitt med kviser før nå! Hva skjer? Føler meg skikkelig ekkel :( også har jeg fått urinveisinfeksjon :D noe så deilig!

Prøvemessig så har vi oss som normalt og kommer bare til å ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages også med tidenes kviseutbrudd nå. :(

Er megaplagsomt! Jeg har prøvd å kutte ut forskjellige ting, men det blir bare verre uansett hva jeg gjør :( kanskje jeg kan få noe krem av legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har man vært hos legen.. Ikke tegn til urinveisinfeksjon på prøven der.. Må ha vært noe feil forrige uke. Jeg vet ikke hva partyblæra kommer av da. Jeg fikk ikke noe mot kvisene fordi vi prøver og det var ikke noe som kunne brukes sammen med graviditet. Jeg får mest sannsynlig antibiotika på fredag for noe annet så vi fikk ikke lov å bli gravide denne mnd. Og jeg som har el i dag! Eller i går? Vi har jo hatt sex som bare det... Jaja :P får håpe jeg ikke blir gravid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi på hytta med svigers.. Og det første som skjer når vi kommer opp er å få servert vin! Og det har gått i et med div alkohol siden kl 3 i dag.. Jeg takker nei og bare later som at jeg ikke vil ha... 1 uke til ikm.. Vi ville hoppe over denne perioden og legen ba meg om det, men vi klarte jo ikke det :P så vi vet jo ikke om det kan være noe der og da vil ikke jeg bøtte ned på med alt mulig. Nå er de andre ute og røyker mens jeg sitter inne alene.. Joda mitt valg fordi jeg frøs, men liker ikke stå i lukta hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Nå er vi på hytta med svigers.. Og det første som skjer når vi kommer opp er å få servert vin! Og det har gått i et med div alkohol siden kl 3 i dag.. Jeg takker nei og bare later som at jeg ikke vil ha... 1 uke til ikm.. Vi ville hoppe over denne perioden og legen ba meg om det, men vi klarte jo ikke det :P så vi vet jo ikke om det kan være noe der og da vil ikke jeg bøtte ned på med alt mulig. Nå er de andre ute og røyker mens jeg sitter inne alene.. Joda mitt valg fordi jeg frøs, men liker ikke stå i lukta hell..

Fornuftig valg å ikke drikke for sikkerhets skyld. Kos dere på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enormt drikkepress, enorme mengder alkohol og for å være helt ærlig begynner jeg å bli møkklei maset.. Hvorfor må man drikke? Hvorfor skal det tømmes en liter jäger minst hver dag? Og masse øl og vin? Også er det jo helt grusomt i dems øyne at jeg ikke drikker.. Jeg kan ta meg ETT glass vin en sjelden gang som kos, dette er uansett en kultur som byr meg i mot.. Pluss at nå blir det laget mat jeg ikke tåler så nå vil jeg hjem!

Skal dessverre ikke hjem før lørdag, men da håper jeg vi drar tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Svipper innom og hilser på ☺️

Er på påskebesøk selv, og får tilbudt vin om kveldene, men sier bare at jeg er for sliten.. Kommer til å sovne hvis jeg drikker ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Svipper innom og hilser på ☺️

Er på påskebesøk selv, og får tilbudt vin om kveldene, men sier bare at jeg er for sliten.. Kommer til å sovne hvis jeg drikker ☺️

Vanskelig å si at man er sliten fra klokka 2-3 om formiddagen og frem til over midnatt :P Jeg overlevde da og uten spørsmål :) Litt overrasket over at de ikke spurte samboeren min heller.

Vi er endelig hjemme da :) Det var veldig deilig å komme hjem! Nå er det bare å se om tanta kommer i morgen eller ikke! Jeg heller mot at den kommer...Ganske negativ tankegang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Oj, tiden bare flyr. Har du IKM allerede i i dag/ i morgen?

Har du testet eller venter du til over IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...