Gå til innhold

Hverdagen med lille V <3, trening & kosthold.


ShiningStar

Anbefalte innlegg

Så herlig at kroppen er tilbake i form igjen :danse:

Noen fine øvelser å tipse om? :)

Dagtidsjobbing ja, puh. Håper det går fint da, en må bare lære seg å komme i seng ;)

Ha en fin dag da :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig at kroppen er tilbake i form igjen :danse:

Noen fine øvelser å tipse om? :)

Dagtidsjobbing ja, puh. Håper det går fint da, en må bare lære seg å komme i seng ;)

Ha en fin dag da :blomst:

SUPER sent svar, mye jobbing og lite kg tid da blir det slik.... :bond:

Aaah det finnes jo masse forskjellige øvelser f. eks seteløft, utfall med og uten vekter.

En øvelse som jeg ikke husker hva heter: ligger på rygg på en matte med bena i en slynge, og hev bekken opp fra gulvet (øvelsen er rimelig lik som seteløft) og stram rumpa på toppen før du slipper rolig ned,, om du skjønner xD

Ellers kan du sikkert google div øvelser som passer, jeg har ivertfall funnet mye nyttig der også :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaa LØRDAG, denne lørdagen har vært helt super sålangt..

Dagen startet rundt 7-8 tiden med en god frokost ilag med samboer. Deretter bar det videre på 2 timer med spinning marathon :laugh: knall god økt og helt supre instruktører :danse:

Husvasken har også blitt gjort idag så nå er alt klart for middagsbesøk i morgen av svigers ;)

Måtte alle ha en fortsatt fin lørdag :laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dårlig med oppdatering her, skylder på Påskeferie ;)

15 Uker i dag :danse: De siste 3-4 ukene har virkelig gått fort! Så det stemmer vel at etter uke 12 går alt så mye fortere.

3 Uker igjen til OUL, vi gleder oss så mye til å se krabaten igjen å få vite kjønnet :D

Snart kan vi handle utstyr også :D :D, planen er klar for hva vi skal kjøpe :D

Vi har fått bilstol, men jeg husker ikke hvilket merke det er, tror det var besafe :S

Så er vi så heldige å få sponset deler av vognen vi skal ha av svigers.. Vongen blir nok en Emmaljunga Mondial Deluxe (Kjenner jeg gleder meg til trilleturer :D)

Ellers har jeg kun kjøpt et par bodyer i nøytral farge, også har vi kjøpt dyne og nyfødt pute som var ca 50 % nedsatt i pris på princess så vi gjorde et kupp her :D

Imorgen starter hverdagen igjen, kjenner at det kal bli godt å komme tilbake til rutiner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til dere som jobber 7,5 timer dagtid..

Kjenner det er STOR overgang fra skiftjobbing til dagtid, selv om jeg ikke skal jobbe 37,5 timer i uken.

Er stort sett trøtt hele dagen og kjenner JEG gleder meg til helg.

Nå er dette bare første uken da så det blir vel bedre etterhvert, men etter 7 år med skiftarbeid blir det en omvelting...

Hadde forresten første jordmortime på tirsdag. Kjempe koselig dame så gleder meg til å gå der flere ganger.

Blodtrykket hadde gått litt ned til 115/65 men fremdeles ok.

Ligger innenfor på målene ellers :D

Fikk også høre hjertelyden til lille som lå på ca 150 :rodmer::rodmer:

Teller dager nå til OUL så spent på å få vite kjønnet :D :D

Nå må jeg straks begynne på middagen så må jeg prøve å få tatt en liten økt på mølla, håper på at det gir litt energi :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke en gang tenke meg hvordan det er å gå over til dagtid etter alle disse årene :P Jeg har tross alt skrevet under å dra offshore på eget ansvar - for å slippe den derre dagtidsjobbinga :fnise: Jobber bare dagtid offshore da, om det teller for noe. Men tøft er det nok helt sikkert, spennende å høre om du blir vant med det etter hvert ;)

Så deilig å finne tonen med jormor med en gang da :) Jobber hun på sykehuset du skal føde på også?

Ikke lenge til OUL da!! Jeg tipper det er ei lita søt jente :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke en gang tenke meg hvordan det er å gå over til dagtid etter alle disse årene :P Jeg har tross alt skrevet under å dra offshore på eget ansvar - for å slippe den derre dagtidsjobbinga :fnise: Jobber bare dagtid offshore da, om det teller for noe. Men tøft er det nok helt sikkert, spennende å høre om du blir vant med det etter hvert ;)

Så deilig å finne tonen med jormor med en gang da :) Jobber hun på sykehuset du skal føde på også?

Ikke lenge til OUL da!! Jeg tipper det er ei lita søt jente :babyjente:

Ja håper det går bedre etthvert, men trøster meg med at premien blir en lite søt baby :D :D

Mener hun jordmoren jobber 1-2 dager i uken der hvor jeg skal føde.. Så sa til samboer igår at jeg håpte hun var der når jeg skal føde..

Ja det blir spennende med OUL, mannen også tror det er en jente, så gleder oss å til å få vite :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah helgen går alt for fort!

Igår var mannen og jeg innom å bestillte barnevogn :laugh::laugh::laugh::laugh:

Ikke så ofte vi er helt ute der hvor butikken er så når vi først måtte ut i et annet ærend i nærheten, tok vi like greit å bestilte vogna i samme slengen..

Vi har gått for en Emmmaljunga Mondial Deluxe, kan legge ved bilde..

Vi skal hente den i i slutten av juni å som jeg GLEDER meg :D :D

Håper å få med mannen på kino idag :D

post-34533-0-15101200-1428829977_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vogn :rodmer: Vi har også Emmaljunga, men en annen modell. Veldig fornøyde :jepp: Husker hvor stas det var å få vogna når vi venta på frøkna, måtte prøvetrille litt i stua ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vogn :rodmer: Vi har også Emmaljunga, men en annen modell. Veldig fornøyde :jepp: Husker hvor stas det var å få vogna når vi venta på frøkna, måtte prøvetrille litt i stua ;)

Ja syns de fleste modellene fra emmaljunga er fiine... Sa til mannen igår at jeg nesten blir misunnelig på babyen som får ligge i en så fin vogn :fnise:

Nå mangler bare vognpose, har sett litt på RisaRosa sin lurer på om vi går for en slik.

Har du kanskje noen andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syns de fleste modellene fra emmaljunga er fiine... Sa til mannen igår at jeg nesten blir misunnelig på babyen som får ligge i en så fin vogn :fnise:

Nå mangler bare vognpose, har sett litt på RisaRosa sin lurer på om vi går for en slik.

Har du kanskje noen andre anbefalinger?

RisaRosa er kjempefin, kunne godt tenkt meg en sånn selv om det ikke var for at vi hadde to allerede :lol: Har en skinnpose + Voksi Classic. Skinnposen er vel den vi kommer til å bruke denne vinteren tenker jeg, men Voksien passer veldig fint når bagdelen er for liten og vi går over til sportsdel. Den kan brukes lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 Uker idag :gravid:

Flere enn meg som blir sikkelig oppblåst, regner med det er vanlig, men skikkelig rart med mage som er så forskjellig.. Gleder meg mer til den blir skikkelig synlig babymage ikke bare at det kan se ut som jeg har lagt på meg :fnise:

Hos Jordmor lå jeg rett på streken på SF målet, så er spent på å se hvordan det er neste gang. Har time om 3 uker, 1 uke etter vi har vært på OUL.

Nå venter 1 time med spinning og ca 1 time med styrke etterpå. Håper jeg holder ut :P Trenger å bevege på meg etter en lat helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aaah LØRDAG :D Etter jeg begynte å jobbe dagtid så er lørdagen favoritt dagen i uken :D

Sove litt lengre, og nyte en god frokost :laugh: Nå må mannen bare komme hjem fra butikken så frokosten kan lages. Etter frokost tenker jeg å ta en joggetur til treningssenteret for å trene litt styrke, også jogge hjem igjen, ca 6 km totalt med jogging så tenker det skal bli deilig...

Ellers idag skal vi i bursdagsfest til en veninne, tipper jeg ikke orker å bli der til sent på kveld, når folk blir godt beruset er det liksom "OK" å ta på magen... Flere enn meg som synes dette er rart?

Nyt lørdagen og resten av helgen folkens :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag :laugh::laugh::laugh:

:sol:Hærlig vær ute altså har unnet meg en liten time på terrassen i solsteiken.

Har hatt fri idag, jeg skal jobbe i helgen istedet for (kjekt å kunne styre dagene litt selv. Gir liksom et pluss i det at jeg må jobbe dagtid). Så siden skiftet som jeg vanligvis jobber med skal jobbe i helgen går jeg inn å jobber litt med dem, samtidig får jeg spart opp et par dager med ekstra fri :)

Tenkte liksom jeg skulle få sovet leeeenge idag, men tydligvis er det en liten koloni av måker som ikke synes det er en god ide. De begynte sitt hylekor rundt klokken 7 halv 8 idag tidlig....

Etter å ha tenkt onde tanker om disse svært plagsomme fuglene en liten stund var det bare å stå opp, humøret bedret seg STORT da solen sto inn vinduet idet persiennen gikk opp...

Så da var det bare å ta fatt på dagens gjøremål, litt husvask, samt klesvask, Ingenting slår tomme kleskorger :D

Nå går turen straks på trening. Kan ikke gå glipp av ukens faste spinningøkt :D :Dv

Ha en STRÅLENDE uke alle sammen :D

PS! Teller dager til OUL nå... 8 dager igjen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så misunnelig på at du orker å trene! Selv om formen min er fantastisk mye bedre enn den var kollapser jeg fremdeles på sofaen etter jobb og orker knapt å gå en tur noen ganger i uka. Får så dårlig samvittighet ovenfor både meg selv og den lille i magen. :(

Jeg har enda ikke opplevd at noen har tatt meg på magen, det syns jeg er veldig rart! Ble det så ille som du trodde? Skjønner forsåvidt at det kan være fristende å klappe på magen når den blir skikkelig fremtredende (uten at det gjør det greit å ta på andres mage uansett!), men i likhet med meg har du vel ikke akkurat en gigamage enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så misunnelig på at du orker å trene! Selv om formen min er fantastisk mye bedre enn den var kollapser jeg fremdeles på sofaen etter jobb og orker knapt å gå en tur noen ganger i uka. Får så dårlig samvittighet ovenfor både meg selv og den lille i magen. :(

Jeg har enda ikke opplevd at noen har tatt meg på magen, det syns jeg er veldig rart! Ble det så ille som du trodde? Skjønner forsåvidt at det kan være fristende å klappe på magen når den blir skikkelig fremtredende (uten at det gjør det greit å ta på andres mage uansett!), men i likhet med meg har du vel ikke akkurat en gigamage enda.

Ja føler meg heldig som fremdeles kan holde meg i bevegelse, håper det holder seg fremover... Du må ikke ha dårlig samvittighet, trening skal jo ikke være et ork og da mener jeg det heller er bedre å slappe av i tiden fremover.. Vi gror jo tross alt et helt nytt menneske :laugh: Hvordan type jobb har du? Jeg har til vanlig en veldig aktiv jobb så når jeg plutslig fikk en uke med rolig og mye stillesitting merket jeg at energien faktisk gikk nedover.

Det med at folk tar på magen, har ingen problemer dersom det er folk jeg kjenner ganske godt da er det liksom greit men fremdeles litt rart :S Folk som jeg nesten ikke kjenner som er konene til mannens kollegaer blir det veldig rart med... Haha nei kan ikke akkurat skryte av noe kjempe gravid mage. Gleder meg til den kommer, nå ser det mere ut som jeg har lagt på meg kun på magen :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har typisk kontorjobb (kommunikasjon), så beveger meg ikke lenger enn en tur til kopirommet eller et møterom av og til. Skulle derfor veldig gjerne ha vært i form til å trene i alle fall et par ganger i uka, men jeg innser jo at det ikke blir noe av foreløpig. Merker jeg er i dårlig form dagen etter hvis jeg har presset meg litt, så det er ingen vits. Får heller satse på at jeg orker mer om noen uker! :jupp:

Jeg hadde kanskje sett gravid ut hvis jeg hadde gått med veldig tettsittende klær for å virkelig understreke det, men i vanlige klær ser jeg bare tjukk ut. Og jeg har litt ekstra fett på magen som ikke har blitt "stramt" enda, så når jeg f.eks går med en strømpebukse som begynner å bli litt stram i livet får jeg sånne deilige strømpebuksevalker. :fnise: Da vi skulle ut og spise på fin restaurant på lørdag tenkte jeg jeg skulle være smart og innvie en av gravidstrømpebuksene jeg har kjøpt, men den var fremdeles for stor gitt. Endte med å stå og dra den opp på trikken sånn at den ikke skulle rulle ned forbi rumpa og nedover lårene. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har typisk kontorjobb (kommunikasjon), så beveger meg ikke lenger enn en tur til kopirommet eller et møterom av og til. Skulle derfor veldig gjerne ha vært i form til å trene i alle fall et par ganger i uka, men jeg innser jo at det ikke blir noe av foreløpig. Merker jeg er i dårlig form dagen etter hvis jeg har presset meg litt, så det er ingen vits. Får heller satse på at jeg orker mer om noen uker! :jupp:

Jeg hadde kanskje sett gravid ut hvis jeg hadde gått med veldig tettsittende klær for å virkelig understreke det, men i vanlige klær ser jeg bare tjukk ut. Og jeg har litt ekstra fett på magen som ikke har blitt "stramt" enda, så når jeg f.eks går med en strømpebukse som begynner å bli litt stram i livet får jeg sånne deilige strømpebuksevalker. :fnise: Da vi skulle ut og spise på fin restaurant på lørdag tenkte jeg jeg skulle være smart og innvie en av gravidstrømpebuksene jeg har kjøpt, men den var fremdeles for stor gitt. Endte med å stå og dra den opp på trikken sånn at den ikke skulle rulle ned forbi rumpa og nedover lårene. :hoho:

HAHA kjenner igjen det med strømpebuksene, bare at jeg har det slik med en gravidbukse... Måtte gå å dra den opp heeele kveden, slitsomt! satser på at det bedrer seg etterhvert... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig gladdag idag :D

Kjenner det var godt å jobbe ilag med skiftet mitt igjen, blir liksom noe helt annet å gå på jobb når en føler at en "hører" til med de andre :biggrin:

Mistenker også at jeg har kjent bevegelser fra lille imagen.. Klarer ikke beskrive det men spennende er det vertfall :D

Hørte litt med doppleren idag, verdens fineste lyd kom frem :bolledeig:

Måtte tirsdag komme superfort, skikkelig klar for OUL nå altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...