Gå til innhold

Veien mot en større familie


Skogkløver

Anbefalte innlegg

Huff, det høres veldig tungt ut det der.

Soppen er jo kjip, men det håper jeg ordner seg med litt behandling? Har det skjedd noe siden du skrev innlegget ditt?

Forstår tankene dine om at noe er galt, og om dere kan få barn. Jeg har jo sånne tanker selv, og har hatt mensen. Tror det er ganske normalt å være full av bekymringer i prøvingen, virker som at det er så mye som skal til for noen. Har du fått noen utredning? Hva tror gyn forårsaker tullet i syklusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

tilbake igjen! Trengte en liten pause fra tenkingen :P

Det så ut som at pillene hjalp litt, men tror egentlig ikke det. Nå har jeg ny legetime i morgen, og deretter kommer det nok en henvisning til dermatolog. Forhåpentligvis finner vi ut av det etterhvert...

Det ser veldig likt ut som dette, bare at det er under brytene, i lysken, på baksiden av knærne, i korsryggen...

http://www.dermatologi.no/hudsykdommer/Pityriasis%20rosea%20(3).jpg

Nå har jeg fullført en 10 dagers kur med primolut, og fikk "mensen". En bortfallsblødning på 3 dager, nesten uten kramper eller noe. Så nå er spørsmålet om det satt syklusen i gang slik at jeg får eggløsning denne mnd. Gyn vet ikke hva som tuller med syklusen, men mistenker pcos. Har oppfølgningstime i januar. Får ta det fra da :)

Har du endelig klart å kvitte deg med soppen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Henger meg på her, hvordan går det med syklusen din? :)

Kjekt med flere :)

Jeg er litt usikker på hvordan det går med syklusen for å være helt ærlig. Jeg skulle hatt EL tirsdag sist uke dersom alt hadde vært i rute. Jeg tok EL-tester, som alle var svakt positive i 5 dager på rad (testet mandag-fredag). Så om det betyr at jeg faktisk har hatt EL eller om jeg har hatt en EL hvor egget ikke har modnet skikkelig og blitt til en cyste vet jeg ikke :sukk: Vi har i hvertfall hatt regelmessig sex de siste to ukene, annenhver dag :danse: Så sjansen for graviditet burde absolutt være der dersom jeg hadde eggløsning :)

"Sopputslettet" er kanskje ikke sopp alikavell. Jeg er henvist til dermatolog, kanskje han klarer å finne ut hva utslettet er :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ :sukk: leste litt på nettet her.

"Frøya svarer: Man kan få positive eggløsningstest, uten å ha eggløsning. Dette er skjer hos kvinner med en hormonubalanse hvor LHen er forhøyet generelt. Dette kan vi se hos kvinner med PCO eller PCOS." Link

Da kan det jo absolutt se ut som at dette underbygger en pcos diagnose... Vanligvis skal man ikke ha mer enn max 2 dager med positive el-tester. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda :/ Kanskje det er noe å snakke med legen sin om? Så du i tilfelle får bekreftet/avkreftet dette og får gjort noe med det? Håper det ikke er tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nesten ta det opp med gyn ja, tenker det ikke er vits å be om ny time, har allerede en i begynnelsen av Januar, og ventetiden på ny time er gjerne 2-3 mnd. I januar blir jeg nok henvist til en fertilitetsekspert, som uansett har bedre peiling.

Og sånn bare for å gjøre meg mer forvirret ser det ut som at jeg har fått mensen i dag, 9 dager før jeg skulle hatt den :bond: Håpet først det var en festeblødning, men det er nok for mye blod til det :sukk: og siden siste "mens" kom etter en primolut-kur, er det ikke så rart at systemet er ute av balanse :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med :laugh:
Håper at alt ordner seg for deg, er nok ikke enkelt når kroppen ikke spiller på lag :S

Forrsten hvor kjøper du testene dine, ser for meg at jeg kan bli en smuule ivrig så greit å ha noe som ikke koster skjorta xD
:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med :laugh:

Håper at alt ordner seg for deg, er nok ikke enkelt når kroppen ikke spiller på lag :S

Forrsten hvor kjøper du testene dine, ser for meg at jeg kan bli en smuule ivrig så greit å ha noe som ikke koster skjorta xD

:fnise:

Billigtester.no tror jeg det var! :) ganske greit, slipper unna med en brøkdel av prisen med sånne strimmeltester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? :)

Berg og dalbane uten like! :fnise: I det ene øyeblikket er jeg strålende fornøyd, og i det neste så sint at jeg skjelver. Ikke lett å være hormonmonster :rasende: Jeg var i familiebesøk i går, og begynte så fint dagen med å eksplodere på foreldrene mine fordi de ba meg om en tjeneste :sukk: Etterpå hylgrein jeg i bilen på vei til besøket. Kan ikke si det hjalp på humøret da ikke mindre enn 2 (!!!!!) stykker i familien annonserte at de er gravide :gravid: . Selvfølgelig er jeg kjempe glad på deres vegne, men litt sår på mine egne. Følte meg som verdens mest egoistiske person, og ble igjen sint. Klarte å holde masken hele dagen da, men kan ikke si jeg var rågod på smalltalk og lekte mest med ungene som var der. Da jeg kom hjem var jeg så utmattet at jeg sovnet. For en dag, gruer meg allerede til julaften da alle skal samles igjen.

Det eneste positive er vel at jeg enda går ned i vekt :danse: , har vel gått ned 10 kg siden i sommer :) Og det er jo kjekt! Samt at kjæresten min er fantastisk god å ha, han er snill og tålmodig. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, stoooor klem til deg :) det er ikke enkelt når "alle" rundt en har unger, eller snart skal ha unger og vi står på stedet 0. Så heldig du er med den gode kjæresten din :) det er nok lurt å prøve å psyke seg opp til julaften ja, prøv å distrahere deg selv når barnepraten dukker opp i selskapet, ikke kom inn på destruktive tanker. Det skal snart bli din tur også! :) og jeg må si wow, du har virkelig tatt av - godt jobba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) veldig kjekt å prøve på klær som jeg tidligere har lagt bort fordi de var blitt for små. Nå passer alt i skapet, noen kilo til så passer gjerne det som ligger gjemt bort i boden også :fnise:

Det blir forhåpentligvis lettere å bli gravid uten alle disse ekstra kiloene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Da var gynekologbesøket unnagjort! :) Det gikk faktisk veldig bra! jeg fikk masse skryt for vektnedgang og eggstokkene mine er cystefri for første gang på 2 år :danse::bolledeig: Jeg har totalt gått ned nesten 15 kg no. Fra nesten 90kg på det meste til 75 nå. Går jeg ned 10 kg til så skal jeg være fornøyd :lur:

Legen så også en fin eggløsning på gang :) Siden det nærmer seg at vi har vært prøvere i 1 år, så settes utredning i gang. I første omgang skal jeg inn for å måle homonnivåene 3 ganger i løper av syklusen, for å være sikker på at alt fungerer som det skal. Mannen i huset er også inne i systemet og skal inn for å ta sædprøve i mars/april dersom jeg enda ikke er gravid. Jeg slipper altså unna alt av hormoner for en stund :) Det er deilig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så bra da skogkløver, du har vært flink! :D Da må jo forholdene for å få en spire være bra ;)

Så greit at du slipper å styre med hormoner for nå, kanskje du slipper det i det hele tatt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt jobba med vektnedgangen :danse:

Snart sitter nok spiren skal du se :) Krysser fingrene og sender masse masse babystøv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt jobba med vektnedgangen :danse:

Snart sitter nok spiren skal du se :) Krysser fingrene og sender masse masse babystøv ;)

Takk! Håper babystøvet smitter :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå begynner det å bli bra lenge siden jeg har vært innom på denne siden.

Det er egentlig ikke så veldig mye nytt å rapportere om :( Har hatt noen nye turer til gynekolog, uten at det har skjedd så mye fornuftig. EL er enda ikke på plass og syklusen min hadde stoppet helt opp.

Nå er jeg satt på hormoner som gis mot tidlig overgangsalder :sjokkert: i håp om at El skal starte. Har i det minste fått mensen tilbake etter et stopp på 3 mnd.

Har fått dobbel dose pergotime som skal tas når jeg nå får syklus nr 3 etter oppstart på hormoner. Forhåpentligvis er kroppen litt i gang da.

Vekten har holdt seg relativt stabil, jeg ligger og vipper mellom 70 og 75 kg, satser på at ny innsats fremover får meg ned under 70 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...