Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Treningen skrev jeg forresten litt om i treningsdagboka i dag og den går bra, så håper det fortsetter slik fremover. Kjennes ut som vekta har økt litt igjen, så nå må jeg stramme litt inn på småspisingen (blitt en del av det når man hver kveld har noe man skal gjøre i leilighet, samt to helger med venninner og heftige utskeielser). Vekta skal egentlig bestiges på fredag og gruer meg skikkelig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med et vellykket salg. Noen hundretusen over takst er sykt bra gevinst. Er så nysgjerrig, kan jeg se finn-annonsen? Send den på PM om du vil

Våres blir lagt ut i påska, og visning helga etter påske. Her gjenstår det å male et strøk til i stua, samt rydde og ordne for bildetaking på fredag. Ahhh, er så spent altså!!!

Vi er meget fornøyde, vi gikk nesten 400 000 over takst, så vi fikk langt mer enn vi turte å håpe på 😁

Linken ligger på fb profilen min, så det er bare å kikke!

Vi var ikke helt fornøyd med bildene da, synes de ble for mørke/blasse, men det funket visst bra at folk ble positivt overrasket når de kom på visning! :danse:

Spennende med bilder da! Mitt råd er å henge i hæla på fotografen og sikre at det blir tatt bilde av det som skiller leiligheten positivt ut fra mengden. Vår fotograf var iallefall ganske sløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er meget fornøyde, vi gikk nesten 400 000 over takst, så vi fikk langt mer enn vi turte å håpe på

Linken ligger på fb profilen min, så det er bare å kikke!

Vi var ikke helt fornøyd med bildene da, synes de ble for mørke/blasse, men det funket visst bra at folk ble positivt overrasket når de kom på visning! :danse:

Spennende med bilder da! Mitt råd er å henge i hæla på fotografen og sikre at det blir tatt bilde av det som skiller leiligheten positivt ut fra mengden. Vår fotograf var iallefall ganske sløv.

Wow. 400.000 er vilt. Et vennepar av oss fikk det samme for sin 2-roms som de solgte denne uka. Leiligheta var jo kjempeflott, så ikke rart at det ble budkrig :)

Takk for råd om fotograf. Her skal forsåvidt megler være med på fotograferingen, så tror han kommer til å ha en del å si. Nå skal jeg kaste meg rundt her og klargjøre alle rom. Ferdig med alt av maling, så nå gjelder det å få shinet opp her. Pjuuu....

Trenger ikke å trimme foråsidetsånn. Har knapt sittet nede på tre dager nå :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lykke til med visning til helgen! :duskedame:

Jeg var inne og tittet på bildene, og leiligheten deres er jo kjempefresh, så det kommer til å gå så det suser!

Vi overtar ny bolig i morgen, så det blir stas! :jippi:

Ellers, hvordan går det med treningen og øvrige bryllupsforberedelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med visning til helgen! :duskedame:

Jeg var inne og tittet på bildene, og leiligheten deres er jo kjempefresh, så det kommer til å gå så det suser!

Vi overtar ny bolig i morgen, så det blir stas! :jippi:

Ellers, hvordan går det med treningen og øvrige bryllupsforberedelser?

Tusen takk. Blir et lite race frem mot søndag for å vaske alt innvendig og utvendig, men er forhåpentligvis verdt det.

Så gøy med overtakelse!!! Gratulerer igjen.

Vel, trening går så som så grunnet alt som må gjøres. Fra og med neste uke blir det fullt fokus igjen, både matmessig og treningsmessig. Ligger stabilt vektmessig, så er mest kondisjonen jeg må fokusere på frem til 13. juni. Jogget i marka forrige helg og var fortsatt en del snø, men nå har det vært storsmelting denne uka så skal prøve meg igjen i helga :)

Bryllupsforberedelser går veldig bra, det meste er i boks egentlig og resten må vi ta når det nærmer seg litt. Har stadig vekk drømmer om alt som kan gå galt :ler: Såååå, jeg forbereder meg visst når jeg sover også :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er leilighet solgt til en meget akseptabel pris :bolledeig: Den eneste nedturen er - vi må flytte ut om to måneder!! Hadde sett for oss en overtakelse i slutten av juli/starten av august, men den gang ei.

Men, nå blir det i hvert fall kjøp av bil. En plug-in hybrid trolig. Vi sikler litt på Mitsubishi Outlander Phev. En real SUV faktisk. Bør ha firhjulstrekk for å komme oss opp på hytta vinterstid, sånn egentlig, og denne har det. Hadde jeg kunne valgt fritt så hadde det nok blitt en Volvo V60 hybrid, men den koster 650.000 nypris! Det skjer ikke foråsidetsånn!! :grine:

Nå tar jeg ut spiral neste uke og skal ha en runde med primolut for å skyve EL mer mot slutten av bryllpsreisen. Da trenger ikke å tenke så mye på det i fht alkohol, for jeg mistenker høy vinføring hele den uka, hehe. Vi er noen livsnytere som er blitt temmelig vinsnobbete de siste årene. :vin:

Håper alle får en særdeles flott helg! Her er jeg på sukkeravvenning, så det blir en liten prøvelse uten en smågodtpose å fordype meg i (skal til skredder 5. mai og håper å se 57-tallet på vekta innen da, så derfor). :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten begynt på no-pooregmie. For et forferdelig valg av ord, men det er altså en forkortelse for "no shampoo". Jepp, du leste riktig. Jeg vasker ikke håret med sjampo. Det trodde jeg aldri jeg skulle finne på å gjøre, for jeg og sjampoflasken har i lang tid vært gift. Så gift at nå på slutten måtte jeg vaske håret hver dag! Det er jo helt krise. Mistenker sjampoen jeg brukte til å være synderen, men lell... jeg ble lei.

Så snublet jeg da over denne trenden på nettet og ble overbevist. For Kasper vasker vi sjeldent håret på, kun når det har vært mye mat som har funnet veien dit, og han har aldri fett hår. Og grunnen til det er jo så utrolig logisk. Sjampo tørker ut håret, som igjen fører til at hodebunnen produserer ekstra mye olje, som igjen gjør håret fett. Og så blir det en ond sirkel til slutt.

Så nå har jeg vasket håret to ganger med natron (for å rense ordentlig) og skylt det i eplecidereddik. Etter hvert går jeg nok over til natronbalsammetoden, hvor man blander inn natron i balsamen (riktig type balsam uten silikoner og mineraloljer. Eventuelt kun balsammetoden (uten natron), hvor man bruker to typer balsam. En vaskebalsam (den litt lettere typen i spedd natron eller ei etter ønske) og pleiebalsam, som funger som ja, en balsam.

Masse info på nopoo.blogg.no for øvrig.

Nopoo-metoden lover sterkere, sunnere, mer glansfullt hår. Og ikke minst - veldig miljøvennlig. Sett mye før-etter-bilder av helt vanlige personer (altså, ikke en gimmick for å selge ett eller annet produkt) og det er stor, stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med salg! :danse: Så deilig!

Jeg vasker håret med shampoo og hairconditioner 2 ganger i uka, selvom jeg trener og hodebunnen blir salt. Håret rekker ikke å bli fett, egentlig. Men siden jeg trener, så føler jeg at jeg må ta det et par ganger i uka. Kanskje jeg kaster meg utpå trenden du forkynner om her etterhvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med salg! :danse: Så deilig!

Jeg vasker håret med shampoo og hairconditioner 2 ganger i uka, selvom jeg trener og hodebunnen blir salt. Håret rekker ikke å bli fett, egentlig. Men siden jeg trener, så føler jeg at jeg må ta det et par ganger i uka. Kanskje jeg kaster meg utpå trenden du forkynner om her etterhvert :jepp:

Mange folk som driver med no-poo, som kjører low-poo. Vasker med sjampo (uten silikon og mineraloljer) 1-2 ganger i uken, så det finnes mange veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS med salg av leilighet! :duskedame: Regner med salget gikk bra siden jeg så dere kunne sprette bobler to dager på rad på insta?

Skal innrømme jeg la litt annen mening i no-poo enn sjampo :hoho:

Spennende å ta ut spiral da! Når begynner dere aktiv prøving? Og når er bryllupet igjen? :klo: (vet du har sagt det før, men ammetåka vil ikke riktig slippe :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS med salg av leilighet! :duskedame: Regner med salget gikk bra siden jeg så dere kunne sprette bobler to dager på rad på insta?

Skal innrømme jeg la litt annen mening i no-poo enn sjampo :hoho:

Spennende å ta ut spiral da! Når begynner dere aktiv prøving? Og når er bryllupet igjen? :klo: (vet du har sagt det før, men ammetåka vil ikke riktig slippe :fnise:)

Det var en som bød. En. Og han bød seg lenger og lenger opp fordi han var redd for de med forkjøpsrett. Var flere som var interessert, men når det er USBL-borettslag så er det noe man kan risikere - passive budgivere, som bare venter på å ta den på forkjøpsrett. Så det ordnet seg veldig bra.

Vet du, det gjorde jeg også. Er jo helt talentløs og kalle det no-poo, får kun toalettassosiasjoner :hoho:

Vel, planen var å starte aktiv rett etter bryllup (27. juni, 9 uker til, wæææ), men så har jeg fått gravidpanikken igjen. Tok jo ut spiralen nå på tirsdag og i følge app så skulle jeg ha EL på mandag denne uken (den stemte jo forrige periode). Men, den har ikke kommet!!! Så enten har jeg hatt det i helga eller så er den forsinket. Har den vært i helga er det litt krise fordi vi hadde ubeskyttet sex forrige tirsdag og det er jo veldig lite safe om el var på søndag (og ikke mandag eller egentlig tirsdag som jeg gamlet på da jeg ofte har positive el-tester i to dager, bruker nok litt tid på å slippe egget). Så ja, eeeh. Litt bekymret.

Hvordan går det med deg? Har dere startet prøvinga på ordentlig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som bød. En. Og han bød seg lenger og lenger opp fordi han var redd for de med forkjøpsrett. Var flere som var interessert, men når det er USBL-borettslag så er det noe man kan risikere - passive budgivere, som bare venter på å ta den på forkjøpsrett. Så det ordnet seg veldig bra.

Vet du, det gjorde jeg også. Er jo helt talentløs og kalle det no-poo, får kun toalettassosiasjoner :hoho:

Vel, planen var å starte aktiv rett etter bryllup (27. juni, 9 uker til, wæææ), men så har jeg fått gravidpanikken igjen. Tok jo ut spiralen nå på tirsdag og i følge app så skulle jeg ha EL på mandag denne uken (den stemte jo forrige periode). Men, den har ikke kommet!!! Så enten har jeg hatt det i helga eller så er den forsinket. Har den vært i helga er det litt krise fordi vi hadde ubeskyttet sex forrige tirsdag og det er jo veldig lite safe om el var på søndag (og ikke mandag eller egentlig tirsdag som jeg gamlet på da jeg ofte har positive el-tester i to dager, bruker nok litt tid på å slippe egget). Så ja, eeeh. Litt bekymret.

Hvordan går det med deg? Har dere startet prøvinga på ordentlig nå?

Leiligheten deres så jo sååå fresh ut på bildene, hadde trodd det skulle være mer enn en som bød! Det var godt dere hadde flaks med han som bød da i det minste! Er det lov å spørre hva det endte på ifht takst?

Uansett tipper jeg det er godt å være ferdig. Jeg syntes iallefall hele boligsalgsprosessen var et slit! Faktisk synes jeg den var verre enn oppussingen vi driver med nå, og det er ikke akkurat gøy å pusse opp heller.

Er vel lite sannsynlig at det ble klaff hvis dere hadde sex forrige tirsdag selv om el kom tidlig. Men har full forståelse for at du får noia, det hadde jo vært typisk liksom :fnise:

Vi starter å prøve til sommeren. Bruker ikke prevensjon, men hopper av i svingen, og det funker som søren her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten deres så jo sååå fresh ut på bildene, hadde trodd det skulle være mer enn en som bød! Det var godt dere hadde flaks med han som bød da i det minste! Er det lov å spørre hva det endte på ifht takst?

Uansett tipper jeg det er godt å være ferdig. Jeg syntes iallefall hele boligsalgsprosessen var et slit! Faktisk synes jeg den var verre enn oppussingen vi driver med nå, og det er ikke akkurat gøy å pusse opp heller.

Er vel lite sannsynlig at det ble klaff hvis dere hadde sex forrige tirsdag selv om el kom tidlig. Men har full forståelse for at du får noia, det hadde jo vært typisk liksom :fnise:

Vi starter å prøve til sommeren. Bruker ikke prevensjon, men hopper av i svingen, og det funker som søren her i huset.

Den gikk for 3.3.500.000 inkl. garasjen. Vi kjøpte den for 2.730.000 inkl. garasjen sommeren 2012 så er veldig fornøyd. Leilighetene går for det i nabolaget om dagen i grunnen, så helt innenfor.

El-testene blir bare svakere og svakere så el må ha vært søndag/mandag. Håper virkelig ikke det har klaffet denne runden for det passer så innmari dårlig! Jeg tror ikke sjansene er så store selv, men det at de eksisterer gjør meg litt nervøs. Kan tidligst teste på onsdag. Så lenge til. Slipper vi unna med skrekken så blir jeg helt nazi neste periode foråsidetsånn!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gikk for 3.3.500.000 inkl. garasjen. Vi kjøpte den for 2.730.000 inkl. garasjen sommeren 2012 så er veldig fornøyd. Leilighetene går for det i nabolaget om dagen i grunnen, så helt innenfor.

El-testene blir bare svakere og svakere så el må ha vært søndag/mandag. Håper virkelig ikke det har klaffet denne runden for det passer så innmari dårlig! Jeg tror ikke sjansene er så store selv, men det at de eksisterer gjør meg litt nervøs. Kan tidligst teste på onsdag. Så lenge til. Slipper vi unna med skrekken så blir jeg helt nazi neste periode foråsidetsånn!!! :ler:

Den gikk for 3.3.500.000 inkl. garasjen. Vi kjøpte den for 2.730.000 inkl. garasjen sommeren 2012 så er veldig fornøyd. Leilighetene går for det i nabolaget om dagen i grunnen, så helt innenfor.

El-testene blir bare svakere og svakere så el må ha vært søndag/mandag. Håper virkelig ikke det har klaffet denne runden for det passer så innmari dårlig! Jeg tror ikke sjansene er så store selv, men det at de eksisterer gjør meg litt nervøs. Kan tidligst teste på onsdag. Så lenge til. Slipper vi unna med skrekken så blir jeg helt nazi neste periode foråsidetsånn!!! :ler:

Den gikk for 3.3.500.000 inkl. garasjen. Vi kjøpte den for 2.730.000 inkl. garasjen sommeren 2012 så er veldig fornøyd. Leilighetene går for det i nabolaget om dagen i grunnen, så helt innenfor.

El-testene blir bare svakere og svakere så el må ha vært søndag/mandag. Håper virkelig ikke det har klaffet denne runden for det passer så innmari dårlig! Jeg tror ikke sjansene er så store selv, men det at de eksisterer gjør meg litt nervøs. Kan tidligst teste på onsdag. Så lenge til. Slipper vi unna med skrekken så blir jeg helt nazi neste periode foråsidetsånn!!! :ler:

Det var jo definitivt en svært respektabel pris! Dere har all grunn til å være fornøyd! Og så med en budgiver da, tipper at meglerens provisjon var godt investerte kroner! :jepp:

Jeg vet iallefall at megleren vår var verdt pengene og vel så det, de siste 150 000 var utelukkende meglerens fortjeneste. Så selv om han var den glatteste bessewisseren jeg har vært borte i, så var det verdt det :ler:

Men hopper dere av i svingen nå som du ikke går på prevensjon, eller bare kjører dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo definitivt en svært respektabel pris! Dere har all grunn til å være fornøyd! Og så med en budgiver da, tipper at meglerens provisjon var godt investerte kroner! :jepp:

Jeg vet iallefall at megleren vår var verdt pengene og vel så det, de siste 150 000 var utelukkende meglerens fortjeneste. Så selv om han var den glatteste bessewisseren jeg har vært borte i, så var det verdt det :ler:

Men hopper dere av i svingen nå som du ikke går på prevensjon, eller bare kjører dere på?

Vi hadde en fastpris også på den provisjonen, men skal ikke stå på det. Megleren stod virkelig på som en helt her også og fikk opp prisen med en budgiver hele 300.000, så man kan ikke klage :) Han var veldig dyktig.

Nja, i de usikre periodene har vi ingen form for penetrasjon, rett og slett (planen var at det var no-go 7-8 dager før forventet EL). Så ingen hoppe-av-i-svingen her i gården, men alt annet er ok. Etter EL (minst 4 dager etter positiv test var min plan) så er det lov. Dette er altså rimelig harde regler grunnet bryllupet, hvis ikke hadde vi nok bare kjørt på rundt disse tider :)

Googler som en gal nå for å se hvor mange som faktisk har vært uheldig og blitt gravid etter uttak av kobberspiral og litt feilregning av EL :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en fastpris også på den provisjonen, men skal ikke stå på det. Megleren stod virkelig på som en helt her også og fikk opp prisen med en budgiver hele 300.000, så man kan ikke klage :) Han var veldig dyktig.

Nja, i de usikre periodene har vi ingen form for penetrasjon, rett og slett (planen var at det var no-go 7-8 dager før forventet EL). Så ingen hoppe-av-i-svingen her i gården, men alt annet er ok. Etter EL (minst 4 dager etter positiv test var min plan) så er det lov. Dette er altså rimelig harde regler grunnet bryllupet, hvis ikke hadde vi nok bare kjørt på rundt disse tider :)

Googler som en gal nå for å se hvor mange som faktisk har vært uheldig og blitt gravid etter uttak av kobberspiral og litt feilregning av EL :/

Det har sikkert gått bra. Hvis el vanligvis er relativt stabil har den sikkert ikke kommet noe særlig mer en max to dager for tidlig. Og med tanke på at det går 12-24 timer fra positiv test til egget slippes så har sikkert el sikkert ikke foregått før tidligst lørdag kveld. Og 4 dager er jo i overkant av hva sædceller tåler, så dette har nok gått fint skal du se! :jepp: *optimist*

Om noen måneder skal du se at du sitter å håper på at den fordømte streken skal dukke opp :ler:

edit: fjernet trippel sitatboks

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har sikkert gått bra. Hvis el vanligvis er relativt stabil har den sikkert ikke kommet noe særlig mer en max to dager for tidlig. Og med tanke på at det går 12-24 timer fra positiv test til egget slippes så har sikkert el sikkert ikke foregått før tidligst lørdag kveld. Og 4 dager er jo i overkant av hva sædceller tåler, så dette har nok gått fint skal du se! :jepp: *optimist*

Om noen måneder skal du se at du sitter å håper på at den fordømte streken skal dukke opp :ler:

edit: fjernet trippel sitatboks

Har lest at sædceller kan leve opptil 8 dager i skjeden, men det mest vanlige er nok kun 1-5 dager. Jeg tror nok at eggløsningstesten var positiv på søndag og egget slapp på mandag, eller.... jeg håper på det. Tok test tirsdags morgen og den var negativ, men også den sterkeste testen jeg har fått hittil denne uka.

Tror også det skal litt til. Jeg er 31, kjæresten er 37, så vi er nok ikke akkurat hyperfertile :ler:

Gleder meg mye mer til å myse på en GT om noen måneder og prøve å ønsketenke den positiv. Tror jeg blir like glad denne gangen som sist når den blir det :biggrin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhhh, update!!!!

Jeg hadde skrevet i notatfeltet på min womanapp: hoppet av i svingen tirsdag 14/04, ikke fullbyrdet (som jeg trodde).

Da er det virkelig ørsmå sjanser, nærmest umulig, om eggløsning eksempelvis var på mandag.

Tar ikke seiersdansen på forskudd, men det var likevel en lettelse å oppdage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhhh, update!!!!

Jeg hadde skrevet i notatfeltet på min womanapp: hoppet av i svingen tirsdag 14/04, ikke fullbyrdet (som jeg trodde).

Da er det virkelig ørsmå sjanser, nærmest umulig, om eggløsning eksempelvis var på mandag.

Tar ikke seiersdansen på forskudd, men det var likevel en lettelse å oppdage.

Puh, krise avverget!

Det var jammen bra du hadde notert det, ellers kan du være sikker på at før mensen kommer hadde du hatt så mange symptomer at du hadde vært sikker på at du var gravid. Prøvepsykosen er mektige greier :ler:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, krise avverget!

Det var jammen bra du hadde notert det, ellers kan du være sikker på at før mensen kommer hadde du hatt så mange symptomer at du hadde vært sikker på at du var gravid. Prøvepsykosen er mektige greier :ler:

Ny update - har el nå! Fikk positiv test i går kveld. Fem dager forsinket. Det har jeg aldri opplevd før, for det vil jo si fem dager forsinket mens også. Jaja, da er alle hjerter glade her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...