Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

:vinke:

Etter å ha snoket litt rundt på prøveforumet og i diverse dagbøker fant jeg ut at det var greit å opprette en egen prøvedagbok!

Er kjekt å kunne samle alle datoer og symptomer på det ene og det andre på en plass, så hvorfor ikke her? :)

Sluttet på p-pillen i august etter å gått på den sammenhengende i godt over 10 år.

Har hatt en pillefri mens siden da (som kom etter ca 44 dagers syklus :filer:), og siden den gang ingenting.

Har nå gått ca 40 dager av ny syklus, og venter i spenning på TR, eller eventuelt testing etter hvert...

Ellers har jeg planer om å ikke bli helt prøve-gal, og forsøke å holde det på et "normalt" nivå. Merker dog at det alt nå begynner å bli vanskelig :sjenert:

Uansett, håper på besøk, og at denne dagboken ikke rekker å bli alt for lang før den må flyttes :fnise:

:enig:

Linker som er greie å huske:

EL-test som graviditetstest

Gravid-linker:

Symptomoversikten min ved IKM! :hjerte:

Update 22.11.09 - noterer sykluslengder her da jeg merker at jeg alt begynner å glemme de... :sjenert:

1. pillefrie syklus; 44 dager

2. pillefrie syklus; 40 dager

PP1; 33 dager

PP2; PCOS konstatert 26.04.10 - Primlut oppstart samme dag, CD 137 - tanta på besøk CD148 - 147 dager

PP3; Dobbel Pergo fom CD3 tom CD7 - 38 dager

PP4; Pergopause - ingen tante og ny primolutkur

PP5; Dobbel Pergo fom CD3 tom CD7 - 29 dager

PP6; Pergopause - mensen kom av seg selv, altså uten primolut! - 33 dager

PP7; Dobbel Pergo fom CD3 tom CD7 - ???

Prøvere siden august 09. Diagnosert med PCOS april 10. Tre runder dobbel pergo uten hell. Henvisning til ivf sendt 05.01.11, samtale 17.02, lap 28.02. Mannen har fine svømmere. Forsamtale for IVF 14. april!

1. juni 2011: GRAVID!! Laparoskopi i februar og FSH-stimulert syklus med Puregon gjorde jobben. TB 30.05.2011 :hjerte:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
:vinke:

Etter å ha snoket litt rundt på prøveforumet og i diverse dagbøker fant jeg ut at det var greit å opprette en egen prøvedagbok!

Er kjekt å kunne samle alle datoer og symptomer på det ene og det andre på en plass, så hvorfor ikke her? :)

Sluttet på p-pillen i august etter å gått på den sammenhengende i godt over 10 år.

Har hatt en pillefri mens siden da (som kom etter ca 44 dagers syklus :filer:), og siden den gang ingenting.

Har nå gått ca 40 dager av ny syklus, og venter i spenning på TR, eller eventuelt testing etter hvert...

Ellers har jeg planer om å ikke bli helt prøve-gal, og forsøke å holde det på et "normalt" nivå. Merker dog at det alt nå begynner å bli vanskelig :sjenert:

Uansett, håper på besøk, og at denne dagboken ikke rekker å bli alt for lang før den må flyttes :fnise:

:enig:

Heisann! :)

Er jo helt ny i dette her jeg også, så vi får følge hverandre, og håpe på vi begge snart får flytte dagbøkene våre! :D

Jeg har ikke merket så mye til alt dette enda, er bare 12 dager siden siste pille.

tror ikke jeg kommer til å bli skuffet de første testene, men som du sier, så kommer det nok fort. Vi har jo så mye å glede oss til, og vil jo helst ha det allerede i morgen!! ;)

Jeg er veldig spent på min syklus også. håper den kommer snart, så jeg kan vite det :)

Synd din er litt lang da. Er jo lov å håpe på at den korter seg ned et lite hakk :)

Hvor gamle er du/dere da?

Vi er 28/29 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Er jo helt ny i dette her jeg også, så vi får følge hverandre, og håpe på vi begge snart får flytte dagbøkene våre! :D

Jeg har ikke merket så mye til alt dette enda, er bare 12 dager siden siste pille.

tror ikke jeg kommer til å bli skuffet de første testene, men som du sier, så kommer det nok fort. Vi har jo så mye å glede oss til, og vil jo helst ha det allerede i morgen!! ;)

Jeg er veldig spent på min syklus også. håper den kommer snart, så jeg kan vite det :)

Synd din er litt lang da. Er jo lov å håpe på at den korter seg ned et lite hakk :)

Hvor gamle er du/dere da?

Vi er 28/29 ;)

:hoppe:

En gjest! Hurra! :hoppe::velkommen:

Vi har akkurat tippet 3-tallet begge to. Føler at det er på høy tid å starte litt prøving da :jepp:

Håper at syklusen min ikke er så lang, men frykter egentlig det. Husker iallfall at jeg aldri hadde stabile sykluser som ung før jeg begynte på p-piller :snurt:

Akkurat nå skjønner jeg pent lite av hva som skjer i kroppen - har hatt menslignende smerter som kommer og går over noen dager siden før forrige helg. Kjempepussig i og med at ingen mens kommer :klø:

Er dette vanlig i løpet av en syklus? Vet at noen har det i forbindelse med eggløsning, men jeg har jo hatt det alt for lenge til at det kan være det...?

Rart at man etter så mange år først nå skal bli ordentlig kjent med kroppen sin. Angrer på at jeg ikke visste mer om dette da jeg var yngre, slik at man lærte seg til å kjenne igjen signaler fra kroppen på hva som egentlig foregår inni der... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Zia. Håper du får et kort opphold her hos prøverene, og at du kan flytte over til de gravide.

Akkurat nå skjønner jeg pent lite av hva som skjer i kroppen - har hatt menslignende smerter som kommer og går over noen dager siden før forrige helg. Kjempepussig i og med at ingen mens kommer :klø:

Er dette vanlig i løpet av en syklus? Vet at noen har det i forbindelse med eggløsning, men jeg har jo hatt det alt for lenge til at det kan være det...?

Jeg har hatt menslignende smerter i store deler av syklusen min, de begynner gjerne noen dager før eggløsning og holder på i fem-seks dager etter. Denne syklusen hadde jeg kun to-tre dager opphold med smerter før menssmertene ankom.. Når det er sagt så har enkelte sykluser har nesten vært smertefri, men det begynner å bli over halvåret siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Zia. Håper du får et kort opphold her hos prøverene, og at du kan flytte over til de gravide.

Jeg har hatt menslignende smerter i store deler av syklusen min, de begynner gjerne noen dager før eggløsning og holder på i fem-seks dager etter. Denne syklusen hadde jeg kun to-tre dager opphold med smerter før menssmertene ankom.. Når det er sagt så har enkelte sykluser har nesten vært smertefri, men det begynner å bli over halvåret siden..

:hoppe:

Enda en gjest - så koselig at du la igjen hilsen :)

Tanta har meldt sin ankomst i dag, så da var ikke kroppen min SÅ ulogisk som jeg fryktet - bare nesten :fnise:

Ser ut til at jeg er som deg pusilus, med menssmerter til og fra gjennom hele syklusen.

Neste syklus skal jeg notere ned den slags, og alle andre rariteter - kanskje jeg kan lære kroppen min bedre å kjenne. Det er jo praktisk uansett, og særlig om jeg blir her litt lengre enn jeg strengt tatt hadde sett for meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn - da var ticker på plass og - må jo ha det jeg som er så glemsk :fnise:

Eneste er at syklus-lengden er litt så der da - ikke akkurat lik hver måned mistenker jeg :sjenert: og uansett deprimerende lang :filer:

Men pytt - et sted må man begynne! :nigo:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Det er alltid greit å bli kjent med kroppen sin som prøver. Men det virker av og til som om kroppen forandrer litt på seg bare på tull, så man ikke skal bli for godt kjent! :fnise:

Lykke til videre med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å skrive ned symptomer gjennom syklusen, man får i alle fall en viss peiling på hva som foregår.

Satser på at denne syklusen blir kortere, eller aller helst at det fester seg en liten krabat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen som prøver!

Ja, er rart å skulle bli kjent med kroppen sin etter maaange år på prevensjon... Og når en først tror en begynner å kjenne igjen tegnene på EL og TR, så plutselig kjenner en ingenting og så plutselig kjenner en masse rart. Hihi, men vi som er prøvere går vel rundt å kjenner etter litt ekstra ... for vi håper jo selvfølgelig på at spiren sitter kjapt!

Lykke til som prøver, siden vi også er et par på 30-år, kommer jeg til å følge med i dagboken din fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Jeg sluttet også med pillen i august med den målsettingen om å etterhvert få barn, da både jeg og sambo føler oss klar for dette. Jeg har flere venninner som "sliter" og har derfor en grunninnstilling at dette kan ta tid. Prøver derfor å ha en avslappet forhold til det og har forsåvidt klart det så langt. Er redd for at over-fokusering gjør at gjentatte skuffelser får meg til å freake helt ut. (jeg har en tendens til å bli litt "besatt" av ting) Har hatt en noe hektisk periode i forhold til jobb og mye reising, både jeg og typen, så det har ikke blitt allverdens med prøving heller. Men hyggelig å kunne ta en titt innom prøvedagboken din inn i mellom! :)

(Jeg vet forresten knapt hva alle disse forkortelsene i forbindelse med syklus står for)

Har ingen prøvedagbok selv. Er i slutten av 20-årene.

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Det er alltid greit å bli kjent med kroppen sin som prøver. Men det virker av og til som om kroppen forandrer litt på seg bare på tull, så man ikke skal bli for godt kjent! :fnise:

Lykke til videre med prøvingen!

Min kropp går inn for å lure meg på daglig basis føles det som :fnise:

Den lurte meg til og med nesten til å håpe at et under hadde skjedd før TR dukket opp nå :snurt:

:fnise:

Kan være greit å skrive ned symptomer gjennom syklusen, man får i alle fall en viss peiling på hva som foregår.

:jepp:

Tenke å lage syklus-dagbok rett og slett - skrive ned alle syklusdager i en liste, og så ramse opp hver dag alle de ulike symptomene som dukker opp.

Får heller lagre den på pc'n med passord, så ikke familiemedlemmer eller venner på besøk snubler innom en heller ganske så privat liste når de låner laptop'en :fnise:

Er ikke SÅ interessert i å dele sekreter og andre rariteter med alle liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøving! Veldig spennende tid dere går inn i, føles virkelig ikke lenge siden jeg var på akkurat samme stedet selv.

Jeg må bare få lov til å anbefale temping, er kjempebra for å bli kjent med kroppen sin. Les litt mer på pernille.info eller fertilityfriend.com. Det er ikke i nærheten så stress som det høres ut, jeg hadde klokka på et kvarter før jeg pleier å stå opp, målte og fikk akkurat sovnet igjen før klokka ringte igjen. Med minnefunksjon på termometeret så kunne jeg sjekke tempen senere.

Om du allikevel synes dette er litt mye pes, så er siden til FertilityFriend veldig bra til å registrere symptomer osv selv om du ikke temper. Kan legge inn alt fra sektreter, når dere har hatt sex, ulike smerter, humør +++ hver dag og får det enkelt opp i et skjema/graf. Koster ikke noe.

Drysser litt babystøv mens jeg ennå har! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når en først tror en begynner å kjenne igjen tegnene på EL og TR, så plutselig kjenner en ingenting og så plutselig kjenner en masse rart. Hihi, men vi som er prøvere går vel rundt å kjenner etter litt ekstra ... for vi håper jo selvfølgelig på at spiren sitter kjapt!

Lykke til som prøver, siden vi også er et par på 30-år, kommer jeg til å følge med i dagboken din fremover :)

:velkommen:

Hyggelig å se at det er noen jevngamle prøvere på KG også - mulig det er bare innbillning, men synes det er mange unge prøvere her - føler meg som en gamling i forhold :fnise:

Har aldri kjent så mye rart i kroppen min som den dagen jeg sluttet på p-piller jeg :ler:

Nesten så jeg begynte å tro på jomfrufødsler den første uken - jeg var jo litt kvalm og hadde mensmurringer tross alt :roll::riste::klaske:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :) Jeg sluttet også med pillen i august med den målsettingen om å etterhvert få barn, da både jeg og sambo føler oss klar for dette. Jeg har flere venninner som "sliter" og har derfor en grunninnstilling at dette kan ta tid. Prøver derfor å ha en avslappet forhold til det og har forsåvidt klart det så langt. Er redd for at over-fokusering gjør at gjentatte skuffelser får meg til å freake helt ut. (jeg har en tendens til å bli litt "besatt" av ting) Har hatt en noe hektisk periode i forhold til jobb og mye reising, både jeg og typen, så det har ikke blitt allverdens med prøving heller. Men hyggelig å kunne ta en titt innom prøvedagboken din inn i mellom! :)

(Jeg vet forresten knapt hva alle disse forkortelsene i forbindelse med syklus står for)

Har ingen prøvedagbok selv. Er i slutten av 20-årene.

:velkommen::hoppe:

Høres ut som vi ligger ganske likt i løypa da - bortsett fra at jeg er i ferd med å bli mer besatt :fnise:

Jeg har i grunnen tenkt i flere år at det kan bli problematisk for oss å få barn, siden jeg har lang og ustabil syklus, men samtidig kjenner jeg jo mange andre i samme situasjon som har fått det til.

Jeg velger derfor å prøve å være optimist (iallfall så lenge jeg klarer :sjenert: )

Synes du har en fornuftig innstilling til det hele - er jo viktig at det ikke blir et maraton heller. :jepp:

Ehmm.... Kan noen forklare meg hva alle forkortelsene står for? EL er den eneste jeg skjønner! :flau:

TR?

:fnise:

De fleste er ganske logiske - er du i tvil kan du kikke i IKM-trådene som ligger på prøveforumet - de var min kilde til slik kunnskap :sjarmor:

TR er kort for Tante Rød.

Noen burde gitt ut en ordbok for prøvere som ferdes på nettforum :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen::hoppe:

Høres ut som vi ligger ganske likt i løypa da - bortsett fra at jeg er i ferd med å bli mer besatt :fnise:

Jeg har i grunnen tenkt i flere år at det kan bli problematisk for oss å få barn, siden jeg har lang og ustabil syklus, men samtidig kjenner jeg jo mange andre i samme situasjon som har fått det til.

Jeg velger derfor å prøve å være optimist (iallfall så lenge jeg klarer :sjenert: )

Synes du har en fornuftig innstilling til det hele - er jo viktig at det ikke blir et maraton heller. :jepp:

:fnise:

De fleste er ganske logiske - er du i tvil kan du kikke i IKM-trådene som ligger på prøveforumet - de var min kilde til slik kunnskap :sjarmor:

TR er kort for Tante Rød.

Noen burde gitt ut en ordbok for prøvere som ferdes på nettforum :fnise:

Det ligger vel en slik ordbok som prioritert tråd på prøversiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med prøving! Veldig spennende tid dere går inn i, føles virkelig ikke lenge siden jeg var på akkurat samme stedet selv.

Jeg må bare få lov til å anbefale temping, er kjempebra for å bli kjent med kroppen sin. Les litt mer på pernille.info eller fertilityfriend.com. Det er ikke i nærheten så stress som det høres ut, jeg hadde klokka på et kvarter før jeg pleier å stå opp, målte og fikk akkurat sovnet igjen før klokka ringte igjen. Med minnefunksjon på termometeret så kunne jeg sjekke tempen senere.

Om du allikevel synes dette er litt mye pes, så er siden til FertilityFriend veldig bra til å registrere symptomer osv selv om du ikke temper. Kan legge inn alt fra sektreter, når dere har hatt sex, ulike smerter, humør +++ hver dag og får det enkelt opp i et skjema/graf. Koster ikke noe.

Drysser litt babystøv mens jeg ennå har! :strix:

Så hyggelig at du stikker innom og drysser av babystøvet - det settes stor pris på :jepp:

Tenkte å iallfall sette meg inn i temping i løpet av denne syklusen, slik at jeg kan vurdere å begynne med det i neste syklus om jeg ser at det kan være greit.

Jeg har jo ikke akkurat dårlig tid på meg til å finne ut av ting med mine sykluslenger :filer:

Takk for tips om FertilityFriend - visste ikke at man kunne registrere ikke-temp ting der også - høres kjempekjekt ut :jepp: Er et ordensmenneske som ELSKER grafer og den slags, så midt i blinken :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen::hoppe:

Høres ut som vi ligger ganske likt i løypa da - bortsett fra at jeg er i ferd med å bli mer besatt :fnise:

Jeg har i grunnen tenkt i flere år at det kan bli problematisk for oss å få barn, siden jeg har lang og ustabil syklus, men samtidig kjenner jeg jo mange andre i samme situasjon som har fått det til.

Jeg velger derfor å prøve å være optimist (iallfall så lenge jeg klarer :sjenert: )

Synes du har en fornuftig innstilling til det hele - er jo viktig at det ikke blir et maraton heller. :jepp:

:fnise:

De fleste er ganske logiske - er du i tvil kan du kikke i IKM-trådene som ligger på prøveforumet - de var min kilde til slik kunnskap :sjarmor:

TR er kort for Tante Rød.

Noen burde gitt ut en ordbok for prøvere som ferdes på nettforum :fnise:

Oh yes! Da skal jeg sniktitte litt i IKM-trådene :) Etter det skal jeg kanskje vurdere å utgi ordboken du nevner.. ( i alle fall om jeg blir besatt) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel en slik ordbok som prioritert tråd på prøversiden?

:sjenert:

Der kan du se - pleier å hoppe elegant over de prioriterte trådene jeg - litt sånn barnslige tendenser; innbiller meg nemlig at det er der alle regler og den slags står - og det er jo bare kjeeeedelig :klaske::fnise:

Men ok, da skal jeg begynne å kikke på de fra nå av! :fnise:

Det var iallfall bra at Anaconda fikk et tips i startfasen da :jepp: Takk til Urge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: og gratulerer med prøvedagbok :jepp: Spennende å ha et sted å skrive ned alt, og få tilbakemeldinger på det man skriver :)

Jeg har flere ganger måttet lete tilbake i boken min fordi jeg har lurt på et eller annet.

Håper det klaffer raskt for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...