Gå til innhold

Har jeg krav på noe? Tjener 4000,- i mnd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk hele livet, men legene finner ingen diagnose. Jeg kan ikke jobbe eller studere, men har nå endelig fått en jobb som gjør at jeg kan jobbe hjemmefra. Jeg er 30 år og jobben min hår på provisjon. Grunnet helsen min, så kan jeg ikke jobbe så mye jeg ønsker, og man må jobbe veldig mye for p tjene mye i denne jobben.

Jeg er 30 år og tjener 4000-5000 i Norge.

Samboeren min på jobbe ekstremt mye for at vi skal få ting til å gå rundt. Vi ønsker oss barn, men har ikke råd til det. Enkelt og greit.

Bør jeg si opp jobben min, å heller få penger fra NAV? Vil det lønne seg?

Er det noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at jeg postet i feil tråd, beklager

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000-5000,- er så og si ingenting. Spørs om du burde hatt en samtale med NAV, ja.

Uansett, lykke til! :)



Anonymous poster hash: b2f16...aee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svare: NAV sier at min samboer har ansvaret for meg, som om vi var gift. Jeg har gått til "fattigkassen", men de sier vi må flytte i billigere leilighet. Vi bor i en leilighet til 7000,- :(

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svare: NAV sier at min samboer har ansvaret for meg, som om vi var gift. Jeg har gått til "fattigkassen", men de sier vi må flytte i billigere leilighet. Vi bor i en leilighet til 7000,- :(

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

For noe tull?? Han har da vitterlig ikke noe ansvar for deg på noen måte, er de helt idioter eller? Ønsker de at fattige mennesker skal skille lag med sin kjære da, for å få hjelp? Kjente jeg ble skikkelig provosert!!!!!

Anonymous poster hash: cc6e6...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull?? Han har da vitterlig ikke noe ansvar for deg på noen måte, er de helt idioter eller? Ønsker de at fattige mennesker skal skille lag med sin kjære da, for å få hjelp? Kjente jeg ble skikkelig provosert!!!!!

Anonymous poster hash: cc6e6...243

Ja, det hele er veldig fortvilede. De tar på en måte med hans lønn i betrakningen. Men han tjener ca. 20 000,- i mnd, og det er jo ikke så mye for to personer. Så lenge jeg ikke har diagnose vil se ikke hjelpe meg. Det jeg har av papirer fra legen vil ikke NAV-legen godta :( Vi har en hund, og den anbefalte de meg å kvitte meg med. Syns det er urettferdig da narkomane får tillegg for å ha dyr. Jeg er ikke deprimert eller noe, men det er ikke så lett å holde motet oppe. Er avhengige av samboer og foreldrene mine økonomisk, i en alder av 30 år.

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hele er veldig fortvilede. De tar på en måte med hans lønn i betrakningen. Men han tjener ca. 20 000,- i mnd, og det er jo ikke så mye for to personer. Så lenge jeg ikke har diagnose vil se ikke hjelpe meg. Det jeg har av papirer fra legen vil ikke NAV-legen godta :( Vi har en hund, og den anbefalte de meg å kvitte meg med. Syns det er urettferdig da narkomane får tillegg for å ha dyr. Jeg er ikke deprimert eller noe, men det er ikke så lett å holde motet oppe. Er avhengige av samboer og foreldrene mine økonomisk, i en alder av 30 år.

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

Eller, jeg synes jo 20 000,- er mye, men som oftest tjener han 15 000-17 000, og vi har jo 7000,- i husleie. Så er det strøm og alt det vanlige. Syns bare det er kjedelig p ikke kunne ha et liv, hvis dere skjønner. uansett synes jeg det er dumt at de blander hans penger inn i min sak. Tenk hvis vi ikke hadde felles økonomi da?!

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at alle muligheter skal være prøvd før du søker sosialstøtte fra nav. Din mulighet er faktisk at du er samboer med inntekt. Hans inntekt og din vil bli tatt med i beregningen, og man vil regne ut hvor mye dere kan ha krav på i forhold til den kommunes satser for livsopphold og husleie i sosialstønaden. Slik er nå loven. Fastsatt av politikere. Snakker du med en veileder ved nav så prøv å forstå at de formidler bare det som faktisk er fastsatt.

Anonymous poster hash: bf408...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er frisk nok til å få barn så kan du vel være frisk nok til å jobbe mer..?



Anonymous poster hash: aec5a...a52
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR ER DET TO TRÅDER MED SAMME INNHOLD?

Anonymous poster hash: a2e16...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull?? Han har da vitterlig ikke noe ansvar for deg på noen måte, er de helt idioter eller? Ønsker de at fattige mennesker skal skille lag med sin kjære da, for å få hjelp? Kjente jeg ble skikkelig provosert!!!!!

Anonymous poster hash: cc6e6...243

det stemmer faktisk, samme med min far og hans kone. men ja helt tullete, men skjønner hvis den ene er millionær og den andre ikke jobber

Anonymous poster hash: 7321e...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer faktisk, samme med min far og hans kone. men ja helt tullete, men skjønner hvis den ene er millionær og den andre ikke jobber

Anonymous poster hash: 7321e...ec7

Det blir noe annet med din far og hans kone, siden de er gift.

når man kun er samboere har man IKKE forsørgerplikt overfor hverandre.

Anonymous poster hash: 0185b...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk hele livet, men legene finner ingen diagnose. Jeg kan ikke jobbe eller studere, men har nå endelig fått en jobb som gjør at jeg kan jobbe hjemmefra. Jeg er 30 år og jobben min hår på provisjon. Grunnet helsen min, så kan jeg ikke jobbe så mye jeg ønsker, og man må jobbe veldig mye for p tjene mye i denne jobben.

Jeg er 30 år og tjener 4000-5000 i Norge.

Samboeren min på jobbe ekstremt mye for at vi skal få ting til å gå rundt. Vi ønsker oss barn, men har ikke råd til det. Enkelt og greit.

Bør jeg si opp jobben min, å heller få penger fra NAV? Vil det lønne seg?

Er det noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: 3787c...e5a

Sier du opp jobben, vil du få stønad til livsopphold. Det betyr vel inntekstmessig omtrent det samme som du nå tjener på å jobbe.

Anonymous poster hash: ff161...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er frisk nok til å få barn så kan du vel være frisk nok til å jobbe mer..?

Anonymous poster hash: aec5a...a52

Samme tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du opp jobben, vil du få stønad til livsopphold. Det betyr vel inntekstmessig omtrent det samme som du nå tjener på å jobbe. Anonymous poster hash: ff161...0ae

Jizzez! For en løsning!! Helt utrolig tenkning. Tro meg, den faller ikke i god jord hos nav uansett.

Anonymous poster hash: bf408...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror du klarer å ta vare på ett barn, men å jobbe elle studere klarer du ikke? I got news for you- barn er mye mer krevende enn jobb og studie! Hvis ingen finner en diagnose på deg og de har prøvd i alle år, så sitter det kanskje i hodet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...