Gå til innhold

drittlei nav og nav praksis- blir deprimert av dette systemet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på nav tiltak i en bedrift, stortrives og har visst blomstret veldig. blitt så glad i de sjefene der, de er så snille og gode og jeg føler meg normal.Så kom nav saksbehandler innom og ødela den gode stemninga. Jeg ble så deprimert at jeg stod i garderoben og gråt lenge etterpå og vurderte sterkt å dra hjem.

Jeg ønsker å komme meg ut av aap og få fast jobb, men det var visst ikke mulig å få fast jobb her. (selv om flere har fått det, attføringsbedrift ) allerede da sank motivasjonen. Jeg måtte nå tenke på hva jeg ville gjøre etterpå. Jeg orker ikke tanken på enda en ny plass, nye rutiner og nye folk. Jeg har sosial angst . Dette er ikke gunstig for meg. Jeg vil være her !!! tanken på å slutte gjør meg veldig deprimert og hvem skulle tro det ??nav har brukt 8 år på dette, finner en plass jeg stortrives så skal jeg bare kastes videre !! Det er ekstremt lite arbeidsplasser her, veldig begrensa, jeg kan ikke bare velge og vrake !!butikk er uaktuelt siden jeg har angst. de skrev i vurderinga at jeg fungerte godt og nå tenker jeg at det gjør saken bare enda verre. nå er det enda verre å få trygd. Ikke trygd og ikke fast jobb, årevis på aap.....Jeg gir opp nå tror jeg =( =( vet ikke hva jeg skal gjøre. denne nav dama irriterer meg sånn !!!

jeg skal jobbe 6 mnd gratis nå og etterpå er det bye bye og tilbake til scratch. så blir det sikkert 6 nye mnd på ny plass. de lurer på hvorfor folk ikke gidder og er demotiverte ??



Anonymous poster hash: 6d0f3...635
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du jobber jo ikke gratis så lenge du går på aap og er utplassert av NAV. Det hadde vært veldig fint for deg om du fikk arbeid der du er nå og som du trives så bra. Men når det ikke er mulig, så må du brette opp ermene og tenke positivt. Det finnes andre arbeids steder som du helt sikkert vil trives i.
Kanskje du kan få litt ekstra hjelp til dette, vet det finnes noe som heter arbeid med bistand.
Du må prøve å ikke gi opp.



Anonymous poster hash: 7f6ee...a65
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber jo ikke gratis så lenge du går på aap og er utplassert av NAV.

Anonymous poster hash: 7f6ee...a65

Om vedkommende jobber fulle arbeidsdager for NAV "lønn" med minimale sjanser for å bli ansatt (hvorfor betale, når du kan få arbeidskraften gratis?), så er det riktignok ikke "gratis", men greit er det ikke.

Anonymous poster hash: ed344...568

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende jobber fulle arbeidsdager for NAV "lønn" med minimale sjanser for å bli ansatt (hvorfor betale, når du kan få arbeidskraften gratis?), så er det riktignok ikke "gratis", men greit er det ikke. Anonymous poster hash: ed344...568

For bedriften er denne type arbeidskraft gratis, og utnyttelse av gratis arbeidskraft. Har jobbet steder der det har vært folk inne i 6 mnd. For så å gå på hodet ut igjen, og ny person kommer inn i nye 6 mnd før det er bye, bye.

Dette skulle ikke vært lov.

Anonymous poster hash: c8215...199

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen navansatte er horrible å skulle forholde seg til. Har hun gitt noen konkret grunn til hvorfor andre får fast ansettlse og ikke du?

Det ville jo vært glimrende om du fikk jobbe der, kan du vise henne tråden så hun kan lese det du har skrevet her?



Anonymous poster hash: 536c6...035
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen navansatte er horrible å skulle forholde seg til. Har hun gitt noen konkret grunn til hvorfor andre får fast ansettlse og ikke du? Det ville jo vært glimrende om du fikk jobbe der, kan du vise henne tråden så hun kan lese det du har skrevet her? Anonymous poster hash: 536c6...035

Det er ikke NAV som bestemmer hvem som får jobb, det er det bedriften som gjør. Praksis er fint for å skaffe seg erfaring og referanser man kan søke jobb med. Er det ikke utsikt til at du får jobb, hadde det vært horribelt å skulle fortsette praksisen ut over noen få måneder. Folk i praksis skal ikke fortrenge behovet for ordinær arbeidskraft.

Anonymous poster hash: f0579...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke NAV som bestemmer hvem som får jobb, det er det bedriften som gjør. Praksis er fint for å skaffe seg erfaring og referanser man kan søke jobb med. Er det ikke utsikt til at du får jobb, hadde det vært horribelt å skulle fortsette praksisen ut over noen få måneder. Folk i praksis skal ikke fortrenge behovet for ordinær arbeidskraft.

Anonymous poster hash: f0579...4b0

Men TS jobber jo i en attføringsbedrift etter hva jeg har forstått, ikke en bedrift som utnytter ordningen til gratis arbeidskraft. Jeg er klar over at noen bedrifter gjør det og det synes jeg er skammelig.

Anonymous poster hash: 536c6...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En attføringsbedrift er jo en bedrift som kun benytter seg av gratis arbeidskraft. De som jobber der går antakelig på AAP og de som får fast ansettelse går på uføretrygd og får noen få kroner i timen. De som får fast ansettelse ansees å ha et såpass stort tilretteleggingsbehov sosialt eller med arbeidsoppgaver slik at de ikke vil kunne fungere i en normal arbeidshverdag.<br /><br />Sosial angst går det an å jobbe seg ut av, og det gjør du neppe ved å jobbe på en attføringsbedrift hvor du trives med folkene. Du trenger eksponering for å komme deg ut av den sosiale angsten. Kanskje du skal spørre NAV-konsulenten din om å få behandling hos psykolog for angsten din, om du ikke allerede gjør det...

Anonymous poster hash: 03913...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet steder der det har vært folk inne i 6 mnd. For så å gå på hodet ut igjen, og ny person kommer inn i nye 6 mnd før det er bye, bye.

Dette skulle ikke vært lov.

Anonymous poster hash: c8215...199

Nettopp! Det er bruk og kast. Disse menneskene jobber fulle dager for slikk og ingenting, med nær null sjanse for å bli fast ansatt.

Anonymous poster hash: ed344...568

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 28 Mar 2015 - 04:00, said:

Nettopp! Det er bruk og kast. Disse menneskene jobber fulle dager for slikk og ingenting, med nær null sjanse for å bli fast ansatt.

Anonymous poster hash: ed344...568

De får jo penger av NAV i tillegg til det lille de får av bedriften. Det er ikke vanlig at man får fast ansettelse på en attføringsbedrift. Der er man for å kartlegge arbeidsevnen. Om man skal få fast ansettelse i vernet bedrift, er man inne på varig tilrettelagt arbeid (VTA) og det er noe annet... Anonymous poster hash: 03913...e21
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd jeg ikke mistrives sterkt, jeg kommer sesiøst til å gå inn i alvorlig depresjon når jeg slutter her fordi jeg trives så godt. Nav har mast i 8 år for å få meg ut, jeg kjempetrives men vet jeg ikke kan få bli. Ganske komisk hele greia egentlig . Egentlig så virker det ikke som det er mange nav klienter der, det er mest vanlige folk på normal ansettelse. Jeg får jobbe og stå på og høre med sjefen, og ikke nav...Jeg vet ikke om jeg er motivert for enda en ny plass etterpå der jeg sikkert må jobbe på aap i flere mnd. Den økonomiske situasjonen blir jo aldri noe annerledes uansett hva jeg prøver på. Jeg har ikke tid til dette. Jeg er 32 og vil ha familie snart. Jeg må bli fast ansatt og så tjene meg opp rett til foreldrepenger...dette kommer til å ta en evighet !! :( Det tok også 5 mnd for meg før jeg kunne begynne for det var et kaos innen nav som gjorde at jeg ikke kom inn. Er det annet enn tull med nav ? saksbehandler tror jeg kan trylle fram penger...Ikke har jeg råd til bil så det sponser foreldrene mine med, hadde håpet at det ville bli annerledes nå men etter 6 mnd er jeg nok like dårlig stilt..



Anonymous poster hash: 6d0f3...635
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd jeg ikke mistrives sterkt, jeg kommer sesiøst til å gå inn i alvorlig depresjon når jeg slutter her fordi jeg trives så godt. Nav har mast i 8 år for å få meg ut, jeg kjempetrives men vet jeg ikke kan få bli. Ganske komisk hele greia egentlig . Egentlig så virker det ikke som det er mange nav klienter der, det er mest vanlige folk på normal ansettelse. Jeg får jobbe og stå på og høre med sjefen, og ikke nav...Jeg vet ikke om jeg er motivert for enda en ny plass etterpå der jeg sikkert må jobbe på aap i flere mnd. Den økonomiske situasjonen blir jo aldri noe annerledes uansett hva jeg prøver på. Jeg har ikke tid til dette. Jeg er 32 og vil ha familie snart. Jeg må bli fast ansatt og så tjene meg opp rett til foreldrepenger...dette kommer til å ta en evighet !! :( Det tok også 5 mnd for meg før jeg kunne begynne for det var et kaos innen nav som gjorde at jeg ikke kom inn. Er det annet enn tull med nav ? saksbehandler tror jeg kan trylle fram penger...Ikke har jeg råd til bil så det sponser foreldrene mine med, hadde håpet at det ville bli annerledes nå men etter 6 mnd er jeg nok like dårlig stilt..

Anonymous poster hash: 6d0f3...635

Jeg er 1 år yngre enn deg og er også på aap. Du har rett på foreldre penger når du har aap. Hvor lurt det er å bli gravid nå uten fast inntekt jobb eller uføretrygd er en annen sak. Foreldrepengene i aap fungerer på samme måte som du skulle hatt jobb. Du får Foreldrepenger i 10 mnd etter fødselen eller 12 mnd men da litt mindre utbetalt. Etter perioden har gått går du tilbake på aap og skal være tilgjengelig for tiltak og nav igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...