Gå til innhold

2. gangsintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folkens, håper noen kan gi meg litt tips! Skal på andregangsintervju, har på forhånd tatt personlighetstest og fått en hjemmeoppgave jeg skal presentere.

Det som gjør meg litt nervøs er at de sa de regner med at det skal ta 2-2,5 time. Ser for meg at jeg blir skikkelig grilla. Vi dekket jo mye av mine tidligere erfaringer og hvilken kjennskap jeg hadde til bedriften i det første intervjuet, noen som vet hva man pleier å snakke om på andregangsintervju?

Ettersom det er en liten bedrift (15 ansatte), la jeg veldig vekt på at jeg var en omgjengelig person som fokuserte på å skape trivsel rundt meg, virket som det falt i smak. Det jeg føler kan gå litt i mot meg er alderen min, jeg blir den yngste i bedriften hvis jeg skulle bli ansatt.

Vil så gjerne ha denne jobben. Har halvannen uke på meg, så skal lese årsrapporter og tenke enda mer igjennom ting de kan spørre om.

Vil gjerne høre erfaringer fra dere som har vært på andregangsintervju!

Jobben involverer forresten markedsføring og kommunikasjon.



Anonymous poster hash: c1756...158
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caseløsningsdelen har basert på mine og bekjentes erfaringer enten dreid seg om grilling, lagspill eller en kombinasjon. Grilling kan høres skummel ut, men det dreier seg egentlig bare om at de ønsker å ta deg ut av komfortsonen din og gjenskape kundesituasjoner der motparten kan være krevende. Husk på at de vet dette kan virke stressende og ubehagelig. Mange jobbsøkere føler personlig de driter seg loddrett ut men får tilbudet likevel. Lagspillmetoden er mer basert på at dere sammen skal prøve å oppnå et godt resultat, slik at de kan få et inntrykk av hvordan du fungerer i team.

Av samtaler har det ofte vært med folk man ikke har møtt tidligere, som er litt høyere i hierarkiet og ønsker å gi en siste godkjenning. Samtalen er ofte hyggelig, men det kan være de spør deg om bransje- eller samfunssaktuelle spørsmål for å se om du følger med, uten at det er direkte avgjørende til om du får jobben eller ikke.

Mine beste tips er å forberede deg godt på hjemmeoppgaven, svelg alt du kommer over av selskapsinformasjon, fokuser på at de bare ønsker å blit kjent med deg og forsøk å hold hodet sånn høvelig kaldt. Gjerne få noen du kjenner til å bistå i øvingsinterjuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...