Gå til innhold

Alle sier man skal ha 16 tenner i underkjeven, jeg har 15?(inkl. Visdom)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare 15 tenner nede, inkludert de to visdomstennene som nesten har vokst helt ut. Er det normalt? Ser overalt jeg leser at det skal være 16 tenner nede. Jeg har dårlig nok plass til de 15 som er der. Visdomstennene vokser jo inn i kjeven kjennes det ut som.

Anonymous poster hash: ad993...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg har 14 ;) Hør med tannlegen din om du mener noe er feil, du.. Ikke oss på KG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp på bilde av tannstilling for å se hvilken tann jeg manglet og det ser ut som folk normalt sett har 4 tenner i front nede, mellom hjørnetennene, jeg har bare utviklet 3 tenner mellom hjørnetennene.

Spør tannlegen.... Betale 1000kr for et spørsmål....

Anonymous poster hash: ad993...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasserte du denne på karriere og utdanning pga visdomstanna eller? (Hehe gøy)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 her. Hadde 16, men fjernet begge visdomstennene nede.

Oppe er det også 14.



Anonymous poster hash: 7133d...9d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare slo meg... Rart hva folk pusler med på fritiden. Teller tennene sine, ja, fingrene sine kanskje også, og så videre.... :) Hehe!

Jeg har aldri noensinne telt tennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 er vanlig (medberegnet visdomstenner, men det er ikke sikkert at alle visdomstennene dine har kommet. Jeg har ikke visdomstenner og har dermed 14. Tror ikke du skal være bekymret så lenge du ikke kjenner "trykking" under de bakerste tennene :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp på bilde av tannstilling for å se hvilken tann jeg manglet og det ser ut som folk normalt sett har 4 tenner i front nede, mellom hjørnetennene, jeg har bare utviklet 3 tenner mellom hjørnetennene.

Anonymous poster hash: ad993...49a

Genialt, da blir det jo faktisk plass til alle uten at de trenger å stå på skrå :danse: Skulle ønske tennene mine var så smarte :sukk:

Anonymous poster hash: 4f331...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 tenner nede, og kjenner litt av den ene visdomstanna.

10 fingre. Ikke alle fungerer som de skal.

10 tær. Fungerer.

2 ører. Fungerer.

2 nesebor. Ingen lekkasje.

Anonymous poster hash: 61e24...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg har bare 24 tenner (12 nede og 12 oppe) jeg. Har fjernet 5 visdomstenner pluss andre fordi det ikke har vært plass til mer. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 24 tenner (12 nede og 12 oppe) jeg. Har fjernet 5 visdomstenner pluss andre fordi det ikke har vært plass til mer. :3

5 visdomstenner? Er det ikke bare 4?

Anonymous poster hash: 20175...d04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 14 tenner nede, ingen visdomstenner. 14 oppe også.

Endret av Nuttery
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 24 tenner (12 nede og 12 oppe) jeg. Har fjernet 5 visdomstenner pluss andre fordi det ikke har vært plass til mer. :3

Samme her, fjernet 4 visdomstenner da (maks uflaks å ha 5?:P) + hjørnetennene oppe og to jeksler nede.

Hvor gammel er du TS? Litt rart at du ikke har sett før nå at du bare har 3 fortenner nede? De er jo ganske...synlige? Du får spørre neste gang du er hos tannlegen, kanskje er det en som ligger på skrå nedi der et sted, eller så manglet du bare en tann. Sikker på at du ikke trakk noen som barn pga dårlig plass?

Anonymous poster hash: 9cbb4...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

5 visdomstenner? Er det ikke bare 4?

Hovedsakelig så er det fire, men det er fullt mulig å ha maaange flere og. Har hørt om folk som har hatt 10. O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nei postet i feil forum, det kom ikke opp på mobilen hvilket forum det var i, sto bare opprett nytt emne.

2. 15 tenner er inkludert begge visdomstennene nede. Som jeg sier er det en tann mellom hjørnetennene nede jeg mangler. Og som en spør over, om jeg ikke har lagt merke til at jeg bare har 3 tenner mellom hjørnetennene, jo det har jeg visst og trodde det var det som var normalt; å ha 3 tenner nede, helt til jeg leste om det i dag og tenkte; ikke rart mange ender opp med skjeve tenner. Er lite plass nok som det er med 15 tenner inkludert visdomstennene.

3. Fikk svaret fra min mor nå nettopp: hun sa jeg hadde en tvillingtann når jeg var lita og hadde melketenner. Altså to tenner med ei rot og derfor vokste det bare ut en tann etter jeg mistet tvillingtanna, fordi det var bare en rot. Tannlegene hadde visst sagt at tvillingtenner er veldig sjeldent.

Anonymous poster hash: ad993...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har 12 nede og 12 oppe, aldri fjernet ei eneste tann. Tror ikke jeg fikk/får hverken 12-års jeksler eller visdommstenner. Snålt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 12 tenner nede, det påvirker nok mulighetene mine til å få fast jobb. :bond:



Anonymous poster hash: adfdd...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig så er det fire, men det er fullt mulig å ha maaange flere og. Har hørt om folk som har hatt 10. O_o

Kilde på det?

Anonymous poster hash: 74664...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...