Gå til innhold

Søke på jobb som veterinærassistent/dyrepleier uten utdanning - Søknad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistrives stort i min nåværende jobb og er på utkikk etter noe annet. Jobber som tilkallingsvikar i barnehage gjennom et bemanningsbyrå nå og det passer meg rett og slett ikke. Så nå ønsker jeg å finne noe annet.

Har funnet en stilling som veterinærassistent/dyrepleier. Men jeg har ingen relevant utdanning innen det. Det står ingenting om kvalikasjoner i søknaden. Bare at oppgavene er: kundemottak og varesalg, operasjonsforberedelser, assistering ved undersøkelser og operasjoner, kontorarbeid og renhold.

Så er det fritt frem for meg å søke? Har jobbet på matbutikk før, så har jo erfaring med service og kundemottak på en måte. Og varesalg. Jeg er veldig glad i dyr, og har et veldig sterkt ønske om å få denne jobben. Er villig til å lære og er veldig gira kjenner jeg. Å jobbe med dyr må jo være så kos! Og selvfølgelig trist m.t.p syke dyr hos veterinæren, men det fikser jeg.

Hva mener dere? Kan jeg bare søke og se? I så fall, hvordan går jeg frem med søknaden? Har jo ingenting relevant jobberfaring rundt dette yrket. Kan noen være så snill og hjelpe meg og komme med tips til hva jeg kan skrive/formulere meg? :)

Blir sjeleglad for litt hjelp :-)



Anonymous poster hash: a83f8...82e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel en grunn til at dyrepleier er et studium, som da i tillegg er vanskelig å komme inn på. Du kan søke men tror dessverre at det er liten sjanse at du får jobben.

Anonymous poster hash: 59918...d85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en grunn til at dyrepleier er et studium, som da i tillegg er vanskelig å komme inn på. Du kan søke men tror dessverre at det er liten sjanse at du får jobben.

Anonymous poster hash: 59918...d85