Gå til innhold

Jobbe som frivillig på sykehus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på "Den hemmelige millionæren UK" på tv, og vi er med de frivillige på sykehuset, som bidrar med å snakke med pasienter, mate pasienter, gå tur med pasienter, re opp senger osv. Alt dette frigjør sykepleierene til å få gjort sin jobb bedre. Jeg synes det er et flott opplegg.

Har vi slikt i Norge? Hvis vi ikke har, hvorfor ikke?



Anonymous poster hash: c6a7f...d1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det så jeg noe om fra serien "På liv og død", der var det noe om frivillige på et sykehus. Husker ikke hvilket da.. På sykehjemmet hvor jeg jobber har vi også frivillige og besøksvenner:)

Anonymous poster hash: d7d0c...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så vanlig på sykehus. Men på sykehjem så er det hos oss ofte LIONS og Frelsesarmeen som har frivillig opplegg fast en gang i mnd ca. I tillegg er det noen som kommer og prater med en fast pasient eller går på rundgang. Vi hadde også en som kom og leste avisen innimellom.

Men de avlaster ikke oss på noen måte, men er hyggelig for pasientene at de kommer.



Anonymous poster hash: 1fd30...157
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehs der vi har frivillige. De går både rundt med salgstraller, triller folk ut på tur, prater med de som mangler besøk, holder folk med selskap mår de spiser og viser vei når noen har gått seg vill. Gjør en super innsats, skulle gjerne hatt flere!

Anonymous poster hash: 9af0c...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi slikt i Norge? Hvis vi ikke har, hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: c6a7f...d1b

Vi har ikke slikt i Norge fordi i Norge har vi et mer klasseløst samfunn enn de har i Storbritannia. Ønsker du et slikt samfunn i Norge, må du samtidig ønske større klasseforskjeller i Norge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke slikt i Norge fordi i Norge har vi et mer klasseløst samfunn enn de har i Storbritannia. Ønsker du et slikt samfunn i Norge, må du samtidig ønske større klasseforskjeller i Norge!

Noen sykehus har. For eksempel Haraldsplass i Bergen.

Anonymous poster hash: b191b...5d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillighetssentralen er en fin ting, man kan hjelpe andre til en bedre hverdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sykehus har. For eksempel Haraldsplass i Bergen.

Anonymous poster hash: b191b...5d1

Joda, vi er langt i fra å være et klasseløst samfunn selv om vi er det nærmeste man kommer i verden i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noe frivillighet, a la Røde Kors sin bibliotektjeneste osv, men ikke som får lov til å ha pasientkontakt i større grad enn det. Man er for redd de skal ødelegge for behandling, tipper jeg.

Ofte faster jo pasienter, og da er det dumt om en frivillig løper rundt med saft.

Vi har derimot noe som heter servicemedarbeider:

http://www.sykehuset-ostfold.no/aktuelt_/nyheter_/Sider/servicemedarbeideren-i-gang.aspx

"Før servicemedarbeiderne starter opp på sengepostene i Fredrikstad, har de gått på et fire ukers opplæringskurs på Fagskolen i Fredrikstad. De har blant annet lært om næringsmiddelkvalitet, hygiene, mikrobiologi, etikk og hvordan de skal møte pasienten."



Anonymous poster hash: 97b5a...d75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Haukeland sykehus der jeg jobber har vi en gang i uken folk fra Kreftforeningen som kommer og steker vafler til pasientene.Etter at vaflene er ferdig stekt bringes de rundt på en tralle,og de går fra rom til rom på avdelingen slik at alle pasientene får.

Min mor bor i en omsorgsbolig,og der har Røde Kors besøksvenner som går rundt til beboere som vil ha besøk.

Ellers er jo det å være ledsager eller støttekontakt via kommunen eller organisasjoner som f.eks.Uloba en mulighet.

Flott initiativ av deg å ville hjelpe :)



Anonymous poster hash: db128...f24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...