Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Takk for klem, Ripsy. Godt med litt sympati. :) Og det er sant at det faktisk ikke er så lenge til det her er over og jeg kan gå inn i mamma-fasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det har skjedd noe her!! :duskedame: Synes sannelig det er din tur nå! :klemmer:

Kjenner forøvrig mange som har opplevd at fødselen starter mer eller mindre uten forvarsel, så jeg har trua på at livmora di skal klare jobben! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel den som står først i køen her nå.... :popcorn: Håper du har en god helg selvom jeg kan tenke meg at spenningsnivået er høyt i heimen nå.... Spennende uke du har foran deg nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Nå skjer det snart noe her uansett :popcorn: Ha en god helg,bare noen dager igjen til du er mamma :rodmer:

Ja, og takk og lov for det! Takk for oppmuntring. :) Det trengs visst litt nå for tida. :sjenert: Håper du har hatt en fin helg du også!

Håper det har skjedd noe her!! :duskedame: Synes sannelig det er din tur nå! :klemmer:

Kjenner forøvrig mange som har opplevd at fødselen starter mer eller mindre uten forvarsel, så jeg har trua på at livmora di skal klare jobben! :fnise:

:ler: Jeg håper virkelig at livmora klarer jobben ja! Her har det for øvrig ikke skjedd en tøddel! Har hatt en del tak i magen, murringer i ryggen og stadig mer kynnere. De gir seg dessverre utover kvelden, så det er liksom bare lureri. :kjefte:

Nå har det gått så langt at jeg har begynt å bekymre meg for at jeg faktisk MÅ settes i gang. Eller enda verre; keisersnitt! :sukk: Vet ikke helt hvorfor jeg er så redd for keisersnitt, men jeg føler vel at det er tryggere å føde naturlig. Også er jeg jo ekspert på å bekymre meg på forhånd, da...

Ellers har jeg en ganske så fin helg. Mannen og jeg var på kino på fredag, og jeg kjente at det var godt for oss å gjøre noe sammen utenfor huset. Vi så den Oslo, 31.august, og den får en jo virkelig til å tenke litt og diskutere litt. Det liker jeg. :jepp:

I går var det kafetur med mamma og lillesøster. Snille mammaen min er redd for at jeg skal bli deppa her jeg venter, så hun passer på å underholde meg litt. Blir helt rørt av omtanken, jeg. Vi kom dessuten fram til at siden babyen er litt liten, så er det nok derfor hun ikke er født ennå. Hun er nok bare ikke helt ferdig! Det gir meg i hvertfall litt trøst å tenke sånn.

Vi tenkte å gå ut og spise i kveld, da. Skjønner ikke hvorfor vi ikke har tenkt på å gjøre sånt før egentlig. Tidligere har vi nok hatt veldig i bakhodet at en fødsel plutselig kan sette i gang. Nå har vi gitt litt opp begge to og har blitt flinkere til å leve som at det ikke kommer til å skje. Når det skjer er vi uansett ikke så langt fra sykehus, og man trenger faktisk ikke sitte hjemme og vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Så koselig med middagsdate med mannen. :rodmer: Klarte å finne en skikkelig koselig restaurant med veeeeldig god mat! Gleder meg til å dra tilbake dit og kose meg med et glass rødvin til maten også!

Vi har testet et par kjerringråd i dag. Gått tur i en time (kjente det litt på bekkenet, men hva gjør man ikke...) og :sengekos: og den kjøreturen inn til byen er så full av fartsdumper at det teller som biltur over humper. Nå har jeg hatt sterke menssmerter med ca 10 minutters mellomrom en god stund, så kanskje det har hjulpet? Det rare er at magen ikke blir spesielt hard, så da er det vel ikke rier? :klor: Jaja. Det er bare å vente å se. Tenker jeg ringer føden hvis det fortsetter. Skal snart gå å ta meg et varmt bad, for det har jeg lest skal hjelpe på modningen. Har ikke helt troa jeg, da. Det pleier jo å gi seg.. Jaja. Tida får vise hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen om jeg vet om det der hjalp. Prøver å trøste meg selv med at det hjelper på modningen, og en moden livmor er lettere å ha med å gjøre under fødsel. Jeg har fortsatt mye kynnere, men det er jo bare kynnere. Stakkars mannen, han ble så optimistisk i går, og er sååå klar for å møte lillejenta vår. Jeg ble jo optimistisk selv, men siden magen ikke ble hard regnet jeg med at det bare var lureri.

Nå venter jeg egentlig på å høre fra sykehuset. De skulle kalle meg inn til overtidskontroll i dag. Det blir vel til at jeg ringer dem selv om et par timer. Det jeg tror kommer til å skje nå er egentlig dette; overtidskontroll i dag, alt ser sikkert helt bra ut. Jeg får time til igangsetting onsdag (eller blir det torsdag?) og forhåpentlig har vi baby før helga. Iiiik.. Litt skummelt at det GARANTERT nærmer seg nå! Jeg har vel innsett at jeg neppe får føde på den avdelingen jeg ønsker, siden det krever ekstra kontroller når man er på overtid. Håper likevel det blir en bra opplevelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en fin helg sammen!

Spent på hva de sier når du ringer føden. Min søster skulle inn på en tirsdag for å bli satt i gang, men mandag kveld startet det hele av seg selv, så det kan fortsatt skje!

Dette blir uansett den mest spennende uka i ditt liv!!! :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en oppdatering her. :gjeiper:

Det var jammen godt jeg ringte til sykehuset, for det var ingen som hadde satt meg opp på noen overtidsliste! Heldigvis møtte jeg på verdens koseligste jordmor, som ordnet alt lett og greit for meg. Alle målinger er som før, helt fine. Dessverre ingen modning å finne, da. Kjente jeg ble skikkelig skuffa for det... Selvom det egentlig er som forventet. Uansett er jeg nå satt opp til å settes igang torsdag morgen. Kjenner det er godt å ha en dato der det blir en ende på det her. Selvom jeg gjerne vil at det skal gå naturlig, vet jeg i det minste at det skjer noe snart, og jeg vet når det vil skje. Sånn cirka. Igangsetting er vel ikke gjort i en fei det heller.

Tips fra verdens koseligste jordmor var forøvrig; gå tur, ha sex, og ikke stress. De to første er lette. Det er verre å ikke stresse når alle rundt maser sånn. Seriøst; neste gang får de ikke vite termindato. :kjefte: Familie er hyggelig, men jammen er de noen masekopper innimellom også. Selvom det er aldri så godt ment...

Og tusen takk til dere jentene som er så støttende for tida! Det hjelper masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så bra at du møtte en koselig jordmor da. Rart at de ikke har satt deg opp til overtidstime. Trodde det gikk automatisk jeg :klo: Men man må vel sikkert passe på selv som du gjorde så er man sikker på at ting blir fulgt opp.

Uansett hva som skjer eller ikke skjer før torsdag så vet du i hvertfall at på torsdag så blir det orden i sakene. Det må være deilig å tenke på! Skjer det noe før den tid ønsker jeg deg lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper det er godt å ha en deadline nå ja.

Så slipper ventetida å bli så innmari lang!

Håper du får noen fine dager fram til torsdag - og hvem vet - kanskje frøkna bestemmer seg for å komme før torsdag??

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så bra at du møtte en koselig jordmor da. Rart at de ikke har satt deg opp til overtidstime. Trodde det gikk automatisk jeg :klo: Men man må vel sikkert passe på selv som du gjorde så er man sikker på at ting blir fulgt opp.

Uansett hva som skjer eller ikke skjer før torsdag så vet du i hvertfall at på torsdag så blir det orden i sakene. Det må være deilig å tenke på! Skjer det noe før den tid ønsker jeg deg lykke til :klem:

Tusen takk!

Det er nok lurt å passe på selv, ja. Jeg vet ikke hvem som skulle ha satt meg opp på den lista, jeg. Sikkert jordmora her i kommunen. :gjeiper:

Tipper det er godt å ha en deadline nå ja.

Så slipper ventetida å bli så innmari lang!

Håper du får noen fine dager fram til torsdag - og hvem vet - kanskje frøkna bestemmer seg for å komme før torsdag??

:klemmer:

Ja, vi håper ho kommer før. Eller, i det minste at det har skjedd litt modning her. Innbiller meg at fødsel vil gå lettere hvis jeg er litt moden. I tillegg er risikoen for at det ender med keisersnitt større hvis man starter helt umoden... Jeg har litt angst for at noen skal skjære i meg, så håper virkelig jeg slipper det...

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer deg seg uansett på hvilken måte det skulle skje.. Det kan jo fortsatt starte av seg selv! Har dere fulgt triksene til jormoren? ;)

Håper du får slappet mye av og ladet batteriene. Er absolutt en fordel å være uthvilt når det starter uansett hvor utålmodig en er. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå nærmer deg seg uansett på hvilken måte det skulle skje.. Det kan jo fortsatt starte av seg selv! Har dere fulgt triksene til jormoren? ;)

Håper du får slappet mye av og ladet batteriene. Er absolutt en fordel å være uthvilt når det starter uansett hvor utålmodig en er. :popcorn:

Vi har fulgt triksene ja! Jeg synes vel egentlig at kroppen min reagerer veldig lite på det, så jeg vet ikke jeg... Det er vel ikke alle det fungerer for antagelig. Neste gang blir det modningsakupunktur, det er nå helt sikkert!

Ellers prøver jeg jo å lade batteriene. Har faktisk sovet godt om nettene i det siste, og føler meg egentlig uthvilt. Mannen og jeg har blitt mye flinkere til å gjøre hyggelige ting sammen de siste dagene, og det tror jeg er veldig lurt. Er ganske rosenrød stemning her, og det er godt å ta med seg til det kommer litt slitsomme dager.

Tenk, i morgen skjer det endelig noe... Jeg er spent på hvordan kroppen min reagerer på å bli satt i gang. Spent i det hele tatt egentlig! Kjenner jeg er litt utenfor meg selv i dag. Tror ikke jeg kommer til å sove så veldig godt i natt med så mye spenning i kroppen, så det er vel like greit at vi skal være grytidlig på sykehuset.

Gleder meg sånn til å endelig få lillejenta vår i armene mine!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha masse lykketil imorgen!

Jeg ble selv satt igang - så vet hva du har i vente...

Det går så bra så - og du må sove så mye du kan nå det siste døgnet før igangsettingen - du kommer til å trenge kreftene til fødselen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i morgen skjer det endelig noe hos deg :rodmer: Kan tenke meg du er spent og sikkert litt nervøs i dag. Håper du har noe å gjøre som får tiden til å gå nå. Hvis du greier er det sikkert lurt å prøve å hvile/sove mest mulig og ikke minst spise noen gode måltider. Du trenger all energien du kan få i morgen! Tenk nå blir du mamma :hoppe:

Masse, masse lykke til. Sender deg mange klemmer nå :klemmer:

(Må innrømme at jeg er en smule misunnelig :sjenert: )

Kroppen din gjør jobben selvom den ikke er helt moden! Vi er skapt for dette vet du :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å lese om hvordan det gikk med igangsettingen og fødselen.

og på forhånd: GRATULERER som mamma!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...