Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Angående nesesugeren - klem den sammen før du putter den i nesa hennes. Det er litt vanskelig å få dreisen på, mannen er mye bedre på det enn jeg er. Men den må altså klemmes sammen på forhånd, også må man treffe på riktig sted i nesa, tror jeg. Ellers - drypp litt morsmelk i nesa hennes, det er utrolig effektivt! Saltvannsdråper kan også brukes, men mm er mer effektivt.

God bedring til dere begge! Håper dere blir bedre til i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående nesesugeren - klem den sammen før du putter den i nesa hennes. Det er litt vanskelig å få dreisen på, mannen er mye bedre på det enn jeg er. Men den må altså klemmes sammen på forhånd, også må man treffe på riktig sted i nesa, tror jeg. Ellers - drypp litt morsmelk i nesa hennes, det er utrolig effektivt! Saltvannsdråper kan også brukes, men mm er mer effektivt.

God bedring til dere begge! Håper dere blir bedre til i morgen! :klemmer:

Takk for tips, men jeg har prøvd å klemme den sammen. Virker som det ikke blir vakum. Jeg prøver den mot fingeren og jeg kjenner ingenting.

Jeg lurte på å ta litt mm i en sånn sprøyte fra apoteket og dryppe noen dråper i nesa hennes. Vet liksom ikke ellers hvordan jeg skal få dråpene inni nesa :fnise:

Syntes hun høres litt lettere ut nå. Heldigvis! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte "aim and shoot"-metoden for å få melk i nesa til Turnerose, men sprøyte høres definitivt enklere ut. :ler:

God bedring, og riktig god jul til deg og dine! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Delphina

Godt nytt år!

Følger med deg her inne, og jeg må si at jeg har respekt for de som velger å ikke vite kjønn inntil barnet er født.

Håper dere føler dere bedre nå. :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig du titter innom Delphina :)

Ja, litt spenning må vi ha.. men neste gang tror jeg at jeg vil vite.. er stort uansett.. så spørs om jeg får mannen med på det :)

Er ikke så aktiv i denne boken lengre.. er flinkere å lese andre sine dagbøker. Men skal oppdatere her også i ny og ne :)

Igår lå vesla på magen og vips der trillet hun rundt. :) Tror hun ble mest forskrekket. Så nå må vi passe ekstra på når hun ligger i sofaen så får hun ligge mer i lekegrinda. Vi har hund så det er ikke så mye hun kan ligge på gulvet.

Så nå har hun plutselig fått for seg igjen at flaske er ukult. Vi hadde visst et litt for langt opphold i julen. Så nå må vi terpe hver dag. Hun tar flasken men når hun merker det kommer noe ut av den spytter hun det ut. Har prøvd med forskjellige flasker, forskjellige temperaturer og både med mm og mme. Har ikke noe å si om jeg eller faren gir flaske, om jeg er i huset eller ikke. Hun var så flink og hun og faren kunne tilbringe masse tid sammen uavhengig av mammaen. Kjempestas for de begge!

Er masse sikling, gnaging og litt sutring for tiden så lurer på om det er tenner på gang.. Men har hørt det kan stå på i evigheter før tennene titter frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg tror vi kanskje ikke velger å vite nestegang. Denne gangen var det nysgjerrigheten som tok over. Vi velger å ha noen år mellom de to vi har planer om å ha, nå har vi første. Så, kan hende vi spør jenta vår om hun har lyst til å vite om det er en bror eller søster hun får.

Her sikles og gnages det også, og frøkna er noe gretten til tider, vi får nå se om det er tenner på gang. Det er vel mest trolig at jenta deres får tenner først vil jeg nå tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi kanskje ikke velger å vite nestegang. Denne gangen var det nysgjerrigheten som tok over. Vi velger å ha noen år mellom de to vi har planer om å ha, nå har vi første. Så, kan hende vi spør jenta vår om hun har lyst til å vite om det er en bror eller søster hun får.

Her sikles og gnages det også, og frøkna er noe gretten til tider, vi får nå se om det er tenner på gang. Det er vel mest trolig at jenta deres får tenner først vil jeg nå tro.

Jordmødrene syntes ihvertfall det var kjempestas at vi ikke visste kjønnet. Da kunne de vise oss det. Moro! :)

--

Mor har spist erter idag og vesla har luft i magen.. :( hun våker sjelden etter at hun sovner. Men idag la hun seg ca kl 2130 og har vært oppe to ganger. Sovner godt mellom hver gang men våkner nok av magevondt. Så spent på om hun har sovnet for natten nå eller om det blir flere runder.. Våkenetter er vi jo ikke vant med! Bank i bordet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må da ha hatt/har et økedøgn! Igår var det bare spising og fant ikke ro til noe søvn på dagen. Sovnet i bilen da vi var ute en tur. I går kveld ville hun ikke legge seg med det første. Begynte å gråte da hun ble lagt i sengen. Så siste måltid var kl 2330. Så i natt var det spising kl 02, 0530 og kl 0730. Og hun som pleier å sove fra kl 22-09! Så dette var en natt som ikke vi er vant med. Men jeg har bare godt av det og se hvordan det "egentlig" skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har begynt å drøye om kvelden. Gråter og sutrer etter at hun er lagt. Det har hun ikke pleid å gjøre. Lurer på om hun er overtrøtt, ikke trøtt nok eller hva som gjør det. Hun døser som oftest ved puppen når hun blir lagt. Så i går tok pappaen opp kampen med henne. De sovnet begge to :fnise:

Ikveld sovnet hun på sofaen tidligere enn hun pleier i body og strømpebukse, så jeg bare la henne rett i sengen. Var litt spent på om hun tok natt eller om det bare var en lur. Hun har enda ikke våknet så tror hun har tatt natt... håper det :sovne:

Nå har vi prøvd ut risgrøt i en uke så nå tror jeg vi er klar for å prøve noe annet. Lurer på å koke og mose en gulerot i morgen og blande med mm. Kan det falle i smak mon tro? Holder bare på med smaksprøver, ingen fulle måltid enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rotete natt. Hun la seg tidlig for en gang skyld, tror hun var i seng til kl 2030 :sjokkert: så da jeg la meg kl 0030 og prøvde å lese litt på sengen så våknet hun. Litt amming så sovnet hun i egen seng igjen. Samme kl 04 og kl 07 var det amming og bleie. Litt sånn av og på før vi endelig stod opp kl 09. Da hadde hun fått mat flere ganger, jeg tok henne over i min seng for at hun kunne ligge der og pludre litt for jeg var sååå trøtt! :forvirret: må promping på henne inatt så mulig det har plaget henne litt. Ellers er det konsekvensen av at hun la seg litt tidligere enn vanlig. Håper hun tar seg litt lengre enn 30 min lur idag da så mor får gjort litt.. :) vi skal ha dåp i helgen så har en hel del å gjøre :)

God helg alle dere som lusker innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Huff, ikke greit med rotete netter. Jeg prøvde på ettermiddagen i går å ta C over i senga vår og ligge tett inntil henne. Det fungerte dårlig, for C så det som lekestund og klorte meg litt i nesa. :fnise:

Lykke til med dåpen :jepp: og god helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i Teita sin dagbok at dere også har dåp i morgen. Lykke til og ha en fortreffelig dag i morgen! :klemmer:

Takk!! :)

Gleder meg til kirken er overstått og vi kan kose oss sammen med familien med god mat. Er litt usikker på hvordan vesla vil oppføre seg i kirken.. det er veeeldig kjedelig å sitte på fang.. og jeg får ikke presset favorittbamsen nedi bunadsvesken min. :fnise: mulig vi må lure den inn på benken før moroa begynner.. :)

På tide å komme seg i seng nå så vi er opplagt til den store dagen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, spennende med dåp i morgen! Lykke til! :hoppe:

Tusen takk Joyce :)

Dåpen er overstått og det gikk veldig fint. Litt godt det er over også. Men en vellykket dag og vesla var i storform. :rodmer:

Nå har vi vært igjennom gulerot og maisgrøt og ser ut til at hun har tålt begge deler. Er litt usikker på hva vi skal prøve nå.. jeg har kjøpt noen glass men vil jo helst lage selv og heller ha det "i nøden". Men hva skal vi prøve oss på nå? Avocado med mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei BareBea! Må få deg inn på mine innlegg igjen :jepp:

Ser du er i en både spennende og utfordrende periode nå :gjeiper:

"Ting jeg ikke visste om babyer"

1) Jeg trodde de skulle sove mer og mer - feil! :fnise: Er nok maaaange som opplever rote-netter rundt 5-6 mnd.. de trenger mere mat, og det tar som regel noen uker før magen har vendt seg til fast føde også. Så har du tenner på gang, utviklingssprang etc...

Jeg mener jeg har lest at ved 7 mnd blir det bedre... :sjenert::hoho: (overbeviser i hvert fall meg selv om det... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør prøve søtpotet-purè :jepp:

Aprikos og sviske-mos er også fine for magen og fint å smaksette grøt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BareBea! Må få deg inn på mine innlegg igjen :jepp:

Ser du er i en både spennende og utfordrende periode nå :gjeiper:

"Ting jeg ikke visste om babyer"

1) Jeg trodde de skulle sove mer og mer - feil! :fnise: Er nok maaaange som opplever rote-netter rundt 5-6 mnd.. de trenger mere mat, og det tar som regel noen uker før magen har vendt seg til fast føde også. Så har du tenner på gang, utviklingssprang etc...

Jeg mener jeg har lest at ved 7 mnd blir det bedre... :sjenert::hoho: (overbeviser i hvert fall meg selv om det... )

Nettene vi har nå skal jeg komme meg igjennom.. men jeg er nok litt bortskjemt med at hun tidligere har sovet hele natten :gjeiper: men hun sovner igjen med en gang hun har spist så skal ikke klage. Igår sovnet hun ca 2030, mat kl 24, 04, 07 og 09 og da stod vi opp. hun har fått litt grøt i 19 tiden så har litt å sove på da. :)

Du bør prøve søtpotet-purè :jepp:

Aprikos og sviske-mos er også fine for magen og fint å smaksette grøt med :)

Takk for tips! :)

Hun er veldig glad i den risgrøten fra nestle da.. men ikke så rart så søt som den er :fnise: har tenkt å skaffe meg en annen også, har bare ikke kommet meg så langt enda..

og idag prøvde vi avocado.. de første skjeende spyttet hun ut så fikk hun smaken på det! :)

Hyggelig du stakk innom forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars vesla mi som fikk feber etter vaksinen igår. Den viste hele 39,3!! stakkars!! så har vært litt våken inatt for å se om feberen gikk ned og nå er den heldigvis så og si borte :)

Nå veier hun ca 6700 gram og 64 cm lang. Vesle jenta mi er iferd med å bli stor!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillemor også reagert kraftig på vaksinen. Første gangen fikk hun feber, og andre gangen hadde hun en skikkelig skriketokt på kvelden, så antagelig hadde hun veldig vondt. Hjalp heldigvis med paracet begge gangene, men det er ille å se henne slik. Heldigvis er det lenge til neste gang nå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...