Gå til innhold

Du er fattig, og han hjelper deg ikke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Som skrevet i startinnlegget, studerer jeg et lengre løp... For å skape en bedre fremtid for barnet mitt.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Ja. Og det er flott. Det er også et bevisst valg du har gjort. Du kan når som helst skaffe deg en jobb. Jeg støtter alltid utdannelse og en bedre fremtid, det er ikke noe gale med det valget. Men man velger også bort andre ting. Jeg er ikke fordømmende. Jeg vil bare påpeke at du har valg og at du selv setter deg i en situasjon med dårlig økonomi.

Selv har jeg vært fattig. Jeg vet hvordan det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råd? Dropp studiet, jobb 100%. Problem solved. Anonymous poster hash: 913bd...426

Det er ikke et langsiktig, godt mål når man har en dårlig rygg og helse.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har ingen sparepenger, trenger både møbler, babyutstyr og pc ja, så må man bare da. Dumt å kommentere på den måten uten å begripe hvordan det kan være å være fattig og alene. Når man har INGENTING så må man av og til ty til nødløsninger...

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Nei, man må ikke bare ta opp kredittkortgjeld. Møbler kan du få gratis på finn; så lenge bordet fungerer til å sette mat på er da utseendet og om det er fullt av hakk/umoderne fullstendig irrelevant.

I verste fall kan det slipes ned og lakkeres/males.

PC skaffet jeg meg også gratis, og hadde jeg hatt bruk for babyklær kunne jeg sikkert ha finnet det det sted til en billig penge også.

Jeg vet hva det vil si å være fattig, bare sånn i tilfelle du skulle tro jeg er en av de som er født med sølvskje i munnen og gullhår i ræva. Har ikke fått ei krone fra foreldrene mine jeg heller, og det har jeg heller ikke forventet. Har bare lært meg å bli kreativ, og kredittkort skyr jeg som pesten.

Anonymous poster hash: 34941...523

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er ikke et langsiktig, godt mål når man har en dårlig rygg og helse.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Jeg kan feks ikke studere selv det er bedre for fremtiden til meg, kona og ungene. Det hadde vært fint men familien trenger at jeg jobber for å holde det gående økonomisk. Vi kan ikke alle velge fra øverste hylle. Klarer du deg ikke på det du har inn må du ta andre valg. Selv om fremtiden blir annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Hvis du var en fattig alenemor med mange års studier foran deg... Og du hadde en far som sitter på åtte mill i banken, og aldri hjelper deg økonomisk og aldri bryr seg. Aldri satt inn penger til barnebarnet sitt på kontoen til barnebarnet og aldri hjulpet til på noe vis økonomisk. Behandlet deg som søppel hele barndommen men vold og psykisk terror, MEN behandler barnebarnet ditt veldig bra når dere møtes... Jeg trenger hjelp økonomisk til å få vekk kredittkortgjeld på tyve tusen, har ingen sjans med den økonomien jeg har. Har ingen egen bolig, og sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og vi bor dårlig. Hva ville du ha gjort i denne situasjonen? Det er så bittert å tenke på at min egen far ikke vil hjelpe meg i kniper, når han kunne ha gjort det... Jeg har knapt råd til sko til ungen min. Jeg sier ikke at jeg har rett på noe her, men vanligvis ville vel en far ha hjulpet til? Jeg studerer for en bedre fremtid for ungen min, men en barndom er kort, og vi bor veldig dårlig med gammelt strømnett, lite isolert, rotter i huset vi leier, og ingen vask på toalettet for å nevne noe... Har ikke råd til annet. Hvordan har dere andre alenemødre det, som har foreldre med god råd, får dere noen hjelp? Jeg har ikke fått ei krone.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

hvorfor fikk du deg unge når du egentlig ikke har råd til til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes i utgangspunktet det er dårlig gjort at foreldrene dine ikke hjelper deg, for meg er den en selvfølge at man hjelper og støtter hverandre i en familie, selv har jeg en søster som også er alenemor med dårlig råd, og nå har vaskemaskinen røket, foreldrene mine sa med en gang at de kjøper ny til henne! Hun har nok fått flere 100 000 opp gjennom årene, og det er HELT greit for meg, for jeg trenger det ikke.

MEN med en slik far som du har?? Ønsker du virkelig å ha kontakt med ham overhodet? Så sant ikke barnet mitt hadde sultet, hadde jeg heller brutt all kontakt enn å tatt imot noe fra ham!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er voksen.

Du har selv valgt å få barn.

Du har selv valgt å studere.

Hvorfor skal din far betale for dine valg?



Anonymous poster hash: 2ff4c...cb5
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du penger av Nav, barnefar, stipend/studielån? Du kan søke om bostøtte av kommunen.

Hvis ikke ville jeg startet med dette :)

Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er en større seier enn å klare seg selv, uten hjelp fra folk som bare vil en vondt. Enkelt og greit.

Jeg snakker av erfaring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hun har ingen egne penger, og de har delt økonomi, så hun har fått klar beskjed at om hun røre kontoen hans, får hun bank... Galskap, ja... Så hun får heller ikke hjulpet meg på noe vis.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

:sjokkert: Uff. Han høres ut som en svært lite sympatisk mann. Rart at man ikke deler med de som man er i så nær familie med.

Har du søkt etter organisasjonen Hjelp oss å hjelpe (på Facebook)? Det er en organisasjon man kan spørre om å få hjelp til krisemat, klær/sko osv. Mange mennesker i en vanskelig situasjon som spør dem.

Om du søker generelt på ordene hjelp/gi bort + stedsnavnet på ditt lokalområde så kan det også hende du finner noen flere interesseorganisasjoner som kan hjelpe.

Håper det ordner seg! :blomst::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Du er voksen.

Du har selv valgt å få barn.

Du har selv valgt å studere.

Hvorfor skal din far betale for dine valg?

Anonymous poster hash: 2ff4c...cb5

Mange ting kan skje med ens liv selv om man er voksen og har fått barn. Det er ikke alle hendelser som berører ens liv som en i like stor grad kan få gjort noe med. Hun var ikke alene om å lage barnet. Studiene gjør hun i beste mening for å få livene til seg selv og barnet bedre i det lange løp.

Flertallet av normale fedre (no offence, trådstarter) ville hjulpet sitt barn om de var i denne situasjonen. DET er jeg ganske sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor belønner du han adferd og hvordan han har vært mot deg? Du lar han se ungen. Hvis han har slått og drevet med psykisk vold, så hadde jeg holdt ungen langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si at noen av dere som svarer her inne skriver ekstremt respektløse svar som ikke er til noen hjelp. Prøv å sett dere inn i situasjonen til en som har det vanskelig isteden. Det er lett å dømme og si "voks opp og klar deg selv" når man ikke har møtt motgang i livet og har det helt ålreit selv.

Til ts, jeg håper det ordner seg. Det er rart at han ikke vil hjelpe ja, men jeg vet alt om egoistiske fedre som ikke bryr seg, og jeg måtte bare kutte ut min. Man gjør det man må for å skape et så godt liv som mulig, så jeg skjønner deg. Er lett å komme med kommentarer og si at man kan forandre alt på et øyeblikk, men det funker bare ikke sånn. Håper igjen det ordner seg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller om hvordan faren din er og selv om du trenger penger. Vil du virkelig ha penger i fra denne mannen? Han høres ut som en mann, som vil bruke det i mot deg og kaste det i øynene dine til hver eneste lille anledning. Du studerer. Hva med å ta en liten deltidsjobb de dagene barnet ditt har samvær med far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet i startinnlegget, studerer jeg et lengre løp... For å skape en bedre fremtid for barnet mitt.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Om du har det så jævlig økonomisk så sier det seg selv at du ikke har råd til å studere uten å jobbe ved siden av. Kanskje det er på tide å innse at du ikke kan studere, men heller burde jobbe noen år så du får lagt deg opp noen penger å bli kvitt kredittkortgjeld før du drar på skolebenken igjen. Det er sånn vi andre gjør det.

Slutt å velt deg i medlidenhet å gjør heller noe med det. Det er ikke din far sitt ansvar å rydde opp i en voksen datters økonomiske rot.

Anonymous poster hash: c205b...50d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden han verken ønsker å bidra med noe økonomisk, eller lar din mor gjøre det, så må du bare glemme de pengene og klare deg på best mulig måte selv. Å sitte å tenke på hva han kunne gjort for deg, men ikke er villig til, hjelper verken med de daglige regningene, kredittkortet ditt eller sko til barnet. Det fører nok bare til mer frustrasjon fra din egen side.



Anonymous poster hash: 303a0...1d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ingen rettighet å studere, nærmere et privilegium. Jeg hadde satt studier på pause, og jobber frem til økonomien er stabil. Studier kan du alltids ta igjen senere. Det viktigste er at dere har det trygt og godt, noe som er vanskelig som fattig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Hvis du var en fattig alenemor med mange års studier foran deg... Og du hadde en far som sitter på åtte mill i banken, og aldri hjelper deg økonomisk og aldri bryr seg. Aldri satt inn penger til barnebarnet sitt på kontoen til barnebarnet og aldri hjulpet til på noe vis økonomisk. Behandlet deg som søppel hele barndommen men vold og psykisk terror, MEN behandler barnebarnet ditt veldig bra når dere møtes... Jeg trenger hjelp økonomisk til å få vekk kredittkortgjeld på tyve tusen, har ingen sjans med den økonomien jeg har. Har ingen egen bolig, og sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og vi bor dårlig. Hva ville du ha gjort i denne situasjonen? Det er så bittert å tenke på at min egen far ikke vil hjelpe meg i kniper, når han kunne ha gjort det... Jeg har knapt råd til sko til ungen min. Jeg sier ikke at jeg har rett på noe her, men vanligvis ville vel en far ha hjulpet til? Jeg studerer for en bedre fremtid for ungen min, men en barndom er kort, og vi bor veldig dårlig med gammelt strømnett, lite isolert, rotter i huset vi leier, og ingen vask på toalettet for å nevne noe... Har ikke råd til annet. Hvordan har dere andre alenemødre det, som har foreldre med god råd, får dere noen hjelp? Jeg har ikke fått ei krone.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

få deg en mann så hjelper han deg nok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...