Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha noe å gjøre med det nye taperlaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje de voldsomme feministiske løsningsmodellene ekskluderer samtidig som den skaper frihet? Kanskje vi bør legge oss på en modell som gir noe til alle, ikke bare de som arrangerer egne samfunnsvitenskapelige fagretninger, aktivistgrupper, demonstrasjoner og politiske lister?

Jeg foreslo å være mindre fokusert på selve kjønn, men å ta høyde for alle skjevheter.

- poengskala for å vurdere attraktivitet.

- kvotere inn mennesker som er stygge, feite, skallede, lave på status-studier. Kompensere for lav fysisk attraktivitet, med mer penger og status.

- åpne opp for sexarbeidere, for alle former for kjøp av surrogati, seksuelle tjenester, kjøp og salg av barn.

- direkteoverføringer av penger fra fattig til rik, med månedlige intervaller.

- reduksjon i lønn for statusyrker med offentlig ansettelse. Dette fordi yrkene ikke krever høy lønn for å være trekkplaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jo svaret å utvikle seg bort fra denne svakheten.

"Hvis jeg ber om hjelp er jeg svak og ingen vil ha meg"

"Hvis jeg tilstår at jeg sliter er jeg dum og ingen vil ha meg".

Og hvis du ikke endrer en dritt så er du der for alltid. Hva er alternativene? Kast et realistisk blikk på situasjonen.

Ingen startet ut som profesjonell. Alle var amatører en gang. Og når du har tilbakelagt det kapittelet så er det tilbakelagt. Jeg var feit som tenåring, idag er jeg sterk. Det er altfor mange menn som setter taperstempelet på seg i selv i disse dager og det gjør ikke ulykken mer legitim, det er ansvarsfraskrivelse.

Ironisk nok er de sterkeste mennene jeg kjenner, både mentalt og fysisk, menn som startet ut med oddsene mot seg. De som måtte pushe tilbake.

Godt skrevet! Når man må kjempe for de tingene som kommer naturlig for andre, så blir man mentalt sett sterkere og mer motstandsdyktig for fremtidige utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er jeg ikke enig i. Jeg tror nok man må skille mellom å være mann med stor M i menns øyne og det å være mann i en kvinnes øyne. Jeg tror det er mannskulturen selv som har skapt disse kravene til mandighet. Jeg hadde ikke skygget banen for en mann som har oppsøkt hjelp- jeg ser på det som et tegn på selvinnsikt og vilje til å løse problemer som man innser at man trenger hjelp til. Ingen klarer seg helt alene. Selv ikke de sterkeste har kommet seg dit de er uten andre til å hjelpe, støtte, veilede og åpne dører. Jeg synes det er et signal om styrke og vedkjenne seg at man noen ganger faktisk må oppsøke hjelp.

Joda, jeg hører du sier det, jeg har ikke sett et fnugg til dette i den virkelige verden. Men, jeg har sett flere eksempler som underbygger min påstand. Menn skal være bautaer i ett og alt for å ha en verdi utover veskeholder for kvinner. Her som ellers i livet så forholder jeg meg til handlinger og ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner stusser på menn som har søkt hjelp fra psykiatrien for eksempel. Så nei, det er ikke noe menn kan være enige om hvertfall, uten å tape på sjekkemarkedet. De fleste kvinner formulerer på en eller annen måte at de ønsker en trygg mann. Og trygghet innebærer psykisk styrke, selvtillit og generell styrke. Altså det motsatte av egenskaper som noen som har oppsøkt psykiatrien har. Så dessverre er det lite håp for slike menn.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

At man har søkt hjelp fra psykiatrien betyr ikke at man ikke kan fremstå som en trygg mann. Men du må nok skille på hva man har oppsøkt hjelp for. Har man oppsøkt hjelp for skikkelige alvorlige diagnoser er jo det mer forståelig at noen blir skeptisk. Du ville gjerne stusset selv, om du hadde møtt en kvinne med en kronisk sykdom som vil kunne påvirke samlivet betydelig? Men om man har oppsøkt hjelp fordi man har hatt behov for noen å prate med, eller fordi man har fått seg en knekk eller har opplevd noe veldig vondt/traumatisk, er jo det litt annerledes. Og det er jo slike ting det først og fremst er snakk om i forhold til det som var utgangspunkt for denne artikkelen - menn som sliter med å finne seg til rette i dette "nye" samfunnet, ikke folk som har alvorlige psykiske problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg hører du sier det, jeg har ikke sett et fnugg til dette i den virkelige verden. Men, jeg har sett flere eksempler som underbygger min påstand. Menn skal være bautaer i ett og alt for å ha en verdi utover veskeholder for kvinner. Her som ellers i livet så forholder jeg meg til handlinger og ikke ord.

Jeg tror kvinner er fullstendig klar over at dette er et helt urealistisk krav. Og jeg kjenner mange kvinner som er sammen med menn som har problemer. Jeg vet om mange parforhold hvor kvinnen er mannens bauta, både psykisk og praktisk. Noen har fått disse problemet ut i samlivet, men noen av disse kvinnene har blitt sammen med menn vel vitende om at de kommer til å måtte være den "trygge" havn i forholdet. Fordelen med likestilling er jo at menn også kan støtte seg på sine kvinner når de må. Dersom du selv skulle bli syk eller arbeidsledig - kan du få tøtto til å sørge for at familien as klarer seg likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre forslag for å fremme likestilling:

Hvis du er kjempedeilig og kvinne, skal du ikke kvoteres inn til noe som helst. Men hvis du er stygg og kvinne, så skal du kvoteres inn til sjefsstilling, til studier, og du skal få sponset sexarbeidskjøp og sexturer til afrikanske land.

Det samme for menn. Høye, atletiske, vakre menn med utdannelse trenger ikke kvoteres til en dritt. De har verden på sølvfat allikevel, med mindre de har psykiske plager, og da kan de få noen poeng fratrekk for det. Man kunne bakt inn en GAF-skala.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg hører du sier det, jeg har ikke sett et fnugg til dette i den virkelige verden. Men, jeg har sett flere eksempler som underbygger min påstand. Menn skal være bautaer i ett og alt for å ha en verdi utover veskeholder for kvinner. Her som ellers i livet så forholder jeg meg til handlinger og ikke ord.

Og jeg vet at det er mer "normale" former for problemer man sikter til i denne tråden, men tenkte jeg bare skulle nevne alle kvinne som sender kjærlighetsbrev til drapsmenn og lignende. Du har vel "sett" slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne suksesshistorien for kvinner er del av en internasjonal utvikling der en økende andel menn blir sortert vekk. De passer rett og slett ikke inn i vårt moderne, komplekse og krevende samfunn. Intelligensen og tilpassingsevnen er for lav, og de manuelle ferdighetene irrelevante.

Dette gjelder ikke bare toppen, men midten også. Under halvparten av norske menn klarer å ta videregående utdanning på normert tid – mot 68 prosent av kvinnene. Attraktive menn får to og tre barnekull, mens antall barnløse menn har økt med 65 prosent på 27 år. Kvinner vil rett og slett ikke ha noe å gjøre med dette framvoksende taperlaget av menn.

http://www.nrk.no/ytring/bordeller_-borgerlonn-og-bedovelse-1.11957626

Kanskje man skal sette opp leirer slik at vi blir kvitt disse taperene en gang for alltid.

Kanskje også burde kvinner innrømme at de går etter menn med makt og penger. Ikke at det er noe galt i det.

Anonymous poster hash: f4ef1...0bd

Vel, mang en historie på forumet her om damer som maser på sine menn om barn, så kanskje ikke menn er slike ofre for maktsyke kvinner som du skal ha det til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man har søkt hjelp fra psykiatrien betyr ikke at man ikke kan fremstå som en trygg mann. Men du må nok skille på hva man har oppsøkt hjelp for. Har man oppsøkt hjelp for skikkelige alvorlige diagnoser er jo det mer forståelig at noen blir skeptisk. Du ville gjerne stusset selv, om du hadde møtt en kvinne med en kronisk sykdom som vil kunne påvirke samlivet betydelig? Men om man har oppsøkt hjelp fordi man har hatt behov for noen å prate med, eller fordi man har fått seg en knekk eller har opplevd noe veldig vondt/traumatisk, er jo det litt annerledes. Og det er jo slike ting det først og fremst er snakk om i forhold til det som var utgangspunkt for denne artikkelen - menn som sliter med å finne seg til rette i dette "nye" samfunnet, ikke folk som har alvorlige psykiske problemer.

Jeg ser hva du skriver men ser ikke aksept for selv slike "milde" tilfeller i virkeligheten. Menn forventes fortsatt å være robuste uansett hva slags situasjon man kommer utfor.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Og jeg vet at det er mer "normale" former for problemer man sikter til i denne tråden, men tenkte jeg bare skulle nevne alle kvinne som sender kjærlighetsbrev til drapsmenn og lignende. Du har vel "sett" slike?

La oss holde kvinne med psykiske problemer utenfor her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kvinner velger menn etter lommebok og status er det vel egentlig disse mennene som "taper" - da de ender opp med en livspartner som valgte de for alt annet enn kjærligheten.

De fleste kvinner (og menn) vil ikke forbli lykkelige i et forhold uten kjærlighet.

Selv har jeg kapret en vaktmester! Han tjener helt greit, elsker jobben sin men jobber for å leve, ikke omvendt. Han er dritdigg, morsom, god og snill og klok. Ville ikke byttet han bort mot allverdens penger:-)

Anonymous poster hash: 9ba98...769

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å finne en mann uten barn jeg! Det gjør mine single venninner også! Så jeg skal ikke ha på meg at jeg frarøver menn muligheten til å få barn. Jeg er like frarøvet selv.



Anonymous poster hash: 98175...b6a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva du skriver men ser ikke aksept for selv slike "milde" tilfeller i virkeligheten. Menn forventes fortsatt å være robuste uansett hva slags situasjon man kommer utfor.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

De skal kanskje fremstå som robuste, men jeg tror kvinner vet bedre enn å tro at de alltid er det ;) Hvis du begynner å se etter og legge merke til parforhold hvor mannen ikke nødvendigvis er den "sterke", så tror jeg du vil få se en del av dem. Jeg kjenner flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss holde kvinne med psykiske problemer utenfor her da...

Jeg tror ikke nødvendigvis at disse kvinnene har psykiske problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner stusser på menn som har søkt hjelp fra psykiatrien for eksempel. Så nei, det er ikke noe menn kan være enige om hvertfall, uten å tape på sjekkemarkedet. De fleste kvinner formulerer på en eller annen måte at de ønsker en trygg mann. Og trygghet innebærer psykisk styrke, selvtillit og generell styrke. Altså det motsatte av egenskaper som noen som har oppsøkt psykiatrien har. Så dessverre er det lite håp for slike menn.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

Hvem er de fleste kvinner da? Og hvilke kvinner bør en slik mann være ute etter? Det finnes mange kvinner som har forståelse for slikt, og da er det disse kvinnene han bør finne. Jeg feks, ville hatt forståelse for det, jeg har slitt psykisk selv, og har ingen problemer med å være med noen som også har noen psykiske problemer, så lenge de ikke tar det ut på meg.

Anonymous poster hash: 7a4b4...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del kamerater som er slik. Hovedkriteriet de har for en kjæreste er at hun skal være pen og minst 5 år yngre enn dem selv. Og når jeg skriver pen, så er det øverst på utseendeskalaen jeg sikter til. Gjennomsnittelig utseende jenter på ca.samme alder er uinteressante.

Synes ikke synd i disse mannfolka i det hele tatt. Jeg er selv ganske pen,og datet før en del mindre pene menn fordi jeg trodde de var mindre overfladiske og opptatt av utseende mitt. Der tok jeg grundig feil. De menn jeg har møtt som har vært skikkelig pene har hatt et mye mer avslappet og tolerant syn på kvinnekropp og utseende på damene.

Anonymous poster hash: ee52f...918

Det er min erfaring også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøver å finne en mann uten barn jeg! Det gjør mine single venninner også! Så jeg skal ikke ha på meg at jeg frarøver menn muligheten til å få barn. Jeg er like frarøvet selv.

Anonymous poster hash: 98175...b6a

Jeg er snart 40-årig barnløs kvinne. Vinduet mitt er nok stengt for egne barn, men livet skal jo leves for det. Nytter ikke å legge seg ned å grine for det man ikke fikk her i livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapermenn=menn som krever en perfekt dame og ser bort fra alle andre, sutrer deretter over at ingen pene damer vil ha dem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapermenn=menn som krever en perfekt dame og ser bort fra alle andre, sutrer deretter over at ingen pene damer vil ha dem.

Nettopp, og vi er mange helt ok damer som blir avvist og dumpet av tilsvarende menn. Så det finnes ikke synd i dem :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God artikkel. Takk for den. KG's "dom" tror jeg imidlertidig jeg hopper over, da det antageligvis er deprimerende lesning.



Anonymous poster hash: 23d6e...820
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...