Gå til innhold

Får jeg noen gang ny dame?


Gjest Kallenavn

Anbefalte innlegg

Gjest Kallenavn

Hei! :)

Jeg

- er mann.

- er 21 år gammel.

- er døv.

- er stygg ifølge meg selv, men utrolig tynn.

- har litt muskler, men de er IKKE synlige!

- har fått tilbakemeldinger som "GUD!!!!! DU ER BEST!" under flere samleier... Hehe

- blir ikke sammen med døve jenter. Kun hørende, og lærer dem tegnspråk.

- kan snakke forståelig, og lese på leppene.

- kan NORSK ganske godt.

- er hvit. Ikke at dette burde ha noe å si, men jeg bare nevner det....

- er utdannet IT-konsulent, er datafreak.

- har flyttet til Gjøvik, der jeg ikke kjenner EN ENESTE person.

- har hatt tre tidligere lange forhold med hørende jenter. Føler at jeg hadde flaks som ble kjent med dem.

Jeg er ute etter å skaffe meg venner i Gjøvik, og etterhvert en ny kjæreste. Jeg lurer virkelig på om jeg noen gang kan få meg ny dame, når jeg er døv, og ikke vil omgås døve (fordi jeg identifiserer meg ikke som døv), og ifølge meg selv er stygg. Kan godt sende bilde av meg selv til enkelte av dere dersom jeg får en PM om det... Jeg er nemlig litt kjent i Norge på grunn av en blogg jeg hadde tidligere ;)

Spørsmål tas imot, både positive og negative ;)

Så... Hva tror dere kvinner?

Har egentlig jeg en jævla sjanse til å få meg en kjæreste jeg kan leve med?

Eller er jeg rett og slett dømt til å leve alene?

Endret av Kallenavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Whitestripes

Så vidt jeg vet, er det et ganske godt døvemiljø i Gjøvik. Hva med å prøve å komme i kontakt med noen der, først og fremst, selv om du bare dater hørende jenter? Da kan du i hvert fall utvide bekjentskapskretsen din. Det virker merkelig på meg at du ikke vil ha kontakt med andre døve, og ikke ser på deg selv som døv, når du faktisk er det. Kanskje kan du få deg en aha-opplevelse hvis du løfter blikket ditt og ser andre muligheter.

Og jeg tror at absolutt alle kan få seg kjæreste. Det ser jeg eksempler på hver eneste dag :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bringebær55

Ingen er dømt til å leve alene, men hvis du først og fremst konsentrerer deg om å få venner og et nettverk der du nå bor, så kan du ta kjæreste "problemet" senere.

Omtrent alt du ramser opp er irrelevant, slutt å fokusere på det. Gå ut, få venner, engasjer deg og vær sosial.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallenavn

Så vidt jeg vet, er det et ganske godt døvemiljø i Gjøvik. Hva med å prøve å komme i kontakt med noen der, først og fremst, selv om du bare dater hørende jenter? Da kan du i hvert fall utvide bekjentskapskretsen din. Det virker merkelig på meg at du ikke vil ha kontakt med andre døve, og ikke ser på deg selv som døv, når du faktisk er det. Kanskje kan du få deg en aha-opplevelse hvis du løfter blikket ditt og ser andre muligheter.

Og jeg tror at absolutt alle kan få seg kjæreste. Det ser jeg eksempler på hver eneste dag :)

Takk for svaret :)

Visste ikke at det var et døvemiljø i Gjøvik i det hele tatt, faktisk...

Har ingenting imot døve venner, har mange av dem i en annen by (men jeg flytter ikke tilbake til den byen)

Jeg må kanskje innrømme at selvtilliten min er UTROLIG lav etter at jeg gjennomførte et rehabiliteringsprogram for rusavhengighet.

Ingen er dømt til å leve alene, men hvis du først og fremst konsentrerer deg om å få venner og et nettverk der du nå bor, så kan du ta kjæreste "problemet" senere.

Omtrent alt du ramser opp er irrelevant, slutt å fokusere på det. Gå ut, få venner, engasjer deg og vær sosial.

Okay, thank you :) Will do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har jo det. Du burde kansje få bedre selvfølelse. Hjelper om du ikke synes du er stygg.

Når det gjelder at du er døv hadde ikke jeg brydd meg. Jeg holder faktisk på å lære tegnspråk.

Og hvilken farge du har bryr jeg meg ikke nevneverdig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Takk for svaret :)

Visste ikke at det var et døvemiljø i Gjøvik i det hele tatt, faktisk...

Har ingenting imot døve venner, har mange av dem i en annen by (men jeg flytter ikke tilbake til den byen)

Jeg må kanskje innrømme at selvtilliten min er UTROLIG lav etter at jeg gjennomførte et rehabiliteringsprogram for rusavhengighet.

Okay, thank you :) Will do!

Da tror jeg du skal begynne å jobbe med selvtilliten, først og fremst. Du bør begynne å tenke på hvor sterk og flink du har vært som har gjennomført det programmet! Det står det respekt av :) Har du noen hobbyer eller interesser hvor du kan komme i kontakt med og bli kjent med nye folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du er ung, 21 år, så ville ikke bekymret meg for å ikke møte noen. Nå har du jo flyttet til en ny by og det tar litt tid å bygge seg opp en ny omgangskrets.

Dette med at du er døv tror jeg ikke har noen betydning, men hvir du sliter med selvtilliten så er det noe som kan plukkes opp av det andre kjønn.

Du sier at du har fått lav selvtillit pga et rahabilitetsprogram for rusavhengighet. Kanskje du skulle prøvd å gå til i terapi for å få bygget opp selvtilliten igjen? Få hjelp til å arbeide deg gjennom det som drar ned selvtilliten din. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallenavn

Ja du har jo det. Du burde kansje få bedre selvfølelse. Hjelper om du ikke synes du er stygg.

Når det gjelder at du er døv hadde ikke jeg brydd meg. Jeg holder faktisk på å lære tegnspråk.

Og hvilken farge du har bryr jeg meg ikke nevneverdig om.

Takk for svar :)

Kult at du holder på å lære deg tegnspråk! Er det en spesiell grunn til dette? Hvis ikke, og du i tillegg til dette ikke vet hva du skal bli; TEGNSPRÅKTOLK! :)

Hehe, fargen min ja, litt for rask i det innlegget, det har jo null og niks å si :)

Da tror jeg du skal begynne å jobbe med selvtilliten, først og fremst. Du bør begynne å tenke på hvor sterk og flink du har vært som har gjennomført det programmet! Det står det respekt av :) Har du noen hobbyer eller interesser hvor du kan komme i kontakt med og bli kjent med nye folk?

Tusen takk :) Var en ganske tung rusmisbruker, så nå må jeg holde meg rusfri, bygge opp selvtillit osv :)

Faktisk er det ironiske med hele greia her at jeg ikke har noen hobbyer eller interesser, derfor må jeg finne noe.... Foreløpig er det kun data som er greia, men det er jo ikke sosialt i det hele tatt! Facebook er ikke sosialt i mine øyne...

Forslag til hva jeg kan prøve først? :)

Jeg tenker at du er ung, 21 år, så ville ikke bekymret meg for å ikke møte noen. Nå har du jo flyttet til en ny by og det tar litt tid å bygge seg opp en ny omgangskrets.

Dette med at du er døv tror jeg ikke har noen betydning, men hvir du sliter med selvtilliten så er det noe som kan plukkes opp av det andre kjønn.

Du sier at du har fått lav selvtillit pga et rahabilitetsprogram for rusavhengighet. Kanskje du skulle prøvd å gå til i terapi for å få bygget opp selvtilliten igjen? Få hjelp til å arbeide deg gjennom det som drar ned selvtilliten din. Lykke til :)

Tusen takk! :-)

Jeg skal faktisk til psykolog for første gang etter rehabiliteringen på mandag (gått til det før, men pga. andre ting), så kanskje han kan hjelpe meg med dette :)

I utgangspunktet tror jeg faktisk ikke noen kan merke at jeg har lav selvtillit, med mindre jeg tydelig snakker om hvor stygg jeg er osv, siden jeg klarer å stå foran et fullstappet auditorium og snakke til folk som IKKE kan tegnspråk, mens jeg blir stemmetolket.... Modig, ikke sant? ;) (skryt skryt)

Hvordan hører du at dama roper ut "GUUUUD, DU ER BEST!!!" i senga?

Hehe, jeg tenkte ikke på at noen kanskje skulle påpeke dette, men;

1: De har sagt det ETTER økten ;)

2: Jeg kan lese på leppene :)

3: Enkelte ganger, når jeg har hatt dame og lært henne tegnspråk, sier hun navnet mitt på tegnspråk.... Eller roper det ut, og jeg leser det på leppa. Hehe :)

Endret av Kallenavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker litt ... Hmm... Intens. At det er mye med deg og rundt deg. Legge egoet ditt bittelitt til siden , og se mennesker rundt deg for hva de er.

Ikke vondt ment , men inntrykket jeg får .

Lykke til ! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Kult at du holder på å lære deg tegnspråk! Er det en spesiell grunn til dette? Hvis ikke, og du i tillegg til dette ikke vet hva du skal bli; TEGNSPRÅKTOLK! :)

Hehe, fargen min ja, litt for rask i det innlegget, det har jo null og niks å si :)

Jeg synes det er spennende.Tante kan det pga et familie medlem (hun er inngift) og hun lærte meg litt da jeg var liten . Det har jeg lyst til å gjøre. Men må ta det etterhvert.

Det er ikke et spørsmål til meg men jeg svarer.

Forslag til hobby:

pil og bue skyting er døds gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Det er litt vanskelig å foreslå hobbyer til deg når jeg ikke aner hva du liker. Data kan være sosialt, hvis en deltar på LAN eller liknende, men det blir jo verre når du ikke kjenner noen enda. Vet at det er en "databule" på Gjøvik som heter Gamelic. Der kan du jo kanskje bli kjent med noen.

Har du jobb eller går på skole? Der kan du jo bli kjent med noen, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallenavn

Du virker litt ... Hmm... Intens. At det er mye med deg og rundt deg. Legge egoet ditt bittelitt til siden , og se mennesker rundt deg for hva de er.

Ikke vondt ment , men inntrykket jeg får .

Lykke til ! :)

Ja, du har helt rett i dette, det er noe jeg jobber med nå som jeg er ute av rehabilitering. Jeg er nødt til det for å holde meg rusfri :)

Jeg synes det er spennende.Tante kan det pga et familie medlem (hun er inngift) og hun lærte meg litt da jeg var liten . Det har jeg lyst til å gjøre. Men må ta det etterhvert.

Det er ikke et spørsmål til meg men jeg svarer.

Forslag til hobby:

pil og bue skyting er døds gøy!

Hehe, pil og bue, ja.. Er det egentlig noe stort miljø innenfor det?

Det er litt vanskelig å foreslå hobbyer til deg når jeg ikke aner hva du liker. Data kan være sosialt, hvis en deltar på LAN eller liknende, men det blir jo verre når du ikke kjenner noen enda. Vet at det er en "databule" på Gjøvik som heter Gamelic. Der kan du jo kanskje bli kjent med noen.

Har du jobb eller går på skole? Der kan du jo bli kjent med noen, i så fall.

Jo, data kan være sosialt det også, men så er det egentlig sånn at jeg IKKE ønsker å være sosial ved bruk av data, om du forstår.. Har vært bak PC-en for lenge i løpet av mitt liv :)

Har ikke jobb eller skole foreløpig, planlegger å studere på HiG til høsten, så kanskje jeg finner venner der :)

Btw: Takk for tipset angående Gamelic ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Whitestripes

Ja, du har helt rett i dette, det er noe jeg jobber med nå som jeg er ute av rehabilitering. Jeg er nødt til det for å holde meg rusfri :)

Hehe, pil og bue, ja.. Er det egentlig noe stort miljø innenfor det?

Jo, data kan være sosialt det også, men så er det egentlig sånn at jeg IKKE ønsker å være sosial ved bruk av data, om du forstår.. Har vært bak PC-en for lenge i løpet av mitt liv :)

Har ikke jobb eller skole foreløpig, planlegger å studere på HiG til høsten, så kanskje jeg finner venner der :)

Btw: Takk for tipset angående Gamelic ;)

Stort og bra studentmiljø på HiG, så da blir du helt sikkert kjent med noen. Vet de har en del sosiale arrangementer også.

Bare hyggelig å kunne komme med noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hey mann!

For det første reagerer jeg på to ting i innlegget ditt:

1. Du beskriver deg selv som stygg, og legger vekt på en del fysiske egenskaper.

2. Du identifiserer ikke deg selv som døv.

Svaret mitt er at ja, du har like stor sjanse til å få kjæreste, forhold og ende om gift som alle andre. For å få det lettere til bør du få opp selvtilliten din og se på seg selv annerledes, og ikke minst godta deg selv slik du er. Du består av mange ting - også det at du er døv. Har selv store problemer med å tro at du hverken er stygg eller noe annet negativt. Det er mest inni hodet ditt.

Lurer litt på hvorfor du utelukker døve jenter som kjærester? Syns du skal være åpen for alt, du vet aldri hvor du treffer drømmedama som du klikker fullstendig med.

Og vil du ha en 100% ærlig tilbakemeldig er det bare å sende et bilde eller noe.

Stå på, du er en bra kar!

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :)

Jeg

- er mann.

- er 21 år gammel.

- er døv.

- er stygg ifølge meg selv, men utrolig tynn.

- har litt muskler, men de er IKKE synlige!

- har fått tilbakemeldinger som "GUD!!!!! DU ER BEST!" under flere samleier... Hehe

- blir ikke sammen med døve jenter. Kun hørende, og lærer dem tegnspråk.

- kan snakke forståelig, og lese på leppene.

- kan NORSK ganske godt.

- er hvit. Ikke at dette burde ha noe å si, men jeg bare nevner det....

- er utdannet IT-konsulent, er datafreak.

- har flyttet til Gjøvik, der jeg ikke kjenner EN ENESTE person.

- har hatt tre tidligere lange forhold med hørende jenter. Føler at jeg hadde flaks som ble kjent med dem.

Jeg er ute etter å skaffe meg venner i Gjøvik, og etterhvert en ny kjæreste. Jeg lurer virkelig på om jeg noen gang kan få meg ny dame, når jeg er døv, og ikke vil omgås døve (fordi jeg identifiserer meg ikke som døv), og ifølge meg selv er stygg. Kan godt sende bilde av meg selv til enkelte av dere dersom jeg får en PM om det... Jeg er nemlig litt kjent i Norge på grunn av en blogg jeg hadde tidligere ;)

Spørsmål tas imot, både positive og negative ;)

Så... Hva tror dere kvinner?

Har egentlig jeg en jævla sjanse til å få meg en kjæreste jeg kan leve med?

Eller er jeg rett og slett dømt til å leve alene?

Selvølgelig har du en sjangse til å få deg en dame i fremtiden.

Du må nok bare bli kjent med folk først.

Tror ikke folk bryr seg så mye om at du er døv, man kan jo ikke velge hvem man blir forelsket i / faller for.

Jeg tar gjerne i mot bilde da jeg er nysgjerrig av meg, og siden du tilbyr! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallenavn

Hey mann!

For det første reagerer jeg på to ting i innlegget ditt:

1. Du beskriver deg selv som stygg, og legger vekt på en del fysiske egenskaper.

2. Du identifiserer ikke deg selv som døv.

Svaret mitt er at ja, du har like stor sjanse til å få kjæreste, forhold og ende om gift som alle andre. For å få det lettere til bør du få opp selvtilliten din og se på seg selv annerledes, og ikke minst godta deg selv slik du er. Du består av mange ting - også det at du er døv. Har selv store problemer med å tro at du hverken er stygg eller noe annet negativt. Det er mest inni hodet ditt.

Lurer litt på hvorfor du utelukker døve jenter som kjærester? Syns du skal være åpen for alt, du vet aldri hvor du treffer drømmedama som du klikker fullstendig med.

Og vil du ha en 100% ærlig tilbakemeldig er det bare å sende et bilde eller noe.

Stå på, du er en bra kar!

Hei!

Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding :) Det hjalp litt på det dårlige humøret jeg har idag ;)

Grunnen til at jeg utelukker døve jenter som kjærester er egentlig fordi døve har en kultur jeg ikke er helt forenlig med.. Jeg vet ikke helt hvordan det forklares, men enkelt forklart kaller vi det "for store forskjeller i kulturen"

Bilde blir sendt på PM. Vær OBS på at dette bildet ikke inneholder kjønnsorganer, men er definitivt utrolig lettkledd.

Håper du er ærlig :)

Hva vil du studere på HiG? :) HiG er vel egentlig ganske lite, men nok av datainteresserte der, da :D

Informatikk eller noe lignende :) Må bare bestå matematikk R1 først.. fyfaen, vanskelig fag :)

Selvølgelig har du en sjangse til å få deg en dame i fremtiden.

Du må nok bare bli kjent med folk først.

Tror ikke folk bryr seg så mye om at du er døv, man kan jo ikke velge hvem man blir forelsket i / faller for.

Jeg tar gjerne i mot bilde da jeg er nysgjerrig av meg, og siden du tilbyr! :fnise:

Sjekk PM om ... 1 minutt? :)

Håper virkelig jeg får respons på det, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...