Gå til innhold

Kan drømmer utløse "ekte" følelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har sammenligningsgrunnlag? Som f.eks har drømt om noe og også opplevd det samme irl og kan sammenligne følelsene? Eller handlingene?

Drømte i morges at jeg lette og lette etter samboeren min. Overalt. Han hadde lagt igjen tlf hjemme. Kort fortalt fant jeg ham i seng med en annen kvinne. Og jeg drepte henne i drømmen :o alt var veldig absurd, men allikevel.. betyr det at jeg er voldelig hvis bare en sånn situasjon dukker opp?

Anonymous poster hash: ec63c...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg ikke, fordi jeg har drept mange i mine drømmer. Har mareritt hele tiden. I virkeligheten begynner jeg å grine når jeg ser andre ha det vondt, inkl. i filmer :P

Endret av Lillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drømt at jeg har drept soldater osv i selvforsvar, men ikke sånn offensiv dreping liksom! Jeg ble rettog slett til et monster. Velm hun ble til et telys som jeg skviste da, hehe, men døde likefullt. :o

Tror jo egentlig ikke at jeg hadde gjort noe sånt, men det FØLTES så ekte..

Anonymous poster hash: 83dec...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Apropos TS sin tittel for tråden. Lurer på om såkalt "dejavu" kan skyldes: at man først har drømt noe man har opplevd (av nylig eller fra gammelt av), og SÅ, at man får fornemmelse av dejavu på dagtid i det man opplever noe som likner litt på hva man har drømt.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte , eller hadde mareritt om noe for ca 3 år siden, det var så traumatisk at jeg våknet og følte meg veldig opprørt.

Ikke så lenge etterpå skjedde noe av det verste som har skjedd i mitt liv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos TS sin tittel for tråden. Lurer på om såkalt "dejavu" kan skyldes: at man først har drømt noe man har opplevd (av nylig eller fra gammelt av), og SÅ, at man får fornemmelse av dejavu på dagtid i det man opplever noe som likner litt på hva man har drømt.

Kan sikkert skje. Jeg har lenge sett for meg at dejavu er at hjernen der og da innbiller seg at den har opplevd det før.

Anonymous poster hash: 83dec...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømte , eller hadde mareritt om noe for ca 3 år siden, det var så traumatisk at jeg våknet og følte meg veldig opprørt.Ikke så lenge etterpå skjedde noe av det verste som har skjedd i mitt liv .

Uff :( hva var det? Nå ble jeg redd. For det føltes så ekte, livet gikk i grus, jeg følte liksom hvordan det hadde vært.

Men var følelsene du hadde like i drømmen og på ekte?

Anonymous poster hash: 83dec...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( hva var det? Nå ble jeg redd. For det føltes så ekte, livet gikk i grus, jeg følte liksom hvordan det hadde vært.

Men var følelsene du hadde like i drømmen og på ekte?

Anonymous poster hash: 83dec...8da

Ja frykten/følelsene om man kan kalle det for det var det samme. Dette var og er en traumatisk ting for meg , ønsker ikke å gå nærmere innpå hva det var her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...