Gå til innhold

Noen som drikker seg dritings før jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har sosialangst og føler at det eneste som hjelper egentlig er alkohol?
Har lenge vurdert å drikke meg 'dritings' før jobb (kl. seks am med andre ord), og vurderer å prøve det nå til uka om sjansen byr seg.Noen andre med sosialangst som gjør det samme? Oppforder overhodet ikke til alkoholmisbruk her da jeg ikke drikker så mye selv, men ønsker å gjøre et eksperiment.



Anonymous poster hash: de354...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det etter jobb for å roe nervene. På de aller fleste arbeidsplasser er det forbudt å komme beruset på jobb. Er heller kulere å møte folk beruset etter jobb ;) Det beste er å drikke alene, såkalt husmorsfylla! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vere tull? Som 99699 sier, så er det som regel ikkje lov å vere berusa på jobb. Eg kjenner ikkje til arbeidsplasser i Noreg der det er tillatt. Du risikerer å miste jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke tull nei? Jeg har som sagt sosialangst, og jeg blir 'nomal' med alkohol, dvs at jeg ikke nødvendigvis oppleves som beruset, men heller som mer snakksalig og omgjengelig. Jeg vet at det oppleves forskjellig fra person til person. Folk kommer ofte bakruset på jobben hos meg, og jeg vet det er forbudt å være 'dritings' på jobb, så jeg har ikke gjort noe stort ut av dette foreløpig. Lurer alliekevel på om det finnes folk der ute som overlever på denne måten, da det å gå på jobb edru kan være en stor påkjennelse på grunn av sosialangsten. Kanskje litt vanskelig å forstå for dere 'normale' oppegående folk.



Anonymous poster hash: de354...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk merker det lettere enn du tror, spesielt om du blir oppspilt og pratsom. Dessuten vil du sannsynligvis lukte alkohol.

Hadde det ikke vært bedre med angstdempende medisiner?



Anonymous poster hash: c65ba...7ff
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk merker det lettere enn du tror, spesielt om du blir oppspilt og pratsom. Dessuten vil du sannsynligvis lukte alkohol.

Hadde det ikke vært bedre med angstdempende medisiner?

Anonymous poster hash: c65ba...7ff

Tenker det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke noen beta-blokkere være en bedre ide?

Hva er det? Alt annet enn alkohol er selvfølgelig bedre, og om det finnes en pille mot sosialangst tar jeg gledelig imot.

Anonymous poster hash: de354...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke noen beta-blokkere være en bedre ide?

Søkte litt på nettet! Er dette sånt man må få resept på eller kan det fås tak i på apoteket? Sliter selv med nervøst hjerte.

Anonymous poster hash: de354...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen min og forklarte at jeg slet med nervøsitet i forbindelse med foredragsholding og den slags. Husker ikke hva jeg fikk - og det finnes sikkert ulike ting med ulike styrker - men det var ikke noe problem å få noe for det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen min og forklarte at jeg slet med nervøsitet i forbindelse med foredragsholding og den slags. Husker ikke hva jeg fikk - og det finnes sikkert ulike ting med ulike styrker - men det var ikke noe problem å få noe for det i hvert fall.

Takk for tipset! Er litt redd for å bli satt på antidepressiva da jeg ikke ønsker dette i det hele tatt, men om det finnes noe annet som hjelper (som ikke er vanedannende) høres det jo ganske så lovende ut.

Anonymous poster hash: de354...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Er litt redd for å bli satt på antidepressiva da jeg ikke ønsker dette i det hele tatt, men om det finnes noe annet som hjelper (som ikke er vanedannende) høres det jo ganske så lovende ut.

Anonymous poster hash: de354...0b0

Psykolog er ikke vanedannede. Det er ikke normalt å ha angst for å dra på jobb.

Anonymous poster hash: 72278...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke angst for å dra på jobb, jeg har angst for å møte mennesker.



Anonymous poster hash: de354...0b0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå behovet men det betyr ikke at det er en god idé..
Husker jeg hadde en dag på den gamle jobben min hvor jeg var litt mer skravlete enn vanlig og sjefen var nesten sikker på at jeg hadde drukket, noe jeg såklart ikke hadde, så selv om du ikke har planer om å drikke deg fra sans og samling så kan likevel folk merke det på deg, da er det bedre å ta en prat med legen i stedet for å risikere å miste jobben.

...eller risikere å bli avhengig av alkohol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jobb: Katastrofal ide som mest sannsynlig medfører oppsigelse.

Etter jobb: Ikke særlig god ide da heller, hvis den eneste hensikten er å døyve angst.

God ide: Å kontakte legen for å få hjelp/ behandling.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 750f4...926
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk merker det lettere enn du tror, spesielt om du blir oppspilt og pratsom. Dessuten vil du sannsynligvis lukte alkohol.

Hadde det ikke vært bedre med angstdempende medisiner?

Anonymous poster hash: c65ba...7ff

Herregud, vi er da mange som kan være litt mer stille av oss enkelte ganger, og mer oppspilt og pratsomme andre ganger (f.eks. hvis vi blir engasjert i et tema det snakkes om), uten at det betyr at vi har drukket alkohol. Enkelte dager føler jeg meg rett og slett mer utadvendt enn andre.

Håndsprit bruker jeg også. Men å gå beruset på jobb kunne ikke falle meg inn.

Anonymous poster hash: 750f4...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel også sosial angst og begynte å drikke litt før jeg kom på festen jeg skulle til for at det ikke skulle være så ubehagelig. Etterhvert begynte jeg å drikke før skole, jobb, middag med venner, møter osv. Nå sitter jeg her ti år senere på vei ut av noe som etterhvert ble et stort alkoholproblem. Skal ikke gå i detalj, men vær så snill å ikke beveg deg inn på den veien.

Til spørsmålet ditt- jeg ble som regel ikke "tatt" de gangene jeg drakk litt før jobb, folk kommenterte bare at jeg var i godt humør. Problemet var at det var vanskelig å beregne mengde, og et par ganger etter at jeg drakk PÅ jobben merket de de. (fanta blandet med sprit i brusflaske).

Anonymous poster hash: ef664...5f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Alkohol er ALDRI løsningen på et problem. Oppsøk fastlegen din og få kyndig hjelp der.

alkohol is the solution not the problem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...