Gå til innhold

vennskap vs ekteskap...


lobo-83

Anbefalte innlegg

Det er nå ca 1.5 år siden vi sluttet og ha regelmessig sex. Det har nå vært slik at jeg får pepper og vonde ord om og ikke ta hensyn til hennes manglende lyst og følelser i 1.5 år..

Som rød tråd i vårt forhold når det kommer til kroppskontakt, kyssing, beføling og annen intimitet. Så har det i aller høyeste grad handlet om avvisning, nedlatende kommentarer og uttalelser.

Men.. hvis man er to i et forhold..

Og den ene elsker sin partner og har seksuelle følelser for den andre.

Mens den andre ikke er sikker på sine følelser og ikke har seksuelle interesser i den andre...

Hvor riktig er det at den ene skal bli respektert og forstått. Og at den ene skal få sine behov som begges fokus.

Mulig jeg er en dårlig partner.. men jeg kjenner at det river og sliter i meg. Jeg er lei av og bli satt til siden og være mindre viktig i mine følelser og behov i forhold til partneren.

Og gudene skal vite at jeg har tenkt tanken mer enn en gang; at jeg bare skulle vært utro.. fått sex, fått nærhet og intimitet.

Jeg klarer meg jo i måneder med bare litt... uten at det tærer for mye.

Men mine følelser for henne. Og min lyst til og få vår familie til og bestå, har minnet meg på viktigheten av og være tro. La fristelsene fare og heller ta meg en runk. Eller 34..

Håper det er verdt det en gang i framtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei er vel det jeg innser selv også.. som smått og senn.

Kjenner virkelig at det tærer på.

Også griper jeg etter alt jeg kan igjen. Forsvarer det på alle tenkelige vis. Men det endrer seg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortversjonen..

etter at jeg oppdaget min kone i og skulle agere på noe som var en flørt på treningsstudio, så kom mange svar og flere spørsmål i dagen..

Når jeg resonerer meg frem til at vi etter 15 år i forhold har hatt sex 2,5 gang de siste 5 mnd. Og en gang endte opp med fullført akt. De 1.5 andre endte fordi hun ikke føler seg vel i seksuell omgang.

Hun er ærlig og sier at hun ikke vet hva hun vil. Hun er også ærlig og sier at hun liker og flørte med andre menn...

Da var svaret mitt: hun må ta et valg og enten gå for oss. Eller kutte oss ut. Hun vil ikke gå. Men vil ikke slutte med flørting heller. Og jeg vil ikke be henne slutte heller.. men jeg vil at hun skal være åpen med meg og fortelle meg om det ageres på flørtingen. I form av at det går lengre. Jeg foreslo en periode på noen mndr der hun kunne gjøre som hun vil og prøve finne ut hva som gir henne den gleden eller lykken hun søker.. det vil hun ikke.. hun vil være med meg og våre tre barn. Men hun vil også flørte og sier at det som skjer det skjer...

Faen steike så frustrert jeg blir!! Jeg elsker henne utrolig høyt. Over alt vil jeg selvsagt at hun vil ha oss. Men jeg er også der at jeg ikke vil stå i veien for henne og sin egen selvrealisering.

Noen som har stått i lignende og kan gi noen råd og tips?

For en god og avbalensert ektemann er ikke det som står øverst på listen over mine mestringer nå...

Dette er uakseptabelt. Hun kan ikke ha denne holdningen når hun er i et forpliktende forhold. Dere trenger hjelp til kommunikasjonen og hva dere skal gjøre videre. Jeg foreslår at dere bestiller time på familievernkontoret og får hjelp der. Antagelig blir det slutt mellom dere (som du jo sier selv), men det er viktig at dere ikke ødelegger for samarbeid og respekt for hverandre, siden dere begge skal være foreldre videre for barna deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi bør gå i samtale om det her og legge grunnlaget for og i det minste bevare godt sammarbeid og respekt for den andre parten.

Nå får jula gå som planlagt for barna sin del. Også får man stake ut kursen og ta tak i dette på nyåret..

Fortsatt god søndag godtfolk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herregud, det er FLOTT å kunne presentere ting slik for en haug med folk, og få støtte "kjære"

Hvordan TØRR du, når du vet jeg har profil her inne og vet at du har det og?

Du har glemt å skrive at du har vært notorisk utro i 14 av disse årene, om alle gangene JEG har sittet hjemme å ventet på deg mens du har harvet over andre damer.. om alle flørtene du har hatt opp igjennom årene?
Du har glemt å fortelle at du i 2 år kun har klaget på meg, og alt jeg ikke gjør bra nok for deg... på behovet ditt for sex som er så mye større enn hva jeg klarer å tilfredstille..
At jeg ikke vil ha sex fordi vi er så produktive at jeg blir gravid, og må ta abort - fordi jeg ikke vil ha flere barn?!

At du lovet sterilisere deg for 5 år siden men enda ikke har gjort det.. jada, du har time i januar, jeg vet det.. men det er 5 år og 2 aborter for sent.

Du har glemt å skrive om belastningen vi har i familien vår, som gjør at overskudd er mangelvare.
Du har glemt å nevne alle de økonomiske vanskene som har florert i lange tider, og som jeg har bedt deg gjøre noe med... men som du faktisk bare driter i.

Heldigvis vet JEG at denne saken har flere sider, og at ting fader ikke er slik du fremstiller det her.

Jeg får leve med å være bitch... og gjør som de sier her, finn på noe annet. Det har jeg sagt lenge og kjære.. at jeg er ingen god kone for deg, finn på noe annet...



Anonymous poster hash: 252b6...706
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun kidnappet ballene dine eller no?

Kom deg ut av det forholdet! Hun er jo direkte stygg med deg og det fortjener du virkelig, virkelig ikke.



Anonymous poster hash: 16539...b28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kan jeg meddele at kvinnen som red innom på sin høye hest og outet meg ble tatt på senga i og ha funnet seg en ny mann mens hun er gift. Hun beskriver meg på mange vonde måter og mener nok at jeg er den verst tenkelige mannen på jord.. bare så synd at disse utsagnene ikke stemmer helt overens med det hun igjen har gjort bak min rygg..

Men vil ikke dra det lengre og oute henne. Men kan jo si at jeg er meeeget ferdig med denne kvinnen som en partner. Og hadde det ikke vært for våre tre barn. Så hadde jeg ikke forsøkt og be om og ivareta en god kommunikasjon eller sammarbeid heller.

For jeg har blitt så utrolig skuffet over hvor lavt et menneske kan synke. I sin iver etter og skjule sitt eget svineri , har hun tråkket og spyttet ut av seg vonde ord og feilaktige påstander om meg. Samtidig som hun har prioritert sin nye flamme over sine tre barns oppmerksomhet i jula. Og oppå det kjørt sine løgnaktige spill så langt at jeg ikke trodde jeg kunne ha mindre tillit til et annet menneske enn det hun har gjort seg fortjent til.

Godt og se henne og kjenne at min lyst og mine følelser er svunnet henn. Kjente jeg ble glad når hun kom hjem i dag etter et døgn på vift. Og jeg kunne konstatere at jeg føler ingenting annet enn lyst til et vennskapelig sammarbeid 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, det er FLOTT å kunne presentere ting slik for en haug med folk, og få støtte "kjære"

Hvordan TØRR du, når du vet jeg har profil her inne og vet at du har det og?

Du har glemt å skrive at du har vært notorisk utro i 14 av disse årene, om alle gangene JEG har sittet hjemme å ventet på deg mens du har harvet over andre damer.. om alle flørtene du har hatt opp igjennom årene?

Du har glemt å fortelle at du i 2 år kun har klaget på meg, og alt jeg ikke gjør bra nok for deg... på behovet ditt for sex som er så mye større enn hva jeg klarer å tilfredstille..

At jeg ikke vil ha sex fordi vi er så produktive at jeg blir gravid, og må ta abort - fordi jeg ikke vil ha flere barn?!

At du lovet sterilisere deg for 5 år siden men enda ikke har gjort det.. jada, du har time i januar, jeg vet det.. men det er 5 år og 2 aborter for sent.

Du har glemt å skrive om belastningen vi har i familien vår, som gjør at overskudd er mangelvare.

Du har glemt å nevne alle de økonomiske vanskene som har florert i lange tider, og som jeg har bedt deg gjøre noe med... men som du faktisk bare driter i.

Heldigvis vet JEG at denne saken har flere sider, og at ting fader ikke er slik du fremstiller det her.

Jeg får leve med å være bitch... og gjør som de sier her, finn på noe annet. Det har jeg sagt lenge og kjære.. at jeg er ingen god kone for deg, finn på noe annet...

Anonymous poster hash: 252b6...706

Ja da kan jeg meddele at kvinnen som red innom på sin høye hest og outet meg ble tatt på senga i og ha funnet seg en ny mann mens hun er gift. Hun beskriver meg på mange vonde måter og mener nok at jeg er den verst tenkelige mannen på jord.. bare så synd at disse utsagnene ikke stemmer helt overens med det hun igjen har gjort bak min rygg..

Men vil ikke dra det lengre og oute henne. Men kan jo si at jeg er meeeget ferdig med denne kvinnen som en partner. Og hadde det ikke vært for våre tre barn. Så hadde jeg ikke forsøkt og be om og ivareta en god kommunikasjon eller sammarbeid heller.

For jeg har blitt så utrolig skuffet over hvor lavt et menneske kan synke. I sin iver etter og skjule sitt eget svineri , har hun tråkket og spyttet ut av seg vonde ord og feilaktige påstander om meg. Samtidig som hun har prioritert sin nye flamme over sine tre barns oppmerksomhet i jula. Og oppå det kjørt sine løgnaktige spill så langt at jeg ikke trodde jeg kunne ha mindre tillit til et annet menneske enn det hun har gjort seg fortjent til.

Godt og se henne og kjenne at min lyst og mine følelser er svunnet henn. Kjente jeg ble glad når hun kom hjem i dag etter et døgn på vift. Og jeg kunne konstatere at jeg føler ingenting annet enn lyst til et vennskapelig sammarbeid

Ser ut som om dette ekteskapet er over ja. Gå hver til dere og jobb for å samarbeide best mulig om barna, så vil dere begge kunne få et bedre liv om et par-tre år enn det dere har hatt de siste 5 årene.

Lykke til! Men husk det aller viktigste:

Barna deres har bare en barndom - og den leves nå! De må være deres førsteprioritet!

Anonymous poster hash: 88fdd...76b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...