Gå til innhold

vennskap vs ekteskap...


lobo-83

Anbefalte innlegg

Kortversjonen..

etter at jeg oppdaget min kone i og skulle agere på noe som var en flørt på treningsstudio, så kom mange svar og flere spørsmål i dagen..

Når jeg resonerer meg frem til at vi etter 15 år i forhold har hatt sex 2,5 gang de siste 5 mnd. Og en gang endte opp med fullført akt. De 1.5 andre endte fordi hun ikke føler seg vel i seksuell omgang.

Hun er ærlig og sier at hun ikke vet hva hun vil. Hun er også ærlig og sier at hun liker og flørte med andre menn...

Da var svaret mitt: hun må ta et valg og enten gå for oss. Eller kutte oss ut. Hun vil ikke gå. Men vil ikke slutte med flørting heller. Og jeg vil ikke be henne slutte heller.. men jeg vil at hun skal være åpen med meg og fortelle meg om det ageres på flørtingen. I form av at det går lengre. Jeg foreslo en periode på noen mndr der hun kunne gjøre som hun vil og prøve finne ut hva som gir henne den gleden eller lykken hun søker.. det vil hun ikke.. hun vil være med meg og våre tre barn. Men hun vil også flørte og sier at det som skjer det skjer...

Faen steike så frustrert jeg blir!! Jeg elsker henne utrolig høyt. Over alt vil jeg selvsagt at hun vil ha oss. Men jeg er også der at jeg ikke vil stå i veien for henne og sin egen selvrealisering.

Noen som har stått i lignende og kan gi noen råd og tips?

For en god og avbalensert ektemann er ikke det som står øverst på listen over mine mestringer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg ikke klart å leve med. Om typen absolutt skal flørte med andre så hadde han fint fått et valg. Enten å drive å flørte rundt, eller og leve ett liv med flørting med meg :)

I lengden blir dette slitsomt... Hun er motbydelig mot deg.



Anonymous poster hash: 1dc61...7e4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på agering: hun har flørtet en stund med en mann på treningssenteret. Og i går kveld var hun på byen med venninder. Der brukte hun bortimot hele kvelden på og skulle få han til og møte henne.

Ved og agere mener jeg at hun tar den hverdagslige flørten over i andre arenaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvsagt sagt at jeg med glede deltar og blir inkludert i flørt og positive settinger i livet hennes. Men der er mange gode unskyldninger for hvorfor det ikke passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja fks møtes ute på byen over en øl.

Sex aner jeg ikke.. jeg veit bare at hun er aseksuell overfor meg.. men om det gjelder andre aner jeg ikke..

Eneste jeg veit er at jeg sliter med og skulle være i et forhold der partneren skjenker mer oppmerksomhet og iver overfor andre menn enn meg.

Eksempel er gårsdagen. Jeg sendte henne en melding og bad dem kose seg ute. Hun og vennindene. Svaret kom etter lang tid. Med innholdet "takker" og en tommel opp. Og i mellomtiden satt jeg og fulgte chatten på hennes facebook med en annen mann. Den florerte av smilys og især lekne setninger med blunkeansikter.

Ja.. jeg veit det var feil og sjekke facebooken hennes. Men igjen så stemte magefølelsen min.. men nå er passord osv endret. Så da er jeg ferdig med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette det bermen på kg kaller emosjonelt utroskap?

Men regner med at dette blir bortforklart på en eller annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si det slik at hennes argumenter og holdninger har endret seg kraftig etterhvert som hun har begynt med flørting og blitt tryggere på seg selv..

Så bortforklaringer er det nok av. og mangel på forståelse for mitt ubehag er noe fraværende.

Endret av lobo-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at du skal finne deg i dette på noen som helst måte.

Vil hun ikke satse på ekteskapet så krev skilsmisse og bli lykkelig alene, eller med en annen.

Dette kommer ikke føre med seg noe godt i lengden, og det hjelper ikke hvor mye du har lyst til å redde ekteskapet hvis hun driter i det.



Anonymous poster hash: 586f0...11e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Det er så dumt når folk slutter å vanne sitt eget blomst men heller opptatt av å finne grønnere gress på andre siden.

Hvorfor er det så himla viktig for henne å flørte når hun aller helst vil være sammen med deg og dine barn?

Og jeg lurer veldig på hvorfor du synes det er i orden at hun flørter med andre? For meg hadde det ikke vært et ultimatum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vel basert på alle utsagn og handlinger at hennes egen selvrealisering betyr mer for henne enn noe annet.

Og det er jo ikke greit i utgangspunktet at hun skal være veldig flørtete. Men hvis det er det som gjør at hun finner ut hva hun vil. Så føler jeg ikke at jeg kan annet og si greit..

Vi har tre barn og nybygd hus sammen. Og jeg vil så inderlig at vi skal ha det fint sammen og at familien skal bestå. Men jeg er ikke veldig optimistisk når jeg ser hvor mye viktigere og interesant det er med alt annet enn det hun har her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg glemte nevne, var at jeg sendte melding fellesmelding til min kone og flørten hennes. Der jeg skreiv at det ikke plaget meg at de hadde en god tone gjennom felles trening. Men at jeg som mannen til NN ikke var videre fornøyd med at de skulle avtale og møtes ute på byen bak ryggen min.

Fikk ikke svar av han. Men fruen svarte at det ikke var noe grunn til og reagere og at de ville møtes på trening tirsdag.

Og etterpå sier hun at om det var noen gnist mellom den. Var den sikkert borte nå. Siden jeg hadde gjort han oppmerksom på at hun var gift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det opp til deg og dere hva som er akseptabelt eller ikke i deres forhold. Men i mitt og typens forhold ville det der vært helt uaktuelt og falt innen definisjonen utroskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er akkurat det jeg også mener.. men jeg ville prøve lage litt takhøyde for og hjelpe til med og ta sitt valg. Oss eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. da er frykten min et faktum.. min kjære har ikke lengre de samme følelsene for meg som hun hadde..

Slik vil jeg ikke leve! Et ekteskap uten kjærlighet eller tillit er ikke levedyktig i mine øyne.

Takk for råd og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. da er frykten min et faktum.. min kjære har ikke lengre de samme følelsene for meg som hun hadde..

Slik vil jeg ikke leve! Et ekteskap uten kjærlighet eller tillit er ikke levedyktig i mine øyne.

Takk for råd og meninger.

Jeg forstår at du er glad i din kone, men den dama oppfører seg utrolig stygt mot deg.

Håper at du klarer å gå videre uten henne, og at du etterhvert vil bli lykkelig igjen. Det er utrolig smertefullt å gå, men du skal ikke finne deg i slik drittoppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbereder meg mentalt på at 15 år er slutt. Jeg er glad jeg evner og se at jeg holder henne tilbake ved og forvente ekteskaplig engasjement fra ei som ikke deler den tanken. For på den måten kan jeg innse for meg selv at det ikke nytter og kjempe. For man kan klare og endre mye. Men ikke følelsene til et annet menneske.

Men fy fader så trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...