Gå til innhold

Ekle småbarnsmødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er småbarnsmor selv, og har flere venninner med barn. Men jeg reagerer veldig på mange ting de gjør. Og lurer på hva dere mener.

F.eks hun ene tok av ettåringen bleien, lot han gå litt uten, og satt den nakne rumpa oppå kjøkkenbenken! Samme dame byttet bleie på han i sofaen da han var mindre, skikkelig bæsjebleie, uten noe under. Og vasket ikke hendene, gikk rett bort på kjøkkenet og laget mat til oss. Maiskolber, som hun stekte i stekepanna, og hun snudde på de med fingene!

Venninne nr to gav toåringen en hel agurk og lot henne gomle på den. Hun så på meg og sa, hun kan spise på hele, vi skal ha agurk til middagen i kveld uansett. Hun setter også denne toåringen rett oppi badekaret når hun har bæsjet. Syns det er så mye bedre for huden med vann enn tørking. Hun unnskylder seg med at hun klorer badekaret etterpå. Men vet ikke helt om det stemmer.

Venninne nr tre laget mat til oss og vasket ingen av grønnsakene. Skar gulrot, brokkolig, paprika og purre opp og puttet det rett i woken. Jeg var i tillegg gravid på den tiden, og tenkte på all jorden i purret som jeg ikke burde få i meg. Hun gav toåringen sin en hel tubeost som han kunne spise på for noen dager siden. Det kan selvfølgelig være at det kun var han som skulle spise den, men det vet jeg ikke. Hun har også latt han sitte å spise på ketchupflasker som står på bordet når vi har vært på restaurant.

Har flere eksempler, men stopper der.

Er det bare jeg som er ekstremt pirkete og fin på det, eller er dette uhygienisk og ekkelt? Jeg begynner å lure, for alle disse tre er oppegående, normaltfungerende damer, en er sykepleier....

Anonymous poster hash: 8fefc...d76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for noen folk du kjenner!

Dette er virkelig ikke vanlig, jeg kjenner ingen som kunne vært i nærheten av å gjøre de tingene du nevner. Fy søren så ekle venninner du har..!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ungen har bæsj overalt så tørker jeg av det verste og stapper henne i dusjen for å skylle henne ren. Ikke alltid jeg vasker dusjgulvet etterpå heller, bare spyler det grundig.

Har tilogmed hendt en gang at hun bæsjet etter at jeg satte henne i badekaret, og jeg bare tørket opp med papir og skylte med vann da også, før vi brukte badekaret som normalt.

Kjøkkenhygiene derimot er jeg veldig streng på.



Anonymous poster hash: e854c...b8b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Jeg var helt overbevist om at dere skulle si jeg overdrev!! :)

Har også en kollega som tørket opp søl på gulvet med kjøkkenkluten, og la den tilbake igjen. Og en annen kollega som tok for mye tannkrem på tannbørsten til en pasient, og klinte det overflødige ned i vasken, gnei tannbørsten ned i håndvasken for å ta det bort....

Anonymous poster hash: 8fefc...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

TS

Jeg var helt overbevist om at dere skulle si jeg overdrev!! :)

Har også en kollega som tørket opp søl på gulvet med kjøkkenkluten, og la den tilbake igjen. Og en annen kollega som tok for mye tannkrem på tannbørsten til en pasient, og klinte det overflødige ned i vasken, gnei tannbørsten ned i håndvasken for å ta det bort....

Blir kvalm av dine bekjente! Nei, dette kan da ikke være normalt? :sjokkert: Spesielt det med kjøkkenkluter har jeg sett flere gjøre, og lar den generelt ligge til det gror mose på den uten å bytte... Blir helt oppgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden kom jeg på besøk til en gammel venninne. Hun hadde fått barn og huset så ikke ut. Lyspærene hadde gått på begge badene og disse ble ikke skiftet, så skulle man på do, måtte vi ha døra åpen. Det lå 8 brukte bleier midt på stuegulvet og ungen ble skiftet bleie på i sofaen. På kjøkkenet sto sikkert en ukes bruk med skittenkopper med matrester. Hun begynte å skylle av disse og jeg joinet henne på kjøkkenet. Jeg tenkte jeg kunne hjelpe henne med tørkingen, men neida da gikk hun og satt seg ned i stua og så på tv og lot meg ta hele oppvasken hennes. Tror enkelte bare er late og en smule blind for skitt og rot.



Anonymous poster hash: 4bf71...ee2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt hørtes veldig ekkelt ut og ikke noe jeg ville gjort. Bortsett fra det med agurken; min 3-åring får faktisk lov å gå å gomle på agurken, men så er det bare jeg og henne som evt. skal spise den også.

Og det med å sette barnet rett oppi badekaret full av bæsj, burde i såfall kun være for å spyle ungen og ikke for å sette henne rett oppi badevannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden kom jeg på besøk til en gammel venninne. Hun hadde fått barn og huset så ikke ut. Lyspærene hadde gått på begge badene og disse ble ikke skiftet, så skulle man på do, måtte vi ha døra åpen. Det lå 8 brukte bleier midt på stuegulvet og ungen ble skiftet bleie på i sofaen. På kjøkkenet sto sikkert en ukes bruk med skittenkopper med matrester. Hun begynte å skylle av disse og jeg joinet henne på kjøkkenet. Jeg tenkte jeg kunne hjelpe henne med tørkingen, men neida da gikk hun og satt seg ned i stua og så på tv og lot meg ta hele oppvasken hennes. Tror enkelte bare er late og en smule blind for skitt og rot.

Heller det ennn blind. Og hva er greia med å ha et overdrevent skittent bad?? Tankrem og skit på speilet, uvasket og ekkelt toalett og masse ekle saker (som snørr) i vasken?

Man KAN da ikke være blind for noe slikt... Det er veldig ekkelt å dra på besøk til mennesker når det ser slik ut. :angry:

Anonymous poster hash: 6c8ee...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller det ennn blind. Og hva er greia med å ha et overdrevent skittent bad?? Tankrem og skit på speilet, uvasket og ekkelt toalett og masse ekle saker (som snørr) i vasken?

Man KAN da ikke være blind for noe slikt... Det er veldig ekkelt å dra på besøk til mennesker når det ser slik ut. :angry:

Anonymous poster hash: 6c8ee...2e3

Enig.

Anonymous poster hash: 4bf71...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Jeg er småbarnsmor selv, og har flere venninner med barn. Men jeg reagerer veldig på mange ting de gjør. Og lurer på hva dere mener.

F.eks hun ene tok av ettåringen bleien, lot han gå litt uten, og satt den nakne rumpa oppå kjøkkenbenken! Samme dame byttet bleie på han i sofaen da han var mindre, skikkelig bæsjebleie, uten noe under. Og vasket ikke hendene, gikk rett bort på kjøkkenet og laget mat til oss. Maiskolber, som hun stekte i stekepanna, og hun snudde på de med fingene!

Det der hadde ikke vært akseptabelt for min del, i alle fall. Synes det er utrolig ekkelt, og jeg hadde nok ikke spist den maten. Bæsjebleie + maiskolbe = Neitakk!! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i et sånt hus hadde jeg verken spist noe eller gjentatt besøket. Samt fått det veldig travelt med å komme meg ut!

Anonymous poster hash: 1f6dc...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir kvalm av dine bekjente! Nei, dette kan da ikke være normalt? :sjokkert: Spesielt det med kjøkkenkluter har jeg sett flere gjøre, og lar den generelt ligge til det gror mose på den uten å bytte... Blir helt oppgitt...

De kan umulig være klar over hvor mye bakterier det blir i en sånn klut. Jeg har mange ganger vasket bort noe fra gulvet med kjøkkenkluten, men da har jeg lagt den i skittentøyet med en gang etterpå. Har sikkert sånn 7-8 kjøkkenkluter som stadig brukes og vaskes. Det er så ekkelt med sure kjøkkenkluter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er folk som var litt ekle før de fikk barn og.. Det bare kommer ennå bedre fram når de lever småbarnslivet;)

Anonymous poster hash: 45858...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

De kan umulig være klar over hvor mye bakterier det blir i en sånn klut. Jeg har mange ganger vasket bort noe fra gulvet med kjøkkenkluten, men da har jeg lagt den i skittentøyet med en gang etterpå. Har sikkert sånn 7-8 kjøkkenkluter som stadig brukes og vaskes. Det er så ekkelt med sure kjøkkenkluter.

Mhm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksen min var å ekkel... det var heeelt i orden at snørra rant fra 1 åringen for det var visst helt normalt, greit nok at det er normalt, men det går nå vel ann å tørke nesa på ungen fordi vel (jeg gjorde det!)

han orka ikke å finne ny body til henne om morgenen om den andre var full av mat "fordi hun ble jo bare skitten igjen uansett"... altså! en unge trenger da ikke gå rundt skitten bare fordi far ikke gidder å tørke snørr eller bytte body en gang om dagen??



Anonymous poster hash: c5c49...907
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...