Gå til innhold

Samboeren nekter å førsørge barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, men det er så typisk at man får barn og så etterpå finner damene ut at mannen egentlig er en drittsekk. Det er noe de burde finne ut før de sette et stakkars uskyldig barn til verden. Barnet fortjener jo en mor og en far som er glad i ungen. Det er ikke noe vondt ment! Ikke missforstå!

Noen menn forandrer seg desverre til det negative da de inneser at de faktisk skal bli pappa.

Hva som skjer i hode deres skulle jeg likt å vite!

Ei av mine bestevenninner er 6mnd på vei, og nå på vei til å bli alenemor etter at samboeren vist nok har mistet følelsene for henne.

Han var helt enig i at de skulle ha barn, men pluttselig skjedde det noe. Men akkurat hva, er det ingen av oss som forstår. Vi er like sjokkerte alle sammen.

Hadde aldri sett for meg at han kunne ha gjort noe sånn. For han har i mine øyne alltid vært en skikkelig type, og de har vært sammen i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav gir bostøtte i overgangsperioder og nødstilfeller utover det som man ellers får hos NAV.

Snakk med de og forklar.

Vel, nav forsørger selvfølgelig ikke barn til folk bare fordi foreldrene ikke gidder gjøre det selv. Nav er siste sikkerhetsnett.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du gjort så mye nå. Jeg tror ikke. Har barna mat og klær er det vel lite barnevernet kan gjøre. Får det de trenger ellers og ikke mishandles er det vel ikke grunnlag for og gripe inn. Samlivsbrudd blir noe annet. Da kan det kreves bidrag etter gjeldende satser og regler. Betales ikke bidrag av bidragsyter ksn NAV innkreving kreve inn penger gjennom lønn. Du får bidragsforskudd fra NAV om bidrag ikke lar seg kreves inn. Bidragsgjeld opparbeides om bidrag som skulle vært betalt ikke kommer inn. Dette om bidragsyter er funnet bidragsdyktig av NAV. Deres begges inntekt of samvær er grunnlag. NAV kan regne ut. Du kan prøve NAVs bidragskalkulator www.nav.no

Barna har ikke flyttet før flyttemelding er undertegnet begge foreldrene. Mor kan ikke flytte med barn uten fars samtykke. Varsle minst seks uker før flytting. Nekter far barna kan ikke mor ta de med uten hans samtykke eller rettslig avgjørelse. Her er vel ikke nødverge

Sosialstønaden hun får er til livsopphold er til en enslig voksen. I Oslo er det ca 5500 kr. Av dette skal ALT betales, og tenkt deg hvor mye det er.

Barnevernet kan enten hjelpe med å finne egnet bolig for henne og barna eller utøve press på NAV om å utvise skjønn (hvilket NAV er pålagt fra før, men som ofte blir ignorert).

Tviler på at denne mannen ser for seg at han skal ha samvær med barna på sikt, i så fall er det så usmart at det burdte ikke vært lov å nekte og å dekke deres basale behov. Dette kan være greit å ha troverdige vitner på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialstønaden hun får er til livsopphold er til en enslig voksen. I Oslo er det ca 5500 kr. Av dette skal ALT betales, og tenkt deg hvor mye det er.

Barnevernet kan enten hjelpe med å finne egnet bolig for henne og barna eller utøve press på NAV om å utvise skjønn (hvilket NAV er pålagt fra før, men som ofte blir ignorert).

Tviler på at denne mannen ser for seg at han skal ha samvær med barna på sikt, i så fall er det så usmart at det burdte ikke vært lov å nekte og å dekke deres basale behov. Dette kan være greit å ha troverdige vitner på.

Stønaden er 6.262 for en enslig, dette er uten strøm, husleie, medisiner, tannlege osv.

Barnevernet sitter ikke på boliger til utlån. De jobber heller ikke som boligkonsulenter.

Hvorfor mener du at skattebetalere skal forsørge barna for forelder som har penger til dette selv? Det må jobbes med forelderen ikke la han slippe unna og la andre ta regningen.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Vel, nav forsørger selvfølgelig ikke barn til folk bare fordi foreldrene ikke gidder gjøre det selv. Nav er siste sikkerhetsnett.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Da har jeg kanskje misforstått. Var ikke dette et nødstilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stønaden er 6.262 for en enslig, dette er uten strøm, husleie, medisiner, tannlege osv.

Barnevernet sitter ikke på boliger til utlån. De jobber heller ikke som boligkonsulenter.

Hvorfor mener du at skattebetalere skal forsørge barna for forelder som har penger til dette selv? Det må jobbes med forelderen ikke la han slippe unna og la andre ta regningen.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Nei, tullball!

Ca 5500 etter at husleie og strøm er betalt! I Oslo.

Ingen har da sagt at BV driver med utlån av boliger eller er konsulenter.

Er du tjukk i hue? BV hadde egne boliger, vi snakker fremdeles om Oslo. Men BV kan anbefale NAV å bevilge TS penger også for barna, og dette veier tungt,

Jeg vet hva jeg snakker om, noe du tydeligvis ikke gjør!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stønaden er 6.262 for en enslig, dette er uten strøm, husleie, medisiner, tannlege osv.

Barnevernet sitter ikke på boliger til utlån. De jobber heller ikke som boligkonsulenter.

Hvorfor mener du at skattebetalere skal forsørge barna for forelder som har penger til dette selv? Det må jobbes med forelderen ikke la han slippe unna og la andre ta regningen.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Ryk og reis med det skattebetalergnålet ditt!!

Eller, kanskje DU kunne ta en tur og riste denne mannen litt, siden du sitter igjen med regninga mener jeg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stønaden er 6.262 for en enslig, dette er uten strøm, husleie, medisiner, tannlege osv.

Barnevernet sitter ikke på boliger til utlån. De jobber heller ikke som boligkonsulenter.

Hvorfor mener du at skattebetalere skal forsørge barna for forelder som har penger til dette selv? Det må jobbes med forelderen ikke la han slippe unna og la andre ta regningen.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Vel, det er vel noen fedre som tenker som så at når rikingene får skattelette så skal jeg slippe barnebidraget også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tullball!

Ca 5500 etter at husleie og strøm er betalt! I Oslo.

Ingen har da sagt at BV driver med utlån av boliger eller er konsulenter.

Er du tjukk i hue? BV hadde egne boliger, vi snakker fremdeles om Oslo. Men BV kan anbefale NAV å bevilge TS penger også for barna, og dette veier tungt,

Jeg vet hva jeg snakker om, noe du tydeligvis ikke gjør!!!

Ungdom i kollektiv får 5.500. Jeg kjenner voksne folk som får stønad av nav, de får 6.262, og det er etter at husleien deres på 10.000 og strøm er dekket.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor de har hentet sin informasjon fra. Oslo kommunes veiledende sats for utmåling av livsopphold er 6.262 i 2014.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Har du sett vedtaket fra NAV? Det var nemlig ikke satsen i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er så typisk at man får barn og så etterpå finner damene ut at mannen egentlig er en drittsekk. Det er noe de burde finne ut før de sette et stakkars uskyldig barn til verden. Barnet fortjener jo en mor og en far som er glad i ungen. Det er ikke noe vondt ment! Ikke missforstå!

Og ikke minst en mor som har jobb.

Anonymous poster hash: a74e9...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt ordner seg for dere. Utrolig synd at du skal være så uheldig å oppleve dette. Kan ikke si annet enn at du burde komme deg vekk, og puste. Husk å puste, for alt ordner seg til slutt. :hug:



Anonymous poster hash: 42b53...558
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst en mor som har jobb.

Greit, hun burde kanskje vært i jobb for å få barn. Hun hadde mannen, og trodde vel ikke at dette skulle bli utfallet av å få barn. Tviler sterkt på at kvinner ønsker å få barn for så å sitte alene med dem (bortsett fra de som faktisk lurer mennene).

Anonymous poster hash: 42b53...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett vedtaket fra NAV? Det var nemlig ikke satsen i fjor...

Satsen øker noe hvert år.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke vil være med å betale for barna som han har vært med på å få?

Tror han er en idiot, han vil antagelig straffe samboer ettersom forholdet ikke går så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satsen øker noe hvert år.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Ja, men ikke så mye.

Men nå det er sagt, opererer de med en egen sats for de som har varig stønad og den er litt høyere enn den vanlige som er ment å være midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...