Gå til innhold

Samboeren nekter å førsørge barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg går på sosialstønad, men får ikke barnetillegg ettersom samboeren har nok inntekt til å forsørge våres felles barn, men det nekter han og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå. Som dere sikkert skjønner går det ikke så bra med forholdet og vi skal flytte fra hverandre så fort vi finner annet bosted. Men hva gjør jeg med at han ikke vil betale? Det blir jo til at jeg med min allerede lave inntekt betaler alt.



Anonymous poster hash: a86fb...0a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig?!

Varsle Barnevernet kanskje? Har han noen planer om å pleie kontakt med barna etter at dere har flyttet fra hverandre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vi har flyttet fra hverandre kan jeg jo kreve bidrag, men hva gjør jeg nå? :/



Anonymous poster hash: a86fb...0a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vi har flyttet fra hverandre kan jeg jo kreve bidrag, men hva gjør jeg nå? :/

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Flytt med en gang.

Anonymous poster hash: 3263f...f6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke vil være med å betale for barna som han har vært med på å få?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en egoist. Greit nok at forholdet mellom dere ikke funker lengre, men hvorfor lar han det gå utover barna? Tror jeg ville flyttet så fort som mulig, og evt. spurt om lån fra venner i mellomtiden.



Anonymous poster hash: 69f9c...ade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Det er en litt kinkig situasjon. Kunne du ha satt adresse et annet sted og sagt fra til NAV at du er i flytteprosessen?



Anonymous poster hash: 42b53...558
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV forholder seg bare til det som står på papiret. Har deres felles adresse, så går dere som forsørgere begge to.

Få deg/dere eget sted å bo fort som fy. Ellers så må det bli BV som eventuelt kan bistå med å finne noe til dere, for ungene MÅ ha mat på bordet og ellers det de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Du burde se hvem han egentlig var før dere fikk barn i lag. Men gjort er gjort.

Herr etterpåklok, er det en hjelpende kommentar? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vi har flyttet fra hverandre kan jeg jo kreve bidrag, men hva gjør jeg nå? :/

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Barnevernet, krisesenter eller politi. Du å hvertfall vekk fra han. Høres ut som en skummel type. Har du eventuelt foreldre du kan bo hos? Søsken eller venner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Herr etterpåklok, er det en hjelpende kommentar? :vetikke:

Nei, men det er så typisk at man får barn og så etterpå finner damene ut at mannen egentlig er en drittsekk. Det er noe de burde finne ut før de sette et stakkars uskyldig barn til verden. Barnet fortjener jo en mor og en far som er glad i ungen. Det er ikke noe vondt ment! Ikke missforstå!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet, krisesenter eller politi. Du å hvertfall vekk fra han. Høres ut som en skummel type. Har du eventuelt foreldre du kan bo hos? Søsken eller venner?

Vil det ikke fungere å kreve barnebidrag eventuelt dersom hun bytter adresse til venninne/familie og er i flytteprosessen? Generelt virker det som om hun må ut derfra ja...

Anonymous poster hash: 42b53...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det er så typisk at man får barn og så etterpå finner damene ut at mannen egentlig er en drittsekk. Det er noe de burde finne ut før de sette et stakkars uskyldig barn til verden. Barnet fortjener jo en mor og en far som er glad i ungen. Det er ikke noe vondt ment! Ikke missforstå!

Den ser jeg, og har tenkt på det selv i ulike tråder... Men da synes jeg heller du burde starte en egen tråd ved å sette opp problemstillingen over hva som gjorde at det gikk som det gikk? (Tror det er noen av de her inne for så vidt...).

Anonymous poster hash: 42b53...558

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Den ser jeg, og har tenkt på det selv i ulike tråder... Men da synes jeg heller du burde starte en egen tråd ved å sette opp problemstillingen over hva som gjorde at det gikk som det gikk? (Tror det er noen av de her inne for så vidt...).

Havnet som AB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil det ikke fungere å kreve barnebidrag eventuelt dersom hun bytter adresse til venninne/familie og er i flytteprosessen? Generelt virker det som om hun må ut derfra ja...

Anonymous poster hash: 42b53...558

Jeg kan dessverre ingenting om slike regler. Jeg tenker det er best å komme seg ut, og med en gang hun har en ny adresse hun skal sove på (natt1), ringe til nav og forklare situasjonen. Da skjønner de kanskje hvorfor det haster, og hun har flyttet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg går på sosialstønad, men får ikke barnetillegg ettersom samboeren har nok inntekt til å forsørge våres felles barn, men det nekter han og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå. Som dere sikkert skjønner går det ikke så bra med forholdet og vi skal flytte fra hverandre så fort vi finner annet bosted. Men hva gjør jeg med at han ikke vil betale? Det blir jo til at jeg med min allerede lave inntekt betaler alt.

Anonymous poster hash: a86fb...0a0

Får du gjort så mye nå. Jeg tror ikke. Har barna mat og klær er det vel lite barnevernet kan gjøre. Får det de trenger ellers og ikke mishandles er det vel ikke grunnlag for og gripe inn. Samlivsbrudd blir noe annet. Da kan det kreves bidrag etter gjeldende satser og regler. Betales ikke bidrag av bidragsyter ksn NAV innkreving kreve inn penger gjennom lønn. Du får bidragsforskudd fra NAV om bidrag ikke lar seg kreves inn. Bidragsgjeld opparbeides om bidrag som skulle vært betalt ikke kommer inn. Dette om bidragsyter er funnet bidragsdyktig av NAV. Deres begges inntekt of samvær er grunnlag. NAV kan regne ut. Du kan prøve NAVs bidragskalkulator www.nav.no

Barna har ikke flyttet før flyttemelding er undertegnet begge foreldrene. Mor kan ikke flytte med barn uten fars samtykke. Varsle minst seks uker før flytting. Nekter far barna kan ikke mor ta de med uten hans samtykke eller rettslig avgjørelse. Her er vel ikke nødverge

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at han var motsatt å få barn?



Anonymous poster hash: 695fc...1e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med øvrigheta, men hvordan er det i helgen feks?

Hva innebærer dette i praksis?

Kjøper han ikke mat? Er han hyggelig?

Hva mangler dere akkurat nå/ eller i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...