Gå til innhold

Bhg gidder ikke å sette i strikk/spenne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å være så problemorientert?

1) Ta det opp med barnehagen

2) Klipp håret

Å starte en tråd her, om at barnehagen er så irriterende som ikke forstår dine i-landsproblemer helt av seg selv, vil ikke føre til noenting.

Allvarligt talat; om barnet inte kan sätta spänne i sitt eget hår är det antagligen för litet för att ha långt hår, eller så plågas inte barnet av håret.

Klipp det praktiskt.

Min dotter råkar gilla pannlugg, har nog alltid gjort det men vi har behövt klippa längden på håret då det lätt lockiga håret trasslar. Jag har aldrig tänkt tanken på att kräva att barnehage eller skola ska se till att dotterns hår borstas flera gånger om dan efter utelek. Jag har anpassat håret efter aktiviteter och dotterns intressen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det... Står i rammeplanen om at barnehagen plikter å sette strikk/spenner i håret til barna.

Anonymous poster hash: cd058...38b

Hva nøyaktig er det det står?

Anonymous poster hash: 5c650...b87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes, i mine øyne, fire mulige alternativer for hvorfor de ikke setter i spennen igjen.

1. Jenta di VIL ikke. Det er ikke vits i å påstå at ei jente på under 2 år tenker "Oj, jeg får håret i øynene, kanskje jeg burde ha en hårklemme der!" Små barn er uforutsigbare. Noen ganger vil de, andre ganger vil de ikke. Å si at barnet ditt alltid vil ha i spennen når hun er hjemme, holder heller ikke. Noen barn ligger stille på stellebordet i barnehagen, imens foreldre ikke får dem til å ligge stille hjemme. Noen barn spiser mye hjemme, men nesten ingenting i barnehagen. Det er forskjell på hjem og barnehage, men det vet nok allerede du som har jobbet i barnehage tidligere :Nikke:

2. Spennen faller ut hele tiden.

3. De voksne glemmer det. Det finnes faktisk uendelig mange ting en barnehageansatt skal huske på, barnas frisyrer er nok ikke blant de viktigste.

4. De voksne gidder ikke.

Uansett grunn så er det ikke verre enn at du spør dem. Jeg synes det er dumt av deg å opprette en tråd ang en sånn filleting før du i det hele tatt har spurt barnehagen. Og i hvert fall å kalle den "Bhg gidder ikke" når du ikke ANER grunnen til at dette ikke blir gjort!

PS; Jeg synes forøvrig det er imponerende at spennen alltid ligger i hylla til barnet ditt. Med et sånt aktivitetsnivå i barnehagen, hvor små barn gjerne skal pirke på både seg selv og hverandre, så er det jammen ikke sikkert at de voksne oppdager det når et barn mister/napper ut en hårklemme og atpåtil klarer å få lagt den i hylla til barnet med en gang.



Anonymous poster hash: 2400d...bbf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva nøyaktig er det det står?

Anonymous poster hash: 5c650...b87

Selvfølgelig står det ikke det. Ingen som kan kreve det! Men om det blir spurt på en grei måte vil drm ikke svare nei

Anonymous poster hash: cd058...38b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig står det ikke det. Ingen som kan kreve det! Men om det blir spurt på en grei måte vil drm ikke svare nei

Anonymous poster hash: cd058...38b

Nå var det faktisk det du skrev. Nettopp oppdaget AB-kodene, kanskje, siden du debatterer mot deg selv?

Stemmer det... Står i rammeplanen om at barnehagen plikter å sette strikk/spenner i håret til barna.

Anonymous poster hash: cd058...38b

Anonymous poster hash: 5c650...b87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg ikke litt dum som sitter på nettet og blåser opp en liten filleting som du MEGET lett kunne ordnet opp i uten hjelp fra ukjente mennesker?
Hva tror du at du får mest ut av? Å sitte på nettet og irritere deg, eller å gå til dem "problemet" ligger hos?
Hva tror du jenta di får mest ut av? Å ha en mamma som nett-irriterer seg eller en som faktisk gjør noe med noe som tydeligvis plager henne så veldig?

Dette er egentlig ganske så lett.

1. Klipp håret hennes

eller...

2. Snakk med de ansatte i barnehagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte også spenner og strikk på min datter, hun hadde lang pannelugg. En dag fikk vi foreldrene beskjed om å la være å bruke strikk og spenner, da se aller minste puttet dem i munnen. OK det tenkte jeg, så dro vi til frisøren, og nå har hun pannelugg. Tror det er mer behagelig for de minste å ikke ha noe som strammer/lugger i håret, og selv om du ikke liker pannelugg....det er jo sykt mye mer praktisk, og datteren din er vel søt allikevel..?

Anonymous poster hash: a8210...798

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det faktisk det du skrev. Nettopp oppdaget AB-kodene, kanskje, siden du debatterer mot deg selv? Anonymous poster hash: 5c650...b87 [/quote

Hun var ironisk skjønner du AB b87..... :)

Anonymous poster hash: a8210...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="AnonymBruker" post="15267481" timestamp="1413660858"]

Nå var det faktisk det du skrev. Nettopp oppdaget AB-kodene, kanskje, siden du debatterer mot deg selv? Anonymous poster hash: 5c650...b87 [/quote

Hun var ironisk skjønner du AB b87..... :)

Anonymous poster hash: a8210...798

Å :roll:

Anonymous poster hash: 5c650...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks sider om hårspenner som ligger på garderobeplassen, i stede for å være i håret 26.gif

Egentlig burde jeg ikke bli overraska over hva kg klarer å diskutere i fillebiter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Seks sider om hårspenner som ligger på garderobeplassen, i stede for å være i håret 26.gif

Egentlig burde jeg ikke bli overraska over hva kg klarer å diskutere i fillebiter.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...