Gå til innhold

Bhg gidder ikke å sette i strikk/spenne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir litt dumt å si at barnehagen "ikke gidder", når du ikke har spurt de om hvorfor spennen ligger i hyllen og ikke i håret på jenta?



Anonymous poster hash: e8ee4...fb1
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke nødvendigvis akkurat bare denne hårspennen jeg sikter til, men den og alle andre idiotiske ting folk forventer av barnehagepersonalet i følge diverse tråder her inne.

Hårstrikker, sko, solkrem i matboksen osv....

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å skifte bæsjebleier og andre nødvendige ting, men å henge seg opp i bagateller er unødvendig.

Da får du slutte å jobbe og passe på luggen til barnet ditt selv ;).Anonymous poster hash: 6407c...9a3

Hvorfor drar du andre tråder inn i denne tråden? Tror du at det er jeg som har startet alle de andre trådene du nevner? ;)

Start en egen tråd om du ønsker å debattere et nytt tema, her holder vi oss til hovedtemaet, så blir alle glade.

Anonymous poster hash: 273ca...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt dumt å si at barnehagen "ikke gidder", når du ikke har spurt de om hvorfor spennen ligger i hyllen og ikke i håret på jenta? Anonymous poster hash: e8ee4...fb1

Det handler jo om å ikke gidde, å ikke gjøre, ikke utføre. De setter ikke spenna i håret til barnet, det er det eneste vi trenger å vite. De satt og fikla med håret hennes (dro det bakover nesten som de skulle sette strikk i det, satt bare og fomlet med det) senest i går da jeg hentet, så at de ikke tør å håndtere håret hennes blir for dumt :P dessuten tar de jo spenna/strikken ut til tider, da hadde de heller ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De glemmer vel bare å ta den i etter at hun har våknet fra luren sin, da. Er jo den mest lo


Spennene har gummi på innsiden, jeg tror egentlig barnehagen tar ut selv når hun skal sove. Og det er fint. Men de kan sette den i igjen når hun våkner :) det er jo dårlig gjort å la barnet gå rundt med hår i øynene.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Men da er det vel bare snakk om forglemmelser, ikke at de ikke gidder. Er ikke så lett å huske på alt, de gjør det jo ikke for å være vrange.



Anonymous poster hash: e62ce...fa8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drar du andre tråder inn i denne tråden? Tror du at det er jeg som har startet alle de andre trådene du nevner? ;)

Start en egen tråd om du ønsker å debattere et nytt tema, her holder vi oss til hovedtemaet, så blir alle glade.Anonymous poster hash: 273ca...345

Ja og kanskje barnehagepersonalet som helt sikkert gjør en kjempejobb blir veldig glade hvis de slipper å lese klager om bagateller på nettet.

Anonymous poster hash: 6407c...9a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er så liten, så er det kanskje andre små der også?

Det kan jo være at hun tar ut den spennende hele tiden, og at de små spiser på den? Så da må de legge det bort slik at ingen setter det i halsen ?

Hun er "de små", og jeg vet at hun ikke tar ut spennen. Da hadde de nevnt noe, som sagt nevner de "alt" :)

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De glemmer vel bare å ta den i etter at hun har våknet fra luren sin, da. Er jo den mest lo Men da er det vel bare snakk om forglemmelser, ikke at de ikke gidder. Er ikke så lett å huske på alt, de gjør det jo ikke for å være vrange. Anonymous poster hash: e62ce...fa8

Det er jo bhgansattes ansvar å sørge for at barnet ikke plages når barnet er der. Dvs at det har på nok klær, har ren bleie, er mett/utørst, føler seg trygg og ikke får hår i ansiktet :) det er jobben deres, og de sa som sagt til meg at de var vant til å ordne hår til jentene i barnehagen.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og kanskje barnehagepersonalet som helt sikkert gjør en kjempejobb blir veldig glade hvis de slipper å lese klager om bagateller på nettet. Anonymous poster hash: 6407c...9a3

Føler du deg truffet? Det er jo kritikk en kan ta til seg! Sikkert flere foreldre som opplever det samme/lignende.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hva har kvass (mener du krass?) med noenting å gjøre? Har jeg skrevet noe sted at jeg har hatt en krangel med barnehagen eller noe? Ikke? Folk er rare...

Spennene har gummi på innsiden, jeg tror egentlig barnehagen tar ut selv når hun skal sove. Og det er fint. Men de kan sette den i igjen når hun våkner :) det er jo dårlig gjort å la barnet gå rundt med hår i øynene.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Nei, jeg mener kvass.

Når du ikke har tatt «problemet» opp med barnehagen en gang, men skriver i et forum at de aldri gidder å sette i spenne/hårstrikk igjen, da synes jeg du sender oppvigler-vibber. Det er dårlig gjort å ikke ta opp med de aktuelle menneskene det du opplever som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg skal klippe pannelugg på ungen fordi du ikke liker spenner? Haha. Jaja, lykke til med de da :)

Nei, de faller ikke av "hele tiden", tro meg vi er ganske aktive her hjemme også uten at noe skjer, i barnehagen er de ganske rolige av seg, sitter stort sett og leker med duplo eller synger sanger. Eller er utendørs, men da har hun jo på lue.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Haha, du er jo helt på bærtur. Jeg sa ingenting om å like spenner eller ikke. Men når det tydeligvis er et problem at barnet får håret i øynene er det kanskje på tide å innse at det er et barn du har og ikke en pyntedukke. Tida hvor de alltid skal være fin og fjong kommer før du aner. Nyt tiden mens hun er så liten til og ikke tenke på utseende.

Jeg forundrer meg stadig over hvordan foreldre kan tro at barna bare sitter i ro i barnehagen. Tenker at det må være noe rart med barnehagen dersom dette er tilfelle. Det normale vil jeg tro er at det går vilt for seg til tider, flere ganger i løpet av dagen. Men selvfølgelig ikke hele tiden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener kvass.

Når du ikke har tatt «problemet» opp med barnehagen en gang, men skriver i et forum at de aldri gidder å sette i spenne/hårstrikk igjen, da synes jeg du sender oppvigler-vibber. Det er dårlig gjort å ikke ta opp med de aktuelle menneskene det du opplever som et problem.

Dårlig gjort? Det er garantert mange som har et problem med deg, som ikke tar det opp. Man venter jo til "det riktige tidspunktet" ;) når det føles riktig å si noe, dersom det ikke bedrer seg.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan klippe pannelugg frem til ungen din kan sette på spenna si selv! Siden hun uansett bruker spenner nå, så kan hun jo ta vekk en lang pannelugg med spenner



Anonymous poster hash: 7e3df...ea2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du er jo helt på bærtur. Jeg sa ingenting om å like spenner eller ikke. Men når det tydeligvis er et problem at barnet får håret i øynene er det kanskje på tide å innse at det er et barn du har og ikke en pyntedukke. Tida hvor de alltid skal være fin og fjong kommer før du aner. Nyt tiden mens hun er så liten til og ikke tenke på utseende.

Jeg forundrer meg stadig over hvordan foreldre kan tro at barna bare sitter i ro i barnehagen. Tenker at det må være noe rart med barnehagen dersom dette er tilfelle. Det normale vil jeg tro er at det går vilt for seg til tider, flere ganger i løpet av dagen. Men selvfølgelig ikke hele tiden.

Jeg vil tro det er noe rart med dem som tror at fra sekundet de slipper barna inn i barnehagen, løper de maraton hele dagen ;) hvorfor ikke barne innse at aldersgrupper og barnehager er forskjellige? Alle har forskjellige aktiviteter de driver med. Jeg har selv jobbet i barnehage, så det vet jeg.

Dessuten handler ikke spennen om utseendet, men om at jeg ikke vil klippe en harry og upraktisk pannelugg på ungen når jeg kan bruke spenner. Man må jo holde luggen ved like, tror du at ungen godtar en frisør mer enn 2 sekunder med å sette inn en spenne? Det tror ikke jeg ;) særlig ikke min, hun hadde ikke sittet rolig i det heletatt hos en fremmed frisør. Men de barnehageansatte liker hun (heldigvis) :)

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller du kan klippe pannelugg frem til ungen din kan sette på spenna si selv! Siden hun uansett bruker spenner nå, så kan hun jo ta vekk en lang pannelugg med spenner Anonymous poster hash: 7e3df...ea2

Nei.

Anonymous poster hash: 273ca...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kaller det å være vanskelig og forvente at de setter i strikk/spenne når den faller ut, så barnet ikke får hår i øynene, så har du et problem, ja. Da er det veldig fint at du ikke jobber i barnehage :) ! Tenk om noen hadde bedt deg skifte en bæsjebleie eller trøye på ungen, siden hun sølte seg til med vann? Kravstort!

Anonymous poster hash: 273ca...345

Poenget er jo at å bytte pleier og klær er nødvendig, og hvis de ansatte skal bruke tid på å ordne håret til alle jentene, får de mindre tid til det nødvendige arbeidet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at å bytte pleier og klær er nødvendig, og hvis de ansatte skal bruke tid på å ordne håret til alle jentene, får de mindre tid til det nødvendige arbeidet.

Du mener det ikke er en nødvendighet å se godt og ikke få hår i ansiktet? Du snakker om tid, hvis det er 5 jenter på avdelingen, og alle har 1 spenne i håret de bhgansatte tar ut hver gang 3 av dem skal sove, vil det si de bruker under ti sekunder på å sette i spennene. Ti sekunder kunne vært brukt på hva?

Jeg vet at de barnehageansatte ikke har et så stramt tidsskjema altså, det blir for dumt å påstå det ;)

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Haaploes

Dårlig gjort? Det er garantert mange som har et problem med deg, som ikke tar det opp. Man venter jo til "det riktige tidspunktet" ;) når det føles riktig å si noe, dersom det ikke bedrer seg.

Anonymous poster hash: 273ca...345

I så fall er ikke problemet stort nok til at det fortjener oppmerksomhet, da er det et trivielt hull i veien - finn en vei rundt i stedet. I ditt skisserte tilfelle om at «mange garantert har et problem» med meg: unngå meg. I din datters hårtilfelle: klipp, flett, tvinn eller barber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er noe rart med dem som tror at fra sekundet de slipper barna inn i barnehagen, løper de maraton hele dagen ;) hvorfor ikke barne innse at aldersgrupper og barnehager er forskjellige? Alle har forskjellige aktiviteter de driver med. Jeg har selv jobbet i barnehage, så det vet jeg.

Dessuten handler ikke spennen om utseendet, men om at jeg ikke vil klippe en harry og upraktisk pannelugg på ungen når jeg kan bruke spenner. Man må jo holde luggen ved like, tror du at ungen godtar en frisør mer enn 2 sekunder med å sette inn en spenne? Det tror ikke jeg ;) særlig ikke min, hun hadde ikke sittet rolig i det heletatt hos en fremmed frisør. Men de barnehageansatte liker hun (heldigvis) :)

Anonymous poster hash: 273ca...345

Jeg tror ikke barna løper maraton hele dagen, men at de sitter i ro hele dagen...den må du lengre ut på landet med!

Det har ikke noe med utseende å gjøre? Men du vil ikke klippe en harry lugg? Ikke noe med utseende sa du?

Første gang du klipper henne tar det nok litt tid, når du neste gang må trimme luggen tar det 5 min, hvis du ikke tar det hjemme da.

Heldigvis ikke mitt barn som må plages, så selvfølgelig gjør du som du vil. Du får høre i barnehagen hvorfor, om det er fordi den faller ut hele tiden må du bare godta at hun får håret i øynene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns uansett at det er en veldig dårlig måte å løse "problemet" på når man tar det opp på nettet i stedet for å spørre personalet på en hyggelig måte.

Muligheten for at minst en av de er her inne er veldig stor og jeg hadde blitt veldig skuffet hvis jeg var de og ble hengt på den måten her inne.

Og når du i tillegg klarer å skrive at de ikke har så veldig stramt tidsskjema, så blir de nok ikke så veldig positivt innstilt til deg heller så du får nok løse problemet ved å klippe pannelugg, flette eller noe annet...

Tror ikke du kan forvente støtte og forståelse hos personalet etter denne tråden.

Anonymous poster hash: 6407c...9a3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så be dem om å sette spenna på plass igjen etter at hun har våknet fra luren sin, da. Du sitter jo her og iriterer deg over noe som er en bitteliten detalj, de ansatte har vel bare fått seg vane med å legge spenna i hylla når jenta sovner, og tenker ikke noe mer over det. Det er ikke av vond vilje.



Anonymous poster hash: e62ce...fa8
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...