Gå til innhold

Bhg gidder ikke å sette i strikk/spenne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker strikk eller krokoklype (en type spenne, google om du ikke vet hva det er) i håret til mitt barn, ellers får hun hår i øynene. Dette ønsker hun selv også, og blir plaget om håret er i øynene. Før vi drar til barnehagen om morgenen, så setter jeg i spenne/strikk i luggen, men når den faller ut i løpet av dagen, gidder de aldri å sette den i håret igjen! De legger bare strikken/sennen i hyllen. Så hver gang jeg henter, sitter hun der stakkars med hår i øynene. Det hadde tatt dem 3-4 sekunder å satt i, og det er ikke ofte det faller ut, kanskje 1 gang om dagen. Synes det er dårlig, jeg kan vel forvente at de setter i spenna igjen? Akkurat som at jeg forventer at bæsjebleier blir skiftet.

Anonymous poster hash: 273ca...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør dem? Det tar vel ikke lengre tid å ta strikken i håret enn å gå og legge den i hylla skulle jeg tro. Kanskje ungen nekter å la dem få ta den på?



Anonymous poster hash: e62ce...fa8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å klippe pannelugg så slipper hun å få hår i øynene...?

Anonymous poster hash: 13bbd...416

Nei stakkars jente, pannelugg vil ha konsekvenser for håret hennes i mange mange år.

Anonymous poster hash: 4c04c...63d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er de som ikke vil da, og ikke ungen?

Min jente er motsatt - hun nekter plent å ha noe i håret hjemme, men kommer hjem fra barnehagen med både hestehaler, fletter og spenner. De spurte tidlig om jeg kunne ha noen strikk og spenner liggende, siden hun så gjerne ville ha i når de andre jentene har det. Det kan jo være slik med din jente, at hun ikke vil at de ansatte i bhg skal sette det i, men det er greit at du gjør det.



Anonymous poster hash: f14f0...a65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å klippe pannelugg så slipper hun å få hår i øynene...?

Anonymous poster hash: 13bbd...416

For et genialt forslag! Eller ikke. Ikke alle synes pannelugg er fint (jeg er en av dem som ikke synes det), og hva er egentlig galt med å bruke spenne eller strikk? Det kan du få svsre på.

Anonymous poster hash: 273ca...345

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør dem? Det tar vel ikke lengre tid å ta strikken i håret enn å gå og legge den i hylla skulle jeg tro. Kanskje ungen nekter å la dem få ta den på? Anonymous poster hash: e62ce...fa8

Nei, det tar mye kortere tid, så vet ikke hvorfor de ikke vil. Jeg kan spørre dem, ja, men vil ikke fremstå som frekk heller. Neida, ungen vil ha det i håret, hvis jeg sier "skal vi sette spenne i håret ditt så du ikke får hår i øynene", blir hun glad.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er de som ikke vil da, og ikke ungen? Min jente er motsatt - hun nekter plent å ha noe i håret hjemme, men kommer hjem fra barnehagen med både hestehaler, fletter og spenner. De spurte tidlig om jeg kunne ha noen strikk og spenner liggende, siden hun så gjerne ville ha i når de andre jentene har det. Det kan jo være slik med din jente, at hun ikke vil at de ansatte i bhg skal sette det i, men det er greit at du gjør det. Anonymous poster hash: f14f0...a65

Nei, hun er ikke så stor enda ;) hun skjønner at spenne/strikk gjør at hun ser bedre, men ikke noe sånt jentedilldall :) hun er under to år.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flett luggen hennes bakover/ til siden da vel, og fest med 2-3 spenner :)

Det kan jeg jo forsøke :) men er så lettvint å bare sette i spenna og ferdig med det ;)

Jeg tror kanskje de tar den ut når hun skal ta en dupp, og det er fint, men de kan sette den i når hun våkner. De tørker jo snørra hennes, og det vil hun i hvertfall ikke ha noe av :P

Anonymous poster hash: 273ca...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart folk orker å jobbe i barnehage jeg! Det må jo være deprimerende med alle de vanskelige foreldrene man skal forholde seg til.

Anonymous poster hash: 6407c...9a3

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Kan du ikke bruke sånne små gummistrikker? De faller ikke ut. Eventuelt får du bruke spenner som sitter bedre, eller sørge for en liten attitude adjustment som gjør at du ikke oppfattes som så kvass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart folk orker å jobbe i barnehage jeg! Det må jo være deprimerende med alle de vanskelige foreldrene man skal forholde seg til.

Anonymous poster hash: 6407c...9a3

Hvis du kaller det å være vanskelig og forvente at de setter i strikk/spenne når den faller ut, så barnet ikke får hår i øynene, så har du et problem, ja. Da er det veldig fint at du ikke jobber i barnehage :) ! Tenk om noen hadde bedt deg skifte en bæsjebleie eller trøye på ungen, siden hun sølte seg til med vann? Kravstort!

Anonymous poster hash: 273ca...345

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et genialt forslag! Eller ikke. Ikke alle synes pannelugg er fint (jeg er en av dem som ikke synes det), og hva er egentlig galt med å bruke spenne eller strikk? Det kan du få svsre på.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Barna trenger ikke å være fin til en hver tid. Kan være en fordel å tenke praktisk av og til :-)

Men selv om ikke spennene faller av når hun er hjemme, så går det stortsett mye villere for seg i barnehagen, så det kan faktisk tenkes at de faller av "hele" tiden i barnehagen.

Jeg får ofte hjem en jente hvor hestehalen/museflettene forteller at det har vært full fart i barnehagen. De dagene hun er hjemme blir hestehalen/museflettene sjeldent "herpa" på samme vis.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bruke sånne små gummistrikker? De faller ikke ut. Eventuelt får du bruke spenner som sitter bedre, eller sørge for en liten attitude adjustment som gjør at du ikke oppfattes som så kvass.

Hva har kvass (mener du krass?) med noenting å gjøre? Har jeg skrevet noe sted at jeg har hatt en krangel med barnehagen eller noe? Ikke? Folk er rare...

Spennene har gummi på innsiden, jeg tror egentlig barnehagen tar ut selv når hun skal sove. Og det er fint. Men de kan sette den i igjen når hun våkner :) det er jo dårlig gjort å la barnet gå rundt med hår i øynene.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tar mye kortere tid, så vet ikke hvorfor de ikke vil. Jeg kan spørre dem, ja, men vil ikke fremstå som frekk heller. Neida, ungen vil ha det i håret, hvis jeg sier "skal vi sette spenne i håret ditt så du ikke får hår i øynene", blir hun glad.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Du får lov til å ta spenne i håret, men det er ikke sikkert hun godtar at det ansatte gjør det. Min frøken kan være meget bestemt på hvem som får lov til å gjøre hva.

Synes ikke det vil være frekt å spørre dem om de kan ta spenne i håret, hvorfor skulle det være det?

Anonymous poster hash: e62ce...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barna trenger ikke å være fin til en hver tid. Kan være en fordel å tenke praktisk av og til :-)

Men selv om ikke spennene faller av når hun er hjemme, så går det stortsett mye villere for seg i barnehagen, så det kan faktisk tenkes at de faller av "hele" tiden i barnehagen.

Jeg får ofte hjem en jente hvor hestehalen/museflettene forteller at det har vært full fart i barnehagen. De dagene hun er hjemme blir hestehalen/museflettene sjeldent "herpa" på samme vis.

Så du mener jeg skal klippe pannelugg på ungen fordi du ikke liker spenner? Haha. Jaja, lykke til med de da :)

Nei, de faller ikke av "hele tiden", tro meg vi er ganske aktive her hjemme også uten at noe skjer, i barnehagen er de ganske rolige av seg, sitter stort sett og leker med duplo eller synger sanger. Eller er utendørs, men da har hun jo på lue.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kaller det å være vanskelig og forvente at de setter i strikk/spenne når den faller ut, så barnet ikke får hår i øynene, så har du et problem, ja. Da er det veldig fint at du ikke jobber i barnehage :) ! Tenk om noen hadde bedt deg skifte en bæsjebleie eller trøye på ungen, siden hun sølte seg til med vann? Kravstort!Anonymous poster hash: 273ca...345

Er vel ikke nødvendigvis akkurat bare denne hårspennen jeg sikter til, men den og alle andre idiotiske ting folk forventer av barnehagepersonalet i følge diverse tråder her inne.

Hårstrikker, sko, solkrem i matboksen osv....

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å skifte bæsjebleier og andre nødvendige ting, men å henge seg opp i bagateller er unødvendig.

Da får du slutte å jobbe og passe på luggen til barnet ditt selv ;).

Anonymous poster hash: 6407c...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Om hun er så liten, så er det kanskje andre små der også?

Det kan jo være at hun tar ut den spennende hele tiden, og at de små spiser på den? Så da må de legge det bort slik at ingen setter det i halsen ?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lov til å ta spenne i håret, men det er ikke sikkert hun godtar at det ansatte gjør det. Min frøken kan være meget bestemt på hvem som får lov til å gjøre hva. Synes ikke det vil være frekt å spørre dem om de kan ta spenne i håret, hvorfor skulle det være det? Anonymous poster hash: e62ce...fa8

Nei, jeg har tatt det opp tidligere da hun begynte i barnehagen, og jaaada, de var så vant til spenner og strikker i håret på de små så det var ikke noe problem. Men som sagt, de får jo tørke snørra hennes, og det lar hun nesten ikke jeg gjøre engang uten å protestere :) jeg vet 100% sikkert at hun ikke slår seg vrang pga en strikk/spenne. Da hadde de garantert sagt noe til meg også (de forteller alt) :) de er flinke på alle andre områder, så er fornøyd med dem ellers.

Anonymous poster hash: 273ca...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...