Gå til innhold

Eks-barnefar (25) har hatt sex med mindreårig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant i kveld ut ved en tilfeldighet (via felles venn) at faren til sønnen min har hatt sex med sin foster-søster på 15 år. De hadde sex jevnlig i ett halvt års tid før han kuttet ut forholdet og hun visstnok begynte å ruse seg for å takle avvisningen. Nå sliter moren hans med å håndtere rusproblemene til jenta og moren aner ingenting om at sønnen hennes har hatt et seksuelt forhold til jenta.

Akkurat nå er jeg ganske kvalm og uvel og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har inntrykk av at hun så absolutt har vært med på dette og at det er langt ifra første gutten/mannen hun har hatt sex med, men.. jeg syntes det er ganske jævelig og grusomt og ekkelt og jeg vet ikke hva.

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Holdt kjeft? Tatt det opp med han? Tatt det opp med moren hans (eks-svigermor)? Er det dumt av meg å blande meg inn? Jeg klarer ikke tenke klart akkurat nå...



Anonymous poster hash: 8c59e...e55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, vanskelig scenario.

Alternativ 1: Røpe dette for omverdenen og la barnet din vokse opp med en stemplet (og evt. fengslet) barneovergriper som far.

Alternativ 2: La denne jenta synke dypere ned i sitt rusmisbruk, fordi ingen i nettverket hennes vet om misbruket.

Vanskelig valg. Jævlig kjipt når man ikke kan straffe den skyldige uten at det skal gå ut over uskyldige!

Hvem fikk du vite om situasjonen av?

Jeg tenker du uansett bør snakke med jenta først. Da får hun tid til å forberede seg på om historien skal komme ut i lyset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg lander på at du må si det. Det er faktisk din plikt som medborger. Denne jenta skal ikke behøve å vokse opp med så store skjeletter i skapet.

Men prat med jenta først.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant i kveld ut ved en tilfeldighet (via felles venn) at faren til sønnen min har hatt sex med sin foster-søster på 15 år. De hadde sex jevnlig i ett halvt års tid før han kuttet ut forholdet og hun visstnok begynte å ruse seg for å takle avvisningen. Nå sliter moren hans med å håndtere rusproblemene til jenta og moren aner ingenting om at sønnen hennes har hatt et seksuelt forhold til jenta.

Akkurat nå er jeg ganske kvalm og uvel og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har inntrykk av at hun så absolutt har vært med på dette og at det er langt ifra første gutten/mannen hun har hatt sex med, men.. jeg syntes det er ganske jævelig og grusomt og ekkelt og jeg vet ikke hva.

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Holdt kjeft? Tatt det opp med han? Tatt det opp med moren hans (eks-svigermor)? Er det dumt av meg å blande meg inn? Jeg klarer ikke tenke klart akkurat nå...

Anonymous poster hash: 8c59e...e55

Selv om hun har vært med på det har hun ikke noe ansvar i denne saken. Hun er mindreårig og det er hans ansvar å sette grenser.

Hvis svigermor er ei grei dame hadde jeg tatt det opp med henne, men det er ikke alltid kvinner vil tro vondt om sine sønner.

Anonymous poster hash: 1516c...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig alvorlig.

Hun er bare 15, og i en sårbar situasjon.

Det er en grunn til at hun ble fosterbarn!

Den rette instansen å rapportere dette til er barnevernet, det er de som har ansvaret for jenta.

Fosterfamilien har ikke greid å forhindre st hun ble missbrukt seksuelt av ett av medlemmene.

Og ja, det er missbruk.

Hun skal ikke settes i en situasjon der en 10 år eldre mann har sex med henne i en setting der hun burde vært trygg.

Vær så snill å rapportere dette inn til BV så jenta får den hjelpen hun trenger!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks-barnefar.... Hmmm... Han er vel barnefar for alltid eller?

Anonymous poster hash: 8cd27...f52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eks-barnefar.... Hmmm... Han er vel barnefar for alltid eller?

Anonymous poster hash: 8cd27...f52

Herregud, må du gjør deg til?

Anonymous poster hash: 7fb04...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra til BV. Jenta har overhodet ikke noe ansvar, og det er ingen formildende omstendigheter i at hun har vært med på det.

Ikke ta det opp med svigermor. Det kan gjøre vondt verre for jenta. Tviler på at det er mange mødre som velger å tro at deres sønner er overgripere.



Anonymous poster hash: 2d6a5...5cb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe som "alle" i omgangskretsen vet om, bortsett fra svigermor?

Skal jenta få hjelp må i hvert fall dette skjelettet lempes ut av skapet. Meld fra til barnevern, så får de ta samtalen med svigermor.



Anonymous poster hash: db1bd...f99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt barnehvernsvakta, du kan kan kanskje få være anonym.

Dette er et overgrep mot fosterbarn og er kan være straffbart.

Håper du gjør det rette og melder i fra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER TS av dette temaet samme AB som i går startet tråden med 2 åringen som hadde for åpen skjede? Har vi med å gjøre en person med alvorlige problemer knyttet til seksuelle handlinger og barn?

Om en over 16 år har hatt sex med et fostersøsken under 16 år så er dette brudd på flere straffebud i straffeloven.

Anonymous poster hash: 03001...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER TS av dette temaet samme AB som i går startet tråden med 2 åringen som hadde for åpen skjede? Har vi med å gjøre en person med alvorlige problemer knyttet til seksuelle handlinger og barn?

Om en over 16 år har hatt sex med et fostersøsken under 16 år så er dette brudd på flere straffebud i straffeloven.

Anonymous poster hash: 03001...360

Han du legge ut linken til denne tråden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er denne mannen?

Dette skal du uansett si fra om. Det er å utnytte et svært sårbart menneske. Ikke bare er det straffbart, det er også vesentlig informasjon for din tidligere svigermor som tar seg av denne jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir kvalm og dårlig. Om jenta var med på det har ingenting å si. Det er en ung jente i en sårbar situasjon, som andre her sier, hun skal beskyttes og få være trygg, ikke ha et seksuelt forhold med en 10 år eldre mann. Han misbrukte henne og han utnyttet henne, han skulle være hennes fosterbror. Den tryggheten hun hadde misbrukte han.

Hun begynte å ruse seg som følge av avvisningen, han har gjort det så mye vondt verre for en ung jente som allerede i utgangspunktet hadde det forferdelig, man blir jo ikke satt i fosterhjem fordi man har det bra der man er!

Eksen din er en dritt som ikke fortjener annet enn å bli straffet hardt for dette her, og om han blir stemplet så bra! Det han gjorde er over alle grenser forferdelig.

I ettertid gjør han ingenting annet enn å holde det hemmelig mens jenta ruser seg for å takle følelsene som blomstret opp i etterkant av alt som har skjedd, litt av en mann du.



Anonymous poster hash: 90713...863
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For hennes skyld, rapporter saken. Først informer moren om det og deretter går du til barnevernet.



Anonymous poster hash: fd3da...002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hennes skyld, rapporter saken. Først informer moren om det og deretter går du til barnevernet.

Anonymous poster hash: fd3da...002

Det er best å gå rett til barnevernet.

Fostermoren vil havne i en vanskelig situasjon i forhold til at det er sønnen hennes som har begått overgrep.

Hun bør ikke få sjansen til å konfrontere jenta med dette, eller feie det under teppet, eller noe sånt.

Barnevernet er rett instans til å ta dette videre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det med fosterforeldre , hvis ikke dette blir rapportert nå...

Kan det eksplodere senere. Da kan saken etterforskes av barnehvernet ..

Alle parter som har kjennskap til overgrepet kan bli straffet.

TS håper du gjør det rette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit. Ring barnevernet, jenta er 15 år!!



Anonymous poster hash: 651f3...87a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...