Gå til innhold

Når klær blir ødelagte i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så da er det ikke noe problem da?

Regner med du er en som jobber i barnehage selv, siden du er så fiendtlig og nedlatende.

Anonymous poster hash: ec814...350

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, vi fikk ikke erstattet de svindyre brillene som da-toåringen er totalt avhengig av siden stakkaren er blind som en muldvarp, selv om det var et annet barn som hadde tatt brillene av nesa til gullet og knekt dem tvert av. Så bare klapp igjen med jakka og matboksen som du kan velge å sende med billigere/mindre verdifulle utgaver av.

Kommuneøkonomien er presset til det ytterste, shit happens.

Fy faen, det burde værterstattet på sekundet!!! Som voksen med dårlig syn hele livet vet jeg hvor fælt det har vært opp gjennom med ødelagte briller på grunn av andre... :( Eventuelt foreldrene til ungen (avhengig av alder...) men DER burde barnehagen passet på!

Anonymous poster hash: 96606...5ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du er en som jobber i barnehage selv, siden du er så fiendtlig og nedlatende.

Anonymous poster hash: ec814...350

Det stemmer. Er det holdningen du har til alle som jobber i barnehage? Eller bare de som er uenig med deg på nettet og de som ikke ber om unnskyldning når det kommer solkrem på matboksen?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er laget for å bli brukt.

Skulle jeg også klaget hvis barnet mott kommer hjem med hull på bukseknærne fordi de har sklidd nedover gangen på knærne?

Nå vet jeg ikke hvor lang tid du har vært mamma eller om du har flere barn... Eller om du ikke er vant med å vaske klær eller matbokser...?

Jeg selv har 4 nye matbokser hvert år fordi de går istykker - metall som plast, jakker pleier det å gå an å vaske om du følger vaskeinnstillingene.

Og hva angår å ikke følge med et par minutter.... Jeg var på do i 5 minutter (tissetur) og kom inn i kjøkkenet til ei tulle som fora katta med falukorven fra kjøleskapet. Da hadde hun gått fra lekene sine, hentet en stol, åpnet kjøleskapet og funnet frem det hun ville til katta. Da var hun 1,5 år.



Anonymous poster hash: c3b04...4d7
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet ditt så dårlig syn så er uansett brillene enten helt eller delvis dekket av NAV.

Delvis, de må da vel erstatte mellomlegg uansett??

Anonymous poster hash: 96606...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som andre her, hvordan kan en jakke og en matboks i metall være helt ødelagt av å bli innsmurt i solkrem? Fettete og litt flekkete ja, men en matboks i metall bør jo være mulig å få ren?

Noen som har misset kjemitimen sin? Hva skjer når metall oksiderer med stoffer fra en solkrem? Korrosjon! De som ikke vet hva korrosjon betyr; Rust! Nå har dere lært noe annet enn nye måter å være spydige på også.

Anonymous poster hash: ec814...350

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker, on 14 Oct 2014 - 23:49, said:

Ting er laget for å bli brukt.

Skulle jeg også klaget hvis barnet mott kommer hjem med hull på bukseknærne fordi de har sklidd nedover gangen på knærne?

Anonymous poster hash: c3b04...4d7

Det er jo en forskjell på vanlig slitasje på tøy (hull på knær f.eks som du nevner) og at noen har ødelagt dyrt yttertøy.

Anonymous poster hash: 0d43b...92e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mötet hade vært unødvendig i utgangspunktet, hadde de passet på at ungene ikke gjorde sånt.

Anonymous poster hash: ec814...350

Hjelpe seg. Neste gang kan det være din unge som gjør noe galt, har du tenkt på det? :skratte:

Anonymous poster hash: 819dc...263

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en forskjell på vanlig slitasje på tøy (hull på knær f.eks som du nevner) og at noen har ødelagt dyrt yttertøy.

Anonymous poster hash: 0d43b...92e

Ingen tar vel med dyrt tøy med i barnehagen....? De ansatte kan ikke passe på at jean paul-jakka ikke får grønske på seg heller.

Og jeg vet ikke med "vanlig" slitasje, barnet mitt er mester på å ødelegge nye bukser på 3 timer. Har helt gitt opp slike myke bukser, selv den dagen i dag.

Anonymous poster hash: c3b04...4d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Det stemmer. Er det holdningen du har til alle som jobber i barnehage? Eller bare de som er uenig med deg på nettet og de som ikke ber om unnskyldning når det kommer solkrem på matboksen?

Barn kan bli veldig lei seg om de får ødelagt noe de er glad i. Små barn kan bli veldig glad i en matboks eller jakke. Det skjønner du vel, du som jobber med barn. Er jo basis pedagogikk det. Og har du ikke empatievne, burde du ikke ha jobbet med barn, så skjønner godt at man kan undre seg over dere...

Endret av Seajewel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skjer dessverre i barnehagen. Irriterende, men får jo ikke akkurat gjort noe med der. Matbokser er forbruksvare, så skjønner ikke at du henger deg opp i den.

2-åringen min kom hjem med maling over hele en av høstens nye ullbodyer første dagen den ble brukt. Det går jo ikke bort fra ulla, så bodyen er ødelagt, men han får slite på den i barnehagen selv om den ikke ser ut. Når det er varmt tar de bare av buksa slik at han leker ute i strømpebukse. Unødvendig med hull i knærne på strømpebuksene også, men sånn er det med barnehagebarn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Er det holdningen du har til alle som jobber i barnehage? Eller bare de som er uenig med deg på nettet og de som ikke ber om unnskyldning når det kommer solkrem på matboksen?

Du tar ting helt ut av kontekst. (Sammenheng) jeg skrev at jeg regner med at du jobber i barnehage, siden du er så fiendtlig innstilt i denne tråden, og er så nedlatende, i denne tråden... Nei, holdningene mine til de som jobber i barnehage er gode så lenge de behandler ungen min med respekt... Har hatt gode erfaringer med flinke folk som har passet mitt barn i barnehage, var spesielt fornøyd med mitt barns første barnehage, der var de dyktige og profesjonelle. Men kan spare meg for folk som er frekke og nedlatende, uavhengig om de jobber i bank, butikk, eller barnehage...

Anonymous poster hash: ec814...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan bli veldig lei seg om de får ødelagt noe de er glad i. Små barn kan bli veldig glad i en matboks eller jakke. Det skjønner du vel, du som jobber med barn. Er jo basis pedagogikk det. Og har du ikke empatievne, burde du ikke ha jobbet med barn, så skjønner godt at man kan undre seg over dere...

fortell gjerne mer om hvordan dette er basis pedagogikk :)
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes TS her opptrer på en uhøflig måte. Jeg jobber ikke i barnehage, men har to små i barnehage, og i blant så blir klærne ødelagte. Det har aldri falt meg inn å kreve noen erstatning e.l.

Jeg er takknemlig for at det er noen der ute som ønsker å passe barna mine 8-9 timer daglig mot en elendig lønn!



Anonymous poster hash: 9bbcd...379
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barnehagen erstatter ikke.

Om det virkelig er ett eller flere barn som har (Med viten og vilje) ødelagt disse tingene, så kan dere evt. kreve erstatning av barnas foreldre. (Men mest sannsynlig vil de også mene at ting blir ødelagt i barnehagen, og sånn er det bare. )

I denne situasjonen ville jeg strengt tatt tenkt mer på hvorvidt de som hadde gjort dette hadde gjort det fordi de ønsket å være slemme mot mitt barn. (Ja, mobbing forekommer allerede i barnehagen.)

Og i det perspektivet forstår jeg at barnehagen ønsket å ha et møte med dere. For å snakke om barnets trivsel, og hvorvidt det er andre som er slemme mot det i barnehagen. Hva barnehagen evt. gjør for å hindre at noen barn er slemme, og hvordan dere sammen skal løse dette videre.

Men om dere foreldre kun fokuserte på det materielle, så kom det antagelig lite ut av et slikt møte.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Susan over her, dette er ikke det samme som å få en hullete bukse, eller at noen søler maling på en annens genser. Hvis innsiden av jakken er smurt inn med solkrem, pluss matboks, er dette en handling som er bevisst og som må ha tatt litt tid, altså ikke et uhell. Ville absolutt hørt med barnehagen hvem som gjorde dette, og om det kan være mobbing el.l. inne i bildet.



Anonymous poster hash: a547e...b2d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leser jeg riktig at noen barnehageforeldre faktisk lager en stor sak av en ødelagt matboks??? Gå på nille å kjøp en ny en til 29,90 istedefor å holde på sånn. Ang jakken så er ikke den ødelagt, den er flekkete. Barnet kan fremdeles bruke den og den er fremdeles akkurat like varm selv om den har noen flekker.



Anonymous poster hash: 67d23...5c9
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettopp baksiden av solkremen jeg brukte på Gran Canaria i september:

"Warning! Contains acid. Highly corrosive. Burns through metal like wildfire. Only safe to use on human skin. Keep away from metal and jackets."

Shit.



Anonymous poster hash: 48b21...a90
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at barnehagen erstatter det da?

Det skjedde med oss. Vi fikk ødelagt vinterjakke og matboks, hvor noen hadde tilgriset hele innsiden av jakken med solkrem og metallmatboks som barnet hadde fått i julegave av en tante, full av solkrem. Begge deler måtte bare kastes etter vask, de var totalt ødelagte. Det ble møte i barnehagen, siden jeg tok det opp, men det ble ikke nevnt noe om å erstatte det. Det kom ingenting ut av det møtet. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: ec814...350

At solkremen ødela matboksen kan jeg se. Men at jakka har en flekk på innsiden? Hvis den er ødelagt for bruk i barnehagen har du tydelugvis ikke dårligere råd enn at du kan kjøpe ny da. Eller la poden slite den ut. Ingen ser den flekken.

Anonymous poster hash: d2322...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettopp baksiden av solkremen jeg brukte på Gran Canaria i september:

"Warning! Contains acid. Highly corrosive. Burns through metal like wildfire. Only safe to use on human skin. Keep away from metal and jackets."

Shit.

Anonymous poster hash: 48b21...a90

Jeg ville aldri smurt meg inn med noe som etser gjennom metall som en varm kniv gjennom smør 26.gif

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...