Gå til innhold

Ligge i egen seng/på eget rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts: takk for mange og ulike svar. Dette har blitt vanskelig for oss. Min eldste sov på eget rom da hun var 2 år. Før det hadde vi en leilighet med bare ett soverom. Nå 8 år senere bor vi i et stort hus med mange soverom og har fått et barn til. Han er akkurat blitt 4 år. Pappaen har hele tiden ønsket samsoving og sover godt med det. Men jeg sover veldig dårlig og har gjort det hele veien. Jeg våknet fort av lyder og bevegelser, og av å sove trangt. Så jeg må ofte flytte meg til gjesterommet i løpet av natta. Jeg synes det er så trist. Jeg savner kjærestetid med mannen min. Vi har altfor sjelden sex siden gutten vår er der så mye. Jeg har sagt det men han har ikke samme behov som meg. Jeg synes det var koselig å samsove da han var opptil 1 år men etter det har det kosta for mye. Mannen min sier jeg må ta kampen med å få han i egen seng/på eget rom alene. Han nekter å stå opp på natta for han er avhengig av søvn siden han er eldre enn meg . Jeg føler det blir tungt men må kanskje bare hoppe i det. Sover jo dårlig uansett. Samarbeidet dere om overgangen dere som er to?

Anonymous poster hash: b3d76...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For oss så var det på en måte ingen overgang ettersom hun var så liten. Det hender datteren vår våkner om natten og da bytter vi på.

Jeg syns ikke det er riktig at du alltid skal stå opp ved en overgang. Dere er begge foreldre til barnet og begge ansvarlige for å bidra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengen er kun meg og pappaen sin. Barna er 1, 3 og 6 år. Hvis noen av de våkner og kommer inn til oss, følger jeg dem inn på rommet sitt igjen og sitter der til de har sovnet. Alle har sovet i egen seng siden vi kom hjem fra sykehuset. Sov først på vårt rom i egen seng det første året, alle 3. Når barna våkner på morgenkvisten får de selvfølgelig ligge i sengen vår.

-Missi-, hvordan venner du barnet til å ligge i sin egen seng når barnet har ligget i din seng så lenge? Og hva om du har kjæreste som skal ligge over? Bare nysgjerrig altså :)

Anonymous poster hash: 31903...d1b

Fikk ikke til å sitere :)

Har ikke tenkt så mye over det, regner med han før eller siden blir så stor at han ikke vil sove med meg. Har aldri involvert noen kjæreste i jr sitt liv. De periodene jeg har vært sammen med noen møter jeg dem kun de ukene jeg ikke har jr :) Vil være den stabile voksne i hans liv, far har stadig damer ut og inn og sånn vil ikke jeg være :)

Endret av -Missi-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsovet til i sommer når barnet var 2 år og 3 mnd. Ingen problem å venne henne til å sove på eget rom alene i storseng. Gikk superenkelt. :) Trenger ikke å være vanskelig å tilvenne barn. De er meget tilpasningsdyktige så lenge de er trygge :)



Anonymous poster hash: c5814...239
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt eget rom fra dag 1. Ungen er trygg og lykkelig forde :)



Anonymous poster hash: c8b4f...1f9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov i egen seng fra fødsel av, rett ved siden av meg. Dagen var ca 7 mnd måtte han bytte seng fordi han begynte å reise seg opp, og veggene i veggen var for lave. Det var ikke plass til sprinkelsengen på rommet vårt, så da ble det eget rom. Ingen problemer med det, bortsett fra for mammaen som fortsatt halvannet år etterpå våkner av det minste knirk fra naborommet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når mener dere det er normalt at barna ligger i egen seng og på eget rom (dersom man har et barnerom)? Jeg har venner og familie som tenker alt ifra 6 måneder til 5 år. Har lest en god del om det også, men blir så forvirra av mange ulike råd.

Hvordan få til en god overgang/tilvenning?

Anonymous poster hash: b3d76...db2

Vi flyttet eldstemann sin seng over på eget rom når han begynte å bli forstyrret av at vi kom og la oss. Da var han vel 15-16 mnd, hadde han sovet natten gjennom i flere måneder og sovnet i sengen sin av seg selv, så det innebar ikke noe stress med at vi eventuelt måtte opp av sengen og ut av rommet for å putte inn smokk/bysse/etc iløpet av natten.

Det å flytte eldstemann gikk knirkefritt og vi har planer om å gjøre det på denne måten med lillesøster også når tiden er inne for det.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Her er babyen 8 måneder nå, og sover i egen seng ved siden av vår (i hvert fall i begynnelsen av natten :) ).

Vi har prøvd med rutiner for legging og egen seng helt fra start, men her fungerte det bare med samsoving de første månedene.

Vi håper å få ham over på eget rom når vi flytter rundt juletider, men enn så lenge har han såpass mange oppvåkninger at det blir mest søvn på alle hvis vi fortsatt har ham inne hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har hele tiden sovet i egen seng, men innpå mitt rom frem til hun var 15 måneder. Etter hun ble flyttet inn på eget rom (rett ved siden av mitt), sover vi definitivt bedre begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tør dere å la babyer sove på eget rom? Dere er tøffe! Jeg hadde aldri klart å la min lille på 11 uker sove alene på eget rom. Vet ikke helt hva jeg er redd for, men synes bare det høres så skummelt ut. Baby call hadde jeg heller aldri hatt da jeg er den største pysen og redd for å høre andre ting innpå den :-/

Anonymous poster hash: 83c93...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tør dere å la babyer sove på eget rom? Dere er tøffe! Jeg hadde aldri klart å la min lille på 11 uker sove alene på eget rom. Vet ikke helt hva jeg er redd for, men synes bare det høres så skummelt ut. Baby call hadde jeg heller aldri hatt da jeg er den største pysen og redd for å høre andre ting innpå den :-/

Anonymous poster hash: 83c93...c59

Hvordan tør du å ha barn i det hele tatt? Vet du hvor mange bekymringer det er som følger med eller?

Anonymous poster hash: e1b5c...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sov i egen seng fra dag 1 og på eget rom fra han var 3 uker. Nå er han 3 år og ligger i vår seng når han er syk, ellers kommer han inn til oss når han våkner og legger / setter seg i senga da.

Jeg synes det er litt drøyt at 6-7-8 åringer fortsatt sover i senga til foreldrene hver natt....men det er kanskje de som er single som gjør det og som vil ha noen å sove med?? Jo eldre barna er før de sover i egen seng , jo verre blir det tror jeg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan tør du å ha barn i det hele tatt? Vet du hvor mange bekymringer det er som følger med eller?

Anonymous poster hash: e1b5c...6d8

Ja er fullstendig klar over det, har en på syv og en på 11 uker :) så spar deg for spydigheten takk ;)

Anonymous poster hash: 83c93...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...