Gå til innhold

Nabo som krenker husets fred.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i sentrum av en storby med to barn. Over oss bor det jenter i kollektiv. Ingen av dem jobber, bare fester tramper å jobber. Da flyttet inn fikk vi en baby med kolikk. Det hendte at vi en dag var så utslitt begge to at det endte med krangling. Det er lytt i huset å disse jentene ringte politiet. Politiet kom å sa det var merkelig av dem å ringe dem uten å banke på å ba oss forklare dem at dette er slik det er for barnefamilier innimellom. De var hyggelig å forstod at vi var to slitne foreldre som rett å slett hadde bare en heftig krangel.

Det gikk en måned å det flyttet en ny jente inn i kollektivet. En dag kom hun ned å virket som hun hadde tatt narkotika eller hadde ADHD. Hun sa noen hadde revet i døren der i natt å spurte om vi visste noe. Vi sover tungt å hadde ikke hørt noe å antok at ytterdøren da må ha stått åpen inn til huset så noen galninger hadde kommet seg inn.

Etter dette begynte hun å oppsøke meg, ville treffes på kaffe, tilbyde seg første gangen å å passe de og virket snokende å intens. Etter dette avsluttet jeg kontakt, slettet henne på facebook å hilste så vidt bare i gangene da hun virket intens å merkelig. Jeg reagerte også på at det flrste hun forteller meg om seg selv er at hun ringte barnevernet ang en vennine som drev med omsorgsvikt.

Vi hadde en krangel 3 måneder senere å hun sendte mld ned. Jeg ba henne slutte å blande seg å jeg syntes ikke det passet seg.

Nå har vi bryllup om en måned og igjen hatt en krangel da vi har mye på oss slik en familie til tider har. Da endte det med at de åpnet vinduet sitt å lyttet å hun skrek ut i fellesgangen: hva i helvette var alt dette bråket å det var da voldsomt.

Mannen svarte igjen at vi bare har en diskusjon.

Dagen etter proveserte dette at de lyttet meg til de grader. Jeg sendte henne mld om at dette ikke var akseptabelt å hun nå måtte gjekke seg ned.

Der kom det da en overhaling om at jeg var helt ute- stakkars barna mine- det var jeg som hadde ristet i døren deres flere ganger - at vi kranglet hver dag (noe som ikke er fysisk mulig da mannen jobber fra 12-23.00 hver dag pga bryllupet). Hun truer meg med politi å barnevernet. Hun inrømmer også at hun lytter å at husverten hennes ikke bryr seg om de bråker å fester der oppe. Kaller meg for syk kjerring osv. Sier ungene våres hører på når vi krangler å finner på masse sinnsyke greier. Jeg føler meg krenket, spionert på å hun finner på ting som ikke er sant, hebtyder at min mann er voldelig å forferdelige ting som overhode ikke er sant.

Jeg føler de kjerringene sitter der oppe å rett å slett lager ville fantasier om oss å lytter å prater shitt om oss. Hun har også skrevet mye krenkende på mld om meg som mor, min mann, at hun har lyttet osv.

Det er veldig lytt i huset men jeg lager ikke ett nummer av at de tramper, fester eller at jeg har funnet jointer etter dem i bak gården.

De andre som bor her er voksene hyggelige folk som vi ser å hører lite til.

Hva skal jeg gjøre med dette intense syke mennesket? Jeg føler meg overvåket og krenket i mitt eget hjem. Jeg er mildt sagt steik forbanna på den syke jenten der oppe. Familie og venner har reagert på mld å at hun var så pågående.

Hjelp!!!

Anonymous poster hash: 428a6...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av dem går på skole skulle det stå øverst! Ble revet med her...

TS

Anonymous poster hash: 428a6...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel endel omtalt her som burde gå i terapi?

Jeg har lite til overs for foreldre som krangler så høylydt at naboer til og med høres det. For å si det slik - da merker garantert også barnet det. Om du og din samboer klarer å komme over det som dere sliter med på en skikkelig måte vil jeg tro at problemet med at de over blander seg inn i de høylydte kranglene (som da ikke eksisterer lengre) forsvinner.

Erfaringsmessig skal det lite til for å reagere på lyd ovenfra i gamle bygårder da isolasjonen til tider kan forsterke lyden (leirgulv etc). Altså det kan høres mye verre ut enn det egentlig er. Jeg anbefaler ingen med små barn å bosette seg slik hvis man ikke er bombesikker på at den gamle stille damen oppe som bare strikker hele dagen ikke blir å forsvinne med det første. Det finnes løsninger, etterisolering med tanke på lyd.

Endret av Guybrush
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres like slitsomme ut som dem, egentlig.



Anonymous poster hash: eae8e...239
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem av dere som er "naboen fra helvete". De i kollektiv eller dere som krangler så høyt at politiet blir varslet.

Anonymous poster hash: 709d6...2d9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OG



Anonymous poster hash: 4d667...b3f
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo sies at politiet ikke forstod hvorfor de ble varslet å anså det som en vanlig familie krangel å at vi måtte forklare at slikt skjer i familier å vi bor i en lytt gammel bygård. Så de reagerte mer på naboene enn oss. Vi har hatt tre krangler siden vi flyttet inn. Å som sagt er det veldig lytt. Sønnen min merket det en gang å da fikk han beskjed om å gå ned igjen etterpå å vi snakket fint om det alle sammen etterpå. Vi klager heller ikke på festing, tramping eller disse jointene jeg fant i bakgården som hunden min spiste på osv.

TS

Anonymous poster hash: 428a6...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da.



Anonymous poster hash: a5058...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som reagerer på at hun er pågående å at hun dikter opp ting?

At hun ber om å få passe ungene mine første gang hun hilser på de å spør om vi skal drikke kaffe hver dag? OG innrømmer at hun lytter?

VIRKELIG?

Er det ingen som har respekt for privatliv lenger?

Anonymous poster hash: 428a6...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner ikke hvorfor du gidder å bry deg? Er det ikke bare å ignorere henne totalt, og så kan hun bare ha det så godt? Hvis det virkelig er snakk om 3 krangler totalt, så har du jo uansett ingenting å frykte, så da er det jo ikek vits i å bruke energi på henne?

Ja, det hun gjør er rart, men so what? Ignorer henne, og problemet er løst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg har gjort hele tiden.

Kan ikke ha en diskusjon med min egen mann en gang uten å gå på tå å hev for noen en manisk jente som leker familieråd og som bor på kollektiv å driver dank. Måtte vel bare få ut litt frustrasjon! Uff :(

TS

Anonymous poster hash: 428a6...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
constance90, on 07 Jul 2014 - 13:34, said:

Flytt da vel.

I en rosa verden med ballonger og penger som svever over oss er det sikkert ideelt å flytte når man opplever vanskeligheter. I den virkelige verden, som de fleste av oss befinner oss i, kan man ikke alltid velge det som hadde vært det beste alternativet. Sånne enkle råd som over er lite gjennomtenkt.

Hva skal dere gjøre ?

Vi bor veldig (ekstremt) lytt selv og kan bare anbefale dere til å slutte med kranglingen og høylytte aktiviteter. Alle voksne mennesker krangler og blåser ut i blant, det er normalt. Bor man så tett og så lytt så tjener man mest på å finne en annen måte å håndtere frustrasjonen på. Det er plagsomt for naboene og det ville vært plagsomt for dere om noen andre holdt på. Så bare bestem dere for å gjøre ting på en annen måte.

Gå ut fra at de fleste hører dere om dere hever stemmen. Ikke hell bensin på bålet. Dette kommer også dere til gode med hun naboen som lar fantasien sin ta overhånd. Uansett, ikke frykt barnevern eller noe som helst annet. Det er ikke grunnlag for noe som helst.

Lev stille og rolig, så roer konflikten seg etter hvert. Det er nemlig umulig å krangle med noen som ikke er med å krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husets fred :fnise:

Når jeg leser det TS skriver synes jeg oppriktig synd på huset ;)

Anonymous poster hash: 1a92b...a05

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo minst like ille som naboene - og dere har attpåtil barn! Naboene har jo all grunn til å krangle og nevne både politi og barnevern.

Om denne nabojenta skulle fortsette å plage dere uten at det er grunn til det, så blir det noe helt annet. Det er bare å slutte med kranglingen og se hvordan det utvikler seg.

Ellers synes jeg dere skal putte bryllupet på vent. Dere er tydeligvis ikke rede til å gifte dere.



Anonymous poster hash: d58d6...a2f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg har gjort hele tiden.

Kan ikke ha en diskusjon med min egen mann en gang uten å gå på tå å hev for noen en manisk jente som leker familieråd og som bor på kollektiv å driver dank. Måtte vel bare få ut litt frustrasjon! Uff :(

TS

Anonymous poster hash: 428a6...5c2

Det er forskjell på diskusjoner og krangler. Herregud.

Og hva har det at de driver dank med saken å gjøre? Absolutt ingenting.

Anonymous poster hash: d58d6...a2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan du forvente at hun ikke skal lytte på dere når dere skriker?



Anonymous poster hash: c42c9...fe9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse jentene er litt for voldsomme i sine anklager. Jeg er samboer med 3 barn. Meg og samboeren har kranglet noen ganger opp igjennom årene og det er faktisk helt normalt at til og med foreldre krangler. Livet er ikke alltid rosenrødt, noe alle vet.

Vi har en nabo under oss som er på samme måte som disse jentene. Hun er i 70-årene tror jeg, men hun er sånn mot alle som har bodd og bor i denne blokken. Hun har truet med det ene og det andre, loggfører alt vi gjør, og det bare fordi jeg snakket i mot henne etter å ha fått nok av anklagene hennes mot oss. Etter tilsnakk fra tillitsvalgt, så har hun holdt seg unna oss, fordi vi fikk rett og slett nok av disse falske anklagene.

Og siden politiet har allerede vært hos dere og ikke kunne forstå hvorfor jentene tilkalte dem, sier mye om jentene, så der tror jeg dere er helt trygge. Og dere har jo noe på de og da. Festingen, bråkingen, joint/rusmidler som dere har funnet i bakgården (det er tross alt barn i huset). Bare med jointene har jo jentene begått lovbrudd..... Jeg ville ikke bodd i et hus hvor det er rusmidler tilstede....

Så det er ikke så mye dere kan gjøre egentlig: la være å diskutere høylytt eller ta tyren ved hornene tilbake og nevne jointene blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere krangler så høyt at naboene hører dere og at de kontakter politiet så bør dere seriøst få noe hjelp!! Stakkars barn som vokser opp med at foreldrene krangler høylytt!



Anonymous poster hash: b62a9...201
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mest på at dere har høylytte krangler med barn tilstede. 3 krangler er 3 for mange. Man må da klare å besinne seg og holde diskusjonen rolig? Og jeg reagerer også på at dere fortsetter å bo der når det er høylytt festing og jointer i bakgården. Hadde tatt med meg ungene og funnet et annet sted å bo også ville jeg sluttet å krangle høylytt med barn tilstede!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...