Gå til innhold

Åpningstider kiosk/fastfood.


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Muligens litt klønete skrevet, visste ikke helt hvordan jeg skulle ordlegge meg.

Har vært borti et par ganger at fastfood-sjapper som f.eks reklamerer med at de er åpne til 2400 slår av grillen osv 2330..

Altså:

Keen på mat, vet de stenger 2400. Drar bort, og er der 2340.

Informerer om at "Jeg vil gjerne ha en stor mild kebab" (Ja, jeg spiser mild, mobb meg om du må..)

Poenget mitt er at jeg får til svar "Beklager, allerede slått av grillen, holder på å stenge".

Er det galt av meg å forvente servering når jeg kommer før oppgitt stengetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dansedilla

Hvis det er servering på stedet så betyr det at gjestene kan sitte til klokka 24, men at maten må bestilles før 23:30. Hvis de ikke har servering, daaa vet jeg ikke hvorfor de stenger grillen en halvtime før sjappa stenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om de informerer om det eller ei.

Jeg handler en del på en fiskebutikk som både selger råvarer o.l. (fiskefilet og den slags) og serverer varm lunsjmat (fiskeburger, fish&chips), og der står det med store bokstaver på menyen at varmmatserveringen stenger en time før stengetid.

Dersom det ikke står noe om det som er tydelig for kunder, så ville jeg sendt en klage hver eneste gang (både til butikken og til hovedkontor hvis det er en kjede).

Anonymous poster hash: 85570...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er servering på stedet så betyr det at gjestene kan sitte til klokka 24, men at maten må bestilles før 23:30. Hvis de ikke har servering, daaa vet jeg ikke hvorfor de stenger grillen en halvtime før sjappa stenger..

Kan du vise til hvor denne .. loven? står?

Da får de reklamere med åpningstid som er til 23:30 da, ikke til 24:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Kan du vise til hvor denne .. loven? står?

Da får de reklamere med åpningstid som er til 23:30 da, ikke til 24:00.

Det er ingen "lov" tror jeg. Men det er sånn på mange restauranter og kafeer. Det er jo åpent fram til 24:00, men man kan ikke bestille mat helt til da. Kokkene må få tid til å rydde opp og gjøre klart til neste dag. Jeg er ikke sikker på hvordan reglene er på et gatekjøkken, men har vært borti flere restauranter som styres slik + jobbet på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen "lov" tror jeg. Men det er sånn på mange restauranter og kafeer. Det er jo åpent fram til 24:00, men man kan ikke bestille mat helt til da. Kokkene må få tid til å rydde opp og gjøre klart til neste dag. Jeg er ikke sikker på hvordan reglene er på et gatekjøkken, men har vært borti flere restauranter som styres slik + jobbet på en.

Da hadde jeg krevd at det stod lett synlig at "Servering fram til 23:30". Ellers hadde jeg krevd å bli servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dansedilla

Da hadde jeg krevd at det stod lett synlig at "Servering fram til 23:30". Ellers hadde jeg krevd å bli servert.

Jeg har sett flere steder der det står. Men skjønner frustrasjonen din, de har jo ikke sagt noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nå ikke forventet at jeg fikk en burger så nær stengetiden og har full forståelse at de stenger ned grillen før stengetiden deres. Den skal sikkert rengjøres som tar sin tid, vil jeg tro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nå ikke forventet at jeg fikk en burger så nær stengetiden og har full forståelse at de stenger ned grillen før stengetiden deres. Den skal sikkert rengjøres som tar sin tid, vil jeg tro.

Men det står jo at de er åpne til f.eks 2400. Med mindre annet står, forventer jeg servering fram til 2400.

Om de skal være ferdige til 2400 får de stenge 2300 da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står jo at de er åpne til f.eks 2400. Med mindre annet står, forventer jeg servering fram til 2400.

Om de skal være ferdige til 2400 får de stenge 2300 da..

Nei, for hvis de faktisk stenger kl 23 så må også gjestene forlate lokalet klokken 23. Har de åpent til 24, så kan du bestille mat kl 22.59 og sitte der og gomle og kose deg frem til klokken 24. Men igjen, det er normalt at det opplyses om når varmmatserveringen stenger, så det er bare å ta det opp med kiosken og eventuelt hovedkontoret hvis det er en kjede. Opplyser de ingenting noen steder, så er det jo umulig for kundene å vite om serveringen stenger 1 time før, en halvtime før, et kvarter før eller noe annet.

Anonymous poster hash: a53a6...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at kjøkkenet stenger litt før stengetid på et spisested.. men er jo fint om de opplyser om det med et skilt eller liknende. Samme som at varm-mat-disken i matbutikken ofte stenger før selve butikken.

Du kan ikke akkurat kreve å få kjøpe mat, de bestemmer selv hvor lenge de vil være oppe og når de vil servere mat..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke akkurat kreve å få kjøpe mat, de bestemmer selv hvor lenge de vil være oppe og når de vil servere mat..

I tillegg til hvem de vil servere ;-) Kunder som krever og er kranglete får gjerne dårligere service.

Og TS, det er helt vanlig praksis over alt at siste bestilling av mat er 30-60 min før stengetid. Både på fine restauranter, gatekjøkken og bensinstasjon.

Anonymous poster hash: 674b5...e28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til hvem de vil servere ;-) Kunder som krever og er kranglete får gjerne dårligere service.

Og TS, det er helt vanlig praksis over alt at siste bestilling av mat er 30-60 min før stengetid. Både på fine restauranter, gatekjøkken og bensinstasjon.

Anonymous poster hash: 674b5...e28

Bensinstasjoner stenger da ikke? Hva slags gudsforlatt sted bor du på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bensinstasjoner stenger da ikke? Hva slags gudsforlatt sted bor du på???

Seriøst? Stenger ingen bensinstasjoner i nærheten av deg på kvelden? I så fall bör du ikke i Norge.

Anonymous poster hash: 674b5...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Stenger ingen bensinstasjoner i nærheten av deg på kvelden? I så fall bör du ikke i Norge.

Anonymous poster hash: 674b5...e28

Nope, de er døgnåpne. Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de er døgnåpne. Bor i Oslo.

Oslo har flere bensinstasjoner som ikke er døgnåpne. Du kan ikke ha vært mye rundt i Oslo om du ikke har fått med deg det.

Anonymous poster hash: 674b5...e28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo har flere bensinstasjoner som ikke er døgnåpne. Du kan ikke ha vært mye rundt i Oslo om du ikke har fått med deg det.

Anonymous poster hash: 674b5...e28

Jeg kjører selvfølgelig ikke lengre enn til nærmeste.

Statoil Storo Døgnåpen

Statoil Kiellands plass Døgnåpen

Statoil Brynseng Døgnåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...