Gå til innhold

Ikke vært på alle forelesninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Æsj, har vært syk og sovet dårlig, så har gått glipp av 3 forelesninger. Har akkurat begynt, og får litt angst av å ikke ha vært der. Livredd for å ikke stå til eksamen. Leser jo masse, så er bare forelesningene det står på.

Noen som kan berolige meg litt? :)



Anonymous poster hash: 42540...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok helt fint så lenge du leser pensum. Mange forelesere legger jo ut forelesningsnotatene sine på nett og, så du kan ev. se på det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft, jeg har gått glipp av mer enn 3 bare av ting som; oi, forelesninga skulle ikke være på skolen i dag nei... ups. Oi, der har jeg forsovet meg og det er en time igjen... ups. osv. Les pensum, og les evt. powerpoint som legges ut på itslearning/fronter eller hva dere nå bruker. Null stress:)



Anonymous poster hash: b55ec...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. Pust med magen. Det viktigste er at du leser pensum. Mange går ikke på forelesninger i det hele tatt, og de ikke bare står, men får også gode karakterer.



Anonymous poster hash: 39d5e...ad3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv pleier jeg ikke lenger gå på forelesninger. Om jeg ikke kan litt av stoffet på forhånd går det "for raskt", og da lærer jeg ikke noe. Heldigvis tas forelesningene i noen fag opp på video og legges ut på nett, og da kan jeg spole frem og tilbake. Men også i de fagene hvor jeg har gått glipp av forelesninger har det gått bra. Ikke bekymre deg, ordner seg! :)



Anonymous poster hash: 0074b...285
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, har vært syk og sovet dårlig, så har gått glipp av 3 forelesninger. Har akkurat begynt, og får litt angst av å ikke ha vært der. Livredd for å ikke stå til eksamen. Leser jo masse, så er bare forelesningene det står på.

Noen som kan berolige meg litt? :)

Anonymous poster hash: 42540...195

Dersom det er noen trøst pleier jeg ikke å gå på noen forelesninger, men kun drive hjemmestuide. Har kun Aer og Ber på vitnemålet. Dette avhenger jo selvsagt av egeninnsats i forhold til lesning og lignende, men tre forelesninger er ingen krise.

Anonymous poster hash: 2faf0...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

Er så usikker som ny student. Vet ikke helt hva som kreves for å stå på eksamen. Jeg leser MASSE, henger litt etter, men synes det er gøy å lese, og ser at jeg kommer til å komme meg gjennom stoffet helt fint:)

Studerer humanistisk fag, så ikke noe "praktisk" jeg skal lære under forelesning, de gjentar og diskuterer stort sett stoffet vi har lest. Føler hittil ikke at jeg har lært så mye mer enn det jeg har lest på forelesning. Men får litt angst av å ikke ha vært der og ikke visst hva jeg har gått glipp av. Men ja, foreleser legger jo ut powerpointer og annet stoff på nettet.

-TS



Anonymous poster hash: 42540...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

Er så usikker som ny student. Vet ikke helt hva som kreves for å stå på eksamen. Jeg leser MASSE, henger litt etter, men synes det er gøy å lese, og ser at jeg kommer til å komme meg gjennom stoffet helt fint:)

Studerer humanistisk fag, så ikke noe "praktisk" jeg skal lære under forelesning, de gjentar og diskuterer stort sett stoffet vi har lest. Føler hittil ikke at jeg har lært så mye mer enn det jeg har lest på forelesning. Men får litt angst av å ikke ha vært der og ikke visst hva jeg har gått glipp av. Men ja, foreleser legger jo ut powerpointer og annet stoff på nettet.

-TS

Anonymous poster hash: 42540...195

Det går nok så bra så :) Ikke lett å vite når du er fersk student, men du vil sikkert erfare at eksamen ikke er så ille så lenge du har lest og lært pensumsstoffet, uavhengig av om du har vært på forelesningene eller ikke. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 2faf0...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du leser en del, så er ikke det noe problem. Bare gå gjennom notatene som foreleseren har lagt ut, sånn at du vet hva de har gått gjennom (hvis de legger det ut da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten aldri på forelesninger ettersom jeg jobber. Går helt fint det. Les pensum og sjekk om foreleser legger ut forelesningsrelaterte filer på dine sider på studiestedet ditt.

Endring: Skal sies at jeg antakeligvis hadde fått bedre karakterer om jeg hadde møtt opp. Jeg er ikke veldig flink til å lese selv.

Endret av Singha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått toppkarakter i emner jeg aldri har vært i en eneste forelesning. Da leser jeg selvfølgelig mye på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går så og si aldri i forelesninger, men gjør det likevel bra. For noen er det viktig å gå i forelesninger, andre ikke, men å gå glipp av tre forelesninger er uansett ingen krise, og det kommer til å gå helt fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...