Gå til innhold

Få jobb som sosionom. Vanskelig?


frøkna

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig utdannet, og litt redd. Redd for å ikke få jobben jeg vil ha etter å ha brukt 3 år på sosialt arbeid studiet. Jeg har gjennomsnittlige karakterer, så skiller meg ikke noe veldig ut. Jeg ønsker å jobbe i Oslo- område.. Tipper jeg ikke er den eneste.. Må jeg forvente å jobbe lenge i en annen jobb før jeg får en jobb som er relevant for utdanningen? Er litt redd for å "gro fast" i en annen jobb også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du sitter uten jobb etter endt utdanning. Du bor tross alt i Oslo, så du kan søke i akershus, feks bærum eller asker hvis det blir krise. Men jobbmulighetene for en sosionom i Oslo er veldige gode. Har 3 veninner som fikk jobb rett etter studiet. En av dem hadde helt ok karakterer, ikke noe å skryte av for å si det sånt. Bare slapp av, du får sikkert jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke jobb, jobber som noe annet-lederstilling..

Anonymous poster hash: 893e2...7ad

Kunne du sagt som hva? Har lyst til å gå studiet, men finner veldig lite informasjon om hva annet man kan jobbe som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos oss (en annen stor norsk by) fikk vel alle relevant jobb etter studiene, men mange av klassekameratene mine har begynt som miljøterapeut i f.eks. barnevernsinstitusjon, noe som innebærer turnusjobbing. Jeg tror det er viktig å søke på relevante jobber, men være åpen for at du kanskje ikke får den perfekte jobben med en gang. Mindre stillingsprosenter enn 100, turnusjobbing og så videre er ganske vanlige "startjobber" for sosionomer.



Anonymous poster hash: 64863...5fb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du sagt som hva? Har lyst til å gå studiet, men finner veldig lite informasjon om hva annet man kan jobbe som...