Gå til innhold

Språkskole gjennom EF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å dra på språkskole med EF til sommeren. Nå snakker jeg ikke om språkreise der man drar som 15-åring på gruppetur til Malta, men språkskole der undervisningen står mer i fokus. Jeg har tenkt å dra på til Chicago, beregnet for personer i alderen 25+.

Jeg har vært på språkskole tidligere, og dette var veldig vellykket, men da reiste jeg ikke gjennom EF.

Jeg lurer derfor på om noen av dere har vært på språkskole med EF, og om dere har noen erfaringer å dele med meg? :)



Anonymous poster hash: 9d0cd...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Santa Barbara

Jeg har vært i Redondo Beach California. Det var et fint opplegg. Greie lærere, lagt opp til masse aktiviteter man kunne bli med på hvis man ville. EF var også veldig behjelpelige med å svare på spørsmål osv før reisen. Det eneste jeg ikke var fornøyd med var leiligheten. Flekker overalt. Shabby rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på språkskole når jeg gikk i 8-9 klasse. I sør England, husker ikke plassen i farta. Jeg reiste med en venninne, vi bodde i samme hus men ble plassert i to forskjellige klasser etter at vi hadde tatt sånn test om hvor flinke vi var.
Vi hadde skole annenhver uke dag og annenhver ettermiddag, og venninnen min og jeg hadde dag forskjellige uker, så så ikke hverandre så mye. Det var egentlig fint, fordi jeg ble kjent med mange andre på den måten.
Jeg hadde skikkelig undervisning og lekser, mens venninnen min sin klasse slapp slik (pga vi var på forskjellig nivå). Det var flere utflukter og aktiviteter og alltid noe å gjøre. Kjekk vertsfamilie.

Nå er dette ganske annerledes enn det du skal på, men jeg må si at jeg fikk faglig utbytte og kul tur med EF, de er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Redondo Beach California. Det var et fint opplegg. Greie lærere, lagt opp til masse aktiviteter man kunne bli med på hvis man ville. EF var også veldig behjelpelige med å svare på spørsmål osv før reisen. Det eneste jeg ikke var fornøyd med var leiligheten. Flekker overalt. Shabby rett og slett.

Så bra å høre at du var fornøyd :) Hvordan var undervisningen? og hvordan var det med å bli plassert i nivå, følte du at du ble plassert på rett nivå? Følte du at du lærte mye?

Anonymous poster hash: 9d0cd...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santa Barbara

Så bra å høre at du var fornøyd :) Hvordan var undervisningen? og hvordan var det med å bli plassert i nivå, følte du at du ble plassert på rett nivå? Følte du at du lærte mye?

Anonymous poster hash: 9d0cd...865

Undervisningen var også grei og jeg kom på riktig nivå.

Jeg tenkte engelsk etterhvert. Lærte veldig masse og innfødte trodde til og med jeg var amerikansk haha. Det var nok både pga av skolen, men mest fordi jeg bodde der og måtte snakke språket til en hver tid. Var der bare 1 mnd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undervisningen var også grei og jeg kom på riktig nivå.

Jeg tenkte engelsk etterhvert. Lærte veldig masse og innfødte trodde til og med jeg var amerikansk haha. Det var nok både pga av skolen, men mest fordi jeg bodde der og måtte snakke språket til en hver tid. Var der bare 1 mnd da.

Følte du at fire uker var nok? Jeg tenkte kanskje å være borte fem uker. Synes det er litt skummelt å bestille meg tur, om det plutselig ikke blir vellykket har jeg jo kasta vekk veldig mye penger... regner med jeg uansett får meg en fin ferie da men :P

Anonymous poster hash: 9d0cd...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Santa Barbara

Følte du at fire uker var nok? Jeg tenkte kanskje å være borte fem uker. Synes det er litt skummelt å bestille meg tur, om det plutselig ikke blir vellykket har jeg jo kasta vekk veldig mye penger... regner med jeg uansett får meg en fin ferie da men :P

Anonymous poster hash: 9d0cd...865

Jeg var veldig klar for å hjem, men det er meg da. Ringte gråtende hjem til mamma etter 3 uker for jeg hadde så hjemlengsel haha. Jeg er veldig hjemmekjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig klar for å hjem, men det er meg da. Ringte gråtende hjem til mamma etter 3 uker for jeg hadde så hjemlengsel haha. Jeg er veldig hjemmekjær.

Var du veldig ung da du reiste? Kan ikke se for meg at jeg ringer gråtende hjem ;) Håper du hadde en bra tur likevel da!

Anonymous poster hash: 9d0cd...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santa Barbara

Var du veldig ung da du reiste? Kan ikke se for meg at jeg ringer gråtende hjem ;) Håper du hadde en bra tur likevel da!

Anonymous poster hash: 9d0cd...865

20 :-) hadde en fin tur, men som lyn fra klar himmel fikk jeg skikkelig hjemlengsel. Men som jeg sa er jeg hjemmekjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...