Gå til innhold

Noen som går lærer 5-10 trinn GLU? (?) her


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er førsteårsstudent på 5.-10.trinn og trives skikkelig godt. Synes fagene er interessante og har valgt å fordype meg i norsk og engelsk :) Har i tillegg pedagogikk og elevkunnskap som er et veldig greit fag. Har du noen konkrete spørsmål?

Jeg ville anbefalt studiet til alle som vil bli lærere for de mellomste og største barna på skolen :)



Anonymous poster hash: b1158...eb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer etter hvor du er i landet.

Anbefaler ikke å ta studiet i Bodø da det er et dårlig tilbud for de som ikke ønsker å være nettstudenter. Er svært få forelesninger per uke for campusstudenter. Sier litt når studentene har en intern spøk der de ønsker hverandre god helg allerede på mandag. :glare:

Endret av kattaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer etter hvor du er i landet.

Anbefaler ikke å ta studiet i Bodø da det er et dårlig tilbud for de som ikke ønsker å være nettstudenter. Er svært få forelesninger per uke for campusstudenter. Sier litt når studentene har en intern spøk der de ønsker hverandre god helg allerede på mandag. :glare:

Dette har jeg hørt også, fra folk som går der.

Selv er jeg 2. årsstudent ved HiOA og er forsåvidt fornøyd. Det er store forskjeller i hvordan de ulike høyskolene legger opp studiene, i Oslo må vi søke på enten norsk, engelsk eller matematikk (fag 1) når vi søker via samordna opptak, og har i løpet av 1. året 45 studiepoeng i dette faget + 15 i pedagogikk. 2. året velger vi fag 2 og tar i da 15 studiepoeng i fag 1, 30 i fag 2 og 15 ped. 3. året har vi bare fag 2 og ped, mens vi 4. året er ferdig med både fag 2 og ped, og kan velge temmelig fritt blandt det de kaller skolerelevante fag.

Anonymous poster hash: 0ff00...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På HiOA er det knapt nok obligatorisk oppmøte å snakke om. Det er noe arbeidskrav, altså oppgaver man må levere, og noen av disse må gjennomføres på skolen. I tillegg har vi noen temauker der det er obligatorisk oppmøte hele uka, og praksis er en eksamen man må ha 100% oppmøte på. Har man fravær i løpet av praksis må man ta igjen det som er "godkjent fravær", og har man ikke-godkjent fravær må man ta hele praksisen på nytt neste skoleår og blir forsinka med ett år.



Anonymous poster hash: 0ff00...fed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra studie, liker at man nå skal være faglærer der man er fordypet i få emner, fremfor allmennlærer. Jeg har norsk som hovedfag og mat og helse som valgfag, så velger jeg ett til 4.året (uansett om man skal ta master det året eller ikke). Går i Bodø, de har fleksibelt studie slik som en del andre grunnskolelærerutdanninger. Det er altså 3 fulle samlingsuker alle skal være med på, og utover det er det mellom 1-3 økter på campus i uka for de som ikke er nettstudenter. Da er det enklere å jobbe ved siden av, og det er kjekt for dem som klarer å jobbe med studiene hver dag på egen hånd. Det eneste jeg ikke liker, er pel-faget. Ganske så diffust, mye det samme om og om igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...