Gå til innhold

Jeg får alltid jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hardtarbeidende, har høy utdannelse. Kommer lett på jobbintervju, men jeg får aldri jobben. Har vært vikar lenge.

Grunnen er at jeg virker sjenert, usikker og anspent.

Hva mer gjør du enn å si det du tror intervjuerne vil høre, TS?



Anonymous poster hash: f40aa...ae5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette tror jeg ikke på tipper du troller fordi...

Hva sier du til referansene dine som til stadighet blir kontaktet fordi du "søker" en ny jobb hele tiden ? På et tidspunkt vil de reagerer på at de stadig blir oppringt og lure på hvorfor du ikke klarer å holde på en jobb, eller hvorfor du er så ustabil. I tillegg blir de mast på og forstyrret i sitt daglige virke. Dette vil påvirke deg negativt og du vil få et dårlig omdømme til slutt. Verden er liten, alle kjenner noen som kjenner noen. Etterhvert går ryktet om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være på jobbintervju. Gleder meg skikkelig fordi jeg liker så godt å prøve å fremstille meg selv så bra som mulig. Sier ikke alltid sannheten, men prøver å si det som de vil høre. Det blir som et spill for meg, og jeg synes det er så gøy med dette spillet. Ofte søker jeg på jobber bare for å få komme på intervju. Og jeg får alltid jobben. Mange er det 30-40 søkere på. Søker bare på jobber jeg er kvalifisert til da. Men i det siste har jeg fått litt dårlig samvittighet... Er det feil å søke på jobber som jeg ikke har tenkt til å begynne i?

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Det høres ut som om du er ute etter en eller annen bekreftelse synes jeg.

Som om du trenger intervjuer for å få bekreftelse på at du er bra nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på jobbintervuer og bli vandt til den situasjonen er jo ypperlig trening. Til når du finner en jobb du virkelig vil ha. Jeg må innrømme at jeg har hjort det jeg også. Søkt på jobber jeg bare var litt interessert i og fått med meg erfaringen. Jeg var glad det ikke var mitt første intervju når det dukket opp en stilling jeg ville ha. 2. Innstilt får jo jobben uansett og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes du burde søke jobb hos Statoil eller noen andre av de mest populære arbeidsgiverne, bare for å se om du også greier å lande jobber hos de som har flere tusen søkere på stillingene sine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er TS utdannet som? Hvordan har du tid til å gå på så mye intervjuer hvis du er i jobb?

Anonymous poster hash: 24d2d...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være på jobbintervju. Gleder meg skikkelig fordi jeg liker så godt å prøve å fremstille meg selv så bra som mulig. Sier ikke alltid sannheten, men prøver å si det som de vil høre. Det blir som et spill for meg, og jeg synes det er så gøy med dette spillet. Ofte søker jeg på jobber bare for å få komme på intervju. Og jeg får alltid jobben. Mange er det 30-40 søkere på. Søker bare på jobber jeg er kvalifisert til da. Men i det siste har jeg fått litt dårlig samvittighet... Er det feil å søke på jobber som jeg ikke har tenkt til å begynne i?

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Du kaster bort folks tid og flaksen din vil nok renne ut ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du burde søke jobb hos Statoil eller noen andre av de mest populære arbeidsgiverne, bare for å se om du også greier å lande jobber hos de som har flere tusen søkere på stillingene sine :)

Hva er TS utdannet som? Hvordan har du tid til å gå på så mye intervjuer hvis du er i jobb?

Anonymous poster hash: 24d2d...399

Jeg syntes du burde søke jobb hos Statoil eller noen andre av de mest populære arbeidsgiverne, bare for å se om du også greier å lande jobber hos de som har flere tusen søkere på stillingene sine :)

Dette er jo to gode poenger. Jeg kommer jo sjeldent til intervju, men det er alltid over 100 søkere på de jobbene jeg søker (har vært oppe i 260) og jeg har en 5-årig master i samfunnsvitenskap.

Så lett på sløret TS, vi vil vite!!

Anonymous poster hash: 40954...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er så gøy å se om jeg klarer å si det de ønsker å høre. :)

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Høres heller ut som at du har for mye fritid mens andre prøver å få i gang en karriere, kanskje har en familie og barn som de skal brødfø.

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres heller ut som at du har for noe tid mens andre prøver å få i gang en karriere.

Så gøy at noen av dere vil ha tips. Hvis ti stykker ber om tips så skal jeg lage et innlegg til dere om hvordan jeg får jobbene. Jeg har en master i psykologi da, så har jo lært noe der. ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at noen av dere vil ha tips. Hvis ti stykker ber om tips så skal jeg lage et innlegg til dere om hvordan jeg får jobbene. Jeg har en master i psykologi da, så har jo lært noe der. ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Men forelesningene i filosofi hoppet du glatt over? Nevner bare Kants kategoriske imperativ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ex.phil ja. Fikk A på det, men huske lite av det nå :) ts



Anonymous poster hash: 2bde7...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ex.phil ja. Fikk A på det, men huske lite av det nå :) ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Dette lukter troll. Hvis ikke er du totalt sosialt inkompetent.

Anonymous poster hash: 04d69...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fått litt dårlig samvittighet i det siste jo... Men får litt kikk av dette her. Så det er vanskelig å stoppe. De er jo på jobb de som intervjuer meg da, så sånn sett får jeg ikke så dårlig samvittighet. Tenker med på de som blir innstilt som nummer to når jeg blir nummer en. De hadde jo fortjent å vite at de var den beste kandidaten, og ikke at de fikk jobben fordi den beste sa nei takk. Det sliter jeg litt med... ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Jamen.. du er jo ikke den best kvalifiserte - så fremt det ikke er jobb som skuespiller du søker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du sliter med et slags selv-valideringsbehov og dårlig selvtillit. Anbefaler psykologbehandling.



Anonymous poster hash: 453d5...c84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...