Gå til innhold

Jeg får alltid jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å være på jobbintervju. Gleder meg skikkelig fordi jeg liker så godt å prøve å fremstille meg selv så bra som mulig. Sier ikke alltid sannheten, men prøver å si det som de vil høre. Det blir som et spill for meg, og jeg synes det er så gøy med dette spillet. Ofte søker jeg på jobber bare for å få komme på intervju. Og jeg får alltid jobben. Mange er det 30-40 søkere på. Søker bare på jobber jeg er kvalifisert til da. Men i det siste har jeg fått litt dårlig samvittighet... Er det feil å søke på jobber som jeg ikke har tenkt til å begynne i?



Anonymous poster hash: 2bde7...2ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker å være på jobbintervju. Gleder meg skikkelig fordi jeg liker så godt å prøve å fremstille meg selv så bra som mulig. Sier ikke alltid sannheten, men prøver å si det som de vil høre. Det blir som et spill for meg, og jeg synes det er så gøy med dette spillet. Ofte søker jeg på jobber bare for å få komme på intervju. Og jeg får alltid jobben. Mange er det 30-40 søkere på. Søker bare på jobber jeg er kvalifisert til da. Men i det siste har jeg fått litt dårlig samvittighet... Er det feil å søke på jobber som jeg ikke har tenkt til å begynne i?

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

svaret er: ja

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en merkelig form for selvvalidering? Å ta seg bryet med å søke på jobber du ikke vil ha, kun for å få bekreftet deg selv sånn? Du kaster bort andres tid, noe som forsåvidt er langt verre enn at du har dette som hobby/får noe ut av det selv.



Anonymous poster hash: 04d16...05c
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt litt på det i det siste. Men det er jo så gøy å være på intervju. Er det ingen andre som også synes det? ts



Anonymous poster hash: 2bde7...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å gjøre sånn med visninger, selv om jeg ikke trengte leilighet. Har ikke noe med selvvalidering å gjøre, men jeg skjønner hvorfor du gjør det. Grei erfaring for deg da, selv om du selvsagt kaster bort noen andres tid. Men det er vel ikke bare deg om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å være på jobbintervju. Gleder meg skikkelig fordi jeg liker så godt å prøve å fremstille meg selv så bra som mulig. Sier ikke alltid sannheten, men prøver å si det som de vil høre. Det blir som et spill for meg, og jeg synes det er så gøy med dette spillet. Ofte søker jeg på jobber bare for å få komme på intervju. Og jeg får alltid jobben. Mange er det 30-40 søkere på. Søker bare på jobber jeg er kvalifisert til da. Men i det siste har jeg fått litt dårlig samvittighet... Er det feil å søke på jobber som jeg ikke har tenkt til å begynne i?

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Høres litt barnslig og usikker du TS. Hvorfor skulle du gjøre det slik?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å gjøre sånn med visninger, selv om jeg ikke trengte leilighet. Har ikke noe med selvvalidering å gjøre, men jeg skjønner hvorfor du gjør det. Grei erfaring for deg da, selv om du selvsagt kaster bort noen andres tid. Men det er vel ikke bare deg om det..

Gjorde du? Så morsomt da. Det har jeg ikke tenkt på før. Men det høres jo veldig gøy ut det også. Pleide du å få leilighetene da? ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt barnslig og usikker du TS. Hvorfor skulle du gjøre det slik?

Fordi de er så gøy å se om jeg klarer å si det de ønsker å høre. :)

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig bra hvertfall. Gjøre det beste ut av situasjonen, fortsett å utfordre deg selv, du har ingentng å tape på slike erfaringer :)



Anonymous poster hash: 1f429...e40
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig bra hvertfall. Gjøre det beste ut av situasjonen, fortsett å utfordre deg selv, du har ingentng å tape på slike erfaringer :)

Anonymous poster hash: 1f429...e40

Nei, kom igjen! drit i alle andre :D drit i at du kaster bort alle andres tid og ressurser. Bare fokuser på deg selv og ditt!! YES!

Menneskeheten i et nøtteskall...EGO!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig bra hvertfall. Gjøre det beste ut av situasjonen, fortsett å utfordre deg selv, du har ingentng å tape på slike erfaringer :)

Anonymous poster hash: 1f429...e40

Takk for meningen din. hihi :) ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for meningen din. hihi :) ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Kan jeg spørre deg om en ting? når du sitter der å lyver opp i ansiktet til folk på jobb intervjuer. Får du aldri dårlig samvittighet? for at du opptar noens tid og ressurser?

Eller er ikke empati en egenskap du setter veldig høyt kanskje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått litt dårlig samvittighet i det siste jo... Men får litt kikk av dette her. Så det er vanskelig å stoppe. De er jo på jobb de som intervjuer meg da, så sånn sett får jeg ikke så dårlig samvittighet. Tenker med på de som blir innstilt som nummer to når jeg blir nummer en. De hadde jo fortjent å vite at de var den beste kandidaten, og ikke at de fikk jobben fordi den beste sa nei takk. Det sliter jeg litt med... ts



Anonymous poster hash: 2bde7...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg er tullete og barnslig.

Kan si at jeg gruer meg aldri til jobbintervjuer - når jeg faktisk er blitt innkalt til intervju er jeg blant de kvalifiserte og det er lett å prestere på intervjuer.

Men å dra på intervjuer til stillinger jeg er overkvalifisert til? Det er bortkastet tid og det er heller ikke noen bekreftelse på mine talenter.

Det er som å trene flere ganger i uken for så å dra og jogge med overvektige for å vise hvor god form du er i. Det er du som velger å ikke utfordre deg selv, men fattigslig mate egoet ved å sammenlikne deg nedover.

Det virker som du er usikker og fisker etter bekreftelse. Du vet innerst inne at denne bekreftelsen ikke er verdt noe. Du må strekke deg dersom du vil ha bekreftelse som teller.



Anonymous poster hash: c7b33...c8f
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra for deg, at du gjør et så bra inntrykk. Men det er dårlig gjort ovenfor de som virkelig vil ha jobben. Kan du ikke finne på noe annet gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kan kanskje begynne å gå på visninger i stedet som en foreslo over her. Det hørtes jo ganske morsomt ut det også. Det burde jeg ha tenkt på før. ts



Anonymous poster hash: 2bde7...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...