Gå til innhold

Vanskelig å få jobb i Trondheim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for å få jobb i Trondheim? jeg har en bachelor + master, har arbeidserfaring og referanser og alt som skal til. Men jeg sliter med å finne meg en jobb. Jeg søker stillinger innenfor ledelse/administrasjon/pedagogikk/veiledning osv, men jeg finner ikke noe som helst, og de jeg finner, de får jeg avslag på. Jeg er så lei! trodde ikke det skulle være så vanskelig å få jobb når man har bachelor, master og arbeidserfaring. Jeg måtte flytte hit pga personlige årsaker, bodde heller ikke i Oslo eller storby før det, men det var ikke vanskelig å få jobb.

Har sjekket stillingsannonser på finn, nav, men får aldri napp. Har også gått rundt og ringt, sendt mailer men ingenting heller. Begynner å bli lei!

Dere som bor i Trondheim, hvordan fikk dere jobb? og hvor lang tid tok det?



Anonymous poster hash: 8595d...dd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den jobben jeg har nå har jeg pga bekjentskaper, men jeg søker ny jobb. Jeg har søkt innenfor samme feltet som deg i 1 år og har enda ikke fått napp. Nå har jeg begynt å jobbe med å skaffe meg et nytt nettverk for å få en fot innenfor en annen plass enn der jeg er i dag.



Anonymous poster hash: 1939c...741
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fagbrev + ingeniørutdanning. Jobben jeg har nå fikk jeg ved at jeg egentlig søkte på en annen jobb via et bemanningsbyrå. Da jeg pratet med byrået fant vi ut at jeg kanskje ikke var helt kvalifisert til jobben jeg søkte, men han visste om en annen jobb som kanskje passet meg bedre. Han ordnet et intervju for meg der, og det gikk bra det :) Tror det gikk noen uker etter skoleslutt. Dette var i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har ikke bekjentskaper. og jeg sliter som faen. Jeg tror jeg skal ta en rema jobb eller noe helt irrelevant.

TS



Anonymous poster hash: 8595d...dd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _LilleMy

Ja jeg har ikke bekjentskaper. og jeg sliter som faen. Jeg tror jeg skal ta en rema jobb eller noe helt irrelevant.

TS

Anonymous poster hash: 8595d...dd2

Det ville jeg gjort frem til jeg fant noe annet i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer at det er veldig vanskelig å finne jobb i Trondheim. Har dessverre ikke noe konstruktivt å komme med.



Anonymous poster hash: 5d6b4...4d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg gjort frem til jeg fant noe annet i hvert fall :)

Hehe, ja. Litt flaut mtp alle de studieårene og all "skryt". Ikke noe galt å jobbe i matbutikk, men når man har studert så lenge og plutselig havner der, ja da er det litt flaut. Men nei, skal ikke være kresen lengre. Må jo ha meg inntekt og heltidsjobb.

Anonymous poster hash: 8595d...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har ikke bekjentskaper. og jeg sliter som faen. Jeg tror jeg skal ta en rema jobb eller noe helt irrelevant.

TS

Anonymous poster hash: 8595d...dd2

Men hvorfor ikke begynne å opparbeide deg et nettverk også? Er du medlem av en organisasjon eller forbund? Ev meld deg inn i noe som gjør at du kan møte mennesker som kan ha betydning. Jeg har en jobb innenfor det du søker i dag, likevel må jeg utvide nettverket for å få en lignende, men bedre jobb her i byen.

Anonymous poster hash: 1939c...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde i Trondheim fikk jeg også jobb via byrå. Søkte en jobb via Adecco, kom inn til samtale med en konsulent der - hun tipset om en annen stilling de hadde som passet enda bedre, hun sendte meg på intervju der og jeg fikk fast jobb i det firmaet.

Oppsøk alle byråer du kan - ofte vet de om stillinger som ikke er utlyst.



Anonymous poster hash: 98129...ccf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv bemanninsbyråer som manpower og adecco, kan få napp der! Har du fått noen til å se på søknaden din? Kan være noen problemer med den. Evt. kan du ringe dem du får avslag fra og høre.



Anonymous poster hash: 51163...620
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ikke begynne å opparbeide deg et nettverk også? Er du medlem av en organisasjon eller forbund? Ev meld deg inn i noe som gjør at du kan møte mennesker som kan ha betydning. Jeg har en jobb innenfor det du søker i dag, likevel må jeg utvide nettverket for å få en lignende, men bedre jobb her i byen.

Anonymous poster hash: 1939c...741

Hvordan skal jeg opparbeide meg et nettverk? Har aldri gjort det før men det har gått greit å få jobb. Men skjønner at det kanskje må til her i Trondheim. AB 11# og 12# takk for tips, skal kontakte de.

Anonymous poster hash: 8595d...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg opparbeide meg et nettverk? Har aldri gjort det før men det har gått greit å få jobb. Men skjønner at det kanskje må til her i Trondheim. AB 11# og 12# takk for tips, skal kontakte de.

Anonymous poster hash: 8595d...dd2

Nei, du må nå melde deg inn i noe dersom du ikke er medlem i noe hvor det er naturlig å møte likesinnede da. Se om fagforeninga di har noen lokale arrangementer du kan gå på, se om det er noen andre foreninger (faglig, kultur, sport) hvor det kan tenkes at du møter folk. Så møter du opp, og snakker til folk. Si at du er på jobbsøkern når det passer seg å komme inn på det.

Forøvrig har jeg tidligere jobbet flere år gjennom byrå, og kan også anbefale det. Book et møte med en konsulent etter å ha registrert CV'en din på nett.

Anonymous poster hash: 1939c...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga opp jakten på fast jobb i Trondheim og er nå lykkelig ansatt i en av nabokommunene.



Anonymous poster hash: 11942...5e9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Er det sånn at de kontakter en etter å ha registrert sin cv på nett, altså adecco? registrerte alt, men får ikke kontakt med de folka, ei heller når jeg ringer eller sender epost.



Anonymous poster hash: 8595d...dd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Denne tråden er gammel men jeg kan understreke at det er vanskelig å få jobb i Trondheim kommune. Blir isåfall mange års midlertidighet. Prøv nabokommunene 

Anonymkode: a6e7f...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...