Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Hadde holdt av helgen til å faktisk ha FRI, men nå som jeg titter på alt jeg skal gjøre til neste uke tror jeg kanskje at jeg må stryke den tanken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde endelig kommet i mål med alle oppgaver og BAM! så får vi en stor oppgave utdelt i dag. Eller, ikke stor - GIGANTISK.

Er karakter på den også, og læreren sier de kommer til å være veldig kritiske og at en C ansees som en god karakter, så vi må være fantastiske for å få bedre.

Jaja, bare å brette opp armene igjen da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde endelig kommet i mål med alle oppgaver og BAM! så får vi en stor oppgave utdelt i dag. Eller, ikke stor - GIGANTISK.

Er karakter på den også, og læreren sier de kommer til å være veldig kritiske og at en C ansees som en god karakter, så vi må være fantastiske for å få bedre.

Jaja, bare å brette opp armene igjen da!

Heia heia!!! Tenk at du hvert fall er ferdig med alle de andre oppgavene, så du ikke trenger å tenke noe mer på de mens du jobber med den største!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutrer litt over at det er så mye pensum og oppgaver å gjøre at jeg ikke får noe sosialt liv. Denne fredagen feks skal jeg lese Shakespeare, litteraturteori og forberede et muntlig innlegg(og en 3 siders oppgave som skal bygge på det muntlige innlegget).

Flott. Party on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grenser for hva folk gjør på lesesaler, dessverre. Noen har med barna sine, noen snakker i telefonen, noen prater med sidekameraten sin, noen har bjeller på sekken sin.

Jeg klarer ikke lenger å lese på lesesalen uten ørepropper. Jeg har spurt fakultetet om det finnes noen andre litt mindre lesesaler, men de sier at det ikke finnes noe annet enn Universitetsbiblioteket og Sophus Bugge. Jeg nekter å tro på dette? Det må da finnes NOEN lesesaler for bachelorstudenter som IKKE huser resten av verden? Jeg klarer ikke lese på noen av de lenger og sliter veldig. Vurderer å gå til fastlegen min og få en henvisning til å få tilrettelagt leseplass, fordi jeg klarer ikke konsentrere meg i store rom med mange folk. Det høres sikkert helt rart ut, men jeg sliter veldig. Å lese hjemme alene er ikke noe problem, problemet er at jeg bor i kollektiv og der er folk hjemme på dagtd, og det bråker der og... Ørepropper fungerer på en måte, men jeg blir helt ør i huet av det og om jeg skal sitte med ørepropper 8 timer av dagen frem til 2019 kommer jeg til å klikke!!!

Hvor skal jeg lese?! Noen som har noen tips?

Offentlig bibliotek er jo fanden meg ekstremt bråkete det og... :trist: jeg syns det faktisk er veldig tungt... :trist:

Litt sent svar, men lesesalene på Helga Engs (nede ved fysikkbygningen) er mye mindre. De på Sophus Bugges og biblioteket er digre i forhold. Syns det er ganske stille og rolige, pluss at det er stikkontakter ved alle plasser og det er lyst og fint.

Anonymous poster hash: c824b...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sent svar, men lesesalene på Helga Engs (nede ved fysikkbygningen) er mye mindre. De på Sophus Bugges og biblioteket er digre i forhold. Syns det er ganske stille og rolige, pluss at det er stikkontakter ved alle plasser og det er lyst og fint.

Anonymous poster hash: c824b...04a

Shhh. :nei:

Anonymous poster hash: cf6e8...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen kommer til å gå i relasjonsalgebra og konsepttegning. Jeg suger på å tegne, så det kommer til å ta en hel evighet å få til en bra konsepttegning. Konsepttegning er bare en kjapp skisse - men den skal få frem stemning og sånt så jah. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar, men lesesalene på Helga Engs (nede ved fysikkbygningen) er mye mindre. De på Sophus Bugges og biblioteket er digre i forhold. Syns det er ganske stille og rolige, pluss at det er stikkontakter ved alle plasser og det er lyst og fint.

Anonymous poster hash: c824b...04a

Ja, tenkte jeg skulle sjekke ut noen av de. En venninne av meg sa dog at det var veldig dårlig luft der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle sjekke ut noen av de. En venninne av meg sa dog at det var veldig dårlig luft der?

Det har jeg aldri tenkt over :klo: kan godt være at det er litt varierende. Jeg leser for det meste på ES, og luftkvaliteten der er veldig bra noen dager, og dårlige andre. De gangene jeg har vært på Helga Engs har det ikke plagd meg hvertfall.

Anonymous poster hash: c824b...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå, jeg har så mye overskudd og motivasjon!! begynner ikke før om 14 dager. da kommer all motivasjon og overskudd til å forsvinne. det kan du banne på. Misunnelig på dere som skal ha eksamen til og med. Det er noe å drive med i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått jobbet noe særlig de siste dagene og i går tok jeg helt fri og var med søsteren min hele dagen, og tenkte at om jeg stod opp tidlig i dag (søndag) fikk jeg gjort noe.

Selvfølgelig ble jeg vekket klokken fem av at gutta over hadde nach(FOR N-TE GANG jævla drittnaboer i fra helvete!), og nå er jeg såååå trøtt.... *sukk*

Skal jeg aldri få en god lesedag, jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, jeg har så mye overskudd og motivasjon!! begynner ikke før om 14 dager. da kommer all motivasjon og overskudd til å forsvinne. det kan du banne på. Misunnelig på dere som skal ha eksamen til og med. Det er noe å drive med i det minste.

:dry: Om du har så mye overskudd, hvorfor begynner du ikke bare med å lese allerede nå? Og nei, eksamen er ingenting å være misunnelig over...

Anonymous poster hash: 32cc3...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter med oppgave som jeg er helt avhengig av å komme godt i gang med i dag. Den skal leveres 2. oktober og jeg er opptatt hele neste helg. Av erfaring vet jeg at det begrenser seg veldig hva jeg får gjort etter en hel dag på jobb.

I tillegg skulle jeg absolutt ha fått gjort noe husarbeid i dag, men det skal vel holde hardt.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dry: Om du har så mye overskudd, hvorfor begynner du ikke bare med å lese allerede nå? Og nei, eksamen er ingenting å være misunnelig over...

Anonymous poster hash: 32cc3...211

Ingen litteraturliste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, jeg har så mye overskudd og motivasjon!! begynner ikke før om 14 dager. da kommer all motivasjon og overskudd til å forsvinne. det kan du banne på. Misunnelig på dere som skal ha eksamen til og med. Det er noe å drive med i det minste.

Det er noe å drive med i det minste? Er lesing og eksamen hele livet ditt eller?

Du kan jo bare starte nå da. Du kan starte på lesingen nå eller så kan du ordne alt av det praktiske slik at du slipper å bruke tid på det når du starter. Dersom du utnytter disse 14 dagene til det fulle og ikke sitter og venter på at du skal starte skal du se at motivasjonen og overskuddet fortsatt er der når du starter. Jeg ser virkelig ikke hva det er du driver og sutrer over.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe å drive med i det minste? Er lesing og eksamen hele livet ditt eller?

Du kan jo bare starte nå da. Du kan starte på lesingen nå eller så kan du ordne alt av det praktiske slik at du slipper å bruke tid på det når du starter. Dersom du utnytter disse 14 dagene til det fulle og ikke sitter og venter på at du skal starte skal du se at motivasjonen og overskuddet fortsatt er der når du starter. Jeg ser virkelig ikke hva det er du driver og sutrer over.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Det var da fælt til klagingen over den posten min fra AB. Er ikke dette en "sutretråd"? Er ikke all form sutring innafor? Kan man kun klage på en viss måte? Om visse emner? Er det noen regler på sutrefronten her jeg ikke har fått med meg ..?

Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted. Et helt nytt land faktisk. Fadderuken har ikke begynt. Jeg kjenner ikke et eneste menneske her. Er kjempeivrig etter å begynne på skolen. Få venner. Slippe å gå rundt alene. Begynne å lese. Har fremdeles ikke fått noe informasjon om pensum eller lignende. Alt praktisk er ordna, og jeg er en spent, kjempenervøs og ivrig student som gladelig hadde hatt noen harde dager på skolebenken fremfor å gå rundt ensom i en stor, ny by. Beklager om jeg "fornærmet" noen med å si at eksamen hadde vært helt okei nå. Men for meg hadde det faktisk vært helt greit. Det er noe annet å fokusere på enn "gud, tenk om jeg ikke får noen venner".

Takk for meg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...