Gå til innhold

Tror du på myten om global oppvarming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

LOL idiot! :fnise:

Hvorfor kaller du meg i det hele tatt for ting?

Hvorfor i hule helvette kommer du med ting at jeg bare prater SVADA?

Hvorfor aksepterer du ikke at andre har andre meninger enn deg???????????

Vet du...Om det viser seg at det jeg mener og tror er riktig, så kommer jeg til å LE av dine innlegg gjennom hele mitt liv... ;)

Problemet ditt er at meningene dine er basert på vrangforestillinger og overtro. Du klarer derfor ikke å argumentere saklig eller rasjonelt for dem. Derfor blir det bare patetisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet ditt er at meningene dine er basert på vrangforestillinger og overtro. Du klarer derfor ikke å argumentere saklig eller rasjonelt for dem. Derfor blir det bare patetisk.

Ehm javel ja..

Ok, Hva om forskerene har feil?

Hva om det ikke er menneskelige utslipp, hva om det faktisk er jorda selv og en naturlig syklus?

Om du legger fra deg din mening og tenker på en annen måte.

Forskerene har ikke klart å bevist enda at det er vårs feil..Så hva om?

Og forresten jeg orker ikke å argumentere for mine meninger med deg for du kaller meg jo for dritt uansett..Hvor saklig blir det da? Om jeg hadde lagt fram linker så hadde du ikke brydd deg uansett..

Det tar meg to tastetrykk å få fram det jeg vet, det jeg står for..

Du kunne like gjerne funnet det fram selv..

Men nei da..

Det er lettere å kalle andre som ikke står for det samme som deg for fjols og andre ting, at vi sprer løgn..

Det er jo du som ikke klarer å holde deg til debatten her..

Så jeg taster meg ut herifra..

For slike som deg er plent umulig å diskutere noe med! :)

(ikke engang siter meg nå...For det er ikke vits i.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tør du ta egne modige standpunkt?

Anonymous poster hash: 45963...673

Egne standpunkt? Så du har forsket på dette selv og kommet til den konklusjon at mennesklig forurensning ikke påvirker planeten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm javel ja..

Ok, Hva om forskerene har feil?

Hva om det ikke er menneskelige utslipp, hva om det faktisk er jorda selv og en naturlig syklus?

Om du legger fra deg din mening og tenker på en annen måte.

Forskerene har ikke klart å bevist enda at det er vårs feil..Så hva om?

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eller tør du ta egne modige standpunkt?

Anonymous poster hash: 45963...673

Det er ingen myte. Jeg er overbevist om at klimaendringene vi nå opplever er menneskeskapte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm javel ja..

Ok, Hva om forskerene har feil?

Hva om det ikke er menneskelige utslipp, hva om det faktisk er jorda selv og en naturlig syklus?

Om du legger fra deg din mening og tenker på en annen måte.

Forskerene har ikke klart å bevist enda at det er vårs feil..Så hva om?

Hva hvis forskerene tar feil. Interresant spørsmål, men den krever noe avklaring, for hva tar de i såfall feil om?

Tar de feil om Global oppvarming, altså at systemet jordkloden stadig blir varmere, så har vi ingen problemer.

Nå skal det påpekes at det å minske menneskehetens belastning av jordklodens naturlige systemer heller ikke representerer ett problem. Vi som art på jorden taper ikke noe på det.

Tar de feil om Menneskeskapt global oppvarming og det betyr at vi har naturlige sykliske oppvarminger, har vi akkurat de samme problemene som om de har rett i at det er menneskeskapt. Eneste fordelen som finnes med at det er menneskeskapt global oppvarming, er at det er enklere å løse. Vi skal kun slutte å gjøre stupid shit. I tilfelle det ikke finnes en mennesklig komponent av dette, må vi fortsatt gjøre noe, men det vi må gjøre er å kompensere for hva sola finner på, hvilket er mye vanskeligere.

Jammen, jammen, dette har skjedd før. Ja, vi har ulike klimaperioder. Det vi ser ut til å glemme , er at vi er flere enn før, vi er mye mer avhengig av stabilitet av matressursene våre. De viktigste matressurser er ikke lett å flytte. Vi har bosetninger med tilhørende infrastruktur som ikke er lette å flytte og som er funksjonelt defekte under 30 cm vann. Vi har bygd verden basert på en stabil balanse. Det skal ikke mye vekt på feil setd til å skape tilnærmet uoverkommelige problemer.

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller tør du ta egne modige standpunkt?

Anonymous poster hash: 45963...673

Du tar feil i et vesentlig punkt. Det er ingen myte, forskning bygger på fakta kunnskap. Tro hører ikke hjemme på denne arena. Det handler kun om en ting og det er evne til å ta inn over seg kunnskap.

Du er åpenbart en person som tror at klima handler om tro. At ikke hele bildet kan forklares i detalj baserer seg på så mange faktorer som påvirker hverandre. Samtidig er forskning lettere og bedre med historiske kilder. Her skal man bruke forholdsvis kort historie forklare fremtiden. Man kan da ikke være 100 % presis, men det er heller ikke nødvendig. Det holder å kunne si at menneske påvirker klimaet og at det har negative konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liker bedre ordet klimaforandring jeg, og den vi opplever nå er en kombinasjon av naturlig og menneskeskapt (den menneskeskapte er "superimposed" på den naturlige. Jo, det har vært naturlige svingninger i klimaet, men det faktum at utslipp av karbondioksid og andre drivhusgasser forstyrrer strålebalansen på jorden, mer stråling inn enn det som slippes ut, forårsaker forandringer i klimaet over en tidskala som ikke er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om politikerene hadde så panikk for forurensing og miljøkrise ville de gjort ting som virkelig hjalp, driti i tullet med el-biler, miljøavgifter osv.

15 av verdens største conteiner-skip forurenser like mye som alle bilene i verden, men blir det stillt noen krav i mot de? neida, enklere og prøve og begrense bilismen...

Fly, det er også noe som forurenser utrolig mye mer enn biler gjør, selv i forhold til hvor mange som fraktes pr fly, men her skall billetene på salg, "morsome" er jo at flere av de som kaller seg miljøbeviste flyr til syden minst en gang pr år.

mye av det som kommer i fra forskere om klimaet blir motbevist, gjelder i fra begge sidene, du lesr en vår at det er krise fordi isen smellter for fort, neste vår er det for mye is og begge er da i følge tilhengerene et sikkert tegn på krise i mens motstanderene har da bevis på naturlig syklus.

den dagen en av sidene kan komme med en 100% garanti, som er bevist og alle er enige om, blir jeg overbevist, men slik det er nå har mange påstått at de har rett for også bli motbevist seinere, mange prøver å få masse penger ut av dette osv.

så et program en gang om dette hvor det ble hevdett at om klimakrisen ble avlyst ville mange tusen forskere bli uten arbeid, så klart de da kommer med "beviser", tenk hvor mye forskelige land ville tape (spes norge) om krisen ble avblåst..

og hvorfor blir alt prat om naturlig syklus bare tøysa bort i diskusjoner? har enda ikke hørt et bra argument på hvorfor vi kan se bort i fra naturlige sykluser.

klart vi forurenser masse mer enn vi burde, og ja jeg og trur vi fremskynder disse syklusene, menn med så mye penger det ligger i klimaspørsmålet så skal det endel til før jeg blir overbevist om at jeg kan gjøre en forskjell om jeg begynner å sykkle til jobb hele året.

og ja, jeg sikkert både idiot, dust, taper, amatør osv fordi jeg ikke er enig med enkelte her inne, menn i mine øyne er en dust en som tar alt han/hu leser som sannhet for deretter å sverte andre som ikke er enig.

P.S

ja, jeg er kritisk til hva begge sider kommer med av fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om politikerene hadde så panikk for forurensing og miljøkrise ville de gjort ting som virkelig hjalp, driti i tullet med el-biler, miljøavgifter osv.

Politikere er politikere. De vil ikke gjøre seg upopulære. Å gå inn for store kutt som virkelig påvirker folk vil sannsynligvis gjøre at de taper neste valg.

mye av det som kommer i fra forskere om klimaet blir motbevist, gjelder i fra begge sidene, du lesr en vår at det er krise fordi isen smellter for fort, neste vår er det for mye is og begge er da i følge tilhengerene et sikkert tegn på krise i mens motstanderene har da bevis på naturlig syklus.

Du tar feil. Klimanekterne er motbevist. Den reelle forskningen er ikke det.

Du begynner å bable om is uten at du har peiling på hva du snakker om. Kanskje du bør begynne å forholde deg til virkeligheten, og ikke bare synse om ting du er for inkompetent til å si noe om.

Men takk for at du bekrefter at klimanektere er kunnskapsløse og påståelige.

Klimanekterne har ikke noe bevis på naturlig syklus. Tvert imot, de må lyve for å lure folk til å tro det.

den dagen en av sidene kan komme med en 100% garanti, som er bevist og alle er enige om, blir jeg overbevist, men slik det er nå har mange påstått at de har rett for også bli motbevist seinere, mange prøver å få masse penger ut av dette osv.
Igjen prater du bare piss.

så et program en gang om dette hvor det ble hevdett at om klimakrisen ble avlyst ville mange tusen forskere bli uten arbeid, så klart de da kommer med "beviser", tenk hvor mye forskelige land ville tape (spes norge) om krisen ble avblåst..
Eh, Norge er en oljenasjon. Norge har mye å tape på å gå bort fra oljen.
Resten av det du skriver her er også piss.

og hvorfor blir alt prat om naturlig syklus bare tøysa bort i diskusjoner? har enda ikke hørt et bra argument på hvorfor vi kan se bort i fra naturlige sykluser.
Det blir ikke "tøysa bort". Naturlige sykluser kan ikke forklare det som skjer i dag. Hvis du lurer på mer, sett deg ned og les faglitteratur eller i det minste Wikipedia el.l. Du må slutte å basere deg på klimanekterløgner.

ja, jeg er kritisk til hva begge sider kommer med av fakta.
Feil. Du er fullstendig ukritisk til klimanekterpropaganda. Du spyr det ut uten å engang sjekke fakta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på myten om føre-var-prinsippet.

Samme her. Når det gjelder akkurat dette, så HÅPER jeg at det er menneskeskapt, for da kan vi gjøre noe med saken. I motsatt fall står vi overfor omveltninger som har uoverskuelige konsekvenser uten at vi kan påvirke det.

Anyway, jeg ser ikke helt hva som er problemet med å forske frem mer energiøkonomiske og miljøvennlige energikilder og begrense bruken av de vi allerede har. Oljen kommer uansett til å ta slutt en dag, og vi trenger et alternativ.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tvil om at det er global oppvarming, men er uenighet om hvorvidt det er menneskeskapt eller ikke..

Jeg er vel en av de lettlurte dumskallene som mener det er menneskeskapt..

Finnes tonnevis av forskning på det, og lite håndfast bevis på at det ikke er det/ hva det ellers kan være.

Anonymous poster hash: 5b5ff...a82

Det er ikke mye uenighet om det heller, annet enn blant befolkningen. Sånn ca 99 % av forskerne mener at den er menneskeskapt. Folk som ikke har greie på det liker derimot å synse og komme med meningene sine, selv om de er null verdt her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om politikerene hadde så panikk for forurensing og miljøkrise ville de gjort ting som virkelig hjalp, driti i tullet med el-biler, miljøavgifter osv.

15 av verdens største conteiner-skip forurenser like mye som alle bilene i verden, men blir det stillt noen krav i mot de? neida, enklere og prøve og begrense bilismen...

Fly, det er også noe som forurenser utrolig mye mer enn biler gjør, selv i forhold til hvor mange som fraktes pr fly, men her skall billetene på salg, "morsome" er jo at flere av de som kaller seg miljøbeviste flyr til syden minst en gang pr år.

mye av det som kommer i fra forskere om klimaet blir motbevist, gjelder i fra begge sidene, du lesr en vår at det er krise fordi isen smellter for fort, neste vår er det for mye is og begge er da i følge tilhengerene et sikkert tegn på krise i mens motstanderene har da bevis på naturlig syklus.

den dagen en av sidene kan komme med en 100% garanti, som er bevist og alle er enige om, blir jeg overbevist, men slik det er nå har mange påstått at de har rett for også bli motbevist seinere, mange prøver å få masse penger ut av dette osv.

så et program en gang om dette hvor det ble hevdett at om klimakrisen ble avlyst ville mange tusen forskere bli uten arbeid, så klart de da kommer med "beviser", tenk hvor mye forskelige land ville tape (spes norge) om krisen ble avblåst..

og hvorfor blir alt prat om naturlig syklus bare tøysa bort i diskusjoner? har enda ikke hørt et bra argument på hvorfor vi kan se bort i fra naturlige sykluser.

klart vi forurenser masse mer enn vi burde, og ja jeg og trur vi fremskynder disse syklusene, menn med så mye penger det ligger i klimaspørsmålet så skal det endel til før jeg blir overbevist om at jeg kan gjøre en forskjell om jeg begynner å sykkle til jobb hele året.

og ja, jeg sikkert både idiot, dust, taper, amatør osv fordi jeg ikke er enig med enkelte her inne, menn i mine øyne er en dust en som tar alt han/hu leser som sannhet for deretter å sverte andre som ikke er enig.

P.S

ja, jeg er kritisk til hva begge sider kommer med av fakta.

Problemet er at det må veldig upopulære tiltak til for å stoppe dette. Vi må slutte å spise kjøtt, og vi må slutte å pumpe opp olje. Hvilke politikere har lyst til å prøve å få dette frem i befolkningen? De ville uansett ikke blitt stemt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her. Når det gjelder akkurat dette, så HÅPER jeg at det er menneskeskapt, for da kan vi gjøre noe med saken. I motsatt fall står vi overfor omveltninger som har uoverskuelige konsekvenser uten at vi kan påvirke det.

Anyway, jeg ser ikke helt hva som er problemet med å forske frem mer energiøkonomiske og miljøvennlige energikilder og begrense bruken av de vi allerede har. Oljen kommer uansett til å ta slutt en dag, og vi trenger et alternativ.

JoelPett_ClimateSummitHoaxForNothing_120

:)

Endret av Badabing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og nå en gladmelding fra Arktis, for alle dem som ikke tror på myten om global oppvarming eller at den evt har noen konsekvenser som er verdt å nevne.

http://www.nrk.no/verden/35.000-hvalrosser-strandet-1.11962887

Disse 35000 hvalrossene skulle normalt ha kost seg på flytende isflak, men siden det er en skrikende mangel på sommeris i Arktis, så har de klumpet seg sammen på denne stranda. Det skaper store problemer for arten, for de er ikke i stand til å svømme ubegrenset, og trenger også isen til å føde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Og nå en gladmelding fra Arktis, for alle dem som ikke tror på myten om global oppvarming eller at den evt har noen konsekvenser som er verdt å nevne.

http://www.nrk.no/verden/35.000-hvalrosser-strandet-1.11962887

Disse 35000 hvalrossene skulle normalt ha kost seg på flytende isflak, men siden det er en skrikende mangel på sommeris i Arktis, så har de klumpet seg sammen på denne stranda. Det skaper store problemer for arten, for de er ikke i stand til å svømme ubegrenset, og trenger også isen til å føde på.

Jeg så artikkelen i går. Får helt frysninger. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...