Gå til innhold

Hvis jeg er 25% tysk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amerikansk-canadisk? Altså....25 % fra folk som er født i Canada av amerikanske foreldre?

Anonymous poster hash: e157f...25c

Bestemoren min ble født i usa, men familien flyttet til canada like etter fødsel og der ble resten av søskene født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har en større karriere som enforcer i NHL da du er canadisk og bølle.

Jeg som aldri har vært utenfor europa engang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Hva med dem som sier livet starter ved unnfangelsen...

Dette begynner å bli voldsomt komplisert, synes jeg.

Jeg går for den DNA-testen.

Iallefall hvis man skal ha bunad.

Bunad? Hvem gidder å gå i den klovnedrakta. Det er omtrent like dumt som å spise rakfisk fordi det er såkalt tradisjon. Dårlige tradisjoner er en uting. Omtrent som latsabben som ikke klipper plenen og i det naboen spør "hvorfor klipper du ikke plenen", så svarer latsabben "det er tradisjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Vet du om du muligens har aner til bake til kelterne?

"Tyskland" er forresten rimelig uspesifikt, hvis man tar den europeiske historien i betraktning...

Næh tror ikke jeg har mye til felles med de pinglete kelterne. Ligner mer på en tysk dranker med neandertaler føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relevant hvis man skal tenke sånn som TS. Da er det faktisk litt viktig hvem man har i slekta.

Hvis du feks har hollandske aner, kan du jo gå med tresko og pynte med vindmøller hjemme og ha en kulturell identitet i tillegg til norsk.

Hvis ikke, not so much.

Hvis man hadde hollandske aner for 200 år siden, og man har fått en norsk etnisk bakgrunn så synes jeg man kan kalles norsk.

Alt er ikke bare nature, men nurture og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man hadde hollandske aner for 200 år siden, og man har fått en norsk etnisk bakgrunn så synes jeg man kan kalles norsk.

Alt er ikke bare nature, men nurture og.

Enig med du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

Hvis man hadde hollandske aner for 200 år siden, og man har fått en norsk etnisk bakgrunn så synes jeg man kan kalles norsk.

Alt er ikke bare nature, men nurture og.

Du er ikke viking, hvis alle forfedrene dine var hollandske :jolie:

Jeg derimot slekter både på vikinger og skumle tyskere med skumle hensikter. :jolie:

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad? Hvem gidder å gå i den klovnedrakta. Det er omtrent like dumt som å spise rakfisk fordi det er såkalt tradisjon. Dårlige tradisjoner er en uting. Omtrent som latsabben som ikke klipper plenen og i det naboen spør "hvorfor klipper du ikke plenen", så svarer latsabben "det er tradisjon".

Fydda.

Bunad er ikke tradisjon, det er kultur. Man må ta det på aller høyeste alvor og veve stoffet til skjorten av hjemmeavlet lin. Hvis ikke, er det bare juks.

:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke viking, hvis alle forfedrene dine var hollandske :jolie:

Jeg derimot slekter både på vikinger og skumle tyskere med skumle hensikter. :jolie:

Germaner, med andre ord. Velbekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke viking, hvis alle forfedrene dine var hollandske :jolie:

Jeg derimot slekter både på vikinger og skumle tyskere med skumle hensikter. :jolie:

Jeg tror jeg har nokså norske forfedre og mødre.

Skjønner ikke hvorfor folk er så stolt av å ha viking blod da. Vikingene var gikk jo rundt å ranet, drepte og tok slaver. Ser ikke noe positivt med det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Germaner, med andre ord. Velbekomme.

Germaner er upresist. Svenske nynazister kaller seg også germanere, men jeg tar avstand fra både svensker og nynazister :jolie:

Jeg er en skummel viking-tysker. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvorfor maste du så mye om dette DNA tullet ditt.

Fordi trådens tema er hvordan man kan vite om man er 50% norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Germaner er upresist. Svenske nynazister kaller seg også germanere, men jeg tar avstand fra både svensker og nynazister :jolie:

Jeg er en skummel viking-tysker. :danse:

Meh. Vikingene var danske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har nokså norske forfedre og mødre.

Skjønner ikke hvorfor folk er så stolt av å ha viking blod da. Vikingene var gikk jo rundt å ranet, drepte og tok slaver. Ser ikke noe positivt med det :vetikke:

+1

Skikkelige drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cartman

Jeg tror jeg har nokså norske forfedre og mødre.

Skjønner ikke hvorfor folk er så stolt av å ha viking blod da. Vikingene var gikk jo rundt å ranet, drepte og tok slaver. Ser ikke noe positivt med det :vetikke:

Pøh kristenfundamentalistene i Irland fikk som fortjent. Vikingene behandlet konene sine bedre enn sine kristne "brødre" i Europa. De har bare fått et ufortjent dårlig rykte fordi seierherrene skriver historiebøkene og seierherren i dette tilfellet var kristendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Meh. Vikingene var danske.

Vikingene var danske, svenske og norske, men aller mest norske :jolie: Vi oppdaget Amerika, mens danskene og svenskene var opptatt med å hilse på de innfødte i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingene var danske, svenske og norske, men aller mest norske :jolie:Vi oppdaget Amerika, mens danskene og svenskene var opptatt med å hilse på de innfødte i Europa.

Og der, folkens, ser dere hvorfor det er viktig å finne ut hvor mange prosents ditt og datt man er..

Ellers kan man ikke si sånne ting med stolthet og bli identifisert/identifisere seg med merkelapp.

Jeg er forøvrigens 1/8 brite. Derfor har moren min spesielt eksklusiv og vakker hud. Så det så.

(Men nå skal jeg slutte å spore av og fjase i tråden. :kosteskaft: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Og der, folkens, ser dere hvorfor det er viktig å finne ut hvor mange prosents ditt og datt man er..

Ellers kan man ikke si sånne ting med stolthet og bli identifisert/identifisere seg med merkelapp.

Jeg er forøvrigens 1/8 brite. Derfor har moren min spesielt eksklusiv og vakker hud. Så det så.

(Men nå skal jeg slutte å spore av og fjase i tråden. :kosteskaft: )

Jeg tror tråden egentlig bare er en gigantisk avsporing. Takk for praten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...