Gå til innhold

Hvis jeg er 25% tysk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns man skal DNA-teste seg og se hvor genene kommer fra, før man kan kalle seg noe som helst.

Så jeg kan ikke si jeg er norsk før jeg går og sjekker DNA'et mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cartman

Jeg syns man skal DNA-teste seg og se hvor genene kommer fra, før man kan kalle seg noe som helst.

Jeg kan kalle meg unormal. Trenger ingen DNA-test for å slå fast det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Så jeg kan ikke si jeg er norsk før jeg går og sjekker DNA'et mitt?

På en måte stemmer det. Det er en liten andel av befolkningen som er i slekt med hunerne. En litt større andel er etterkommere etter skogfinnene. På den annen side tror jeg ikke noen tar deg seriøst hvis du en dag flytter til Usbekistan og utgir deg for å være huner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fra USA ja. Hva svarer du når noen spør "Hvor kommer du fra?" Man svarer jo ikke stedet man bor nå, men stedet man ble født.

Jeg pleier å si jeg kommer fra Oslo.

Jeg påstår ikke jeg kommer fra byen og landet foreldrene mine bodde i da jeg ble født, når jeg har bodd i Oslo siden jeg var et lite knøtt.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte stemmer det. Det er en liten andel av befolkningen som er i slekt med hunerne. En litt større andel er etterkommere etter skogfinnene. På den annen side tror jeg ikke noen tar deg seriøst hvis du en dag flytter til Usbekistan og utgir deg for å være huner.

Men det ville vært riktig. :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Hva med norsk- amerikaner?

Jeg bor i Norge da så det blir vel litt feil..? O_o

Nordmann med amerikansk statsborgerskap er det mest riktige tror jeg. :3

Begge foreldrene mine er norske.

Og så er jeg 1/8 dels svensk så for noen så kan jeg vel ikke kalle meg en nordmann heller. :sjenert:

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg kan ikke si jeg er norsk før jeg går og sjekker DNA'et mitt?

Tenk om det viser seg at du har tysk og dansk DNA blandet med samisk fordi slekta di innvandret til Bergen under Hansatiden og noen av dem fant seg en sørsame... Hah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er født i et fly har et problem, de må nesten spørre kapteinen som hvilket land de kjører over. Så kan kapteinen si over høytaleren at de andre må gi en varm applaus til f.eks Håkon fra landegrensa mellom spania og frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var en shellstasjon, og en motorvei. Er jeg da fra shell?

:sjokkert:

Ja, men det er jo greit. Unikt på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra muttern, som skviste meg ut på Drammen sykehus.

Men nå er de aller fleste nordmenn frekke nok til å kreve å få vite opprinnelseslandet til moren og faren din først, før de aksepterer akkurat det.

Du kommer nemlig ikke fra muttern sånn helt uten videre.

(Hvor ligger Muttern? Er det et sted i Indre Sogn?)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er født i et fly har et problem, de må nesten spørre kapteinen som hvilket land de kjører over. Så kan kapteinen si over høytaleren at de andre må gi en varm applaus til f.eks Håkon fra landegrensa mellom spania og frankrike.

Hva med dem som sier livet starter ved unnfangelsen...

Dette begynner å bli voldsomt komplisert, synes jeg.

Jeg går for den DNA-testen.

Iallefall hvis man skal ha bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og 25% russisk betyr det at jeg er 50% norsk da

Anonymous poster hash: d50d7...644

Ja.

Selv er jeg 25% amerikansk-canadisk, og 75% norsk. Har også presset inn 1/32 som er av portugisisk/spansk blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det viser seg at du har tysk og dansk DNA blandet med samisk fordi slekta di innvandret til Bergen under Hansatiden og noen av dem fant seg en sørsame... Hah!

Sannsynligheten er så liten at jeg ikke gidder å ta svaret ditt seriøst engang. Hvor mange generasjoner må man tilbake for å regnes som norsk? Hvis èn tysker eller danske er blandet inn i slekta di er du lenger ikke norsk? Er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligheten er så liten at jeg ikke gidder å ta svaret ditt seriøst engang. Hvor mange generasjoner må man tilbake for å regnes som norsk? Hvis èn tysker eller danske er blandet inn i slekta di er du lenger ikke norsk? Er det det du mener?

Det er relevant hvis man skal tenke sånn som TS. Da er det faktisk litt viktig hvem man har i slekta.

Hvis du feks har hollandske aner, kan du jo gå med tresko og pynte med vindmøller hjemme og ha en kulturell identitet i tillegg til norsk.

Hvis ikke, not so much.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Selv er jeg 25% amerikansk-canadisk, og 75% norsk. Har også presset inn 1/32 som er av portugisisk/spansk blod.

+1

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Men nå er de aller fleste nordmenn frekke nok til å kreve å få vite opprinnelseslandet til moren og faren din først, før de aksepterer akkurat det.

Du kommer nemlig ikke fra muttern sånn helt uten videre.

(Hvor ligger Muttern? Er det et sted i Indre Sogn?)

Muttern er drammensk for mamma. Opprinnelseslandet til mamma og pappa er Vestlandet, som ligger vest for Østlandet. Jeg kommer fra VESTEN :danse:

Edit: + litt tysk og sørlandsk. Håravfallet, månen og de merkelige personlighetstrekkene kommer fra den sørlandsk-tyske linja.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med dem som sier livet starter ved unnfangelsen...

Dette begynner å bli voldsomt komplisert, synes jeg.

Jeg går for den DNA-testen.

Iallefall hvis man skal ha bunad.

Ja, er veldig viktig å fastslå det når man skal velge bunad, vi vet jo hvordan bunadmafiaen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Selv er jeg 25% amerikansk-canadisk, og 75% norsk. Har også presset inn 1/32 som er av portugisisk/spansk blod.

Amerikansk-canadisk? Altså....25 % fra folk som er født i Canada av amerikanske foreldre?

Anonymous poster hash: e157f...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Ja.

Selv er jeg 25% amerikansk-canadisk, og 75% norsk. Har også presset inn 1/32 som er av portugisisk/spansk blod.

Du har en større karriere som enforcer i NHL da du er canadisk og bølle.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttern er drammensk for mamma. Opprinnelseslandet til mamma og pappa er Vestlandet, som ligger vest for Østlandet. Jeg kommer fra VESTEN :danse:

Edit: + litt tysk og sørlandsk. Håravfallet, månen og de merkelige personlighetstrekkene kommer fra den sørlandsk-tyske linja.

Vet du om du muligens har aner til bake til kelterne?

"Tyskland" er forresten rimelig uspesifikt, hvis man tar den europeiske historien i betraktning...

Ja, er veldig viktig å fastslå det når man skal velge bunad, vi vet jo hvordan bunadmafiaen er.

Jepp. Kona mener det er ei busslomme i Gudbrandsdalen som behøver å utforme egen bunad, siden det er så mange gudbrandsdøler som blir født akkurat der. (Det er langt til sykehuset der disse folkene bor.)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...