Gå til innhold

Fluer som flyr


Kvist

Anbefalte innlegg

Fluer ha en karakteristisk måte å ta av på. De hopper bakover. Så hvis du smekker der flua kommer til å være, i stedet for der den ER, så vil du antakeligvis ha suksess.

Har prøvd den metoden, og det går ikke. Disse flyr absolutt HELE tiden, i en voldsom fart.

Jeg har forresten hørt at fluer ser best bakover, og at det derfor skal lønne seg å smekke de forfra, fordi de ikke oppdager deg like lett da. Men jeg vet ikke om det er noe hold i denne teorien...

På terrorfluene med jet-motor fungerer ingenting, uansett. Man kan jo forsøke å gasse de ut eller noe, men det blir vel kanskje litt drastisk ;) Det hadde i allefall vært interessant å finne en forklaring på hvorfor husfluer har så ulikt bevegelsesmønster... :)

Anonymous poster hash: c35ca...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spray på dem med jif vindusvask (eller noe annet), så faller de ned og da kan ta dem. Ekle krek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den metoden, og det går ikke. Disse flyr absolutt HELE tiden, i en voldsom fart.

Jeg har forresten hørt at fluer ser best bakover, og at det derfor skal lønne seg å smekke de forfra, fordi de ikke oppdager deg like lett da. Men jeg vet ikke om det er noe hold i denne teorien...

På terrorfluene med jet-motor fungerer ingenting, uansett. Man kan jo forsøke å gasse de ut eller noe, men det blir vel kanskje litt drastisk ;) Det hadde i allefall vært interessant å finne en forklaring på hvorfor husfluer har så ulikt bevegelsesmønster... :)

Anonymous poster hash: c35ca...be3

Det er ikke "husfluer", det er en egen art...

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilken art disse terrorfluene tilhører, og det MÅ jo være en fluebiolog på dette forumet?

Litt ekspertise på fluer hadde vært kjærkomment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...