Gå til innhold

Lily & Spiren


Lily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke sant? Det er ikke kjempekomplisert heller, men jeg trenger nok tida frem til juni på å få det ferdig.. :sjenert: Mamma kjøpte jo ei bok med strikkeoppskrifter på klær til baby, det tror jeg ikke jeg kommer til å prøve på med det første.. ;)

Lurer forresten på hvorfor tickeren min viser feil? Jeg stilte inn i forhold til legeterminen, og da er jeg 14+5 idag..? Noe amerikanske innstillingsgreier dette kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kollapsa på sofaen idag og jeg. Er sliten inn til margen, kjennes det ut som..

Var på sånn felles samling hos jordmor idag, det var helt ok, ikke noe mer enn det synes jeg. Hun tipset om å prøve å ta jern og se om det hjelper på trøttheten, og da følte jeg meg nesten litt tåpelig. Blodbanken sender jo alltid med meg masse brett med jerntabletter når jeg er der, og jeg tar tablett hver kveld i 2-3 dager før jeg glemmer hele greia :sjenert: Så selv om det er lenge siden jeg ga blod nå så har jeg jo generelt lave jernlagre, og det er jo ikke utenkelig at jeg merker det bedre nå.

I tillegg fikk jeg beskjed om at mine tanker rundt mammas bekken og svigermors fødselshistorie med samboeren ikke er noe de kommer til å gjøre med.. Man skal visstnok alltid anta at en førstegangsfødende kan føde normalt, og hvis jeg har for trangt bekken "vil fødselen bare stoppe opp, så tar de akutt keisersnitt" :forvirret: Jeg forstår jo at dette ikke er noe de kan sjekke allerede nå, men jeg hadde likevel satt pris på at det ble fulgt opp.. Men inntil videre så tenker jeg at hvis ungen ser ut til å bli stor, så går jeg til privat gynekolog hvis jeg fortsatt ikke blir hørt av lege/jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 15 uker på vei og helg :hjerte:

Naprapaten kunne fortelle at dette er bekkenløsning ja.. :forvirret: Men det er jo foreløpig helt overkommelig. Og hun hadde hatt mange gravide pasienter som får plager i 3.-4. måned, og så går det bare over av seg selv. Håper jeg blir en av dem :)

Er utrolig deilig med ei fiiin, ubrukt helg foran seg :biggrin: Imorgen har jeg veldig lyst å få unna litt flere julegaver, og så skal jeg til frisøren også, det blir deilig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg hadde endel vondt i bekkenet i 3-4 mnd. gikk til en behanlding hos naprapat som hjalp godt. Og nå 4,5 mnd er jeg virkelig mye bedre ;) nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med bekkenløsning allerede nå, men får håpe at du er en av dem som det bare går over av seg selv til :jepp: selv var jeg heldig å slapp unna bekkenløsning så tidlig, men nå har den nok kommet for å bli en stund.

Synes det er dumt lege/jordmor ikke tar deg på alvor ang. tankene dine om din mors bekken og din svigermors fødselshistorie. Det er slike ting de burde ta på alvor, er ikke greit at man skal måtte gå rundt å tenke på og bekymre seg over slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.. jeg hadde endel vondt i bekkenet i 3-4 mnd. gikk til en behanlding hos naprapat som hjalp godt. Og nå 4,5 mnd er jeg virkelig mye bedre ;) nice!

Det høres bra ut :biggrin: Jeg skal tilbake på fredag. I mellomtida fikk jeg beskjed om å ikke presse meg selv hvis det blir for mye aktivitet, men heller prøve å møte "terskelen" for det som blir for mye. Det er vanskelig da, for noen dager klarer jeg knapt å støvsuge uten at det er for mye. Men andre dager kan jeg gå 2 timer i skogen.

Men håper jeg ikke behøver å tenke på dette særlig mer :)

Kjedelig med bekkenløsning allerede nå, men får håpe at du er en av dem som det bare går over av seg selv til :jepp: selv var jeg heldig å slapp unna bekkenløsning så tidlig, men nå har den nok kommet for å bli en stund.Synes det er dumt lege/jordmor ikke tar deg på alvor ang. tankene dine om din mors bekken og din svigermors fødselshistorie. Det er slike ting de burde ta på alvor, er ikke greit at man skal måtte gå rundt å tenke på og bekymre seg over slike ting.

Ja, jeg håper også det går over fort.

Det med mammas bekken og min digre samboer ( :fnise: ) prøver jeg å la være å tenke på inntil videre. Men det plager meg ja, og jeg tror at hvis det skal bli en frykt og usikkerhet jeg skal ta med meg inn i fødselen, så blir ikke det noe særlig.. Men dersom jeg kjenner veldig på det når det nærmer seg, går jeg som sagt til privat.

... nydelig vær ute, så nå skal jeg hive igang litt klesvask og så får vi komme oss ut på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet mitt har også blitt veldig fint, merker det bare litt innimellom når jeg er sliten :) Ble redd når smertene begynte så tidlig, men heldigvis har det gått supert frem til nå i allefall :)

Kjempefint teppe du strikker!

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet mitt har også blitt veldig fint, merker det bare litt innimellom når jeg er sliten :) Ble redd når smertene begynte så tidlig, men heldigvis har det gått supert frem til nå i allefall :)

Kjempefint teppe du strikker!

Ha en fin helg :klemmer:

Kjekt å høre :) Idag krangler det veldig igjen, har tråla butikker et par timer. Dårlig dag tror jeg, for jeg har tålt mye mer tidligere. Men men :)

Ja altså, det teppet.. :sjenert: Jeg støtte på litt trøbbel etter 5 omganger, så har det ligget siden det :fnise: Det blir med på juleferie til mamma, så får hun hjelpe meg igang tror jeg!

God helg til deg og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 16 + 1 :hjerte:

Bekkenet krangler, og jeg mener bestemt at det begynner å komme babymage! :jepp: Jeg har 6-7 kg for mye jeg, og de ligger hovedsaklig rundt magen, pupper og armer. Så hittil føler jeg meg bare ekstra feit når babyen presser polstringa opp og ut.. :rodme: Gleder meg til det vises at det er babymage og ikke bare fett! :)

Ellers har jeg tatt jern i ei uke, og tror jeg merker bedring altså. Godt mulig psykisk bare, men det spiller jo egentlig ingen rolle, så lenge jeg orker mer. Deilig, men føler fortsatt jeg har litt å gå på.

Ikveld skal jeg pakke resten av julegavene, koke litt gløgg og kooose meg. Imorgen skal vi fikse litt mer oppussing tenkte vi. Og så skal jeg avgårde og kjøpe julegave til samboeren, håper jeg. Av alle tingene han ønsket seg er det EN jeg får tak i i vanlig butikk, ikke nettbutikk, og det var selvsagt ikke billig.. Heh. Men det er en fin gave da, så jeg tror han skal få den jeg. Så har jeg lyst å kjøpe ei lita pappa-bok fra spiren også.

Gleder meg uendelig til å få litt juleferie, det trengs kjenner jeg. Og det blir koselig å være med familien :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg ei god jul! Håper du har hatt og fremdeles har en fin kveld! :)

Håper dere har hatt en fin jul :klemmer:

Takk det samme, Pjusk og Lucky :klemmer:

Vi er på juleferie hos min mor i uværet. Koser oss og bare slapper av og blir dulla med. Jeg har med strikketøyet og pusler med det, ikke så mye å finne på når det er sånt ufyselig vær. Vi har storkosa oss med familie og god mat, og har fått veldig mange fine julegaver :)

Men midt i det hele sliter jeg med et tungsinn jeg ikke forstår hvor kommer fra. Denne "rare" følelsen av å være gravid har ikke sluppet taket, og nå føler jeg meg direkte nedstemt. Jeg er glad for babyen og gleder meg, men ekstasen og lykkerusen har jeg ikke kjent på i det hele tatt. Moren min synes det er så rart at jeg ikke er interessert i å kikke på babyklær og utstyr, og det synes jeg vel er rart selv og.. :tristbla: Og ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med dette heller. Men, det er litt typisk meg da, å feks grue meg innmari til ting som er nytt og ukjent, eller fokusere mer på det negative ved ting enn det positive. Jeg er generelt litt nervøs og føre-var-person, kanskje. Jeg prøver å slå meg til ro med at det er bare dette jeg føler på, at jeg plages med at absolutt alt som kommer er umulig å forberede seg på eller forutsi hvordan det kommer til å bli. Og å slappe av litt, men dette har kommet sterkere de siste dagene med familien.. Jeg tror fortsatt det kommer til å gå over, men er litt trist over at jeg ikke greier å kose meg med det hele mer enn jeg gjør :(

Bekkenet er fortsatt plagsomt, men nå i jula har vi vært så mye i ro i middags- og kaffeselskaper at jeg har ikke hatt så mye smerter. I tillegg har jeg mye stikkinger i magen, som av og til er direkte vonde. Antar det er normalt.

Vi skal på ordinær UL neste uke da, gleder meg til at samboeren skal få se rompetrollet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med ul neste uke :strix: Vil dere vite kjønnet?

Høres ikke noe kjekt ut å ha det sånn du har det, men tror nok også det er ganske vanlig... Jeg heller kjøpte ikke noe før etter ultralyden og da nærmest tvang en venninne meg til å handle :fnise: Synes rett og slett dette er så surealistisk :sjenert: Ser jo magen og kjenner lillegutt, men allikevel klarer jeg ikke se for meg at det skal kommet ut en fin liten gutt...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ul neste uke :strix: Vil dere vite kjønnet?

Høres ikke noe kjekt ut å ha det sånn du har det, men tror nok også det er ganske vanlig... Jeg heller kjøpte ikke noe før etter ultralyden og da nærmest tvang en venninne meg til å handle :fnise: Synes rett og slett dette er så surealistisk :sjenert: Ser jo magen og kjenner lillegutt, men allikevel klarer jeg ikke se for meg at det skal kommet ut en fin liten gutt...

:klemmer:

Tusen takk for fine tanker. Det hjelper faktisk veldig å høre at det kan være vanlig. Spør sånn forsiktig frempå med mamma, men hun forstår ikke helt tror jeg, og vi har ikke et så godt forhold at vi prater om sånne "sjelelige" ting noe særlig. Men det hjalp også å få skrevet det ned, føler meg ikke så trist lenger egentlig :) Kan jo fort være litt hormoner som spiller inn også, det huska jeg ikke på igår, hihi :sjenert:

Vi har ikke bestemt oss sånn 100% for om vi vil vite det. Jeg synes det er en egen sjarm ved å ikke vite, men så er jeg jo kronisk nysgjerrig selv også.. :sjenert: Hvis det vises veldig tydelig tror jeg nok jeg ikke greier å la være å få vite det :fnise: Vi får se.

Det er forresten også en ting som jeg har følt på, alle rundt meg lurer så innmari på hvilket kjønn "det føles som". Jeg vet da vel ikke? Jeg kjenner ikke at babyen er der i det hele tatt, hvordan skal jeg ha en følelse på hvilket kjønn det er? Ene søsteren min kikka på meg som om jeg allerede er ei dårlig mor da jeg sa det, og fortalte at hun alltid har vært overbevist over kjønn (og fått rett) på sine barn. Jaja, fint for deg, tenker jeg. Det greier jeg heldigvis å ikke bry meg om, men unødvendig av henne synes jeg.

Samboeren har begynt å surfe på vogner, og forteller ivrig hva han synes er bra. TFK Joggster Twist er foreløpig en het kandidat. Jeg tenker som så at hvis vi finner ei vogn vi liker på nyttårssalg, så kan vi jo kanskje bare kjøpe. Aner ikke om de har nyttårssalg på vogner jeg, men det finner vi ut.

Idag har jeg vært med på fjelltur. Det har ingen god ide, bekkenet krangla hele veien opp og nå kjennes det nesten som det brenner. Burde kanskje ikke presset meg selv såpass som jeg gjorde, men det var lite forståelse å hente. Moren min mumlet at "sånt kaller ikke jeg for smerte" (hun tror ikke at noen andre enn hun selv kan ha vondt noe sted) og samboeren mente jeg ville bli bedre av å gå litt. Mjæ, det gjorde jeg ikke, tvert om. Men jeg gjorde sure miner til slett spill og beit meg gjennom det. Da vi var nesten oppe gikk det så sakte med meg at de skjønte nok det ble for mye, og ville snu og gå ned igjen. Men det var iallefall veldig deilig å få frisk luft :)

Mye sutring fra meg idag ser jeg, men det får bare være.

En veldig positiv ting er jo at jeg tror jerntablettene gjør susen! Vi er jo mye i ro i ferien, og sover om morgenen, men likevel kjenner jeg at den der sliten-og-trøtt-følelsen for fra et par uker siden ikke er her lenger. Det er deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det ser ut til at jerntablettene virker :tommelsmil:

Man kan jo ikke kjenne hvilket kjønn barnet har og man er jo ingen dårlig mor selvom man ikke har noe følelse for hva det er :klemmer:

Jeg har hele tiden tenkt gutt, men vet ikke hvorfor....kanskje fordi vi bor på gård og tenkte det var stas med en odelsgutt :vetikke: Mannen jobber med gravemaskiner og tenkte det var stas for mannen, men klart det hadde vært like stas om det hadde vært jente ;) Så nei, jeg tror ikke på sånt ;)

Kjedelig med kranglete bekken! Og det eneste som hjelper et vondt bekken er hvile :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei man kan jo ikke det, og jeg tror jo ikke det heller. Det er vel noe med at man blir litt mer var for sånne små ting når jeg allerede går og føler på at jeg ikke er glad "nok".. Men hun mente nok ingenting med det.

Hihi, det blir fint med odelsgutt ja!

Samboeren ønsker seg gutt sier han, men sånn er det vel med de aller fleste mannfolk tror jeg. Han ser for seg at han blir litt vel overbeskyttende for ei jente.. :fnise:

Det spiller liten rolle for meg, ønsker meg en frisk unge bare :) Men igår sa jeg "hun" uten å tenke meg om, så kanskje jeg tror det blir jente? Vet ikke. Vi får se :)

Fin link jeg må ta vare på: http://www.babyverden.no/Verktoy/Se-barnet-og-magen-vokse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 18 + 2 :hjerte:

Jeg tror jeg kjenner spark! :biggrin: Hvis det er det jeg kjenner, er det rett så ofte faktisk. Har prøvd å slappe av og puste godt når jeg har lagt meg om kveldene, men da har jeg bare kjent alt mulig annet. Puls og sånn. Men nå, særlig om ettermiddagene, er det små "plopp" i magen veldig ofte :) Artig og rart!!

Juleferien er vel overstått og vi er hjemme igjen. Nyttårsaften ble rolig som alltid, som hundeeier er det ikke et alternativ å dra ut og feste egentlig. Jeg slapp nyheten på facebook igår da, og har fått masse koselige tilbakemeldinger :)

Kjenner litt på at det har blitt myyye snop og lite aktivitet i jula. Tror jeg har lagt på meg litt.. :sjenert: Og så kjenner jeg babymagen tydeligere for hver dag som går nesten. Imorges var det nesten kun babymage på høyre side. Går det an? Flytter livmora seg inni magen? Rare greier :P

I neste uke skal vi på ultralyd, det blir spennende. Jeg tror nesten jeg har bestemt meg for å få vite kjønnet. Samboeren har lyst til begge deler, akkurat som meg. Men i romjula var jeg ute og kikka i butikkene bare for moro, og la merke til at det er utrolig lite som er kjønnsnøytralt! Både av utstyr og klær. Såååeh.. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du har begynt å kjenne spark :hjerte: Det er en fantastisk følelse :)

Ønsker deg et godt nytt år, tenk at du skal bli mamma i år :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du har begynt å kjenne spark :hjerte: Det er en fantastisk følelse :)

Ønsker deg et godt nytt år, tenk at du skal bli mamma i år :klemmer:

Jah, tenk det! Og du og :) Godt nyttår! :klemmer:

18 + 5 idag! Jepp, ble satt frem en dag på ultralyd i dag, til min store overraskelse. Jeg trodde jeg kom til å bli flytta tilbake, og var forberedt på ei hel uke jeg. Men neih, ny termin 3. juni :) og alt er bra med rompetrollet, som viste seg å være :babyjente: :happy: Skal jeg være heeelt ærlig, så håpa jeg bittelitt mer på gutt tror jeg. Men det går jo ikke an å bli skuffa over at det kommer ei frisk og fin prinsesse i hus! :rodmer: Hun ville bare krølle seg sammen idag, så det ble dårlig med bilder og slikt. Men hun vifta såvidt litt med armer og ben, og det lille hjertet banka i vei. Samboeren syntest det var veldig stort å være med på :) Vi hadde jo veldige tvil om vi ville vite kjønnet, men var enige om at selv om vi fikk vite det selv, så skulle det være en hemmelighet. Vi kom knapt ut av sykehuset før han sendte "Rosa!"-meldinger til folk :fnise: Det ble visst for stort å holde hemmelig.

Igår kikka vi litt på vogna vi har sett oss ut, men den kom ikke på salg nå så da venter vi litt til tror jeg. Ellers kjenner jeg at energien er nesten som før, og at bekkenet er bedre enn før juleferien :biggrin: Det hjalp å slenge på sofaen ei uke gitt. Men nå må jeg seriøst begynne å tenke på trening føler jeg. Jeg går jo mye, bikjene får tur hver eneste dag, men jeg tror yoga + kondistrening hadde vært på sin plass..

Får sjekke timpeplaner tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...