Gå til innhold

Svindlet av min egen søster :/


MiriamH

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sjekket paypal kontoen min i dag (har ikke gjort det før) og ser nå at det er flere aktiviteter som jeg ikke har gjort, og som tilsvarer mye av det min søster har bestilt fra MIN paypal konto.. Hun har klart å få fatt i passordet og brukernavnet på kontoen min. Hun er egentlig verdens snilleste, så jeg ble helt sjokkert nå (klump i halsen). Vet ikke helt om jeg tør og si dette til henne :/ 

Får så dårlig samvittighet på hennes vegne, men det er jo hun som bør få dårlig samvttighet. Selv om det kun er snakk om 3-4 tusen, så føler jeg at jeg må ta det opp med henne..

Endret av MiriamH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at det er henne? I så fall burde du i alle fall si ifra til henne. Husk at det er hun som har gjort noe galt, ikke du. 



Anonymous poster hash: f193a...0f1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er du sikker på at det er henne? I så fall burde du i alle fall si ifra til henne. Husk at det er hun som har gjort noe galt, ikke du. 

Anonymous poster hash: f193a...0f1

 

 

Ja, jeg er 110 % sikker på det :/ Ser at mye av det hun har bestilt har hun på rommet sitt. Vet ikke om jeg skal ta dette om med mamma og pappa.. De kommer til å bli helt sjokkerte.. :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere?



Anonymous poster hash: f193a...0f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være ekstremt sikker på at det er henne før du konfronterer henne. Bytt nå uansett passord på din paypal. Om dere er under 18 ville jeg nok vurdert å si i fra til foreldrene deres basert på hennes reaksjon. 



Anonymous poster hash: 840e9...50a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du bør være ekstremt sikker på at det er henne før du konfronterer henne. Bytt nå uansett passord på din paypal. Om dere er under 18 ville jeg nok vurdert å si i fra til foreldrene deres basert på hennes reaksjon. 

Anonymous poster hash: 840e9...50a

 

 

Jeg er 21 og hun er 18.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha konfrontert henne med det. Krev at hun betaler regningen. Hvis hun hadde vært under 18, ville jeg ha sagt til foreldrene dine at det er deres ansvar å betale. Hvis hun nekter, er det ikke stort å gjøre med det. Da må du nesten betale selv, men vær forsiktig med å låne henne penger og lignende i framtida. 



Anonymous poster hash: f193a...0f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hun har klart å få fatt i passordet og brukernavnet på kontoen min. 

 

Hvordan er det mulig? Har du hatt det liggende framme? Du er selv ansvarlig for brukernavn og passord.

Anonymous poster hash: 97f94...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er det mulig? Har du hatt det liggende framme? Du er selv ansvarlig for brukernavn og passord.

Anonymous poster hash: 97f94...08e

 

 

Det er faktisk ikke umulig da. Brukernavnet sier seg selv: E-mailen min og passordet har hun nok klart å fått selv. Kan hende jeg har skrevet inn passordet når hun har vært der, uten at jeg har tenkt over det. Jeg kan bare si at hun er den siste jeg kunne trudd konne gjort noe sånt. Så jeg er egentlig veldig skuffet og jeg synes det er respektløst. Vi kommer fra en ordentlig familie, som jeg aldri kunnet tenke meg gjore noe sånt. :( Føler hele dagen ble ødelagt. Skal egenltig på fotballtrening kl. 20 00, men vet faktisk ikke om jeg orker. Er helt sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke umulig da. Brukernavnet sier seg selv: E-mailen min og passordet har hun nok klart å fått selv. Kan hende jeg har skrevet inn passordet når hun har vært der, uten at jeg har tenkt over det. Jeg kan bare si at hun er den siste jeg kunne trudd konne gjort noe sånt. Så jeg er egentlig veldig skuffet og jeg synes det er respektløst. Vi kommer fra en ordentlig familie, som jeg aldri kunnet tenke meg gjore noe sånt. :( Føler hele dagen ble ødelagt. Skal egenltig på fotballtrening kl. 20 00, men vet faktisk ikke om jeg orker. Er helt sjokkert.

 

Ser hun bestilte Arizona (birkenstock) på Nelly for 1 100kr den 27. juni og disse fikk hun i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke umulig da. Brukernavnet sier seg selv: E-mailen min og passordet har hun nok klart å fått selv. Kan hende jeg har skrevet inn passordet når hun har vært der, uten at jeg har tenkt over det. Jeg kan bare si at hun er den siste jeg kunne trudd konne gjort noe sånt. Så jeg er egentlig veldig skuffet og jeg synes det er respektløst. Vi kommer fra en ordentlig familie, som jeg aldri kunnet tenke meg gjore noe sånt. :( Føler hele dagen ble ødelagt. Skal egenltig på fotballtrening kl. 20 00, men vet faktisk ikke om jeg orker. Er helt sjokkert.

Da har du lært at du må passe bedre på passordet ditt. Si til henne at du skal ha tilbake pengene og endre passordet ditt.

Anonymous poster hash: 97f94...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Endre passord og brukernavn. Gå inn på rommet hennes og les opp alle gjenstandene hun har kjøpt. Fortell henne totalbeløpet og at dette skal være på din konto innen 15. Juli ellers får alle hun kjenner vite det når du anmelder det til politiet. Her er det å gå høyt ut. Du vet det er henne, så skrem! Du gjør henne en tjeneste ved å stoppe dette før det eskalerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg sjekket paypal kontoen min i dag (har ikke gjort det før) og ser nå at det er flere aktiviteter som jeg ikke har gjort, og som tilsvarer mye av det min søster har bestilt fra MIN paypal konto.. Hun har klart å få fatt i passordet og brukernavnet på kontoen min. Hun er egentlig verdens snilleste, så jeg ble helt sjokkert nå (klump i halsen). Vet ikke helt om jeg tør og si dette til henne :/

Får så dårlig samvittighet på hennes vegne, men det er jo hun som bør få dårlig samvttighet. Selv om det kun er snakk om 3-4 tusen, så føler jeg at jeg må ta det opp med henne..

Man gjemmer koder og passord selv for familien dere haren kriminell i huset

Anonymous poster hash: c0739...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endre passord og brukernavn. Gå inn på rommet hennes og les opp alle gjenstandene hun har kjøpt. Fortell henne totalbeløpet og at dette skal være på din konto innen 15. Juli ellers får alle hun kjenner vite det når du anmelder det til politiet. Her er det å gå høyt ut. Du vet det er henne, så skrem! Du gjør henne en tjeneste ved å stoppe dette før det eskalerer.

Du er ikke god.

Anonymous poster hash: 7241b...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du er ikke god.Anonymous poster hash: 7241b...43b

Det er forskjell på å true og å gjennomføre. Svindleren er 18 og bør vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tør å være så direkte som blondie foreslår, kan du jo en hvit løgn. "Duuu, jeg tror kanskje jeg har glemt å logge av PayPal slik at alt du har bestilt har blitt belastet meg!"

Det beste er så klart å gjøre slik Blondie foreslår.

Har du ikke fått e-post ved hvert kjøp?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette må du selvfølgelig ta opp med henne, og kreve at hun betaler tilbake! Dersom hun ikke betaler tilbake alt hun har stjålet innen kort tid forteller du dette til foreldrene deres.

Birkenstocks'ene kan hun kanskje returnere?

Anonymous poster hash: 340c0...665

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tør å være så direkte som blondie foreslår, kan du jo en hvit løgn. "Duuu, jeg tror kanskje jeg har glemt å logge av PayPal slik at alt du har bestilt har blitt belastet meg!"

Det beste er så klart å gjøre slik Blondie foreslår.

Har du ikke fått e-post ved hvert kjøp?

Dette er søsteren hennes. Hvorfor skal hun trå forsiktig her? Søsteren er myndig, og bør lære seg at handlinger har konsekvenser så raskt som mulig.

Anonymous poster hash: 340c0...665

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er søsteren hennes. Hvorfor skal hun trå forsiktig her? Søsteren er myndig, og bør lære seg at handlinger har konsekvenser så raskt som mulig.

Anonymous poster hash: 340c0...665

Jeg sa "hvis du ikke tør". Det er en bedre metode enn å gjøre ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke umulig da. Brukernavnet sier seg selv: E-mailen min og passordet har hun nok klart å fått selv. Kan hende jeg har skrevet inn passordet når hun har vært der, uten at jeg har tenkt over det. Jeg kan bare si at hun er den siste jeg kunne trudd konne gjort noe sånt. Så jeg er egentlig veldig skuffet og jeg synes det er respektløst. Vi kommer fra en ordentlig familie, som jeg aldri kunnet tenke meg gjore noe sånt. :( Føler hele dagen ble ødelagt. Skal egenltig på fotballtrening kl. 20 00, men vet faktisk ikke om jeg orker. Er helt sjokkert.

Huff, jeg skjønner du er skuffa TS, nå er jo liksom ikke søsteren din gjennom 18 år den du trodde at hun var, trist, jeg hadde tatt det tungt selv.

Anonymous poster hash: 068a7...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...