Gå til innhold

Reise på utenlandsfeire uten nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei bekjent av meg fødte en gutt 6 uker før termin pga svangeskapsforgifting, og når han var 8 uker gammel reiste hun og pappan på ferie to uker til New York. Syns dette var utrolig merkelig og uansvarlig. Er sikker på at han hadde det flott hos besteforeldrene sine, men er ikke dette en tid hvor foreldre og barn knytter bånd? Jeg vil jo tro dette er enda viktigere for premature barn...

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Nei, det kunne jeg ikke funnet på å gjort. Reist fra barnet mitt når det var så lite og er så avhengig av sin mor og far. Ville ammet barnet og hadde rett og slett heller ikke hatt lyst til å reise fra et spebarn. Når barna blir større er det stas med besteforeldre som de trives hos, men så små, nei det hadde falt meg helt utenkelig. :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Dere overreagerer.

Det høres ikke optimalt ut, men vi vet tross alt ingenting om situasjonen.

Og barnevernet? Dere er jo gærne. Barnevernet ville ledd dere opp i trynet. Barnet hadde det helt sikkert bra hos besteforeldrene. Konsentrer dere heller om barna som lever i dysfunksjonelle familier med rus, vold og omsorgssvikt, hvis dere er så opptatte av å være reddende engler.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma dro på en to ukers sydenferie og lot meg være hos besteforeldre når jeg var 2 måneder gammel, forholdet vårt har i alle fall ikke tatt noe skade av det :P Synes folk er litt hysteriske.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Mamma dro på en to ukers sydenferie og lot meg være hos besteforeldre når jeg var 2 måneder gammel, forholdet vårt har i alle fall ikke tatt noe skade av det :PSynes folk er litt hysteriske.

Det må du vær så god få lov til å kalle meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et større problem at nesten alle barn er borte fra foreldrene hele dagen fra ca ett års alder.



Anonymous poster hash: e5976...973
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er et større problem at nesten alle barn er borte fra foreldrene hele dagen fra ca ett års alder.

Anonymous poster hash: e5976...973

Hvorfor det?

Endret av Batteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig uansvarlig ut og jeg kan ikke skjønne at det er sant. Stakkars baby!! Kommer til å føle seg veldig utrygg den første tiden, men så kommer han faktisk til å glemme foreldrene!! Kan ikke skjønne at noen vil utsette et spedbarn for noe sånt!?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig uansvarlig ut og jeg kan ikke skjønne at det er sant. Stakkars baby!! Kommer til å føle seg veldig utrygg den første tiden, men så kommer han faktisk til å glemme foreldrene!! Kan ikke skjønne at noen vil utsette et spedbarn for noe sånt!?

Ja det er jo det som er. En ting var nå hvis disse foreldrene gjorde alt bra resten av hele livet til dette barnet, men når en mor og en far allerede når barnet er to uker gammel (over termin) velger å forlate det for å dra på ferie, hva i all verden blir det neste? Det sier noe om prioriteringen, omsorgsevnen og ønsket om at barnet skal ha det bra. Når barnet returneres til foreldrene etter to uker så må spedbarnet igjen oppleve å bli revet fra det kjente (bestemor) for å plassere hos to som da så og si vil være fremmede for barnet. Et spedbarn har tross alt ikke så lang husk.

Synes det høres helt forferdelig ut, uansett om årsaken er depresjon hos mor. Hvis alle med fødselsdepresjon skulle forlatt barna sine i to uker fordi de var deprimert etter fødsel, da hadde MANGE gjort det for å si det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig uansvarlig ut og jeg kan ikke skjønne at det er sant. Stakkars baby!! Kommer til å føle seg veldig utrygg den første tiden, men så kommer han faktisk til å glemme foreldrene!! Kan ikke skjønne at noen vil utsette et spedbarn for noe sånt!?

Akkurat det samme tenker jeg. Når de er så små husker de jo ikke en person de ikke har sett på to uker. Jeg syns også det er helt utrolig at når de først bestemte seg på å reise vekk, så valgte de å reise vekk så lenge, og så langt. Det er såå mange steder man kan få en 'time out' for å slappe av som ikke ligger så utrolig langt vekke som New York :/

TS

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma dro på en to ukers sydenferie og lot meg være hos besteforeldre når jeg var 2 måneder gammel, forholdet vårt har i alle fall ikke tatt noe skade av det :P Synes folk er litt hysteriske.

Hysterisk? De kan du ikke mene. Da vil jeg heller si at din mor var ekstremt uansvarlig.

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo være at babyen har det mye bedre hos besteforeldrene en hos sine egne foreldre og at det egentlig burde vært en permanent ordning...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme tenker jeg. Når de er så små husker de jo ikke en person de ikke har sett på to uker. Jeg syns også det er helt utrolig at når de først bestemte seg på å reise vekk, så valgte de å reise vekk så lenge, og så langt. Det er såå mange steder man kan få en 'time out' for å slappe av som ikke ligger så utrolig langt vekke som New York :/

TS

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Vet du med sikkerhet at de reiste på ferie(!!!), og at det ikke var bryllup til en søster, et nært familiemedlem som lå for døden eller noe lignende? Du sier jo at du ikke kjenner dem så godt, så kjenner du til hele historien?

Anonymous poster hash: 221cb...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du med sikkerhet at de reiste på ferie(!!!), og at det ikke var bryllup til en søster, et nært familiemedlem som lå for døden eller noe lignende? Du sier jo at du ikke kjenner dem så godt, så kjenner du til hele historien?

Anonymous poster hash: 221cb...7ce

Ja, vet med sikkerhet at de reiste på ferie ja :-/ TS

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres veldig merkelig og helt feil ut. Hvilke mennesker er det som drar fra et så lite barn?!

Ser at enkelte nevner fødselsdepresjon hos mor, men da er det jo desto viktigere at mor og barn tilbringer nok tid sammen, slik at tilknytningen styrkes. Jeg fikk ikke til ammingen med sønnen min og var på grensen til å utvikle fødselsdepresjon. Selv om jeg følte et enormt beskytterinstinskt ovenfor ham, følte jeg meg ikke som moren hans. Jeg fikk jo ikke til det "alle andre" mødre fikk til; gi barnet mitt mat på den naturlige måten. Men gjennom å bruke mye tid sammen med gutten min og stelle ham, mate med flaske, kose, leke osv, kom morsfølelsen for fullt. Jeg kan på ingen måte se at å ta en lang pause fra barnet kan styrke båndet mellom mor (foreldre) og barn.

Og jeg reagerer også på at besteforeldrene sa ja til dette. Vi bor i nærheten av våre foreldre og begge parene har passet sønnen var på 9 mnd noen ganger hver. Men hadde vi bedt dem passe ham som nyfødt for at vi kunne ta en lengre ferietur sammen alene, hadde de gitt oss et realt spark bak og lekset opp for oss at vi fikk sannelig oppdra sønnen vår selv. Noe som bare er helt rett og rimelig, for å dra fra en bitteliten baby gjør man bare ikke!



Anonymous poster hash: 1a19e...c7f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er absolutt en gyldig grunn. Selvfølgelig skal barnefar være med, hva vet dere om situasjonen? Kanskje hun hadde en veldig vanskelig graviditet, og slet psykisk. Da kan det være veldig fint å komme seg unna og pleie helsen.

Så lenge barnet blir tatt godt vare på ser jeg ikke noe problem. Dere er svært ufine.

Hva med tilknytningen til foreldrene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kam du ikke være grei å ringe barnevernet ts? Delte dette med en venninne som jobber hos barnevernet og hun synes helt klart det er bekymringsverdig (som alle andre med sunn fornuft også gjør). Det er ikke normalt (eller greit!) å dra fra barnet sitt så lenge når det er så lite.

Helt klart omsorgssvikt. Håper noen redder dette barnet, og dets kommende lillesøster/bror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som bør vente med å få barn. De er rett og slett ikke moden og forbredt nok. Noen skjønner ikke at deres egne behov må settes på vent.

fORTIDLIGFØDT,6 UKER GAMMEL BABY SÅ DRAR BEGGE FORELDRENE?

Vet ikke om dette er en tulletråd, men her har også besteforeldre sviktet sin datter eller sønn grovt. Her burde de sagt nei til pass. Og forklart avkommet sitt hva det vil si å få en baby,og her tilfellet en altfor tidlig født. Aldri hørt om noe sånt, og håper du bare tuller.

De skal være glad barnevernet ikke kom inn i bildet, for dette er grovt . hJELPER LITE AT BESTEFORELDRE TOK BARNET



Anonymous poster hash: 85f3b...edb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...