Gå til innhold

Forventningner til besteforeldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si at vi forventer absolutt ikke masse avlastning og barnevakt, men jeg synes det er rart å skulle fremstille seg selv som engasjerte besteforeldre når de kun vil ha noe å skryte av. Da er det bedre å være ærlig å si at det ikke er så stas med barnebarn, ikke poste bilder av nakne babyer fulle av leppestiftkyss og "bestemor var her" liksom....

Anonymous poster hash: 54360...99a

Ts her.

Det er akkurat dette jeg syns er så sårt.

Og jeg forventer ikke at de hverken maser om å få ha de på overnatting, eller barnevakt hver kveld vi er der, men et minimum av interesse kunne jeg ønske var der. Lese en bok uten å spille candycrush med ene hånden F.eks.

Anonymous poster hash: 007b9...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Her var det mye trist lesing synes jeg...Synes det er merkelig og ikke minst overrakende at det er såå mange besteforeldre som ikke stiller opp eller viser interesse! Jeg hadde faktisk forventet av mine foreldre at de skulle det, men jeg tar det nok som en selvfølge fordi jeg vet at de mer enn gjerne hadde gjort det (av egoistiske grunner :fnise: ).. Jeg har ingen barn, men broren min har, og alle fire besteforeldre og begge tantene står bokstaveligtalt i for å skifte bleier og dulle med henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre heller ikke foreldre som stiller opp for mine barn, og svigerforeldrene mine har for dårlig helse til det selv om de elsker barnebarn. Mine foreldre som er friske og relativt unge er mest opptatt med sitt eget liv. De bruker også mye tid på egne dyr, men barnebarn er slitsomme og masete. Jeg forventer heller ikke avlastning og barnepass, men jeg blir trist på ungene mine sine vegne da de går glipp av en viktig relasjon. Det er viktig for den psykiske biten og for den mental utviklingen, at barnet føler seg elsket og ivaretatt av andre voksne enn sine egne foreldre. Det skaper en trygghet, vissheten om at andre familiemedlemmer er der for en og interesserer seg i livet ditt. Trist at så mange besteforeldre ikke ser hva de går glipp av, å bli kjent med den voksende generasjonen, tilføre dem viktige verdier...

Anonymous poster hash: aa1e2...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er svigermor også... Hun skryter uhemmet av barnebarna og bruker de tydelig for å få oppmerksomhet av andre, men viser ingen tegn til å delta når de først møtes. Til gjengjeld syter hun over at hun ser dem så sjeldent (1-2 ganger i mnd). Hva med å vise litt interesse når vi først møtes da? Svigerfar er heldigvis fantastisk med dem så de snakker mye om han. Farmor nevnes sjelden....

Samme her, bare at vi treffes sjeldnere.

Anonymous poster hash: d0c79...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...