Gå til innhold

Verdens tøffeste jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tull og tøv. Mitt inntrykk er at de fleste har det sånn oss, nemlig at mor tar seg mest av både hus og barn i tillegg til jobb.

Når det er sagt så er ikke jeg enig med drn videoen da.

Menn jobber mer enn kvinner hvis man ser på husarbeid + jobb, slik er det i så og si alle land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først tenkte jeg at it’s American as apple pie, men så slo det meg at det finnes en slags sannhet i det. Jobben må være utrolig vanskelig siden det er så få som lykkes. Det er bare å se på resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig nå når jeg så den!

Ingen søvn, du gir opp livet ditt, står alltid på pinne, spiser dårlig. Og høyt stressnivå, mye støy, mange bekymringer, du har ingen fritid...

Jada, noen har unger som sover natta gjennom. Men for meg var det stikk motsatt.

Anonymous poster hash: 7df55...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg at it’s American as apple pie, men så slo det meg at det finnes en slags sannhet i det. Jobben må være utrolig vanskelig siden det er så få som lykkes. Det er bare å se på resultatene.

så....det er mange dårlige mødre der ute?

Anonymous poster hash: af42f...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så....det er mange dårlige mødre der ute?

Anonymous poster hash: af42f...b13

Ja. Og mange dårlige fedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsrollen er definitivt ikke verdens tøffeste jobb. Men den har et tøft ansvar. Fucker du opp jobben din som forelder så kan du skape et barn som blir et monster som voksen..

Hadde det nå enda vært slik at de fleste endte opp som monstre som voksen så, da hadde det jo vært verdens tøffeste jobb. Men når vi klarer å overpopulere denne "lille" planeten våres med mennesker, så kan det da ikke være verdens tøffeste jobb. De fleste er faktisk ikke monstre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først tenkte jeg at it’s American as apple pie, men så slo det meg at det finnes en slags sannhet i det. Jobben må være utrolig vanskelig siden det er så få som lykkes. Det er bare å se på resultatene.

Hva legger du i "lykkes"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i "lykkes"?

Misslykkes man som mor, så må vell barnet dø? ^^

Når setter man strek i hva som er "lykkes" og "misslykkes" som mor egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i "lykkes"?

Å oppdra et godt og selvstendig menneske som ikke sliter med psykiske problemer. Når jeg ser på verden i dag, skjønner jeg at det ikke er så enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misslykkes man som mor, så må vell barnet dø? ^^

Når setter man strek i hva som er "lykkes" og "misslykkes" som mor egentlig.

Mange definisjoner som man brukes. Om barnet er lykkelig, selvstendig, materiell suksess (er det nok at barnet forsørger seg selv i voksen alder, eller snakker vi rik?), sosial og empatisk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppdra et godt og selvstendig menneske som ikke sliter med psykiske problemer. Når jeg ser på verden i dag, skjønner jeg at det ikke er så enkelt.

Hvor i allverden er det du er vokst opp hen? I 9 av 10 tilfeller så møter man da normale mennesker der ute på gaten? Eller mener du at flesteparten av din familie, og venner har psykiske problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Hvor i allverden er det du er vokst opp hen? I 9 av 10 tilfeller så møter man da normale mennesker der ute på gaten? Eller mener du at flesteparten av din familie, og venner har psykiske problemer?

Det er faktisk utrolig mange unge som sliter med psyken, men det er vel ikke noe man ser på åpen gate.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i allverden er det du er vokst opp hen? I 9 av 10 tilfeller så møter man da normale mennesker der ute på gaten? Eller mener du at flesteparten av din familie, og venner har psykiske problemer?

Jeg vokste opp i Oslo/osloområdet, og det du kaller normale mennesker sliter ofte med psykiske problemer. Min famile og mine venner er ikke noe unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk utrolig mange unge som sliter med psyken, men det er vel ikke noe man ser på åpen gate.

Det hadde jo hjulpet om du kom med noe forskning på dette. Det å bare slenge ut det at mange feiler som mor pga "utrolig mange" sliter med psyken blir litt for lett syns jeg.

Jeg vokste opp i Oslo/osloområdet, og det du kaller normale mennesker sliter ofte med psykiske problemer. Min famile og mine venner er ikke noe unntak.

Se svaret til hun over her da det blir det samme svaret til deg også.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Det hadde jo hjulpet om du kom med noe forskning på dette. Det å bare slenge ut det at mange feiler som mor pga "utrolig mange" sliter med psyken blir litt for lett syns jeg.

Se svaret til hun over her da det blir det samme svaret til deg også.

Trodde det var så allment kjent at det ikke var nødvendig med linker, men her er noen:

Link1

Link2

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var så allment kjent at det ikke var nødvendig med linker, men her er noen:

Link1

Link2

1. Det står ingenting om dårlig oppdragelse der, eller at mor eller far har skyld i det.

2. Det samme her.

Det du må finne er altså linker som forsvarer ditt utspill, ikke at folk generelt har dårlig selvbilde, selvtillit eller hva det nå skulle være da dette på ingen måte automatisk trenger være et resultat av dårlig oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vevila

1. Det står ingenting om dårlig oppdragelse der, eller at mor eller far har skyld i det.

2. Det samme her.

Det du må finne er altså linker som forsvarer ditt utspill, ikke at folk generelt har dårlig selvbilde, selvtillit eller hva det nå skulle være da dette på ingen måte automatisk trenger være et resultat av dårlig oppdragelse.

Jeg skrev ingenting om at jeg trodde oppdragelse var skyld i det. Du kom med en påstand om at få sliter psykisk, og jeg påpekte at dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Dette var jo bare bullshit. Ingen søvn og aldri pauser? Greit nok at det krever litt å være mor, men det er definitivt langt fra så slitsomt som de prøver å påstå her.

Anonymous poster hash: ebf79...b32

Jesus. Er alltid noen som skal ødelegge en ellers så fredelig tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ingenting om at jeg trodde oppdragelse var skyld i det. Du kom med en påstand om at få sliter psykisk, og jeg påpekte at dette ikke stemmer.

Med tanke på hva tråden handler om, så slo jeg jo selvfølgelig en slutning til at din påstand var knyttet trådens innhold, hvis ikke er det jo meningsløst å komme med den, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Med tanke på hva tråden handler om, så slo jeg jo selvfølgelig en slutning til at din påstand var knyttet trådens innhold, hvis ikke er det jo meningsløst å komme med den, er det ikke?

Jeg synes det er greit å påpeke det når folk kommer med uttalelser som er helt feil. Kanskje lærte du noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...