Gå til innhold

mødre som har tatt plastiske operasjoner gode forbilder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som har tatt diverse plastiske operasjoner/injeksjoner (silikon, nesen og leppene). Hun har to døtre som hun selvfølgelig er veldig glad i.

Nå blir den ene av døtrene hennes mobbet på skolen fordi hun er "tykk" (noe hun ikke er, bare litt rund). Min venninne, har valgt "de er bare sjalu, det er innsiden som teller, bare overse dem" veien.

Men jeg kan ikke la vær å tenke at det er ganske hyklersk, når hun selv har forandret så mye på seg selv. Hvordan skal den datteren tro på moren sin, at det ikke er noe galt med henne, når moren ikke var "god nok."?

Hva mener dere?



Anonymous poster hash: b8018...591
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet! Når man har fikset på seg selv sier man liksom fra seg retten til å bli tatt seriøst. En mor vet at barnet sitt er bra nok som det er, men når man selv står der med falske pupper, lepper og nese, hvorfor skulle ungen tro på det?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forbilde kan være så mangt. Man kan se opp til folk på flere måter. Hvis det kommer til utseende derimot, og moren sier som nevnt over her: "Du er bra nok som du er", har hun ikke mye troverdighet etter mitt syn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hups, hva skal jeg da si som har fikset på mage, armer, pupper og venusplastikk. Er jeg liksom hyklersk når jeg står å sier at sønnene mine er bra nok slik de er? Har jeg ikke rett til det som har fikset dette. For noe sprøyt Egenverdi og personlighet må skilles når skal folk forstå det. Vi er alle bra nok i oss selv og vår egenverdi, om man velger å fjerne overskuddshud etter overvekt, eller la pupper og lepper blåses opp så er man ikke et dårlig selvbilde. Egen og andres verdi skal ikke måles ut fra utseende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister ikke egenverdi, men man mister definitivt kred. En av de største bakdelene med plastisk kirurgi for folk som har barn i/under de formative årene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosmetisk kirurgi? Nja, alt det " du er perfekt som du er" blir liksom ikke like troverdig viss mamma har plastik pupper, og fikset ansikt.

Plastisk kirurgi er anderledes, og gjøres for medisinsk grunn, husk forskjellene. :)



Anonymous poster hash: d6417...70a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hups, hva skal jeg da si som har fikset på mage, armer, pupper og venusplastikk. Er jeg liksom hyklersk når jeg står å sier at sønnene mine er bra nok slik de er? Har jeg ikke rett til det som har fikset dette. For noe sprøyt Egenverdi og personlighet må skilles når skal folk forstå det. Vi er alle bra nok i oss selv og vår egenverdi, om man velger å fjerne overskuddshud etter overvekt, eller la pupper og lepper blåses opp så er man ikke et dårlig selvbilde. Egen og andres verdi skal ikke måles ut fra utseende.

Ja, du er hyklersk.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosmetisk kirurgi? Nja, alt det " du er perfekt som du er" blir liksom ikke like troverdig viss mamma har plastik pupper, og fikset ansikt.

Plastisk kirurgi er anderledes, og gjøres for medisinsk grunn, husk forskjellene. :)

Anonymous poster hash: d6417...70a

Kosmetisk kirurgi utføres av plastik-kirurg på plastisk avd. såvidt jeg vet. Så da blir det en tullekommentar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosmetisk kirurgi utføres av plastik-kirurg på plastisk avd. såvidt jeg vet. Så da blir det en tullekommentar.

Ja, men kosmetisk kirurgi gjøres når man vil fikse på utseendet, og det er en ting man ofte velger selv for egen selvfølelses skyld. Plastisk kirurgi gjøres for medisinske grunner, som på brannoffer, syreoffer, fødselsskader, spesielle operasjoner osv. Det er forskjell mellom de to kirurgiske prosedyrene og de gjøres for veldig forskjellige grunner, så i sammenheng med å vurdere om det ene gjør en til et dårligere forbilde eller ei, så burde man først rette opp i hva som er hva.

Anonymous poster hash: d6417...70a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er brystforminskning da kosmetisk eller plastisk? De kirurgiske prosedyrene er vel like i seg selv, det er årsak og motivasjon som er forskjellig.

På engelsk skilles det med "elective" såvidt jeg vet. Altså plastisk operasjon som man velger selv vs. medisinsk anbefalt. Det er mye tydeligere synes jeg. Grevinneheng kan jo være begge deler.

Men jeg tror temaet i tråden uansett er åpenbart, man snakker om selvvalgt oppgradering og hvorvidt man da fortsatt kan si med noe som helst troverdighet til andre at de er fine akkurat som de er, det er det indre som teller.

Endret av ViljaH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Man er jo ikke spesielt troverdig om man sier "det er det indre som teller, du er fin som du er" til barna sine når man selv har fått utført flere kosmetiske inngrep. Man kan for all del være en god forelder og et godt forbilde på andre områder, men på akkurat dette området er man et dårlig forbilde om man selv har tatt kosmetisk kirurgi som ikke er helsemessig begrunnet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Man er jo ikke spesielt troverdig om man sier "det er det indre som teller, du er fin som du er" til barna sine når man selv har fått utført flere kosmetiske inngrep. Man kan for all del være en god forelder og et godt forbilde på andre områder, men på akkurat dette området er man et dårlig forbilde om man selv har tatt kosmetisk kirurgi som ikke er helsemessig begrunnet.

Signerer denne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Barn lærer ikke av hva man forteller dem, men av handlinger man viser dem.

Man kan ikke fortelle et barn at man ikke skal bry seg om utseendet og at det er det indre som teller, når man selv fikser på det ene og det andre

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Barn lærer ikke av hva man forteller dem, men av handlinger man viser dem.

Man kan ikke fortelle et barn at man ikke skal bry seg om utseendet og at det er det indre som teller, når man selv fikser på det ene og det andre

Men trenger man å fortelle da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Men trenger man å fortelle da?

Man må jo inn på sykehus og ofte ha en ganske lang rekonvalesenstid etter et slikt inngrep. Barna vil jo lure på hvorfor. Skal man lyve for dem, da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg har i alle år ønsket å ta en operasjon i ansiktet mitt. Nesten helt fra barneskole årene. Jeg hadde en venninne som til stadighet fortalte meg at jeg hadde en dobbelt hake (og det sier hun forsåvidt ennå), og det trodde jeg jo selvfølgelig på.

Alle har jo et snev av dobbelt hake, og jeg har kanskje litt mer enn andre.

På et tidspunkt i livet mitt veide jeg veldig lite (55kg og 177cm høy), men det hadde ingen ting å gjøre med kommentarene, jeg er bare veldig dårlig til å legge på meg. Jeg må alltid passe på å ha nok kalorier ellers blir jeg et beinrangel. Uansett, jeg var veldig klar over selv hvordan jeg så ut, også presterer denne jenta å kommentere denne "dobbelthaken" igjen. Da måtte jeg le, for den fantes virkelig ikke på det tidspunktet i livet mitt.

Jeg hadde likevel lyst til å fjerne den når jeg la på meg mer igjen, for den er jo ikke videre pen. Jeg er sikker på at jeg har et sånt kalkun hals gen i meg. Uansett, mamma var lei masingen min, så hun skulle hjelpe meg. Endelig skulle jeg bli kvitt den!

Men så ble jeg gravid. Og det var en nydelig jente(den vakreste jeg noen gang har sett!(objektivt altså;))), og jeg ble med ett redd for at hun kunne arve dette genet fra meg. Så jeg turte ikke. Hva om hun kom hjem om x antall år og fortalte at hun har så stygg dobbelt hake, også skal jeg stå der med rak rygg å fortelle henne at hun er perfekt som hun er? Mens jeg selv har fjernet min?!

Den situasjonen tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut.

Har satt fred med dobbelthaken min nå. Den er ikke så ille, og sambo har aldri lagt merke til den. Jeg "elsker" den så mye som det går ann, og jeg er sikker på at om min datter får den når hun vokser opp så vil hun kle den perfekt. Om den noen gang har eksistert på utsiden av hodet mitt da.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hups, hva skal jeg da si som har fikset på mage, armer, pupper og venusplastikk. Er jeg liksom hyklersk når jeg står å sier at sønnene mine er bra nok slik de er? Har jeg ikke rett til det som har fikset dette. For noe sprøyt Egenverdi og personlighet må skilles når skal folk forstå det. Vi er alle bra nok i oss selv og vår egenverdi, om man velger å fjerne overskuddshud etter overvekt, eller la pupper og lepper blåses opp så er man ikke et dårlig selvbilde. Egen og andres verdi skal ikke måles ut fra utseende.

"hykler

Hykler, person som hykler; ofte brukt om person som gir sterkt uttrykk for strenge moralregler, men selv handler umoralsk i det skjulte"

Du har et sett med "bra nok akkurat som du er" til dine sønner, men et heeelt annet et når det gjelder deg selv.

Selvsagt er du en hykler, kan ikke skjønne hvordan du kan mene at du ikke er det..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Man må jo inn på sykehus og ofte ha en ganske lang rekonvalesenstid etter et slikt inngrep. Barna vil jo lure på hvorfor. Skal man lyve for dem, da?

Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal forklare for min halvannetåring at; du skjønner det, men mamma kan ikke løfte på deg nå, for jeg har tatt en brystløft... Ei heller femåringen. Det er jo bare å si at man har operert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystreduksjon er plastisk. Der utføres for å forhindre ryggskader og belastninger på kroppen. Kjenner flere som har store problemer med ryggen grunnet store bryster og de som har redusert brystene har blitt bedre. Med andre ord en medisinsk grunn.

Anonymous poster hash: 11e44...18b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...