Gå til innhold

Kjæresten reiser på ferie 3 uker etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Skrevet i går, 16:36

Dere må følge bedre med. TS forteller i innlegg nr. 88 at hun har snakket med mannen og at det ikke blir noen tur til Australia på dette tidspunktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han starter sånn før ungen er født så kan du bare forestille deg hva du har i vente ! Han har valgt å lage et barn til,og da får han finne seg i å holde seg hjemme å ta sin del av ansvaret. Det går ikke an..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikkje seie noko høgt er vel ikkje kommunikasjon? Enten vil du ha kommunikasjon (altså å snakke om ting) eller så vil du ha tankelesing. Tankelesing er alvorleg overvurdert som kommunikasjonsmetode. Så bra at mannen til ts har bestemt seg for å bli heime likevel.

Om ikkje å seie noko høgt er kommunikasjon, så veit ikkje eg kva er.

Mannen tok til vettet han ja, etter å ha fått kniven på strupen typ. Hyggelig start på foreldresamarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Om ikkje å seie noko høgt er kommunikasjon, så veit ikkje eg kva er.

Mannen tok til vettet han ja, etter å ha fått kniven på strupen typ. Hyggelig start på foreldresamarbeidet.

kniven på strupen? Du vet jo ikke hva hun sa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kniven på strupen? Du vet jo ikke hva hun sa

Hun skrev hva hun sa i innlegget der hun oppdaterte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Om ikkje å seie noko høgt er kommunikasjon, så veit ikkje eg kva er.

Mannen tok til vettet han ja, etter å ha fått kniven på strupen typ. Hyggelig start på foreldresamarbeidet.

Du skriv: Du skjønner det an noen ganger er det behovet for K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N som sårer mest. Fordi enkelte ting burde ikke være nødvendig å si høyt, men burde være en selvfølge!

Det er det som mitt svar er til. Du seier at enkelte ting burde ikkje vere nødvendig å seie høgt. Min påstand er at viss det er noko som er viktig for deg MÅ du seie det høgt. Viss ikkje ber du partneren om å lese tankane dine, og som alminneleg hovudregel virkar ikkje det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriv: Du skjønner det an noen ganger er det behovet for K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N som sårer mest. Fordi enkelte ting burde ikke være nødvendig å si høyt, men burde være en selvfølge!

Det er det som mitt svar er til. Du seier at enkelte ting burde ikkje vere nødvendig å seie høgt. Min påstand er at viss det er noko som er viktig for deg MÅ du seie det høgt. Viss ikkje ber du partneren om å lese tankane dine, og som alminneleg hovudregel virkar ikkje det.

Ja, jeg forsto godt at det var det du mente. Men et fåtall orker å være sammen med en person som må ha banale selvfølgeligheter inn med teskje vet du. Det handler ikke om tankelesing, men en forventning om at partneren ønsker å følge opp parforhold og familie på et visst nivå, av egen fri vilje. Hvis man må rope ut for å hindre en vordende far i å reise på ferie omtrent umiddelbart etter en fødsel så er det helt tragisk. Ønsker den stakkars dama virkelig lykke til med fyren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.

Han har mange hensyn å ta.

3 uker gammel baby er jo ikke noe vanskelig å ha alene!!

Helt enig. Hva er problemet?

Du skal føde og kommer til å være på alerten 24/7 med hensyn til ungen de neste seks månedene uansett hva han gjør/hvor han er.

Bare å lese denne tråden for eksempel. Kvinner overlatet absolutt ingen ting til menn når det handler om nyfødte unger, selv om likestillingsforkjempere av begge kjønn later som om det er et ønske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Helt enig. Hva er problemet?

Du skal føde og kommer til å være på alerten 24/7 med hensyn til ungen de neste seks månedene uansett hva han gjør/hvor han er.

Bare å lese denne tråden for eksempel. Kvinner overlatet absolutt ingen ting til menn når det handler om nyfødte unger, selv om likestillingsforkjempere av begge kjønn later som om det er et ønske.

Enkelte kvinner, ja. Noen få, selv om halvparten av kvinnene i tråden mener at det ikke er noe problem. Og nå må du se at i det aktuelle tilfellet så er det snakk om en barnefar som bor i Nord-Norge, mens mor og baby bor i Sør-Norge. Far ser babyen neppe mer enn 1-2 ganger etter fødsel før han skal passe den i en hel uke helt alene. Om du ikke klarer å skille en slik situasjon fra et gift par som bor sammen med barna sine og har daglig kontakt, så er du bare vrang.

Mannen og jeg har to barn sammen og jeg hadde selvfølgelig ingen problemer med å overlate babyene til ham. Eller til babyenes bestefar for den saks skyld ;) Og jeg er nok langt mer normal enn unormal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Helt enig. Hva er problemet?

Du skal føde og kommer til å være på alerten 24/7 med hensyn til ungen de neste seks månedene uansett hva han gjør/hvor han er.

Bare å lese denne tråden for eksempel. Kvinner overlatet absolutt ingen ting til menn når det handler om nyfødte unger, selv om likestillingsforkjempere av begge kjønn later som om det er et ønske.

Hva om hun får komplikasjoner som gjør at hun ikke er i stand til å ta seg skikkelig av barnet? Skal hun bare levere ungen til besteforeldre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...